Oldskool:)
600 in mijn auto? Niks waard:)
theo300pk+ schreef: ↑19 feb 2021, 18:09Net Mark aan de lijn gehad.kriszty schreef: ↑18 feb 2021, 09:16 He Theo,
Dat zijn inderdaad mooie waardes, als ie helemaal klaar is even de Dyno op het forum plaatsten, ben echt wel benieuwd hoe e.a. nu rijdt , 580pk is behoorlijk !!
Mijn auto gaat na volgende week pas voor de Pure turbo upgrade, ik vind het nog allemaal spannend wat er precies uit gaat komen. Maar zal uiteraard blijven posten wat er gebeurd met mijn auto.
Laat zaterdag even een berichtje achter hoe je auto nu rijdt, daar zijn we denk ik allemaal wel benieuwd naar
Hebben met 585 pk op straat getest, maar in lagere versnellingen gaat bak slippen.
Eigenlijk "slopen"
Kan me voorstellen dat een dergelijk vermogen hier voor opgetrokken wenkbrauwen zorgt.
Maar is internationaal gezien niet bijzonder hoog.
Op andere fora zie ik ook voor deze B58 vermogens die nog hoger zijn.
Met andere BMW modellen zoals de M2/3/4/5 met echte power bragging tunes tot >> 1000 pk.
Persoonlijk heb ik meer voorkeur voor wat teveel vermogen dan te weinig.
Ik hoef het vermogen niet volledig aan te spreken.
En met het sper, Ohlins ea aanpassingen is de auto hiervoor wel enigszins toegerust.
Maar hiermee wordt de auto ook als totaal pakket uiteraard wel spannender.
En dat ik meer mijn keuze dan bv een perfect plaatje van een Porsche met dergelijk vermogen waarbij je bwv spreken met 2 vingers in de neus makkelijker en sneller kan rijden.
In dit verband kan je van de 240 spreken als een soort en wellicht laatste old-skool auto's, waarbij je niet volledig terugvalt op de moderne fail-safe techniek van tegenwoordig.
Hey Jacob,jacobt schreef: ↑20 feb 2021, 19:19 Ik snap veel vermogen als je ook echt alles aanspreekt , wat heb je er anders aan.
Met 340 pk volgas durven en met 550+ pk 75% rijden .
Had je net zo goed die 340 kunnen houden......
Mijn 135i met 425pk en 600nm op Spa compleet uitgewrongen en toen wel gemerkt dat het chassis aan z’n grens zat met oa Ohlins en dikkere remmen, grote stabis .
Ben wel benieuwd wat een 2 serie doet op de baan met zoveel vermogen. Tis wel leuk om de grens op te zoeken Iig.
Theo heeft een soort tuningsverslaving Ofzo , ik heb zijn bevlogenheid in reallife gezien. Kan het daarom alleen maar toejuichen dat ie tot het gaatje gaat, terwijl dat in eerste instantie niet de bedoeling was.
@Theo, ik zou het prachtig vinden als je je eigen topic weer is aanmaakt . Met al die mooie details van koeling die je hebt gemaakt en alle andere bijzonderheden.
Leuk topic !
Goed nieuws en minder goed nieuws.kriszty schreef: ↑27 feb 2021, 16:16 vandaag mijn auto weggebracht naar Pure turbo, heb gevraagd om een aantal foto,s te maken zodat ik deze hier kan posten. De auto wordt eerst nog op de Dyno gemeten zodat ik precies het verschil kan zien met mijn huidige tuning ( br-performance ) en de nieuwe pure turbo setup.
@theo is je auto al klaar ? we zijn allemaal wel benieuwd
Met een beetje vochtig wielspin tot en met de vijfde versnelling?? Dat geluk had in getuned nog niet eens
Ondertussen ga ik denken over misschien afstellen op minder vermogen, want is wel erg veel voor deze auto.
Op Bimmerboost raten ze de stock aandrijving goed voor 700 tot 750 pk.
Waren er niet alleen maar problemen? Hoop dat deze ronde beter gaat.Ben niet vies van veel vermogen. Vorige auto had >>> 600 pk maar 4 wiel aandrijving en geen tractie of andere problemen.
Zag t ook, maar deze dude reed wel met ongeveer 680whp !!, oftewel dik over de 700pk.. tja dan is t ook vragen om dit soort problemen
Gebruikers op dit forum: wackywim en 401 gasten