Het algemene klustopic :-)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door daNpy » 14 feb 2021, 10:58

Ik vind de Makita's niet zo fijn. Er zit geen draai-stop op als je de knop los laat, en het ligt minder fijn in de hand voor mij. Die hebben wel 100-zoveel apparaten op 1 accu, dat is wel een voordeel.

Hikoki was Hitachi. Daar heb ik een accuschroefmachine van, waar ik de hele bouw van het huis en garage mee gedaan heb, en hij werkt nog steeds prima. Een accu is wat minder dan de andere, dat merk ik wel. Maar de 'goede' gaat nog steeds langer dan een dag mee.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Stefan R » 14 feb 2021, 15:59

Shakes schreef: 13 feb 2021, 17:34 Kun je geld voor vragen in deze periode. :)

We zijn bezig met de verlichting en heb al wat gevonden dat mooi samen kan met onze Hue spullen.

Iemand bekend met camera's die compatible zijn met de Ring app of een soortgelijk of beter systeem voor een iets leukere prijs?
Geen leukere prijs, maar wel top: Nest en Eufy is ook het overwegen waard.

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Richardt. » 14 feb 2021, 17:32

Wij hebben ook een Eufy camera. Erg te spreken over de kwaliteit van zowel het apparaat, het beeld, de app etc
Kosten zijn ook een lachtertje.

Gebruikersavatar
Milka
Berichten: 1002
Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Milka » 14 feb 2021, 17:39

Hitaschi heeft het bij ons juist niet overleefd en gaf halverwege de bovenverdieping de geest. Bosch Blauw gekocht 24V;
heeft de rest van het huis volgehouden.
Tegelijkertijd ook veel met een oudere makita van mijn vader gewerkt, trok er net even harder aan en had zwaardere ampere accu.
Was wel duidelijk zwaarder in gewicht.

Klus je veel, zorg dat je 24V pakt en in een hoger segment; ga je echt plezier van hebben.
Is het voor rondom het huis af en toe, 18V A/B merk is voldoende.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 14 feb 2021, 17:42

De walt is profi spul en is ook 18volt, meer dan genoeg, gaat meer om de kwaliteit van accu en oplader dan het voltage.

Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Gijzert » 15 feb 2021, 09:25

2x 5ah accu is fijn als je veel klust.

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door SanderZ » 15 feb 2021, 18:39

JP schreef: 14 feb 2021, 10:38 Voor de klusjes thuis gebruikte ik altijd Bosch (groen) gereedschap, accuboor, multitool en schuurmachines. Nu is mijn accuboor overleden, en twijfel ik om een Makita te halen of een Hikoki. Welk is het beste merk ?
Ik heb vorige jaar ook een Hikoki(kutnaam) gekocht, tot nu toe tevreden mee. Daarvoor 15 jaar met een DeWalt gedaan, machine is nog prima maar de accu's zijn dood. Makita werkt op zich ook wel fijn.

Gebruikersavatar
JoostSchouten
Berichten: 1388
Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
Locatie: Waalwijk
Contacteer:

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door JoostSchouten » 15 feb 2021, 20:36

daNpy schreef: 14 feb 2021, 10:58 Ik vind de Makita's niet zo fijn. Er zit geen draai-stop op als je de knop los laat,
Dat zou wel moeten. Het komt wel eens voor dat zoiets kapot gaat, (bij alle merken) maar anders zou hij meteen moeten stoppen als je gas los laat.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door JP » 15 feb 2021, 20:44

Qua accuduur vond ik de Bosch niet verkeerd. Ook het bijladen ging snel zat, alleen eens een 6mm boortje in beton trok dat ding niet meer. Niet dat ik dat elke dag hoef.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door daNpy » 15 feb 2021, 21:18

JoostSchouten schreef: 15 feb 2021, 20:36
daNpy schreef: 14 feb 2021, 10:58 Ik vind de Makita's niet zo fijn. Er zit geen draai-stop op als je de knop los laat,
Dat zou wel moeten. Het komt wel eens voor dat zoiets kapot gaat, (bij alle merken) maar anders zou hij meteen moeten stoppen als je gas los laat.
Apart zijn relatief nieuwe machines volgens mij en 2 vrienden hebben ze die dat niet hebben. Vreemd.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 19 feb 2021, 16:19

Zo, het hekwerk staat, morgen zouden we de radiatoren doen, maar het is wat druk, dus wordt volgende week.

Dan morgen maar de schuur helemaal opruimen zodat ik weer wat kan vinden en vanaf volgende week aan het terras beginnen.
Deuren en zolder afmaken is een mooie winterklus.
SDC10001 (Groot).JPG
SDC10001 (Groot).JPG (242.4 KiB) 985 keer bekeken
SDC10002 (Groot).JPG
SDC10002 (Groot).JPG (279.85 KiB) 985 keer bekeken
SDC10003 (Groot).JPG
SDC10003 (Groot).JPG (293.74 KiB) 985 keer bekeken

Paul S
Berichten: 463
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Paul S » 19 feb 2021, 16:33

Ziet er netjes uit die traphekken.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 19 feb 2021, 16:51

Ja, viel mij ook niet tegen, alleen die bovenbuis is erg dik, dus zagen ging niet, beitel in draaibank was ook zo bot, dus uiteindelijk met de slijptol op lengte gemaakt.
rvs is kut met bewerken.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31027
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door JP » 19 feb 2021, 17:49

Zelf gemaakt dus, Luco ? Heb je netjes gedaan dan. :thumbup:
Heb dezelfde ontwerp wel eens bij een bedrijf voor gecontacteerd voor het balkon. (7.5meter totaal) maar dan ben je zo € 2.5k kwijt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 19 feb 2021, 19:48

nee hoor gewoon besteld, zijn pakketjes van 1,5 meter lang, die je kan koppelen of inkorten. (ze hebben ook hoekstukken.
270 euro per setje dus voor 7,5 meter zou je dan 1350 euro kwijt zijn JP.
zelf monteren, is kinderspel, op het inkorten na dan, lol

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 871
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door D20VT » 20 feb 2021, 08:07

Gaaf design wel.
Niet bang dat je tegen die smalle liggers aanloopt/ achter blijft hangen. Zien er behoorlijk scherp uit.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Luco » 20 feb 2021, 08:13

Nee, niet echt bang voor, je loopt toch om de balustrade heen en dan mis je die ook, ze zijn niet scherp, er zitten doppen in gelijmd.
Misschien met kinderen, maar die hebben we niet.

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door CRZ » 20 feb 2021, 08:32

Kon niet echt een beter topic vinden; Iemand ervaring met jacuzzi’s in de tuin?

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Bokkepoot » 20 feb 2021, 09:35

CRZ schreef: 20 feb 2021, 08:32 Kon niet echt een beter topic vinden; Iemand ervaring met jacuzzi’s in de tuin?
Ja hoor, wat wil je weten?

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door CRZ » 20 feb 2021, 12:17

Verschil hydrojets vs lucht is helder. Verschil in pompen en dergelijke is ook duidelijk, maar niet wat ik dan nodig heb. Tips and tricks?

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Booooh » 20 feb 2021, 12:52

Denk goed na over de plek waar die komt (aan- en afvoer van water, waterpas zetten, ...) en of je er ook in de winter gebruik van wilt maken, wij hebben voor de koude periode er een tent over geplaatst (3.00x4.50), wel fijn voor je privacy als daar sprake van is, verlichting er in en ook als het regent heerlijk in de spa, dus die staat er nu al meer dan een jaar ;) , in de winter ook stuk comfortabeler als je er uit stapt ...

Aantal personen die er maximaal in kunnen is ook van belang maar als je niet als haringen in een ton wilt zitten trek er dan maar 2/3 vanaf, wij hebben een 7-persoons spa staan maar als die vol zit dan loopt ie ook (bijna) over, verder hebben wij gekozen voor uitsluitend zitplaatsen (https://www.fonteynspas.com/spa/spa-the-joy) , gezellig als je met z'n vieren bent, ieder in een hoek.

Investeer in een tester en onderhoudsmiddelen voor het water om de kwaliteit daar van goed te houden en zorg dat mensen er schoon in gaan (wij gebruiken een buitendouche), lijkt vanzelfsprekend maar in gewassen badkleding zitten bijvoorbeeld soms ook stoffen die nadelig zijn voor de kwaliteit van je water, gemiddeld kun je bij goed onderhoud zeker wel een maand of 4/5 met je water doen, afhankelijk van je gebruik uiteraard.

Edit:
Misschien vind je hier nog wat extra nuttige info https://www.hln.be/woon/een-jacuzzi-in- ... ~abc6e040/

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Bokkepoot » 20 feb 2021, 13:05

CRZ schreef: 20 feb 2021, 12:17 Verschil hydrojets vs lucht is helder. Verschil in pompen en dergelijke is ook duidelijk, maar niet wat ik dan nodig heb. Tips and tricks?
Hoeveel man wil je erin?

Ik zou zorgen voor een buitendouche, alles wat aan wasmiddelen in de spa gaat is killing voor je wareronderhoud. Gaat het bad vooral van schuimen.

Stroomverbruik zit tussen de 2 a 3 euro gemiddelde per dag, afhankelijk van gebruik, grootte en plaatsing van de spa.

Watertester is mogelijk, makkelijkste is gewoon Aquafinesse en chloor tablet. Deze vloeistof gooi je samen met je chloor in het bad. Dit houd je waterkwaliteit goed.

Water 1x in de 3 maanden verversen, of als het stinkt of niet meer schoon te krijgen is met chloor granulaat. Sommige mensen doen 1 jaar met hun water, andere wisselen elke week.

Meeste baden die in NL staan hebben een Balboa systeem, dat is een kwalitatief goed systeem, zou niet voor een Chinees gaan.


Nog meer vragen?

CRZ
Berichten: 615
Lid geworden op: 09 okt 2006, 18:20

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door CRZ » 20 feb 2021, 19:57

@booooh, bokkepoot, dit helpt zeker! Met 4 personen is in principe groot genoeg voor de komende jaren. Dus zal uitgaan van minimaal een 6-persoons. De buitendouche staat al op de verlanglijst, dus dat komt mooi uit in deze. Hij komt vrij te staan en we willen deze ook af en toe in de winter gebruiken. Tuin is redelijk afgeschermd, woon vrijstaand. Uiteindelijk kunnen mensen wel naar binnen kijken, maar alleen als ze flink hun best doen vanaf hun zolder.

Zetten jullie hem geregeld aan/uit of staat ie altijd klaar voor gebruik?

@boooh, tevreden met Fonteyn Spa’s? Kwam al bij hen op de site terecht.
@Bokkepoot, thanks voor de Balboa tip. Die ben ik een aantal maal tegen gekomen. Zijn er nog andere zaken waar je specifiek op moet letten, bijvoorbeeld de maker van de kuip?

Bokkepoot
Berichten: 293
Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Bokkepoot » 20 feb 2021, 20:09

Pfoe, ligt aan budget.

Bijna alles wat tegenwoordig te krijgen is chinees.
Kuipen zijn allemaal acryl, sommige acryl komt uit Amerika, ook veel uit China.
Als je wat op het oog hebt mag je mij wel een pb sturen, heb zelf een bedrijf in die spa's.

En verwacht qua levering momenteel flinke wachttijden, niemand kan momenteel leveren omdat alle fabrikanten op volle toeren draaien en transport vanuit China lastig is.

En je wil hem altijd aan hebben staan, verwarmen kost 1 tot anderhalve dag, en kost veel energie.

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3413
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Het algemene klustopic :-)

Bericht door Booooh » 20 feb 2021, 21:44

CRZ schreef: 20 feb 2021, 19:57 @boooh, tevreden met Fonteyn Spa’s? Kwam al bij hen op de site terecht.
@Bokkepoot, thanks voor de Balboa tip. Die ben ik een aantal maal tegen gekomen. Zijn er nog andere zaken waar je specifiek op moet letten, bijvoorbeeld de maker van de kuip?
Ik heb bij Fonteyn prima zaken kunnen doen, groot assortiment en veel kennis van zaken, maar lees dat Bokkepoot je zeer waarschijnlijk ook prima kan helpen, de spa die wij hebben is voorzien van het Balboa systeem, voor zover ik weet komt onze kuip uit Duitsland (kleur Pearl Shadow with grey), de cover hebben we overigens zonder lift genomen omdat de spa dan dichter tegen de schutting kon staan, die til/schuif je er redelijk simpel af en op vind ik. Wij gebruiken hem het hele jaar dus die gaat niet uit.

Staat tegenwoordig een tent overheen.
IMG_0388Small.jpg
IMG_0388Small.jpg (457.8 KiB) 248 keer bekeken

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alt, Eric Z, Joost H., Martijn M, TLRS en 152 gasten