Huisdieren

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Paul S
Berichten: 463
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Huisdieren

Bericht door Paul S » 16 feb 2021, 22:15

Luco schreef: 16 feb 2021, 20:50
Paul S schreef: 16 feb 2021, 20:06 Hij was inderdaad aan de haal gegaan met de unox.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
heerlijk toch
Die unox is begrijpelijk voor een hond. Maar de eerste week dat we hem hadden kwam die opeens met een briefje van 20 aangelopen wat op tafel lag :rolling:
Hij had dus wel snel door hoe die aandacht moest opeisen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Huisdieren

Bericht door Luco » 16 feb 2021, 22:48

Paul S schreef: 16 feb 2021, 22:15
Luco schreef: 16 feb 2021, 20:50
Paul S schreef: 16 feb 2021, 20:06 Hij was inderdaad aan de haal gegaan met de unox.
:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
heerlijk toch
Die unox is begrijpelijk voor een hond. Maar de eerste week dat we hem hadden kwam die opeens met een briefje van 20 aangelopen wat op tafel lag :rolling:
Hij had dus wel snel door hoe die aandacht moest opeisen.
:lol: :lol:

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Huisdieren

Bericht door RS-Ron » 17 feb 2021, 00:10

Heb zelf heel mijn leven honden gehad. Heb nu bewust voor een kleine Munsterlander / Heidewachtel gekozen. Wat betreft aandoeningen bungelt ie onder aan de lijsten en hebben echt karakter...... (lijkt wel een Alfa)

Deze vijf jaar geleden gehaald:

Afbeelding

Hebben veel beweging nodig, maar tot op de dag van vandaag geen moment spijt gehad

Afbeelding

Afbeelding

Toen mijn vriend, waar ik 30 jaar mee gesleuteld had overleed bleef dit vuilnisbakje over. Moest anders naar asiel. Dacht het niet, loop toch al 2/3 uur per dag buiten, doe ik dan wel met twee.

Afbeelding

Afbeelding

Gr Ron

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Huisdieren

Bericht door EvdP » 17 feb 2021, 08:07

RS-Ron schreef: 17 feb 2021, 00:10 Munsterlander / Heidewachtel
Is het een jachthond? (Mijn familie jaagt en volgens mij zag ik deze exemplaren vaak voorbij komen)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Huisdieren

Bericht door alt » 17 feb 2021, 09:59

Nog even terug komen op inteelt.

Onze Oudduitse herder zijn voorouders komen uit Oostduitsland, dat waren honden die langs de Oostduitse grens liepen, daar keek men niet naar stambomen, maar naar of de hond er als een Duitse herder uitzag.
Dus niet papa hond fokt met dochterhond & dan worden alle kwaaltjes verdubbelt.

Onze Groenendealers hadden allemaal last van toevallen, waren afstammelingen van showhonden die met internationale prijzen er vandoor gingen.
Dus gewoon de verkeerde keus, al dacht je destijds, ik heb mijn werk goed gedaan.

Nog een dieren onderwerp wat mij aan het hart gaat is diervoeding.
Thuis, bij mijn ouders, at de hond al het eten wat over bleef, bijgevuld met hondenvoer.
De honden werden 16/18 jaren oud.
Getrouwd, moeder de vrouw wilde het volgens het boekje doen, hondenvoer, dat resulteerde in leeftijden van 7/11 jaren.
De laatste jaren zijn wij weer over geschakeld op met mee eten met de pot & onze honden worden weer ouder dan 15 jaren.

Het leuke van honden is dat als ze uitlaat altijd aanspraak hebt, trouw zijn & verharen.
Maar je hoeft zijn niet naar balletles, muziekles, voetbaltraining, kickboxtraining te brengen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Huisdieren

Bericht door dvh » 17 feb 2021, 10:02

Het leuke van honden is dat als ze uitlaat altijd aanspraak hebt
Leuk hoor. Mijn aanspraak is meestal 'blijf uit de buurt ' , terwijl de hond geluiden maakt waar menig leeuwin van afschrikt.

Verder is ie wel lief......
Afbeelding

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Huisdieren

Bericht door alt » 17 feb 2021, 10:06

Dan, dvh, mee hem volgende keer mee naar balletles. :ga weg:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Huisdieren

Bericht door allen » 17 feb 2021, 10:16

@Alt, diervoeding ben ik het zeker wel met je eens. Imho allemaal marketing. Valt me nu ook weer op hoeveel eten er tegenwoordig de kliko in gaat zonder hond.
Hoe dan ook, ik vroeg mensen altijd zelf maar eens een maandje lang exact hetzelfde te eten. Laat staan 10+ jaar.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Huisdieren

Bericht door Richardt. » 17 feb 2021, 10:30

Mijn vriendin heeft best aardig verstand van diervoeding en daardoor weet ik dat er nogal wat soorten voer zijn en dat dat bij heel veel honden (maar ook katten) best wel nauw luistert. Veel dieren krijgen dus het verkeerde voer, met allergieën en andere klachten tot gevolg. Zo'n beestje kan dus ook compleet opleven als deze net een ander soort voer krijgt en dat hoeft echt niet per se een duur merk te zijn.
Zal de levensduur ook wel ten goede komen vermoed ik.

Sinds ik er door mijn vriendin op gewezen ben valt mij ook op hoeveel honden eigenlijk zichtbaar veel te zwaar zijn.

Mee eten met de pot doen we hier niet. Lijkt mij toch wel belangrijk dat een hond weet dat het alleen hondenvoer krijgt en niet al begint te kwijlen/schooien zodra de pannen op tafel staan.
Wat niet wegneemt dat onze hond, naast de brokjes ook echt wel eens een restje groente/aardappel/pasta/rijst krijgt mits er geen kruiden of jus oid opzitten.

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Huisdieren

Bericht door Elise » 17 feb 2021, 11:07

alt schreef: 17 feb 2021, 09:59 Nog even terug komen op inteelt.

Onze Oudduitse herder zijn voorouders komen uit Oostduitsland, dat waren honden die langs de Oostduitse grens liepen, daar keek men niet naar stambomen, maar naar of de hond er als een Duitse herder uitzag.
Dus niet papa hond fokt met dochterhond & dan worden alle kwaaltjes verdubbelt.

Onze Groenendealers hadden allemaal last van toevallen, waren afstammelingen van showhonden die met internationale prijzen er vandoor gingen.
Dus gewoon de verkeerde keus, al dacht je destijds, ik heb mijn werk goed gedaan.

Nog een dieren onderwerp wat mij aan het hart gaat is diervoeding.
Thuis, bij mijn ouders, at de hond al het eten wat over bleef, bijgevuld met hondenvoer.
De honden werden 16/18 jaren oud.
Getrouwd, moeder de vrouw wilde het volgens het boekje doen, hondenvoer, dat resulteerde in leeftijden van 7/11 jaren.
De laatste jaren zijn wij weer over geschakeld op met mee eten met de pot & onze honden worden weer ouder dan 15 jaren.

Het leuke van honden is dat als ze uitlaat altijd aanspraak hebt, trouw zijn & verharen.
Maar je hoeft zijn niet naar balletles, muziekles, voetbaltraining, kickboxtraining te brengen.
Onze groenendealer kwam ook bij een 'erkende' fokker vandaan, maar had ook last van epileptische aanvallen. Overleden bij zo'n aanval en is maar 7 jaar geworden. (Ik heb het over +/- 35 jaar geleden).

En wat betreft fokken/inteelt is het allemaal heel erg lastig om te achterhalen wat wel goed is en wat niet goed is. Voor veel rashonden bestaat er een wachtlijst en als er dan een nestje is mag je blij zijn dat je voor een pup in aanmerking komt.

Mee eten met wat de pot schaft is prima, maar als je met veel zout kookt is dat niet goed voor een hond.
Vroeger thuis kregen de honden Doko, tegenwoordig voeren wij Orijen wat als ik de diverse testen mag geloven het hoogste percentage vlees bevat.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Huisdieren

Bericht door EvdP » 17 feb 2021, 11:10

Voeding is wel een dingetje. Hier in de buurt lopen wel aardig wat katten waarvan er enkelen "ander" voer krijgen dan onze kat. Als ik de bak schoonmaak dat zijn de keutels geen probleem, als ik soms de schijt in de voortuin weg moet halen dan is dat al ruikbaar op een meter afstand.

Onze kat vreet "goud" zonder granen, ik vermoed dat de rest van de buurt veel blikken bij de Aldi haalt.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Huisdieren

Bericht door RS-Ron » 17 feb 2021, 11:31

EvdP schreef: 17 feb 2021, 08:07
RS-Ron schreef: 17 feb 2021, 00:10 Munsterlander / Heidewachtel
Is het een jachthond? (Mijn familie jaagt en volgens mij zag ik deze exemplaren vaak voorbij komen)
Ja het is een jachthond, ik heb hem in Duitsland gehaald vlak bij Münster.
Dat was trouwens nog een hele onderneming, ik moest eerst door het sollicitatiegesprek voor ik überhaupt een pup had gezien. Daar werd ik eerst doorgezaagd en "gewogen" of ik wel geschikt was voor een hond........ Dat is nmm een erg goede zaak.

De uitleg hoe de Fokker de dekreu (uit Zwitserland) had geselecteerd en op basis van welke eigenschappen hij het nest haf gecreerd was rete interessant. Zeker omdat je nu bijv. karaktereigenschappen ziet waar hij het al ober had vijf jaar geleden.

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 17 feb 2021, 12:12

alt schreef: 17 feb 2021, 09:59 Nog even terug komen op inteelt.

Onze Oudduitse herder zijn voorouders komen uit Oostduitsland, dat waren honden die langs de Oostduitse grens liepen, daar keek men niet naar stambomen, maar naar of de hond er als een Duitse herder uitzag.
Dus niet papa hond fokt met dochterhond & dan worden alle kwaaltjes verdubbelt.
Ah ok, jullie Oud Duitse Herder komt daar vandaan, die van ons hebben we gewoon in het oosten van Nederland gehaald. :lol:
Het ras 'De Oud Duitse Herder' stamt trouwens gewoon af van de 'normale' Duitse Herder, daar had je ook weleens 1 of meerdere langharen in een nest en de meeste fokkers waren daar niet blij mee, omdat het volgens de standaard van de Duitse Herder eigenlijk een fout is.
Veel mensen vonden/vinden die langharen mooier dan de Duitse Herders met kort stokhaar en dus zijn ze daarmee gaan fokken en hebben zo het ras 'De Oud Duitse Herder' ontwikkeld.

Elise schreef: 17 feb 2021, 11:07 Onze groenendealer kwam ook bij een 'erkende' fokker vandaan, maar had ook last van epileptische aanvallen. Overleden bij zo'n aanval en is maar 7 jaar geworden. (Ik heb het over +/- 35 jaar geleden).
Onze vorige Oud Duitse Herder werd maar 9 maanden, had ook epileptische aanvallen en is daar toen ook aan overleden....die hadden we wel in Duitsland gehaald.

Dat was onze vierde Duitse Herder, de eerste was een langhaar en is bijna 10 jaar geworden, de twee daarna waren Duitse Herders met normaal kort stokhaar en de tweede werd ruim 14 jaar en de derde bijna 14 jaar.

Degene die we nu hebben(nr. 5 :wink: ) is inmiddels ook al ruim 10 jaar, ik heb toevallig afgelopen zondag nog wat foto's van 'm gemaakt, waar dit er één van is:


Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Huisdieren

Bericht door Luco » 17 feb 2021, 13:15

Die heeft nog geen grijze kop zeg ondanks zijn leeftijd.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Huisdieren

Bericht door RS-Ron » 17 feb 2021, 13:18

Schitterende hond Alt !

Gr Ron

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Huisdieren

Bericht door Gijzert » 17 feb 2021, 13:27

Onze hond krijgt alleen maar pro-plan van Purina als voer. Het enige voer waar hij niet ontzettende stink scheten van moet laten. Dat is voor ons het belangrijkste. 🙊

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Huisdieren

Bericht door Luco » 17 feb 2021, 13:40

RS-Ron schreef: 17 feb 2021, 13:18 Schitterende hond Alt !

Gr Ron
Opa hoor

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Huisdieren

Bericht door Luco » 17 feb 2021, 13:42

Gijzert schreef: 17 feb 2021, 13:27 Onze hond krijgt alleen maar pro-plan van Purina als voer. Het enige voer waar hij niet ontzettende stink scheten van moet laten. Dat is voor ons het belangrijkste. 🙊
Dat hebben wij jarenlang gevoerd, de boerboel fokker schreef dat min of meer voor, prima voer.
Nu voeren we in balance, dat is granen/ glutenvrij schijnt beter te zijn in combinatie met vers vlees

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Huisdieren

Bericht door Booooh » 17 feb 2021, 14:15

Gijzert schreef: 17 feb 2021, 13:27 Onze hond krijgt alleen maar pro-plan van Purina als voer. Het enige voer waar hij niet ontzettende stink scheten van moet laten. Dat is voor ons het belangrijkste. 🙊
:mrgreen: :mrgreen:

Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Huisdieren

Bericht door Elise » 17 feb 2021, 15:51

Opa schreef: 17 feb 2021, 12:12 Afbeelding
Prachtige herder :thumbup:

Portretfotografie gaat je ook goed af :wink:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Huisdieren

Bericht door Opa » 18 feb 2021, 01:28

Luco schreef: 17 feb 2021, 13:15 Die heeft nog geen grijze kop zeg ondanks zijn leeftijd.
Lijkt niet op z'n baasje. :tooth:

Luco schreef: 17 feb 2021, 13:40
RS-Ron schreef: 17 feb 2021, 13:18 Schitterende hond Alt !

Gr Ron
Opa hoor
Ach, het is allebei oud. :rolling:

Elise schreef: 17 feb 2021, 15:51 Prachtige herder :thumbup:

Portretfotografie gaat je ook goed af :wink:
Bedankt! :D

Oefening baart kunst. :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Huisdieren

Bericht door alt » 18 feb 2021, 09:34

Mooie hond, Opa.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Huisdieren

Bericht door Robin » 19 feb 2021, 10:56

Hier ook 'n mooie big ass dog:)))




LSFW































Afbeelding

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Huisdieren

Bericht door Arthur » 19 feb 2021, 11:22

Oké dan, komt ‘ie; hond? Welke hond?













Ik zie alleen een Beats koptelefoon :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Huisdieren

Bericht door JP » 19 feb 2021, 11:27

Wat een gekwijl !

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Dimitri, Hitz, mark123, Martijn M, Opa, Paul76, Philipoo, Rolf205, RS-Ron, s2k, sitechris, SlowCo en 164 gasten