440Xi Cabrio Individual MPPSK (Veejay)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

440Xi Cabrio Individual MPPSK (Veejay)

Bericht door veejay » 23 jan 2021, 00:27

Helaas veel te weinig gereden met de auto, morgen ga ik met mijn zoontje even een uitgebreid rondje doen. Met een beetje geluk kan het dak er nog even af.

Ondertussen wel de nieuwste 2020.3 Evo kaart, Android Screenmirror (+apple carplay) en video in motion kunnen regelen.

Wel even de stoute schoenen aangetrokken en een verlaten industrieterrein opgezocht van de week:

[YouTube]https://youtu.be/fkseOCXJO4w[/YouTube]

[YouTube]https://youtu.be/ek5vCjRPV3M[/YouTube]

Het gemiddeld verbruik staat op 1 op 5, gelukkig kocht ik deze auto niet voor zijn efficiëntie... Zaken die ik vroeger niet mistte waardeer ik nu zeer namelijk: Heads up display, flippers (vanwege het oproepen van de gunshots bij bepaalde toeren) en het verwarmde stuurwiel is ideaal.

Verder ook deze certificaat gekregen, ik las op Motortalk dat in Duitsland bij controle (geluidsmeting) hiernaar gevraagd kan worden.
Schermafbeelding 2021-01-22 225504.jpg
Schermafbeelding 2021-01-22 225504.jpg (71.78 KiB) 3759 keer bekeken
Laatst gewijzigd door veejay op 21 mar 2021, 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Emilio
Berichten: 975
Lid geworden op: 23 feb 2020, 10:55
Auto: M2 LCI

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Emilio » 23 jan 2021, 07:54

Hmmm. Die uitlaatploffen zijn me iets teveel “golf gti” “popcorn”. Krijg je die standaard door de performance kit?

Robin
Berichten: 51332
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Robin » 23 jan 2021, 08:24

Leuk man Veejay. Feli. Topblok .40i

Klinkt goed. Ah die burbles heb ik op max in Sport/Sport Plus. In Eco hoor je niks. Ik denk maar zo. Over<5 jaar mogen de burbles niet meer op nieuwe auto's vanwege regelgeving oid. Dus nu gewoon die sound op momenten 'gebruiken'.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8887
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Joop » 23 jan 2021, 08:51

Laat die 5jr maar weg Robin, want dat is met de 2020 auto’s al het geval. Zet een nieuwe Z4 M40i naast die 2019 auto van mij en je hoort direct het verschil. Die ‘overrun’ is er al uit geprogrammeerd.

Het klinkt in best leuk hoor in Sport/Sport+ maar moet wel zeggen dat het soms ook wel heel kunstmatig is. Je weet op een gegeven moment bij gas los precies hoeveel pops hij geeft voordat hij ‘stil’ is. Er had iets meer willekeur in mogen zitten als je zoiets inbouwt.

Robin
Berichten: 51332
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Robin » 23 jan 2021, 09:53

Joop schreef: 23 jan 2021, 08:51 Laat die 5jr maar weg Robin, want dat is met de 2020 auto’s al het geval. Zet een nieuwe Z4 M40i naast die 2019 auto van mij en je hoort direct het verschil. Die ‘overrun’ is er al uit geprogrammeerd.

Het klinkt in best leuk hoor in Sport/Sport+ maar moet wel zeggen dat het soms ook wel heel kunstmatig is. Je weet op een gegeven moment bij gas los precies hoeveel pops hij geeft voordat hij ‘stil’ is. Er had iets meer willekeur in mogen zitten als je zoiets inbouwt.
Dat is inderdaad ook zo. Mijn burbles heb ik op max. En dat is elke keer weer anders. Soms mild en soms een pistoolschot. Dan zit ik te grinniken. :bag:

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door JeroenT » 24 jan 2021, 16:42

:df: Gespot @ Scheveningen

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3416
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Booooh » 24 jan 2021, 20:17

veejay schreef: 30 dec 2020, 21:58 Wat betreft mijn comfort access zorgen bieden ze de volgende keuzes (ik vind het wel netjes om de prijzen even weg te halen, maar optie 2 is 3x duurder dan optie 1)
Waarom niet gewoon een weggewerkte schakelaar (ergens onder je dashboard) als startonderbreker? Simpel maar zo effectief :wink: ...

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 26 jan 2021, 12:41

JeroenT schreef: 24 jan 2021, 16:42 :df: Gespot @ Scheveningen
Betrapt!! :lol:.

Ik kwam 0 andere cabrio's tegen maar het was goed te doen met de verwarming en een goede jas aan. Gelukkig kan de uitlaat ook 'uit' en hij maakt eigenlijk pas echt herrie als je het hoger in de toeren zoekt. De gunshots zijn moet je ook bewust oproepen door abrupt van het gas te gaan rond de 6-7000 toeren.
20210124_123225.jpg
20210124_123225.jpg (434.83 KiB) 8612 keer bekeken

Na wat dagen gestuurd te hebben, deel ik graag mijn ervaringen zover. (misschien maar even de topictitel aanpassen). Qua uiterlijk van binnen is het niet veel anders dan de F30, maar dit voelt toch als een compleet andere auto die ik helemaal opnieuw moet leren kennen.

X-Drive
Voor mij een compleet nieuwe ervaring. In de regen eventjes sport+ aangezet en vol op het gas in de bocht, nou hij breekt dus wel uit met de achterkant (hart in de keel moment). DSC helemaal uit heb ik maar niet geprobeerd. Verder bij nat weer (wat het helaas vaak in NL is) maakt X-drive het rijden fijner in de zin dat je niet constant bezig bent in bochten de achterkant in het gareel te houden (dit was bij de 328i met slechts 245pk al het geval), maar gewoon 'point en shoot'.

Gewicht
Je merkt in lange doordraaiers dat het gewicht gaat spelen, op een gegeven moment voel je de banden 'lichter' worden. Ik heb heb ESP nog niet zien ingrijpen dus blijkbaar zit de grens nog verder weg maar die zoek ik liever niet op. Korte snelle bochtwissels doet ie prima wellicht dankzij x-drive en het adaptieve demping en merk je niks van het hoge gewicht.

HK systeem
In de eerste instantie vond ik het geluid tegenvallen, maar mijn gehoors voorkeur is blijkbaar zonder de Logic7 stand aan. Zaterdag op een verlaten plek met het dak eraf het systeem voluit gezet en tot mijn verbazing kristalhelder met diepe bassen. Handig als je een drive in disco nodig heb tijdens een feestje buiten; gewoon je telefoon met bluetooth aan je auto koppelen en feesten maar. :wink: Ik heb in het verleden vaak audio aanpassingen moeten doen aan mijn auto's maar dit is gewoon in 1 keer een schot in de roos. Als ik alleen ben, dan luister ik toch liever naar het motorgeluid dan het HK systeem. :hmmm:

Overig
Heads up display, flippers op het stuur, stuurverwarming zijn allemaal zaken die ik nooit echt gemist heb. Nu zou ik niet meer zonder willen. De Blackvue is ook wel mooi, want die doet op de achtergrond rustig zijn werk en het is heel makkelijk opnames (via de cloud) te bekijken. De kwaliteit van het geluid en beeld zijn boven verwachting.

Zijn er minpunten?
Niet onoverkomelijk maar roest aan de remschijven vind ik afbreuk doen, verder een hoop steenslag (ook op de koplampen) dit zijn puntjes die ik wel wil aanpakken. Ik heb al wat tips binnen over geventileerde schijven. De hele remmerij vind ik sowieso voor verbetering vatbaar, maar dit was ook het geval bij een proefrit met een model met M Sport remmen.
De bekende B58 koude start: hier was ik al wel op voorbereid, echt fraai is het niet. Als workaround zelf een beetje gas indrukken 30 seconden lang helpt het lawaai te onderdrukken. Jammer dat alleen MHD hier een oplossing voor heeft en het niet door de dealer uitgecodeerd kan worden.

Roest:
Schermafbeelding 2021-01-25 165240 (Klein).jpg
Schermafbeelding 2021-01-25 165240 (Klein).jpg (54.19 KiB) 8612 keer bekeken
Tot zover merk ik dat ik meer geniet van de motor/versnellingsbak combo, rijeigenschappen en uitlaatgeluiden dan van het feit dat het een cabrio is (misschien dat ik er in de zomer anders over denk).

Het leuke is dat de auto zich prima kan aanpassen aan mijn stemming. Dus rustig met het verkeer mee zonder drama, maar een keer in een gekke bui de hooligan uithangen met een druk op de sportknop is geen enkel probleem.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door veejay » 26 jan 2021, 13:21

Krijg ik een Autoscout melding dat er een 440i in mijn voorkeur te koop staat, mijn auto heeft nog een 'evil twin'?!

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-4 ... d=8e50aa85

Of is dit mijn auto? Welcome in the Twilight Zone :hmmm:
Schermafbeelding 2021-01-26 132046.jpg
Schermafbeelding 2021-01-26 132046.jpg (174.95 KiB) 8579 keer bekeken

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door Knot » 26 jan 2021, 13:40

Helemaal gemist zeg, maar het is toch de belg geworden waar we over gesproken hebben?

Fijn dat je het zo hebt kunnen regelen en de auto helemaal netjes en naar smaak hebt kunnen maken, vreemd dat dealers dit zelf niet kunnen/willen regelen.

Als je altijd terug zakt naar 10 jaren schadevrij dan is het dus handiger om een aantal keren 15 jaar op te bouwen met meerdere voertuigen.

Heb je dat coderen (video in motion etc) gewoon bij Severs laten doen?

HK audio idd prima, in ieder geval het beste wat er af fabriek te krijgen is. Motorgeluid luisteren vind ik altijd zo'n apart verhaal, ik ga geen 100km naar die motor luisteren, lekker audio aan en enkel als ik op circuit ben of op straat max attack aan het sturen ben luister ik naar de motor maar zal wel aan mij liggen.

Gijzert
Berichten: 4990
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door Gijzert » 26 jan 2021, 13:59

veejay schreef: 26 jan 2021, 13:21 Krijg ik een Autoscout melding dat er een 440i in mijn voorkeur te koop staat, mijn auto heeft nog een 'evil twin'?!

https://www.autoscout24.nl/aanbod/bmw-4 ... d=8e50aa85

Of is dit mijn auto? Welcome in the Twilight Zone :hmmm:

Schermafbeelding 2021-01-26 132046.jpg
Zelfde km stand?

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39691
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door Arthur » 26 jan 2021, 14:00

Leuk om mee te lezen. Die naven van je remschijven zou je toch ook 'gewoon' weer grijs (of welke kleur je maar wilt) kunnen spuiten? En dan pas nieuwe schijven als de boel 'op' is.

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door sitechris » 26 jan 2021, 17:40

leuk verhaal Veejay!

Wouter81
Berichten: 9055
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86 | VW California | Mazda 3

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door Wouter81 » 26 jan 2021, 18:13

Leuk om te lezen. Heb mijn 440i inmiddels al ruim 3 jaar en 110.000 km en hij verveelt me nog steeds niet. Met een paar mods (MHD, xHP, onderstel) wordt hij nog leuker.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door JeroenT » 26 jan 2021, 18:59

veejay schreef: 26 jan 2021, 12:41 Ik kwam 0 andere cabrio's tegen
Ik had mijn dak idd dicht, die was nog bevroren met een ijs laagje.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door veejay » 26 jan 2021, 22:30

@Knot: Ik miste je al. Inderdaad het is hem toch geworden omdat hij na 3 weken opeens weer te koop stond en ik snel moest schakelen. Zaterdag even proefgereden, akkoord gegeven en dinsdag stond ie al bij Qoets in NL.
@Sitechris, uiteraard maak ik graag een keer een afspraak met de Driveaholic voor een lakmoesproef (en echte Limburgse vlaai). Ben ook benieuwd naar je Fiesta.
@Gijzert: kilometerstand wat lager. Volgens mij vrouw is het om klanten te lokken. Ik zou het niet weten.

Nog een dingetje wat mij positief opvalt: Het interieurverwarming word echt binnen een minuut gewoon goed warm, zelfs bij deze koude temperaturen en bij stationair draaien. Komt dit doordat de 6 pitters anders opwarmen tov 4 pitters?

Een andere vraag, wie weet het verschil tussen internet hotspot en wifi auto?

Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door Knot » 26 jan 2021, 23:38

Zit tegenwoordig gewoon een electrisch verwarmingselement in toch?

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4461
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door sitechris » 27 jan 2021, 07:20

Jaaa die vlaai gaat er komen :)

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door Knot » 28 jan 2021, 09:29

Hier een lijstje met welke auto oke is en welke aanpassingen nodig hebben voor 2021:

https://www.kiwa.com/4b1245/globalasset ... 2-2020.pdf

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door veejay » 28 jan 2021, 09:45

Wat houdt het precies in Knot? Als je CA hebt dan moet je een beweging sensor in de sleutels laten bouwen en/of moet je dan ook een extra startonderbreking? Ik mag aannemen dat verzekeraars zelf contact opnemen met risico klanten en aangeven wat er moet gebeuren.

Wat een fraaie kont, ik dacht nog om een x-drive en 440i badge op te zetten, maar misschien toch maar niet doen.
achter.jpg
achter.jpg (264.53 KiB) 7901 keer bekeken

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door Martijn_bmw » 28 jan 2021, 09:58

ik zou idd geen batch doen, heb juist het 435i logo er afgehaald mooier symmetrisch en clean :D

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39691
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door Arthur » 28 jan 2021, 10:23

veejay schreef: 28 jan 2021, 09:45 Wat houdt het precies in Knot? Als je CA hebt dan moet je een beweging sensor in de sleutels laten bouwen en/of moet je dan ook een extra startonderbreking? Ik mag aannemen dat verzekeraars zelf contact opnemen met risico klanten en aangeven wat er moet gebeuren.

Wat een fraaie kont, ik dacht nog om een x-drive en 440i badge op te zetten, maar misschien toch maar niet doen.
achter.jpg
Ga er maar niet van uit dat de verzekeringsmij contact met jou opneemt. Wss staat in de voorwaarden waaraan je auto moet doen qua beveiliging. Dus dat moet je dan ook. Had je auto eerder verzekerd voordat de voorwaarden werden gewijzigd dan moeten ze je inlichten.
Maar bijna op elke site waar ik een kenteken invoer staat ook de beveiligingsklasse vermeld. Dat check ik omdat ik geen volgsysteem in de auto wil. Klasse-3 is prima, bij meer wil ik de auto niet of zoek ik een andere maatschappij. Ik weet iig dat ik bij ABN/AMRO tot 125k nieuwwaarde terecht kan met klasse-3.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1808
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door veejay » 02 feb 2021, 16:11

Nou even weer een update, een leuk zonnig weekend achter de rug, weer wat bevindingen van mijn kennismakingsritjes met de Belg. Vandaag is de auto weer opgehaald door Qoets, onderin het verhaal meer... :coffee:

Dakje eraf bij 2 graden
Met volle zon was de verleiding om open te rijden groot gewoon dikke jas en muts op, ik heb een leuke tocht langs de Lek en De Hoge Veluwe gemaakt en dit was goed te doen, ook een stukje snelweg met 120km per uur bleef het nog uit te houden. Veel bekijks, maar misschien meer uit verbazing dat iemand zo gek is om met dak open te rijden. :kikker:. Ook de windvanger achter bleef rechtop staan bij 120 op een stuk snelweg.

Het geluid van de uitlaat is eigenlijk het mooist en goed hoorbaar met het dak eraf. Toch geniet ik meer van de motor/aandrijflijn/geluid dan dat het dakje eraf kan, misschien dat ik het in de zomer anders zie.
lek.jpg
lek.jpg (223.17 KiB) 6438 keer bekeken
Sportief rijden (balans/gewicht):
Het gaspedaal reageert alert en kan heel nauwkeurig bedient worden zonder dat er plots meer of minder vermogen inkomt. In bochten kan je daarom de auto goed onder controle houden met het gaspedaal. Je houdt niet alleen de achterkant in het gareel maar de gehele auto, ik weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden sorry. Omdat het x-drive is moet je wat meer met gewicht wissels spelen als je een los staartje wil opwekken. Het wegrijden met scheetjes en plofjes is kinderachtig maar des te leuker (wanneer er niemand overlast van heeft uiteraard). Het is geen bochtenridder, het gewicht speelt parten maar het geluid en de gretigheid van de motor maakt het wel een leuke totaal belevenis onder de streep.

Het kunnen veranderen van luxe stille cabrio cruiser naar sportieve (brul) coupe vind ik echt fantastisch! :clap:

Manueel schakelen
Ik ben er achter dat je in Sport+ met de bak in S de flippers gebruikt, de auto niet opschakelt, na 6500 komen er gele lampjes om de toerenteller die op een gegeven moment knipperen dat je toch echt te hoog in de toeren zit (leuk effect), hij blijft er wel in hangen en je voelt de motor niet 'inkakken'. Leuk, maar zal dit verder niet nodig hebben lijkt me. Is dit standaard op alle x40i's of is dit de MPPSK software? Ik weet het niet.

TPMS lekke band
Alle auto's vanaf 2014 hebben TPMS, maar voor mij iets nieuws en super handig te zijn wat de druk is van de afzonderlijke banden (temperatuurweergave ook mogelijk). Mijn avontuur zondagavond eindigde met een lekke band melding. Het mooie was dat ik niet hoefde te gissen welke band het was, want het werd in de I-Drive weergegeven.

Om eens te proberen heb ik de BMW pechhulp gebeld voor advies (voor het eerst sinds ik BMW rij). Ik werd netjes te woord gestaan en geadviseerd. Wel de opmerking van hen dat runflats niet op locatie gerepareerd kunnen worden door de ANWB (weer wat geleerd), maar als ik echt niet meer kon rijden kon ik ze bellen voor hulp. Ik ben gewoon naar huis gereden wegens Runflat af en toe wel denkende dat een volwaardig reservewiel ook handig kan zijn, maar ja geen plek voor. Het fraaie was wel dat hij tijdens de rit aangeeft hoe snel/langzaam hij druk verloor, hij bleef het drukniveau steeds updaten.
band.jpg
band.jpg (27.27 KiB) 6438 keer bekeken
Op de brug
Een kennis van mij heeft een garage en ik mocht afgelopen zaterdag even op de brug om de onderkant eens te bekijken (zweten/staat van de hoezen). Het zag er allemaal goed uit gelukkig. De remschijven zijn voor Brembo's van 340mm, er schijnen ook 370mm versies te zijn. Ik maakte me even zorgen om die deuk op de foto beneden, maar schijnt zo te horen.
uitlaat-L (Klein).jpg
uitlaat-L (Klein).jpg (99.37 KiB) 6438 keer bekeken
Zijn er ook mindere zaken? Uiteraard!

Dashcam
Vanacht voor het eerste de dashcam aangelaten en vanmorgen meteen een melding dat de accuspanning te laag was, nu heeft de Blackvue een beveiliging voor lage accuspanning maar weet niet of deze in werking was getreden. Ik durf het niet aan om te testen dus unplug ik hem maar als ik een paar dagen niet rij.

Steenslag
De auto is natuurlijk 2e hands en best wat kilometers achter de kiezen dat begrijp ik. Mij viel op dat er na een wasbeurt weer een hoop steenslag zichtbaar was. Ook op de koplampen, maar dit kan helaas niet verholpen worden heb ik me laten vertellen door een poetser. Ik heb Qoets gevraagd wat ze hiervan vonden en of het evt. tegen betaling gespoten kan worden.

Ik kreeg meteen een voorstel dat de auto wordt opgehaald om opnieuw te poetsen en ze nemen meteen ook de band reparatie mee. Vanmorgen stond er keurig op tijd een 'Qoetsier' voor de deur met een vervangende auto.

Al met al een prima ervaring zover, ik begreep vandaag dat de 328i door Qoets zelf verkocht gaat worden. Dat vind ik een compliment voor mezelf en onderstreept hoe ik mijn auto's technisch en optisch in topstaat hou.

Na na twee weekenden en 800km verder heb ik even gekeken naar de tankbonnetjes en inmiddels 250 euro aan benzinekosten maar ik heb het er voor over (1 op 5,5), ik denk als ik normaal rij dat 1 op 11 goed haalbaar is. Wegenbelasting is minder dan ik vooraf berekend had, iets meer dan 100 euro per maand (Zuid-holland).

Afijn dank voor het lezen en wordt vervolgd :df:
Laatst gewijzigd door veejay op 02 feb 2021, 16:21, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2068
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door frankie » 02 feb 2021, 16:18

Mooi verhaal over je ervaringen en de service :df: Persoonlijk vind ik open rijden wel echt een dimensie toevoegen aan mijn DF. Dat doe ik dan ook zoveel mogelijk, net als je zelf al zegt, ook bij lage temperaturen is dat prima te doen.

Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Ervaringen met Qoets (440Xi Cabrio Individual)

Bericht door Eric Z » 02 feb 2021, 16:22

Vanacht voor het eerste de dashcam aangelaten en vanmorgen meteen een melding dat de accuspanning te laag was, nu heeft de Blackvue een beveiliging voor lage accuspanning maar weet niet of deze in werking was getreden. Ik durf het niet aan om te testen dus unplug ik hem maar als ik een paar dagen niet rij.
Staan je instellingen wel goed dan?
Ik heb er van blackvue een kastje tussen zitten welke je met wat schakelaartjes kan regelen qua voltage grens. Maar dat is al aardig wat jaartjes oud inmiddels maar werkt prima.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: CRZ, Estoque, lykel, Majestic-12 [Bot], MartijnS, Philipoo en 50 gasten