Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5995
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door matthyssie » 14 jan 2021, 10:14

Wil je wel in vaste dienst dan Luco? Of liever laten inhuren voor een x periode?

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 14 jan 2021, 10:17

matthyssie schreef: 14 jan 2021, 10:14 Wil je wel in vaste dienst dan Luco? Of liever laten inhuren voor een x periode?
Haha dat hebben ze al drie keer gevraagd en ik heb al drie keer gezegd dat ze dan fatsoenlijk moeten gaan betalen.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door HJ2 » 14 jan 2021, 11:09

... dat blijft dus voorlopig inhuur dan ;-)

Intussen ook al meer dan 10 jaar alhier!
Tegenwoordig ben ik coördinator van de windtunnels op de TUDelft. Voluit: Coördinator Research Facilities @ Aerodynamics, power and propulsion and windenergy group...

Echt een superleuke job! Verdient geen kont, maar daar heb ik ook zelf voor gekozen. Geen moment spijt gehad iig.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 14 jan 2021, 11:20

Dat je het naar je zin hebt is ook belangrijk.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Peric » 14 jan 2021, 11:39

Vind ik veel belangrijker. Als je goed verdient maar elke dag met tegenzin naar je werk gaat is ook niks.

Online
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door 328Ti » 14 jan 2021, 11:53

Idealen/ambities zijn leuk, maar je moet natuurlijk wel je natje/droogje kunnen betalen. Vriendin wil t liefst in asiel werken met beestjes. Leuk, maar dàt gaan we gewoon even niet doen.

Tenzij ze er blijft :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 14 jan 2021, 12:08

Peric schreef: 14 jan 2021, 11:39 Vind ik veel belangrijker. Als je goed verdient maar elke dag met tegenzin naar je werk gaat is ook niks.
Zo bedoelde ik het ook, maar je kan het op verschillende manieren interpreteren nu ik het teruglees.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Niels » 14 jan 2021, 12:19

328Ti schreef: 14 jan 2021, 11:53 Idealen/ambities zijn leuk, maar je moet natuurlijk wel je natje/droogje kunnen betalen. Vriendin wil t liefst in asiel werken met beestjes. Leuk, maar dàt gaan we gewoon even niet doen.

Tenzij ze er blijft :tooth:
Nou “Dat” hoef ik niet te beslissen thuis. Daarnaast heb je er helemaal niets aan als je partner het niet naar zijn/haar zin heeft. Daar zou ik gerust financiële stappen terug voor doen. Die van mij is gestopt met fiscaal recht, heeft ook al eens een traineeship bij Ahold afgewezen maar zit de laatste jaren heel veel beter in haar vel. Dat is mij veel meer waard dan meer geld en meer luxe.

Online
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door 328Ti » 14 jan 2021, 12:38

Niels schreef: 14 jan 2021, 12:19
328Ti schreef: 14 jan 2021, 11:53 Idealen/ambities zijn leuk, maar je moet natuurlijk wel je natje/droogje kunnen betalen. Vriendin wil t liefst in asiel werken met beestjes. Leuk, maar dàt gaan we gewoon even niet doen.

Tenzij ze er blijft :tooth:
Nou “Dat” hoef ik niet te beslissen thuis. Daarnaast heb je er helemaal niets aan als je partner het niet naar zijn/haar zin heeft. Daar zou ik gerust financiële stappen terug voor doen. Die van mij is gestopt met fiscaal recht, heeft ook al eens een traineeship bij Ahold afgewezen maar zit de laatste jaren heel veel beter in haar vel. Dat is mij veel meer waard dan meer geld en meer luxe.
Hi Niels, als het financieel uitkan, dan prima als je er zelf mee kan leven.

Echter zou het bij mij gaan “schuren” dat eigen partner leuk zit te flierenfluiten overdag en met niets/weinig thuiskomt en ik zit te “zwoegen” om geld binnen te harken. In ons geval hebben we gekozen voor 2-verdienersmodel en beide HBO opleiding afgerond met duidelijke doelen. Dat zou raar zijn als dit achteraf 180gr kantelt waarbij de hypotheek/gezam lasten niet op zijn berekend.

Ter info, ik werk 40-60u en vriendin 24-28u. Er is dus al een verschil waarbij vriendin meer hh taken op zich neemt

Online
KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door KoenM » 14 jan 2021, 12:45

Tja, dat blijft een lastige discussie natuurlijk.

Werk jij zo hard om voldoende te verdienen, of vind je het werk zo leuk en neem je voorlief dat je dan meer moet werken?

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 14 jan 2021, 12:50

Ah joh, happy wife happy life :bag:

Voor meer relatie tips, pm me :lollerdelol:

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door HJ2 » 14 jan 2021, 13:17

Ik heb 1/3 ingeleverd (take or go)
Maar nu veel meer vrije dagen, bijna geen reistijd en gewoon erg leuk werk.
Meer time for wife & kid, meer tijd voor de hobby en dat maakt het geheel er gewoon een stukkie leuker op.
Ik kan 't iedereen aanbevelen!

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door alt » 14 jan 2021, 13:49

Ongeacht hoeveel uren je beiden werkt, maar de kinderen het huis uit, dat geeft vrijheid & meer rust.
Korter werken om vrijheid te verkrijgen, ga je niet krijgen met opgroeiende kinderen, echt niet.
Kleine kinderen kleine problemen, grote kinderen grote problemen.

Onthoud de mopjes van Jantje.

Moeder, die in verwachting is vraagt aan Jantje: Jantje, wat zou graag willen hebben, een broertje of een zusje?
Jantje zegt : Als ik toch mag kiezen, dan liever een nieuwe fiets.

Online
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door 328Ti » 14 jan 2021, 14:03

alt schreef: 14 jan 2021, 13:49 Ongeacht hoeveel uren je beiden werkt, maar de kinderen het huis uit, dat geeft vrijheid & meer rust.
Korter werken om vrijheid te verkrijgen, ga je niet krijgen met opgroeiende kinderen, echt niet.
Kleine kinderen kleine problemen, grote kinderen grote problemen.

Onthoud de mopjes van Jantje.

Moeder, die in verwachting is vraagt aan Jantje: Jantje, wat zou graag willen hebben, een broertje of een zusje?
Jantje zegt : Als ik toch mag kiezen, dan liever een nieuwe fiets.
Kan ik me helemaal in vinden :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 14 jan 2021, 14:09

Peric schreef: 14 jan 2021, 11:39 Vind ik veel belangrijker. Als je goed verdient maar elke dag met tegenzin naar je werk gaat is ook niks.
Eens! het moet vooral leuk zijn, daarnaast doe je het natuurlijk ook om te leven en leuke dingen te doen dus salaris telt zeker mee.
Maar een baan die ik niet leuk vind maar veel geld oplevert zou ik nooit verkiezen boven een baan die ik wel leuk vind en minder oplevert.

Online
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door 328Ti » 14 jan 2021, 14:25

Helemaal eens en plezier in het werk is de basis voor een stabiele job

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10385
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door tomgtr » 14 jan 2021, 14:28

Tja, voor niks gaat de zon op. Als de keuze is iets minder geld voor een stuk leukere baan of veel meer vrije tijd prima. ls de keuze is veel minder geld voor een leukere baan dan wordt het al een ander verhaal. Klinkt allemaal super tof maar ik ben generation X dus niet lullen maar poetsen en lol komt wel eens als je je zaakjes op orde hebt (en niet omvalt door een hartverlamming ofzo voortijdig)

Online
Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2812
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door e30touring1990 » 14 jan 2021, 14:45

tomgtr schreef: 14 jan 2021, 14:28 Tja, voor niks gaat de zon op. Als de keuze is iets minder geld voor een stuk leukere baan of veel meer vrije tijd prima. ls de keuze is veel minder geld voor een leukere baan dan wordt het al een ander verhaal. Klinkt allemaal super tof maar ik ben generation X dus niet lullen maar poetsen en lol komt wel eens als je je zaakjes op orde hebt (en niet omvalt door een hartverlamming ofzo voortijdig)
+1. als ik soms hoor dat mensen van 28-29 (mijn leeftijd) net 3 jaar fulltime hebben gewerkt en nu al naar 24u willen dan vind ik dat tenenkrommend. Vooral als men wel alle wensen van vandaag de dag heeft (dikke huizen, nieuwe keuken, leaseauto, verre reizen etc). ver van de realiteit afstaan noem ik dat.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door HJ2 » 14 jan 2021, 15:00

alt schreef: 14 jan 2021, 13:49 Ongeacht hoeveel uren je beiden werkt, maar de kinderen het huis uit, dat geeft vrijheid & meer rust.
Korter werken om vrijheid te verkrijgen, ga je niet krijgen met opgroeiende kinderen, echt niet.
Kleine kinderen kleine problemen, grote kinderen grote problemen.

Onthoud de mopjes van Jantje.

Moeder, die in verwachting is vraagt aan Jantje: Jantje, wat zou graag willen hebben, een broertje of een zusje?
Jantje zegt : Als ik toch mag kiezen, dan liever een nieuwe fiets.
Ik wil ook niet meer vrijheid, maar juist meer tijd met de kleine man :blink: Anders had ik wel een hond genomen :D

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Richardt. » 14 jan 2021, 15:01

Leuk en aardig, ik sta er ook wel zo in (inmiddels) Iets doen wat je leuk vind ipv iets doen wat je minder leuk vind voor meer salaris. Lang niet iedereen kan die keuze maken natuurlijk. Voor veel mensen is dat verschil in salaris broodnodig om de boel draaiende te houden.
e30touring1990 schreef: 14 jan 2021, 14:45
tomgtr schreef: 14 jan 2021, 14:28 Tja, voor niks gaat de zon op. Als de keuze is iets minder geld voor een stuk leukere baan of veel meer vrije tijd prima. ls de keuze is veel minder geld voor een leukere baan dan wordt het al een ander verhaal. Klinkt allemaal super tof maar ik ben generation X dus niet lullen maar poetsen en lol komt wel eens als je je zaakjes op orde hebt (en niet omvalt door een hartverlamming ofzo voortijdig)
+1. als ik soms hoor dat mensen van 28-29 (mijn leeftijd) net 3 jaar fulltime hebben gewerkt en nu al naar 24u willen dan vind ik dat tenenkrommend. Vooral als men wel alle wensen van vandaag de dag heeft (dikke huizen, nieuwe keuken, leaseauto, verre reizen etc). ver van de realiteit afstaan noem ik dat.
Tsja en ook dat is een keuze toch? Niet die van mij overigens
Als je met 24u per week genoeg kunt verdienen om aan je wensen te voldoen en je er bewust van bent dat je dingen moet laten, waarom zou je dan meer werken?
(waarschijnlijk mond dit weer uit in een discussie over onze fijne toeslagen en subsidie systeem)

Voorheen had ik werk waarbij overuren eerder regel dan uitzondering waren en je je soms schuldig voelde als je een avond je ging sporten ipv de laptop open klappen. Daarnaast altijd veel reistijd.

Inmiddels heb ik werk waarbij overuren nog net niet verboden zijn, maar wel een hele grote uitzondering. Daarnaast ook een reistijd die maar 20 minuutjes is, heerlijk! En ja, in deze periode geen reistijd want thuiswerken.

Afgezien nog van de extra vrije tijd die dat oplevert besefte ik mij later pas hoeveel meer rust ik in mijn hoofd had om maar niet altijd aan het werk hoef te denken, heerlijk! Terwijl ik de overuren of reistijd gemiddeld genomen nooit heel vervelend heb gevonden.
Ik zie de korte reistijd, het niet maken van overuren en het stukje "rust" als een paar hele fijne secundaire arbeidsvoorwaarden waar ik inderdaad best een stukje minder salaris voor over zou hebben. Het leuke is dat het salaris ook nog eens een stuk fijner is :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 14 jan 2021, 15:11

tomgtr schreef: 14 jan 2021, 12:50 Ah joh, happy wife happy life :bag:

Voor meer relatie tips, pm me :lollerdelol:
ja we weten allemaal hoe dat is afgelopen :mrgreen:

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27810
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Luco » 14 jan 2021, 15:19

Martijn_bmw schreef: 14 jan 2021, 14:09
Peric schreef: 14 jan 2021, 11:39 Vind ik veel belangrijker. Als je goed verdient maar elke dag met tegenzin naar je werk gaat is ook niks.
Eens! het moet vooral leuk zijn, daarnaast doe je het natuurlijk ook om te leven en leuke dingen te doen dus salaris telt zeker mee.
Maar een baan die ik niet leuk vind maar veel geld oplevert zou ik nooit verkiezen boven een baan die ik wel leuk vind en minder oplevert.
Dat vind ik toch een lastige, want uiteindelijk is het een combinatie van allerlei factoren, en je werk leuk maken kan je ook zelf doen, ook al is het kutwerk, kan je heel veel lol hebben met collegas, of het werk is heel leuk en je hebt kutcollegas.
Dus ja voor 150 euro per uur slik je meer gezeik dan voor 35 euro per uur.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 14 jan 2021, 15:40

e30touring1990 schreef: 14 jan 2021, 14:45
tomgtr schreef: 14 jan 2021, 14:28 Tja, voor niks gaat de zon op. Als de keuze is iets minder geld voor een stuk leukere baan of veel meer vrije tijd prima. ls de keuze is veel minder geld voor een leukere baan dan wordt het al een ander verhaal. Klinkt allemaal super tof maar ik ben generation X dus niet lullen maar poetsen en lol komt wel eens als je je zaakjes op orde hebt (en niet omvalt door een hartverlamming ofzo voortijdig)
+1. als ik soms hoor dat mensen van 28-29 (mijn leeftijd) net 3 jaar fulltime hebben gewerkt en nu al naar 24u willen dan vind ik dat tenenkrommend. Vooral als men wel alle wensen van vandaag de dag heeft (dikke huizen, nieuwe keuken, leaseauto, verre reizen etc). ver van de realiteit afstaan noem ik dat.
Dikgedrukt ook mee eens, keuze maken wat je het leukste vind is heel goed denk ik.
Maar als die keuze valt op minder werken en/of een minder betaalde baan moet je de consequentie ook accepteren.
het kan natuurlijk niet én én én zijn.. wat veel mensen idd wel willen of nog tenenkrommender zelfs vinden dat ze er recht op hebben :tooth:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door Martijn_bmw » 14 jan 2021, 15:43

Luco schreef: 14 jan 2021, 15:19
Martijn_bmw schreef: 14 jan 2021, 14:09
Peric schreef: 14 jan 2021, 11:39 Vind ik veel belangrijker. Als je goed verdient maar elke dag met tegenzin naar je werk gaat is ook niks.
Eens! het moet vooral leuk zijn, daarnaast doe je het natuurlijk ook om te leven en leuke dingen te doen dus salaris telt zeker mee.
Maar een baan die ik niet leuk vind maar veel geld oplevert zou ik nooit verkiezen boven een baan die ik wel leuk vind en minder oplevert.
Dat vind ik toch een lastige, want uiteindelijk is het een combinatie van allerlei factoren, en je werk leuk maken kan je ook zelf doen, ook al is het kutwerk, kan je heel veel lol hebben met collegas, of het werk is heel leuk en je hebt kutcollegas.
Dus ja voor 150 euro per uur slik je meer gezeik dan voor 35 euro per uur.
Dat is wel een heel groot verschil idd, maar ik heb persoonlijk wel eens een aanbod bij een ander bedrijf waar ik 10k per jaar meer zou verdienen afgeslagen omdat ik het bij mijn huidige werkgever te leuk vind om daarvoor weg te gaan.

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Wat doen de DF-ers eigenlijk in het dagelijkse leven?

Bericht door HJ2 » 14 jan 2021, 15:45

Op headhunters reageer ik ook altijd met het antwoord dat ik zo veel lol heb op mijn huidige plek dat ze me niet eens zouden kunnen betalen om daar weg te gaan. Dan is het gelijk maar duidelijk, haha

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, BMWDennis, Hitz, MarcH, MartijnGizmo, Richardt., sebas16v, Semrush [Bot] en 198 gasten