Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Henk Jan » 19 feb 2021, 15:05

Tom schreef: 19 feb 2021, 13:41 Het zou mij niet verbazen als een wanhopige horeca-ondernemer straks z'n terras gewoon opengooit (kiezen tussen een faillissement of een boete). Waardoor er meer ondernemers volgen. En mensen ook vrij snel lak aan de regels hebben als anderen dat ook hebben.
Ik snap dat niet aan de regels houden averechts werkt en 'dom' is, maar achter de overheid kan ik ook niet meer staan, helemaal niet sinds de invoering van de avondklok.
Hoge boetes die ze nooit recht kunnen zetten met de dagwinst, sluiting op last van burgemeester, verlies tapvergunning, etc.
Ik zou het toejuichen, maar vraag het me af. Realistisch gezien zullen ook zij waarschijnlijk, uit angst, gewoon de bek houden en gehoorzamen.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Booooh » 19 feb 2021, 15:11

Ik wil volgende week graag buiten de deur een happie eten met het vrouwtje na 21:00 uur met een strak geknipt koppie, zou dat mogelijk zijn denken jullie?

Online
Gijzert
Berichten: 4997
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 19 feb 2021, 15:16

Booooh schreef: 19 feb 2021, 15:11 Ik wil volgende week graag buiten de deur een happie eten met het vrouwtje na 21:00 uur met een strak geknipt koppie, zou dat mogelijk zijn denken jullie?
Ja hoor. Eerst even het vliegtuig naar Israel nemen.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 19 feb 2021, 15:23

Booooh schreef: 19 feb 2021, 15:11 Ik wil volgende week graag buiten de deur een happie eten met het vrouwtje na 21:00 uur met een strak geknipt koppie, zou dat mogelijk zijn denken jullie?
Tuurlijk, geen probleem. Tondeuse mag je van mij lenen, koken kan ik niet maar ik gooi wel een kip in de oven. Top toch?

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 19 feb 2021, 15:27

Gijzert schreef: 19 feb 2021, 14:42 Nog beter 24/7. Maar we wonen gelukkig niet in China.
Precies :)

Tom
Berichten: 21722
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 19 feb 2021, 15:32

Henk Jan schreef: 19 feb 2021, 15:05
Hoge boetes die ze nooit recht kunnen zetten met de dagwinst, sluiting op last van burgemeester, verlies tapvergunning, etc.
Ik zou het toejuichen, maar vraag het me af. Realistisch gezien zullen ook zij waarschijnlijk, uit angst, gewoon de bek houden en gehoorzamen.
Maar als je niks meer te verliezen hebt en failliet bent als je niet open gaat is de keus ineens anders. Er zijn genoeg ondernemers die de bodem inmiddels al zien, en de wanhoop nabij zijn.

Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Elise » 19 feb 2021, 17:29

Fred Teeven: jurist Viruswaarheid Jeroen Pols is veroordeelde drugsbaas
Amsterdam - Samen met Willem Engel (44) vormt jurist Jeroen Pols (52) het brein van Viruswaarheid, dat tegen alles is wat te maken heeft met het inperken van corona. Van Engel is bekend dat hij afkomstig is uit een omstreden familie die al jaren strijdt tegen de overheid. Mr. Jeroen Pols zwijgt het liefst over zijn verleden. Vooral de periode dat hij een van de leiders was van een beruchte cocaïnebende vergeet Pols het liefst. De huidige ’Don Corona’ bleek eind jaren negentig een soort Don Corleone.

Oud-officier van justitie en ex-staatssecretaris mr. Fred Teeven viel van verbazing bijna van zijn stoel toen hij de beelden zag van de zitting dinsdag, waarin Viruswaarheid een historisch resultaat behaalde. Niet de uitkomst van de rechtszaak verbijsterde Teeven, maar vooral degene die de voorlopige overwinning voor Viruswaarheid in de wacht sleepte.

Jurist mr. Jeroen Pols troefde in zijn eentje het hele Nederlandse kabinet af, maar Teeven herinnerde zich een heel andere Pols. Onder leiding van crimefighter Teeven joeg een team van marechaussee en Amsterdamse rechercheurs eind jaren negentig op een grote drugsbende, die mede werd geleid door Jeroen Pols. De zogenoemde Camaro-zaak haalde destijds de voorpagina’s en alle nieuwsrubrieken op de televisie, mede omdat een aantal Nederlandse mariniers bij de smokkel van coke betrokken bleek.

De rechtbank strafte de ernstige verdenkingen tegen Pols en de zijnen hard af. De huidige voorman van Viruswaarheid bleek volgens de rechtbank als een soort maffiabaas medeverantwoordelijk voor de invoer van megapartijen cocaïne.
’Onmisbare schakel in organisatie cocaïne-uitvoer’

„Hij was de onmisbare schakel in de organisatie van de uitvoer van ongeveer 163 kilo cocaïne in de Camaro-zaak. Door hem zijn in het najaar van 1998 essentiële contacten gelegd en telkens onderhouden die mede tot dit zeer grote transport op 21 januari 1999 hebben geleid”, oordeelde de rechtbank op 26 juni 2001. In een vernietigend vonnis motiveerden de rechters ook waarom ze Pols tot een zwaardere straf veroordeelden dan door Teeven geëist.

Volgens de rechtbank was Pols in 1999 zelfs betrokken bij een wederrechtelijke vrijheidsberoving, ofwel een gijzeling. In een pizzeria zou Pols met anderen een slachtoffer met wie een drugsconflict bestond een vuurwapen in zijn mond hebben geduwd, de haan naar achteren hebben gehaald en de man met een barkruk hebben bewerkt.

De combinatie van zeer ernstige strafbare feiten en de zwijgzame houding van Pols in de rechtszaal maakte dat de rechtbank een keiharde straf uitsprak: tien jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf. Later, in hoger beroep, halveerde het gerechtshof de straf, ondermeer omdat het de geweldsdelicten niet wettig en overtuigend bewezen achtte. Pols zat zijn straf deels uit in de koepelgevangenis in Haarlem.

Fred Teeven zegt zich te verbazen dat Pols zich nu als jurist en medeleider van Viruswaarheid ontpopt als de ’redder der natie’ en anderen de maat neemt. „De criminele organisatie waar Pols destijds medeleiding aan gaf ruilde op grote schaal xtc tegen cocaïne. Het was een gevaarlijke bende die geweld niet schuwde.”

Jeroen Pols besloot zijn detentie nuttig te gebruiken. Hij volgde een studie rechten en haalde zijn meestertitel. Een baan vinden daarna bleek lastig. Diverse keren verzweeg Pols zijn verleden, zoals die keer dat hij solliciteerde bij het advocatenkantoor van de bekende strafpleiter mr. Esther Vroegh.

„Hij ’vergat’ bij mij inderdaad zijn antecedenten te vermelden, maar dat heeft ie volgens mij bij meerdere kantoren gedaan. Er is in ieder geval wel een zeer welbespraakt advocaat aan verloren gegaan. Overigens ging bij ons pas deze week het lichtje branden, toen we hem zagen bij dat kort geding”, aldus Vroegh.

Pols gaf deze week na vragen van journalisten toe dat hij geen advocaat maar ’slechts’ jurist is. Ook erkende hij een drugsverleden te hebben. Pols gaf aan dat hij zich niet wil aansluiten bij de Orde van Advocaten, die haar leden in een ’dwangbuis van regeltjes’ propt.

Dat de Orde iemand met zo’n verleden nimmer zal inschrijven als advocaat, verzweeg Pols voor het gemak. Toch profileerde Jeroen Pols zich dinsdag wel als advocaat en wraakte hij persoonlijk de voorzitter van het gerechtshof, toen zij hem dreigde de zaal uit te zetten.

De Bredase advocaat Gerben van de Corput, die Viruswaarheid formeel als raadsman bijstaat, leek tijdens de zitting wel een soort stroman en kwam amper aan het woord. Volgens Van de Corput is dat beeld van een marionet onjuist. „Willem en Jeroen zijn veel beter thuis in de virusmaterie dan ik. (…) Ik zorg voor de juiste procedures en dat de stukken op tijd zijn. Dat is mijn werk en daar word ik ook netjes voor betaald”, aldus Van de Corput afgelopen week in BN De Stem.

Zelf wil Pols niets zeggen over zijn verleden. Ook niet als De Volkskrant hem er deze week naar vraagt vanwege een profiel in de krant. „Wat maakt het uit. Dat was twintig jaar geleden. Het heeft me gevormd en is onderdeel van me.” Ook een vraag over vastgoed van hem en Engel in Duitsland, voor een deel verhuurd aan sekswerkers, wil Pols amper beantwoorden. „We zijn daar met een project begonnen om de branche die in een smoezelige hoek zit transparant te maken”, aldus Pols.

Als De Telegraaf hem vrijdagochtend telefonisch vraagt te reageren op zijn veroordeling in de Camaro-zaak en waarom hij die aan de buitenwereld verzwijgt barst een tirade los, waarin doorschemert dat Pols in de vraagstelling vooral een nieuw complot ziet. Op een later toegezonden lijst met aanvullende vragen reageert Pols weer woedend, nadat hij vrijdagmiddag voor het Hof in Den Haag opnieuw de zaak van Viruswaarheid bepleitte.

„Ik zie niet de relevantie van de vragen, die u ongetwijfeld ingefluisterd zijn door justitie”, briest Pols. „Ik heb mijn straf uitgezeten en waarom zou ik daar iets over moeten vertellen aan de buitenwereld? Ik ben niet een van de leiders van Viruswaarheid, ik ben Viruswaarheid en zal blijven strijden tegen de overheid. Hoe ik nu aankijk tegen cokehandel? Ik vind dat gebruik en handel in cocaïne moet worden vrijgegeven. Mensen moeten zelf maar beslissen of ze coke willen gebruiken.”

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door daNpy » 19 feb 2021, 17:37

Nu ook privégegevens op straat van militairen en mensen die via corendon en tui reisden.

Fout op fout, we blijven maar stapelen. Wat wordt de volgende?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 19 feb 2021, 17:47

Tom schreef: 19 feb 2021, 15:32
Henk Jan schreef: 19 feb 2021, 15:05
Hoge boetes die ze nooit recht kunnen zetten met de dagwinst, sluiting op last van burgemeester, verlies tapvergunning, etc.
Ik zou het toejuichen, maar vraag het me af. Realistisch gezien zullen ook zij waarschijnlijk, uit angst, gewoon de bek houden en gehoorzamen.
Maar als je niks meer te verliezen hebt en failliet bent als je niet open gaat is de keus ineens anders. Er zijn genoeg ondernemers die de bodem inmiddels al zien, en de wanhoop nabij zijn.
Ik vind het al knap dat ze het zo lang volhouden, want in bijv. de horeca waren er al genoeg die met elke avond vol, nog niet eens de draadjes aan elkaar konden krijgen.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 19 feb 2021, 18:12

Sociëteit de Witte is de plaatst waar veel leden van het omt & de regering na een beraad toe gaan, waar men heerlijk gaat tafelen, alhoewel de restaurants - waar de paupers gaan uiteten - gesloten moeten blijven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Nieuwe_of ... t_De_Witte

Lees eens over de familie Engel, W. Engel is biofarmaceut, als je tijd over hebt de familie Poot net Chipshol.

https://www.bndestem.nl/breda/omstreden ... kgo.com%2F

https://nl.wikipedia.org/wiki/Chipshol

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 19 feb 2021, 18:49

Dat is ook toevallig, geen gesprek met de ministerpresident op Een Vandaag.
Rutte heeft het te druk met regeren - manipuleren - .

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Booooh » 19 feb 2021, 19:45

Gijzert schreef: 19 feb 2021, 15:16 Ja hoor. Eerst even het vliegtuig naar Israel nemen.
Bram schreef: 19 feb 2021, 15:23 Tuurlijk, geen probleem. Tondeuse mag je van mij lenen, koken kan ik niet maar ik gooi wel een kip in de oven. Top toch?
Nou lekker dan :mrgreen: , had ook niet verwacht dat het lokaal zou kunnen maar dit is eigenlijk ook niet echt aanlokkelijk , we zitten het maar weer even uit ;) ...

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Joël D. » 20 feb 2021, 00:00

https://mobile.twitter.com/centenboer/s ... 7955733510

Huppa. Meteen de bevoegdheid geregeld om ook buiten de avondklok beperkingen op te leggen.

Maar die gaan we niet gebruiken hoor. Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee echt niet. Jawel.

Online
Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 20 feb 2021, 00:12

Ah, de app is gerebrand naar de vrijheidsapp.
https://www.nu.nl/coronavirus/6117502/d ... jheid.html

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 20 feb 2021, 11:19

Gijzert schreef: 19 feb 2021, 14:42
daNpy schreef: 19 feb 2021, 14:10
Gijzert schreef: 19 feb 2021, 14:09

Met minder mensen in een ruimte is het makkelijker 1,5 meter afstand houden. Dus niet helemaal raar.
Dan zou een avondklok vanaf 1800u een betere oplossing zijn.
Nog beter 24/7. Maar we wonen gelukkig niet in China.
Zou wel geloofwaardiger zijn. Vrijdag 3:30pm A4 richting Rotterdam bom vol net als voor Corona, om 6:45pm was hij nog bom vol stapvoets rijdende voertuigen. Avondklok? Nutteloos in mijn ogen. Wel goed om te beweren iets gedaan wordt door de regering.... wave after wave....

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 20 feb 2021, 12:02

Je staat op repeat, zoals eerder aangegeven zijn daar meerdere redenen voor te bedenken.
Welk noodzakelijk beroep voer je uit dat je daar moet zijn? Of reis gewoon buiten de spits, Rotterdam is een drama ook voor corona al. Scheelde mij een half uur enkele reis over 15km. :bag:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 20 feb 2021, 12:24

Even en one liner.

Rutte de nieuwe Jomanda.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3292
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Enrico » 20 feb 2021, 14:23

Eric Z schreef: 20 feb 2021, 12:02 Je staat op repeat, zoals eerder aangegeven zijn daar meerdere redenen voor te bedenken.
Welk noodzakelijk beroep voer je uit dat je daar moet zijn? Of reis gewoon buiten de spits, Rotterdam is een drama ook voor corona al. Scheelde mij een half uur enkele reis over 15km. :bag:
Corona staat op een one way repeat street met wat de regering doet. Ik MOEST omdat mijn vader door een auto op een zebrapad aangereden is en in kritische stand naar het ziekenhuis moest. Hij is 80, de bevolkings groep met hoogste Corona dood risico en nu niet Corona maar een auto kost bijna zijn leven. Wat deden de 10,000 den die met mij ook op de snelweg zaten? De regering moet wakker worden een gerichte maatregelen nemen om de groep die de ziekenhuizen vullen te beschermen! Meer ic capaciteit zijn ze te lui om te activeren dan gerichte maatregelen. Avondklok voor iedereen is onzin als Jan en alleman overdag rondreist. Denk na over gerichte maatregelen om specifieke risico groepen te beschermen!

Hier wat stof tot nadenken, hij is lang en in het engels We zijn, en niet enkel NL, verkeerd bezig.

https://youtu.be/8KzZXvT1g-k

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31205
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 20 feb 2021, 14:35

Van Dissel is de homie van Rutte. Wat die laatste verpruts samen met de Schoen kan van Dissel met hun cijfers weer goed maken. Ik noem het dan ook het Regel Ik Voor Mark.....

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12544
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 20 feb 2021, 14:57

Booooh schreef: 19 feb 2021, 15:11 Ik wil volgende week graag buiten de deur een happie eten met het vrouwtje na 21:00 uur met een strak geknipt koppie, zou dat mogelijk zijn denken jullie?
Dat van dat haar kan ik wel regelen.....

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3418
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Booooh » 20 feb 2021, 18:18

Downforce Hans schreef: 20 feb 2021, 14:57
Booooh schreef: 19 feb 2021, 15:11 Ik wil volgende week graag buiten de deur een happie eten met het vrouwtje na 21:00 uur met een strak geknipt koppie, zou dat mogelijk zijn denken jullie?
Dat van dat haar kan ik wel regelen.....
Happie eten ook weet ik uit ervaring :mrgreen: ...

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1061
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Alexsti » 20 feb 2021, 18:39

Vindt het woord noodzakelijk beroep ook niet echt kloppen en verkeerd begrepen door sommige mensen, dan zou alleen de zorgmedewerker/en mensen die werken in de voedselindustrie/ etc. reden hebben om de weg op te mogen.
Ik ga en heel veel anderen met mij met een gewone baan welke je niet thuis kan doen en die niet noodzakelijk is gewoon de weg op om naar het werk te gaan...voor veel mensen en voor mij is in dat opzicht niks veranderd, niet heel Nederland heeft een kantoorbaan.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Sander-E46 » 20 feb 2021, 19:44

Henk Jan schreef: 19 feb 2021, 14:58
JdBn schreef: 19 feb 2021, 14:40 Jezus zeg, ze kunnen een noodwet er in een paar dagen door duwen maar een uitspraak over het hoger beroep mbt de bestaande regel komt pas over EEN WEEK!?
Ben je verbaast? Dit hadden we natuurlijk al zien aankomen.

Het is ronduit misdadig zoals onze overheid handelt in deze situatie en overtuigend keer op keer te licht bevonden.
En dan nog zijn er personen die dit huidige kabinet steunen en, nog erger, waarschijnlijk zelfs weer terug gaan stemmen.
Grote vraag natuurlijk: wat moeten we dan wel stemmen, is er een fatsoenlijk alternatief dan?

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1970
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 350 Z » 21 feb 2021, 09:36

Geef PVV eens een kans

Robin
Berichten: 51352
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 21 feb 2021, 10:11

Inderdaad en Wybren van Haga. Die man snapt 't imo.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Gijzert, krentenbol, Majestic-12 [Bot], MarcF, Tom V en 275 gasten