Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Eric Z
Berichten: 3967
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 21 feb 2021, 18:43

Enrico schreef: 21 feb 2021, 18:33 Vader verplaatst naar Centrum Rotterdam. Vandaag Duizenden mensen op pad gezien, black, Lijnbaan, nieuwebinnenweg etc. cafés open voor afhaal met lange rijen, mensen allemaal op elkaar geen mondkapje te vinden. Ik zie geen reden om alles open te gooien met anderhalve meter regels. Dat zou zelf meer verantwoordt zijn.
Dat is niet uniek voor Rotterdam. Nijmegen was hetzelfde, parkjes met z’n alle op een kleedje gepropt.
Onderweg veerponten waar mensen nog net niet over elkaar heen vallen om als eerste er op en er af te kunnen. Terwijl de rij zo klein is dat iedereen er makkelijk op kan.

Het is maar goed dat al die mensen geen timmerman zijn. Bestel je een garage krijg je een tuinhuisje. :whistle:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 21 feb 2021, 18:48

Besmettingcijfers nemen toe, vandaag duidelijk dat de mensen gewoon de drukte opzoeken, hele parken vol, allemaal koren op de molen voor Rutte en zijn lockdown. Je kan best de deur uit, maar waarom dan elkaar opzoeken ? 1.5 meter zijn we vergeten boven 15 graden ? Zo houden we onszelf aan het lijntje......

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Stefan R » 21 feb 2021, 19:11

Procentueel nemen ze af, er wordt (weer) veel meer getest. Ziekenhuis opnames dalen nog steeds, ook al is het lichtjes.

Online
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3538
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door RJK » 21 feb 2021, 19:18

Scholen weer open...heeft een week geduurd hier. Mijn zoontje (10) kreeg eerst een loopneus en paar uur later koorts. Volgende dag toch maar laten testen en jawel hoor, positief. Inmiddels bekend geworden dat er drie leraren op dezelfde lagere school positief zijn plus een zooitje kinderen, lekker brandhaardje dus.

Ook wel fijn dat je achteraf hoort dat er al drie kinderen in de klas ziek thuis zaten maar niet getest zijn (want ja, zielig). Niet testen is niet positief dus ook geen melding richting school... Volgens mij is er legio volk dat er zo mee omgaat. :bag:

Jongste hier is na een halve dag koorts alweer helemaal opgeknapt. Hopelijk alles 70+ binnenkort gevaccineerd. Daarna mogen ze van mij alles open klappen.

Maar voorlopig zitten we thuis. Lekker weer dus :coffee: in de tuin.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 21 feb 2021, 19:46

Eric Z schreef: 21 feb 2021, 18:43
Enrico schreef: 21 feb 2021, 18:33 Vader verplaatst naar Centrum Rotterdam. Vandaag Duizenden mensen op pad gezien, black, Lijnbaan, nieuwebinnenweg etc. cafés open voor afhaal met lange rijen, mensen allemaal op elkaar geen mondkapje te vinden. Ik zie geen reden om alles open te gooien met anderhalve meter regels. Dat zou zelf meer verantwoordt zijn.
Dat is niet uniek voor Rotterdam. Nijmegen was hetzelfde, parkjes met z’n alle op een kleedje gepropt.
Onderweg veerponten waar mensen nog net niet over elkaar heen vallen om als eerste er op en er af te kunnen. Terwijl de rij zo klein is dat iedereen er makkelijk op kan.

Het is maar goed dat al die mensen geen timmerman zijn. Bestel je een garage krijg je een tuinhuisje. :whistle:
Nijmegen was heel erg druk ja, viel mij ook op. Wel heerlijk weer :D

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 21 feb 2021, 20:13

Een paar weken terug had ik het die mensen nog erg kwalijk genomen, maar dat doe ik inmiddels niet meer.
Wat reacties van Geenstijl geplukt:
Zelf ben ik "lockdownmoe" omdat de strategie van het kabinet niet meer omvat dan maatregelen in te voeren waarvan de werking op zijn minst twijfelachtig is. Als deze maatregelen vervolgens geen zoden aan de dijk zetten wordt de schuld bij 'ongehoorzame' burgers gelegd met nog strengere maatregelen (die net zo twijfelachtig zijn) als gevolg.
Ik ben net naar een natuurgebied gerend en heb continue geroepen dat het niet veilig is en te druk. Mensen moeten godverdomme binnenblijven en betalen. Blijf thuis! Ik heb nummerborden opgeschreven van mensen die zonder mondkapjes in de auto zitten. Ik waarschuw iedereen om me heen tot vervelens aan toe, en als ik boa was ging iedereen op de bon. Persoonlijk houdt ik mij nergens aan en heb ik dik het schijt, maar ik ben dan ook politicus dus zolang het niet uitkomt is het goed, en als het wel uitkomt zeg ik snel sorry en jeetje, wat ben ik onhandig.
Wereldwijd zijn de corona besmettingen met 48% gedaald ondanks de Britse/ Zuid-Amerikaanse en alle oh zoveel besmettelijke en dodelijke varianten. Maar we gaan toch aan meer absurde en strengere maatregelen geloven. Immers we doen het samen.
Ik hoorde vandaag dat we deze week bang moeten zijn voor weer een nieuwe variant, de Australische variant. Jaap is nog aan het rekenen of we per dag 150 of 200.000 besmettingen krijgen. Waarom heb ik het idee dat de varianten vooral dienen om steeds krankzinnigere maatregelen te rechtvaardigen? En waarom heb ik het idee dat we pas sinds er licht aan het einde van de tunnel lijkt te zijn, we steeds nieuwe varianten voorgeschoteld krijgen? Voor 1 januari had niemand het dag in dag uit over varianten.
Het is alweer eind februari en wat mij betreft waren er gewoon noodhospitalen en prikken we 24/7 door. Maar met zoveel getreuzel en telkens de uitspraak "we doen het samen" (in combinatie met nog meer maatregelen en angst zaaien rondom nieuwe varianten), ik heb er moeite mee.
Wat mij betreft de komende twee weken gewoon zoveel mogelijk ouderen en mensen uit de risicogroep (en dikkerds) vaccineren en gooi alles dan maar weer open. De risicogroep die we niet op tijd kunnen vaccineren moet zelf maar even in lockdown blijven tot ze een prikje krijgen.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 21 feb 2021, 20:45

Gisteren was er ook weer een demonstratie (ja, die dingen die verboden zijn door corona) voor Antifa, PKK en YPG in het mooie Amsterdam.
Do was we say, not as we do kutburger.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 21 feb 2021, 20:55

Zolang we maar niet de minderbedeelden hinderen met hun demonstraties. Vandaag hetzelfde met Black Lives Matter, Kick Out Zwarte Piet en Amnesty International in Maastricht. Toen vorig weekend net zoveel mensen (100 man op een Vrijthof) symbolisch carnaval vierden, stond de ME al klaar om te grijpen.

Vwb de vaccinaties, als de overheid eens daadkrachtig en besluitvaardig op tijd besteld had, dan stonden we als land nu niet achteraan bij de AstraZenica, Pfizer en andere placebo-producerende fabrikanten alsnog een hoofdprijs af te tikken .....

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 21 feb 2021, 22:17

Meer Rutte ,het is nu Sperzeit & onze kat is nu buiten, krijgen wij nu een bekeuring?

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door SanderZ » 21 feb 2021, 22:52

Na dik 1,5 maand 1 miljoen gevaccineerd. Reken eens uit wanneer iedereen een prikje heeft gehad....

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 22 feb 2021, 06:27

JP schreef: 21 feb 2021, 18:48 Besmettingcijfers nemen toe, vandaag duidelijk dat de mensen gewoon de drukte opzoeken, hele parken vol, allemaal koren op de molen voor Rutte en zijn lockdown. Je kan best de deur uit, maar waarom dan elkaar opzoeken ? 1.5 meter zijn we vergeten boven 15 graden ? Zo houden we onszelf aan het lijntje......
Dit schrijf ik toch al maanden. Kijk, dat de overheid zaken niet feilloos aanpakt dat is evident - maar de mensen zelf moeten zich uiteindelijk aan de maatregelen houden.

En dan zie je hier een DF-lid schrijven die, tegen dringend advies van de overheid in, gewoon vakantie gaat vieren in een code oranje gebied (alleen noodzakelijke reizen.)

Bizar dit. Mag hopen dat jullie geen onzichtbare souvenirs gaan meebrengen

Reisadvies Aruba | Ministerie van Buitenlandse Zaken
Laatst gewijzigd op: 22-01-2021 | Nog steeds geldig op: 22-02-2021

Reizen is een risico voor de verspreiding van het COVID-19 virus. Het Nederlandse kabinet adviseert zeer dringend om NIET te reizen tenzij strikt noodzakelijk. Nu er in Nederland een lockdown is, geldt er voor het reisadvies voor Aruba de kleur ‘oranje’ (alleen noodzakelijke reizen). Als u terugkomt vanuit Aruba hoeft u niet in thuisquarantaine te gaan, hoeft u geen negatieve PCR-test en geen negatieve sneltest te overleggen. Voor meer informatie, ook over inreisbeperkingen, zie de rubriek ‘Coronavirus’.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1328
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: E91 335d & A112 Abarth

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JdBn » 22 feb 2021, 09:10

Heeft Rutte niet bij de aankondiging van de avondklok gezegd dat het echt het laatste is wat ze konden doen, en niet wilden gebruiken zolang het niet echt echt echt nodig was?

Nu verlengen ze de avondklok om de kappers open te kunnen gooien... Juist :coffee:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 22 feb 2021, 11:16

SanderZ schreef: 21 feb 2021, 22:52 Na dik 1,5 maand 1 miljoen gevaccineerd. Reken eens uit wanneer iedereen een prikje heeft gehad....
Het gaat traag, maar dat sommetje kan je natuurlijk niet linear maken.
Sowieso gaat het nu snelller dan de eerste maand en leveringen moet ook nog meer op stoom komen.

Evengoed duurt het idd wel (te) lang... :?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 22 feb 2021, 11:34

Martijn_bmw schreef: 22 feb 2021, 11:16 Het gaat traag, maar dat sommetje kan je natuurlijk niet linear maken.
Sowieso gaat het nu snelller dan de eerste maand en leveringen moet ook nog meer op stoom komen.

Evengoed duurt het idd wel (te) lang... :?
't Is niet dat je die vaccins aan zag komen en alvast iets kon regelen :bag:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 22 feb 2021, 11:39

daNpy schreef: 22 feb 2021, 11:34
Martijn_bmw schreef: 22 feb 2021, 11:16 Het gaat traag, maar dat sommetje kan je natuurlijk niet linear maken.
Sowieso gaat het nu snelller dan de eerste maand en leveringen moet ook nog meer op stoom komen.

Evengoed duurt het idd wel (te) lang... :?
't Is niet dat je die vaccins aan zag komen en alvast iets kon regelen :bag:
Daarom zeg ik ook dat het te lang duurt... ben ik helemaal met je eens ;)

Enige wat ik reageerde is dat je niet kan stellen als 1mio 1,5mnd duurt dat 17mio mensen dan 17 *1,5mnd kost aan doorlooptijd vanwege bovenstaande redenen

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 22 feb 2021, 11:50


Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 22 feb 2021, 17:24

JdBn schreef: 22 feb 2021, 09:10 Heeft Rutte niet bij de aankondiging van de avondklok gezegd dat het echt het laatste is wat ze konden doen, en niet wilden gebruiken zolang het niet echt echt echt nodig was?

Nu verlengen ze de avondklok om de kappers open te kunnen gooien... Juist :coffee:
Ik zie kansen! Dineren bij de kapper op 1,5 meter! Net als er in Rotterdam afhaal bier verkocht werd!

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 23 feb 2021, 10:10

Ik zie jut en jul vanavond nog wel een onverwachte handreiking doen waar iedereen dan heel blij mee moet zijn.

Of niet, dan doen we het gewoon zelf. Geduld is op.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 23 feb 2021, 10:53

Blijkbaar mogen we met een vers geknipt koppie gaan stemmen.
https://www.geenstijl.nl/5157839/breek- ... -de-kapper

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door KoenM » 23 feb 2021, 11:14

Tja voorkennis of vooruitkijken (is regeren;) ). Ik heb zelf ook al een afspraak gemaakt toen de sluiting was verlengd tot 2 maart.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 23 feb 2021, 11:29

Natuurlijk fijn voor sectoren als ze weer “los” mogen maar je neemt het besluit te sluiten tot 2 maart, maar Rutte impliceert dus dat ze deze week nog open mogen ? Weten ze zelf nog wat ze willen, terwijl de besmettingen en opnames toenemen :hmmm:

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 23 feb 2021, 11:44

Tja, ik heb niet het idee dat geopende winkels en aanverwante ooit hebben gezorgd voor brandhaarden/pieken in Corona vorig jaar(understatement). Anders zouden er in/door supermarkten enzo ook al lang brandhaarden/pieken zijn geweest.

Maar voor de rest hier: Ik bemoei niet en neem weer een kop koffie:)

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2171
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Djessey » 23 feb 2021, 13:04

Dus brandhaard scholen open....maar wel een avondklok.
Wel naar de kapper, maar niet s'avonds een blokje om
Wel met heel werkend Nederland naar de supermarkt tussen 18:00 en 20:00, maar niet met 2 man de detailhandel in
Wel met 500 man demonstreren tegen zwarte piet, of een picknick op het malieveld. Maar geen terrassen open op veilige afstand.
Als eerste de vinger opsteken als er geld naar het zuiden moet, maar als laatste gekozen worden als het volk ingeënt moet worden.

Het is te treurig voor woorden, ik snap het echt niet meer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 23 feb 2021, 13:39

Spijker op z'n kop.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 23 feb 2021, 13:44

Vanavond zit ik weer klaar, www.persco-bingo.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Dimitri, Google [Bot], Henk Jan, Mark 320iS, RJK en 197 gasten