Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Kunnen de criticasters eens aangeven welk landen wel de juiste aanpak hebben?
-
Onlinefrankie
Ik heb ook geen kant en klare oplossing en die is er waarschijnlijk ook niet, maar wat je begint te zien is dat mate van strengheid van lockdowns eigenlijk niet zo gek veel uitmaakt in het verloop van besmettingsaantallen, R waarde e.d. Uiteindelijk zie je de laatste weken overal min of meer hetzelfde verloop. Of de scholen nou open zijn of dicht, of je nou naar de kapper kunt of niet en of je nou gereguleerd een restaurantje kunt bezoeken of niet lijkt daarbij niet zo veel uit te maken.
Momenteel gelden in NL de strengste lockdown regels in vergelijking met andere Europese landen, maar de R waarde is min of meer gelijk aan bijvoorbeeld België. Of het dan allemaal nodig is, lijkt me vervolgens een legitieme vraag toch?
Momenteel gelden in NL de strengste lockdown regels in vergelijking met andere Europese landen, maar de R waarde is min of meer gelijk aan bijvoorbeeld België. Of het dan allemaal nodig is, lijkt me vervolgens een legitieme vraag toch?
- WJ
Het gaat hier over het beleid in NL dat gewoon anders kan. Daar heb ik geen vergelijk met Duitsland, Zweden of een Nieuw Zeeland voor nodig. Al doen ze het overal geweldig en wij doen het kut veranderen we ook, als het overal kut gaat moeten wij het dan ook maar waardeloos blijven doen?Elise schreef: 16 feb 2021, 11:17 Kunnen de criticasters eens aangeven welk landen wel de juiste aanpak hebben?
In tijd van nood pas je dingen aan, dan zorg je dat een corona behandelaar niet het hele IC repetoire moet kennen, want dat is nergens voor nodig.
Dan zorg je dat dat halve ziekenhuis dat vorig jaar in ahoy is opgebouwd er weer staat ipv voor een prikkie verkocht te zijn aan weet ik welk ollekebolleke land, etcetc.
Het is gewoon kansloos allemaal.
Ze hebben na de eerste golf zo lang de tijd gehad om de corona regelgeving voor winkels, restaurants, etc aan te passen en er is gewoon helemaal NIKS mee gedaan. Het shopping seizoen kwam eraan, black friday, sinterklaas en kerst en er was gewoon geen enkel plan of idee voor.
Gewoon weer alles halverwege dichtgooien.
Om maar te zwijgen over het vaccinatie drama, gewoon lekker 6mensen in een verzorgingstehuis prikken en de rest komt later wel, ja dat heen en weer blijven racen tussen die locaties zal het proces makkelijker maken. Welke idioot verzint zulke bullshit? Maar goed dat er kritiek op gekomen is, toch?
Vriend van mij werkt bij een gerechtsdeurwaarder, de boel staat nu op pauze maar er gaan straks heel veel mensen heel veel problemen krijgen.
Het zeiken om het zeiken schieten we niks mee op nee, maar er word gewoon teveel gefaald. Teveel clubjes in en om Den Haag zijn met van alles bezig behalve met oplossingen.
Corona gaat nooit meer weg, dat is een nieuwe gemuteerde ziekte waar we het mee zullen moeten doen. Het zal afzwakken door vaccinaties en ons immuunsysteem maar netzoals met de griep en longontsteking zullen er kwetsbare door overlijden, nu iets meer dan over 20 jaar, dat wel.
-
Ben benieuwd naar de arrogante smoel van Rutte nu.
Op zoek naar een nieuwe draai die fuckers
Op zoek naar een nieuwe draai die fuckers
- Fasteddie2
https://www.at5.nl/artikelen/207336/rec ... -opgeheven
Met als quotes:
Experts, ingewijden en andere betrokken bekend met de materie overleggen momenteel of de eerder gesproken woorden van Merkel, waarin zij aangeeft dat het de taak van de overheid is om aan te geven waarom "de maatregelen" nodig zijn (desnoods in de rechtzaal), wellicht op dit moment voor "hergebruik" in aanmerking komen...vooralsnog zien zij, en ook andere welingelichte kringen: "geen vuiltje aan de lucht"
Met als quotes:
Volgens de rechter zorgt de avondklok voor 'een vergaande inbreuk op het recht op bewegingsvrijheid en de persoonlijke levenssfeer en beperkt (indirect) onder meer het recht op vrijheid van vergadering en betoging'
De kritische lezer merkt ondertussen op, dat er ook nog diverse oproepen openstaan vanuit o.a. de problematiek vanuit de jeugd(zorg), waarop ook "nog niet gereageerd is"...Het is vooralsnog onbekend of de avondklok ook per direct wordt opgeheven. Het demissionaire kabinet heeft nog niet gereageerd op de uitspraak van de rechter. Mogelijk gaat de staat in hoger beroep.
Experts, ingewijden en andere betrokken bekend met de materie overleggen momenteel of de eerder gesproken woorden van Merkel, waarin zij aangeeft dat het de taak van de overheid is om aan te geven waarom "de maatregelen" nodig zijn (desnoods in de rechtzaal), wellicht op dit moment voor "hergebruik" in aanmerking komen...vooralsnog zien zij, en ook andere welingelichte kringen: "geen vuiltje aan de lucht"

- JP
Fijn hoe zo'n rechter weer even zijn 50 minutes of fame opeist en de overheid te kakken neerzet. Dit land gaat al gebukt onder vreemde beslissingen en dan moet zo iemand nog even het infuus van dit labiele land dichtknijpen. Niet dat ik het eens ben dat een avondklok daadwerkelijk zoden aan de dijk zet, maar het was toch kutweer, de horeca is dicht, alleen een gek zie je nog na 21u op straat (oh wacht....)
De regering had besloten die avondklok te verlengen, kun je het mee eens of oneens zijn, maar die moet er niet zo eentje zijn die even een knuppel in het hoenderhok moet gooien terwijl daar al genoeg knuppels liggen. We gaan als land al naar de kloten, alleen nu nog wat sneller en harder en het zet aan tot nog meer onvree tov de overheid.
De regering had besloten die avondklok te verlengen, kun je het mee eens of oneens zijn, maar die moet er niet zo eentje zijn die even een knuppel in het hoenderhok moet gooien terwijl daar al genoeg knuppels liggen. We gaan als land al naar de kloten, alleen nu nog wat sneller en harder en het zet aan tot nog meer onvree tov de overheid.
- daNpy
+1.WJ schreef: 16 feb 2021, 11:38Het gaat hier over het beleid in NL dat gewoon anders kan. Daar heb ik geen vergelijk met Duitsland, Zweden of een Nieuw Zeeland voor nodig. Al doen ze het overal geweldig en wij doen het kut veranderen we ook, als het overal kut gaat moeten wij het dan ook maar waardeloos blijven doen?Elise schreef: 16 feb 2021, 11:17 Kunnen de criticasters eens aangeven welk landen wel de juiste aanpak hebben?
In tijd van nood pas je dingen aan, dan zorg je dat een corona behandelaar niet het hele IC repetoire moet kennen, want dat is nergens voor nodig.
Dan zorg je dat dat halve ziekenhuis dat vorig jaar in ahoy is opgebouwd er weer staat ipv voor een prikkie verkocht te zijn aan weet ik welk ollekebolleke land, etcetc.
Het is gewoon kansloos allemaal.
Ze hebben na de eerste golf zo lang de tijd gehad om de corona regelgeving voor winkels, restaurants, etc aan te passen en er is gewoon helemaal NIKS mee gedaan. Het shopping seizoen kwam eraan, black friday, sinterklaas en kerst en er was gewoon geen enkel plan of idee voor.
Gewoon weer alles halverwege dichtgooien.
Om maar te zwijgen over het vaccinatie drama, gewoon lekker 6mensen in een verzorgingstehuis prikken en de rest komt later wel, ja dat heen en weer blijven racen tussen die locaties zal het proces makkelijker maken. Welke idioot verzint zulke bullshit? Maar goed dat er kritiek op gekomen is, toch?
Vriend van mij werkt bij een gerechtsdeurwaarder, de boel staat nu op pauze maar er gaan straks heel veel mensen heel veel problemen krijgen.
Het zeiken om het zeiken schieten we niks mee op nee, maar er word gewoon teveel gefaald. Teveel clubjes in en om Den Haag zijn met van alles bezig behalve met oplossingen.
Corona gaat nooit meer weg, dat is een nieuwe gemuteerde ziekte waar we het mee zullen moeten doen. Het zal afzwakken door vaccinaties en ons immuunsysteem maar netzoals met de griep en longontsteking zullen er kwetsbare door overlijden, nu iets meer dan over 20 jaar, dat wel.
10 maanden de tijd gehad om na te denken en op het uur '0' is er niks geregeld. Slechte zaak, hoe je het ook went of keert.
Ook eens met JP hierboven. Er is al genoeg verdeeldheid gezaaid en dat wordt nu niet beter.
- Fasteddie2
- Enrico
https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... orgen.htmlJP schreef: 14 feb 2021, 12:51Het tegeltje van Enrico is meer een langspeelplaat met de titel "meer ic-bedden is wat we graag hedden...."![]()
Stof om jezelf in mijn tegel te verdiepen!
- tomgtr
Het is allemaal de schuld vam Lance Strohl dat we zo weinig IC bedden hebben! Je bent het erg met jezelf eens, niet?
- Niels
- Auto: Prius+
Aanmelden via de rechtsbijstand voor een dergelijke "compensatie" actie. Die zouden de kosten op zich moeten nemen (ben ik recent achter gekomen, achteraf wil natuurlijk niet dus ik mag zelf ook een fee van 10% ophoesten mocht ik de compensatie toegewezen krijgen...)Fasteddie2 schreef: 14 feb 2021, 23:19 Uit de gevolgen van het thema "...geen bouwsteen van de economie...", de volgende informatie:
https://youtu.be/xRUbwYaDc6M
Met als initiatief:
https://horecaschadecompensatie.nl/
- Henk Jan
https://www.nu.nl/politiek/6116737/staa ... redirect=1
Ohohoh, wat een prutsers zijn het toch ook in Den Haag. De hele Corona-aanpak is een compleet lachertje gebleken met flater op flater.
Deze uitspraak kan nare gevolgen hebben voor dit flutkabinet, ik voel zo links en rechts nog wel een rechtzaakje aankomen.

Ohohoh, wat een prutsers zijn het toch ook in Den Haag. De hele Corona-aanpak is een compleet lachertje gebleken met flater op flater.
Deze uitspraak kan nare gevolgen hebben voor dit flutkabinet, ik voel zo links en rechts nog wel een rechtzaakje aankomen.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Wat een drama:)
Tja. Alles is hier al gezegd. TVL ingediend. Beter dan niks. Ook al is het bijna niks.
Tja. Alles is hier al gezegd. TVL ingediend. Beter dan niks. Ook al is het bijna niks.
-
https://www.ad.nl/dossier-coronavirus/r ... ~af3a51d6/
Wat wil Rutte met dit zielige en trieste non betoog bereiken? Heeft hij niet de guts om te zeggen 'we zaten mis met de avondklok'?
Dat is een retorische vraag.
Wat een afgang van die man met dit soort totaal nietszeggende praatjes. Om je kapot te schamen.
Wat wil Rutte met dit zielige en trieste non betoog bereiken? Heeft hij niet de guts om te zeggen 'we zaten mis met de avondklok'?
Dat is een retorische vraag.
Wat een afgang van die man met dit soort totaal nietszeggende praatjes. Om je kapot te schamen.
Rutte: ,,Het vervallen van de avondklok vanavond zou ernstige gevolgen hebben voor de veiligheid in Nederland. Als het klopt dat avondklok terecht van tafel is op juridische gronden, dan kijken we daar opnieuw naar. Maar het middel is nodig. Voor uw veiligheid en die van anderen.”
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Had je een andere reactie verwacht dan?
De avondklok is van tafel omdat het volgens de rechter niet met de juiste wetten is ingevoerd.
Of de avondklok wel/niet het juiste middel is geen oordeel over. Dus als ze via een andere weg de avondklok weer in kunnen voeren zie ik dat ook nog wel gebeuren.
De avondklok is van tafel omdat het volgens de rechter niet met de juiste wetten is ingevoerd.
Of de avondklok wel/niet het juiste middel is geen oordeel over. Dus als ze via een andere weg de avondklok weer in kunnen voeren zie ik dat ook nog wel gebeuren.
- Henk Jan
En die Grapperhaus staat nu ook ook doodleuk op TV te verkondigen dat we ons toch echt allemaal aan de maatregelen moeten houden.
Net als op jouw bruiloft zeker, pannenkoek!
Echt 1 grote slechte tragikomedie.
Net als op jouw bruiloft zeker, pannenkoek!
Echt 1 grote slechte tragikomedie.
-
Dat snap ik. Avondklok/lockdown ik zie geen effect tov ons omringende landen en wat WJ zegt in dat grote betoog van hem +1Eric Z schreef: 16 feb 2021, 14:26 Had je een andere reactie verwacht dan?
- JP
Ja nu al die rechtszaken van mensen die hun avondklokboete terug willen hebben......kansloos. Als op dat moment het devies was en jij houdt je daar niet aan, dan is die boete imo terecht.
Zou de avondklok nu echt afgeschaft zijn, dan verlengen ze toch de lockdown....... de regering is niet voor een gat te vinden
Bedank Willem maar voor de verlenging......
Zou de avondklok nu echt afgeschaft zijn, dan verlengen ze toch de lockdown....... de regering is niet voor een gat te vinden

Bedank Willem maar voor de verlenging......
-
Bedank Willem voor de verlenging. Ja zo zit 't in mekaar:)
Chinese toestanden hier.
Chinese toestanden hier.
-
Die avondklok vond ik meer symboolpolitiek (maar dan wel één die de vrijheid behoorlijk beperkt). Mensen beboeten kon immers al, daar gaat zo'n avondklok niks aan veranderen. Over het beoogde effect ben ik al helemaal niet overtuigd.
Ik vermoed dat het daarom meer een verkiezingsdingetje was, om het nét voor de verkiezingen weer vrij te geven zodat Rutte zich op de borst kon kloppen en mensen met een goed gevoel naar de stembussen kon laten gaan voor een kruisje achter z'n naam. Dat plan valt nu in duigen qua timing.
En die Willem is een idioot maar je kan het hem natuurlijk niet kwalijk nemen als deze maatregel onwettelijk is ingevoerd. De overheid moet zich aan de regels en wetten houden.
Ik vermoed dat het daarom meer een verkiezingsdingetje was, om het nét voor de verkiezingen weer vrij te geven zodat Rutte zich op de borst kon kloppen en mensen met een goed gevoel naar de stembussen kon laten gaan voor een kruisje achter z'n naam. Dat plan valt nu in duigen qua timing.
En die Willem is een idioot maar je kan het hem natuurlijk niet kwalijk nemen als deze maatregel onwettelijk is ingevoerd. De overheid moet zich aan de regels en wetten houden.
- Henk Jan
Wat een onzin JP, als iets juridisch niet klopt en dus onwettig is, is een boete natuurlijk nooit terecht.
Gewoon schrappen die handel en kappen met dit hele circus.
Corona is here to stay, net zoals griep en zal ieder jaar gewoon in een gemuteerde vorm terug keren.
En staan ze nog te verkondigen ook dat er een draagvlak van 80% voor de maatregel is.... Ken werkelijk niemand die hierachter staat, maar dat zal dan wel aan "mijn omgeving" liggen zeker...
Gewoon schrappen die handel en kappen met dit hele circus.
Corona is here to stay, net zoals griep en zal ieder jaar gewoon in een gemuteerde vorm terug keren.
En staan ze nog te verkondigen ook dat er een draagvlak van 80% voor de maatregel is.... Ken werkelijk niemand die hierachter staat, maar dat zal dan wel aan "mijn omgeving" liggen zeker...

- JP
Het is te makkelijk, zeker een 95% van de mensen die recalcitrant na 21u buiten stonden te demonstreren wist helemaal niet van deze rechtszaak. Die hebben gewoon willens/wetens een maatregel overtreden. Daarbij is het toch een noodwet ?
Ondrtussen verzinnen ze toch weer wat nieuws.
Ondrtussen verzinnen ze toch weer wat nieuws.
Het kabinet komt toch met een spoedwet om de avondklok in vast te leggen. Dat zegt justitieminister Ferd Grapperhaus in een reactie op de uitspraak van de rechter dat de avondklok moet worden opgeheven.
Het kabinet houdt vol dat een juridische basis voor de spertijd er wel degelijk is. De nieuwe wet zou dus „ten overvloede” zijn, benadrukt Grapperhaus.
De bewindsman benadrukt dat de avondklok, vastgelegd in een speciale wet, juist „met de grootste urgentie en spoed” is ingevoerd. De invoering had nu eenmaal wat tijd nodig, bijvoorbeeld om zogenoemde werkgeversverklaringen te regelen, zegt Grapperhaus. „Dit was ook echt een maatregel die een aparte besluitvorming vereist en die regels hebben we volledig gevolgd”, zegt de minister. Hij zegt dat de Kamer de dagen tussen de aankondiging en de invoering heeft aangegrepen om over de avondklok te debatteren.
Het vonnis van de rechtbank om een streep te zetten door de avondklok is volgens premier Mark Rutte „echt een tegenvaller”. Het kabinet gaat in hoger beroep tegen de uitspraak. Rutte roept iedereen „met klem” op ‘s avonds thuis te blijven, ook als het kabinet er in hoger beroep niet in slaagt de avondklok in stand te houden. De maatregel is volgens de premier onverminderd noodzakelijk om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.
De avondklok is „een middel, geen doel”, benadrukt Rutte. „Het doel is coronavirus zo veel mogelijk onder controle te krijgen zodat we straks al onze vrijheden terugkrijgen op een veilige manier.”
Het wegvallen van de avondklok zou volgens Rutte „direct slechte gevolgen” hebben. Het aantal besmettingen is aan het dalen, maar die trend kan zo weer de verkeerde kant opgaan als de besmettelijkere Britse variant ruim baan krijgt. „Het is echt van belang dat we onze sociale contacten zo veel mogelijk beperken.”
-
En wat nou als die andere landen het overal geweldig doen, dan kunnen wij daar toch lering uit trekken? Maar blijkbaar is het allemaal niet zo eenvoudig.WJ schreef: 16 feb 2021, 11:38Het gaat hier over het beleid in NL dat gewoon anders kan. Daar heb ik geen vergelijk met Duitsland, Zweden of een Nieuw Zeeland voor nodig. Al doen ze het overal geweldig en wij doen het kut veranderen we ook, als het overal kut gaat moeten wij het dan ook maar waardeloos blijven doen?Elise schreef: 16 feb 2021, 11:17 Kunnen de criticasters eens aangeven welk landen wel de juiste aanpak hebben?
Tot nu toe nog zijn de criticasters hier niet in staat om andere landen te noemen...
- JP
Nieuwe mutaties, je verwacht het niet.....en dat uitgerekend vandaag
https://www.ad.nl/binnenland/reproducti ... ~aa4520d5/‘Britse variant gevaarlijker’
Het RIVM gaat er inmiddels vanuit dat de Britse variant niet alleen besmettelijker is, maar ook gevaarlijker. ,,Inmiddels is uit onderzoek in het Verenigd Koninkrijk duidelijk geworden dat mensen die daar besmet waren met de Britse variant zieker werden en vaker kwamen te overlijden dan dat het geval was bij de oude varianten. Dit is nog een extra reden om je goed aan de maatregelen te houden.”
Voor het eerst is in Nederland nu ook een geval aangetoond van een nieuwe mutatie binnen de Britse variant, de zogenaamde E484K -mutatie. Dat gebeurde in de regio Utrecht. ,,Deze E484K mutatie wordt als zorgelijk beschouwd en is eerder aangetoond in de Zuid-Afrikaanse- en Braziliaanse varianten", schrijft het RIVM. ,,Bij deze E484K mutatie, is de opgebouwde afweer na vaccinatie of na een eerdere besmetting mogelijk minder goed. Ook is de mutatie waarschijnlijk van invloed op de sterkte van de binding van het virus aan cellen in ons lichaam.”
- Enrico
Als je enkel slimme opmerkingen gaat maken maak dan geen opmerking.tomgtr schreef: 16 feb 2021, 13:02 Het is allemaal de schuld vam Lance Strohl dat we zo weinig IC bedden hebben! Je bent het erg met jezelf eens, niet?
Laatst gewijzigd door Enrico op 16 feb 2021, 16:39, 1 keer totaal gewijzigd.