440Xi Cabrio Individual MPPSK (Veejay)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4462
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door sitechris » 02 feb 2021, 17:48

Die service is echt wel goed daar zeg. Dat is wel interessant om te lezen.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door JeroenT » 02 feb 2021, 17:59

veejay schreef: 02 feb 2021, 16:11 Ook de windvanger achter bleef rechtop staan bij 120 op een stuk snelweg.
Met 210 ook wel. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Martijn_bmw » 02 feb 2021, 17:59

Leuk om te lezen weer! En idd mooie service van qoets!

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Knot » 02 feb 2021, 20:14

Verdienen ze nog wel wat aan die auto?

Ik zit er zelfs met dunne zomerjas in, dikke jas kan ik niet lekker mee sturen. Gewoon kachel lekker laten blazen en jij hebt zelfs nog nek verwarming!

Tpms prima maar loopt altijd wel iets achter. Langzaam leeglopende band is het ideaal voor.

Niet opschakelen is handig voor op nordschleife of met driften, soms wil je niet voor 1 sec opschakelen en daarna weer terug. Verdween bij mijn BR mapping bij de 320i dat vond ik jammer.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door veejay » 03 feb 2021, 14:11

@Knot

Ze bestaan als sinds 2011 dus hebben wellicht begrepen hoe het ook anders kan. Onder het genot van een koffie en koekje vertelde de aflevermeneer mij dat een grote dealerholding een 50% belang had genomen in Qoets.

Ff googlen leverde dit op: Emil Frey Nederland is één van de grootste automotive retailorganisaties van Nederland. Het bedrijf vertegenwoordigt dertien verschillende automerken met de dealerbedrijven Nefkens Peugeot, Ekris BMW/Mini, Pouw Volkswagen/Audi/Skoda/Seat, De Bois Honda, Emerpark Citroën/DS, Terwolde Renault/Dacia en Hyundai Wittenberg.

Dealerholding Emil Frey Nederland (v/h PGA), neemt met terugwerkende kracht per 1 januari 2019 een belang van 50 procent in online occasionbedrijf Qoets.nl. Dat maakt het bedrijf zojuist bekend. Qoets.nl werd in 2011 opgericht en richt zich vooral op de online verkoop van jong gebruikte auto’s uit het premium segment. Hans Engelsma, eigenaar en oprichter van Qoets.nl, is blij met de nieuwe mede- aandeelhouder.


Gisteren kreeg ik een melding dat Severs en Breeman samengaan, dus de markt is volop in beweging. https://automotive-online.nl/management ... rs-fuseren

Vreemd dat BR de schakeloptie bij hun software juist heeft weggehaald, misschien vanwege dat het teveel wordt voor de getunede motor? Geen idee.

@EricZ: Ik heb begrepen dat je inderdaad een externe power unit kan gebruiken, of een versie met ObD aansluiting. Maar de mijne kon zonder dit allemaal direct op de zekeringkast aangesloten worden met de alle 'slimme' functies in de firmware van de Blackvue.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Knot » 03 feb 2021, 16:52

Denk eerder een kopie van de ene mapping op de andere gedaan.

Net als dat je geen kickdown hebt in handmatig flipperen in sport en sportplus maar WEL in comfort.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door veejay » 12 feb 2021, 16:21

Even een update, wel zo netjes. De dag dat de 440 werd opgehaald werd hij rond 15:00 uur weer keurig thuisbezorgd. Leuk om de auto te kunnen volgen via de BMW app. :thumbup: En respect voor de "Qoetsier'' die het gemiddelde gebruik op 1 op 14 heeft kunnen zetten, ik doe het hem niet na. :peace:

Helaas (was mij ook wel verteld door een kennis) zijn de steenslagen niet allemaal weg te poetsen. Ze hebben wel hun best gedaan bij de poetser maar het mocht niet baten. Ik zal het tzt wel opnieuw laten spuiten.

De band ook keurig hersteld, alleen jammer had de bandenboer de spanning op 2,4 gezet de rest staat op 2,9 (zo geleverd aan mij). Weet iemand hier wat de beste spanning is voor deze 19" breedset en moet het wegens X-drive precies gelijk zijn? De 328i had ik op 2,4 staan rondom.

Inmiddels mijn eerste echte bekeuring binnen, voor de deur van mijn ouders was ik even de auto aan het demonstreren om daarna mijn pa mee te nemen voor een rondje. Ik wist dus werkelijk niet dat je dan toch ook een parkeerkaart moet kopen omdat je een plek bezet houd. :police: Ach, je bent nooit te oud om iets nieuws te leren denk ik dan maar.

IK heb inmiddels mijn mattenset binnen van automatten.nl (je kunt daar zelf kleur, stiksel etc bepalen). Ik ben benieuwd of het gaat passen want ik lees op een ander forum dat er blijkbaar verschil zit in de pasvorm bij wel of niet X-drive. Zodra ik de auto weer in kan zal ik het zien.

Verder hebben mijn geluidfilmpjes op Motortalk.de een discussie ontketend of de 440i MPPSK beter klinkt dan een M4 met MPE. :lezen:

Google translate (poging tot) vertaling van een post van een ervaringsdeskundige:
De 440 met MPPSK daarentegen bromt vrij monotoon tot rond de 2000 toeren per minuut en heeft niet dezelfde tonale variatie als de M4.

Vanaf 2500 tpm verandert het beeld: dan komt de 440 tot leven in de cabine, hij toont nu een sportief gesis, dat bij verder accelereren of zelfs bij vol gas verandert in een orgiastische inferno; hoe hoger de snelheid en hoe strakker het gaspedaal, hoe agressiever en krachtiger de motor naar je brult en je de hele tijd zegt: neem me, schop me, ik heb meer nodig. Als hij dan bij 7000 tpm schakelt en je blijft vol gas geven, kijk je er naar uit om hem in de volgende versnelling weer terug te draaien. Een absoluut geweldige ervaring!

De M4C daarentegen verzwakt in mijn ogen (en oren) in de hogere snelheden. Het klinkt relatief zwak en op de een of andere manier dun. Daarnaast zit er deze synthetische noot in het motorgeluid, die BMW al heeft doorgebroken in de M5 F10. De motor klinkt nog steeds goed, maar triggert (in mij) niet het enthousiasme dat ik voel in de 440.


Ik kan niet wachten om weer op pad te gaan zeg, tis echt een straf om elke dag naar een bevroren cabrio te staren. :|
Schermafbeelding 2021-02-12 162807.jpg
Schermafbeelding 2021-02-12 162807.jpg (155.91 KiB) 5565 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Martijn_bmw » 12 feb 2021, 21:38

Bandenspanning staat in de deurpost links. Altijd voor wat zachter dan achter afhankelijk van de bandenmaat en belading maar die staan allemaal op de sticker in je deurpost

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Knot » 12 feb 2021, 21:41

Arme cabrio in weer en wind.

2.4 vind ik aan de zachte kant maar zou voldoende moeten zijn. Rij zelf met 2.5/2.6 koud op 19inch voor net wat meer stuurgevoel

vester86
Berichten: 2712
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door vester86 » 13 feb 2021, 00:30

Knot schreef: 12 feb 2021, 21:41 Arme cabrio in weer en wind.

2.4 vind ik aan de zachte kant maar zou voldoende moeten zijn. Rij zelf met 2.5/2.6 koud op 19inch voor net wat meer stuurgevoel
t is een hardtop, rijden met dat ding..

met de E85 reed ik ook jaar rond, geen probleem met de softtop...

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door veejay » 15 feb 2021, 14:15

Nou mijn 'ex' staat online. Ik vind het nog steeds een mooie uitvoering om te zien. Wie weet kan hij iemand hier blij maken. Ik vermoed dat ie niet lang blijft staan.
Schermafbeelding 2021-02-15 140945.jpg
Schermafbeelding 2021-02-15 140945.jpg (105.35 KiB) 5163 keer bekeken


Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door veejay » 15 feb 2021, 14:36

Dank Rody, ik wist niet of ik een link mocht plaatsen. Grappig dat ze alle facturen online hebben gezet, dan krijg je een beetje beeld van de BMW werkplaats tarieven. (inclusief vervangen N20 ketting).

Hij heeft overigens Defa klasse 3 alarm, ik mis de Defa op mijn huidige. Ik heb nu af fabriek en als die 's nachts afgaat wordt ik niet wakker denk ik. Misschien dat ik later alsnog Defa laat inbouwen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Knot » 15 feb 2021, 16:01

Mensen plaatsen ook dikke pr0n dus waarom geen link naar een goed onderhouden auto op een autoforum?

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door veejay » 20 feb 2021, 22:42

Afgelopen week erg uitgekeken naar dit weekend. De stoute schoenen aangetrokken en heel eventjes de grens over geweest. :df:

In het kort, wat bevindingen

Motor:
-Voor mij ongekend met hoeveel gemak de auto naar de top loopt. Constant een druk in je rug tot aan de top , dit heb ik nog nooit zo meegemaakt. In de sportstand doet de uitlaat ook nog even mee en is het echt een spektakel. :shock:
-De motor is erg gretig en lijkt het alles wat ik wil met 2 vingers in de neus te doen. Volgens mij topte hij in de 6e versnelling, ik kon hem in de 7e zetten bij 258 maar hij bleef gewoon op 258 hangen (ook een stuk naar beneden).

Remmerij:
-Een aantal keer iets forser geremd van 250 naar 200 en ik moet zeggen dat ik positief verast ben van de stopkracht. Het ging vrij rap, heb het niet vaak achter elkaar gedaan dus weet niet of ze snel faden, maar als het een keer moet geven ze gelukkig thuis. Ze zijn merkbaar beter dan de 328i ondank 400 kilo meer. Ik was eerst niet zo positief over de (340mm) remmen maar dit is een positief punt.

Onderstel:
-Lange bochten met wat oneffenheden pakt ie met veel vertrouwen, je merkt op hoge snelheden zeker verschil met de adaptieve demping in sportstand. In comfort te wollig bij hoge snelheden in de bochten.
-Her en der een rotonde en wat snelle bochten genomen, nog steeds de grens niet gevonden maar het gaat behoorlijk hard de hoek om.
-In comfort stand merk je bijna niet dat ie schakelt, hij gaat als het ware zonder versnellingen naar de top. In sportstand voel je wel 'fake'? schakelklappen.

Blackvue dashcam 750x:
-Helaas geen opnamen want de 64GB card kan maar 5 uur opnemen in de 25mbs stand (extreme). Weer wat geleerd, ik zal eens experimenteren met lagere Mbs snelheid om zo 10 uur te kunnen opnemen. De Blackvue dashcam heeft Specifiek Blackvue MLC SD kaarten nodig, 128gb kosten bij Blackvue ca 210 euro. Als iemand weet welke ik bijvoorbeeld via Coolblue ofzo kan kopen en voldoen aan de Blackvue eisen dan hou ik me aanbevolen.

Minpunten zijn er ook:
-De koude en warme start is iets waar ik niet aan kan wennen, beetje gênant in parkeergarages en 's ochtends niet fraai. Een beetje gas indrukken helpt, maar dat moet je dan 30-45 seconden doen, je wil vaak gewoon meteen wegrijden. Ik vraag me af als je dit zou verwijderen of dit ook garantieverlies betekend :hmmm:
-Het zou fijn zijn als de bestuurderstoel naar achteren zou gaan bij het in- en uitstappen.

Het viel mij vandaag ook weer op dat met name andere BMW rijders graag even willen weten of hun auto wel of niet sneller is. Hier had ik eigenlijk nooit 'last' van met de 328i. Misschien toch maar badges achterop plakken? :whistle:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Knot » 20 feb 2021, 22:44

2 uitlaten he, dan ben je de sjaak bij sjonnies 😎

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door veejay » 20 feb 2021, 22:47

Hmm is dat het? Alle Bimmers hebben tegenwoordig een uitlaat links en rechts. :hmmm:

vester86
Berichten: 2712
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door vester86 » 20 feb 2021, 23:10

veejay schreef: 20 feb 2021, 22:47 Hmm is dat het? Alle Bimmers hebben tegenwoordig een uitlaat links en rechts. :hmmm:
ja daarom, van 318 tot 340 alles heeft/neemt 2 uitlaten... dat jij “the real deal” hebt komen ze alleen proefondervindelijk achter :hungry:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Martijn_bmw » 21 feb 2021, 10:31

Coldstart delete kan je alleen doen icm tuning heb ik begrepen. Heb er ook naar gekeken destijds met mijn 435i en aangepaste einddemper omdat de koude start idd gênant werd voor de buurt.

Maar ik heb uiteindelijk opgelost door weer de standaard pijp incl werkende klep te monteren dan is het nog net acceptabel

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7985
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door MParallel » 21 feb 2021, 20:16

Wat houdt colstart dan in? Dat is bij mijn oude auto's iets wat vanzelf gaat als het koud is.

Mooie bak. Wat een gezeur weer dat sommige verzekeraars een SCM klasse 5 eisen nota bene op basis vd catalogusprijs. Alsof ze dat bedrag moeten gaan uitkeren. Smh.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Martijn_bmw » 21 feb 2021, 20:21

Dat gaat uiteraard bij deze ook vanzelf :)

Het houdt in dat ie ongeveer 30sec op 1500tpm stationair draait met de wastgate vol open om de kats op te warmen.
Daardoor is er geen geluid dempend effect van de turbo en maakt ie veel meer geluid dan een iets warmere start waarbij die de wastgate dicht laat en meteen 900tpm stationair pakt.

Dat kat opwarm programma kan dus wel uit maar zit in de dme gebakken en kan je alleen bij als je gaat tunen, niet zoals zoveel andere dingen gewoon te coderen.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4462
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door sitechris » 21 feb 2021, 21:56

Persoonlijk vind ik die coldstarts eigenlijk wel leuk. Het kan nog even dus geniet er maar van ;)

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door veejay » 21 feb 2021, 22:43

Heren, heeft het nog ergens technisch nut het harde geluid (koude en warme start) of is het alleen voor emissie doelen? De 328i deed het ook weleens maar dat was niet zo erg.

Vandaag in brave huisvader modus op pad geweest met gezin was hartstikke gezellig, maar elke start (warm of koud) was gewoon vervelend luid/gênant. :(

Ik zal met Qoets contact opnemen of zij nog mogelijkheden weten om er wat aan te doen.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7985
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door MParallel » 21 feb 2021, 22:53

Martijn_bmw schreef: 21 feb 2021, 20:21 Dat gaat uiteraard bij deze ook vanzelf :)

Het houdt in dat ie ongeveer 30sec op 1500tpm stationair draait met de wastgate vol open om de kats op te warmen.
Daardoor is er geen geluid dempend effect van de turbo en maakt ie veel meer geluid dan een iets warmere start waarbij die de wastgate dicht laat en meteen 900tpm stationair pakt.

Dat kat opwarm programma kan dus wel uit maar zit in de dme gebakken en kan je alleen bij als je gaat tunen, niet zoals zoveel andere dingen gewoon te coderen.
Ah juist ja. Dus dat gaat zo met die nieuwe turboblokken.

Op me bejaarde M3 is daar de secundaire airpump voor die de eerste paar minuten meedraait. Merk je verder niks van.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual MPPSK)

Bericht door Martijn_bmw » 22 feb 2021, 09:29

veejay schreef: 21 feb 2021, 22:43 Heren, heeft het nog ergens technisch nut het harde geluid (koude en warme start) of is het alleen voor emissie doelen? De 328i deed het ook weleens maar dat was niet zo erg.

Vandaag in brave huisvader modus op pad geweest met gezin was hartstikke gezellig, maar elke start (warm of koud) was gewoon vervelend luid/gênant. :(

Ik zal met Qoets contact opnemen of zij nog mogelijkheden weten om er wat aan te doen.
Alleen emissie, de kat warmt snel op door die procedure zoals ik boven beschreef en alleen als de kat warm is doet ie zijn werk.
zonder deze coldstart duurt dat langer en heb je dus langere afstand hogere emissie.

@Mpar klopt idd, mijn oudere BMW's hadden ook zo'n luchtpomp

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: De fiscalist, EmielS60, Fedmas, Kasteel, L5S1, Semrush [Bot] en 42 gasten