Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 11 jan 2021, 22:24

Ik doe 'm niet.

Online
Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door HJ2 » 11 jan 2021, 22:26

Is dat voor die verplichte 2e dosis?
Dan ben je dus 3x woordwaarde kwijt voor 1 volledige inenting. Leuk business model!

KoenM
Berichten: 1764
Lid geworden op: 06 dec 2009, 14:58
Locatie: Amsterdam

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door KoenM » 11 jan 2021, 22:29

Advocaat van de duivel, maar het is niet heel gek dat je meer betaalt voor een middel dat al volledig is goedgekeurd, dan wanneer je een bestelling doet van een product in ontwikkeling.

In deze context is het alleen niet heel ethisch om veel aan het product te willen verdienen..

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 11 jan 2021, 22:32

Nee, maar het getuigt wel van ondernemerschap, zou men hier op DF toch wel moeten kunnen waarderen :tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 11 jan 2021, 22:32

Je mag toch hopen dat de bestelde dosis gedeeld zijn voor 1e en 2e vaccinatie. Als je nu alles uitgeeft aan een 1e vaccinatie en dan te laat bent voor de 2e ronde, dan had die 1e ook geen nut.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 11 jan 2021, 22:40

Robin schreef: 11 jan 2021, 22:24
Ik doe 'm niet.
wat niet
Fake News?

of

Bron

of

Het staat op internet dus is het waar!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 11 jan 2021, 23:00

Goed, morgenavond hebben we weer Ed en Willem (Bever) die de Fabeltjeskrant gaan voorlezen. Uitgelekt is al dat deze lockdown nog minimaal 3 weken gaat duren.

Voordeel, hoorde net van de zoon die bij de Ac-tion werkt. Ze gaan ook bestellingen klaarmaken voor diegene die alle troep te lang gemist hebben.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 11 jan 2021, 23:30

Best wel veel mensen kunnen het om de een of andere reden gewoon niet aan, een tijd in lockdown te zitten. Dan knapt er schijnbaar iets (wat anders misschien ook wel geknapt was). Geeft maar weer aan hoeveel mensen in onze maatschappij zich op een zijden draad bevinden, er hoeft maar iets te gebeuren in hun leven en ze rakren totaal de wieg kwijt. :o) Het gezegde luidt dus niet voor niets: er lopen er meer rond dan dat er vastzitten. Enfin, het is nog een tijdje wachten tot de vaccinatie (er zijn nu vaccinatievoordringers, jaja), en dan kunnen ze weer los hoor ;-) En tot dan, netjes aan de regels houden. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 11 jan 2021, 23:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 11 jan 2021, 23:36

Luco schreef: 11 jan 2021, 22:40
Robin schreef: 11 jan 2021, 22:24
Ik doe 'm niet.
wat niet
Fake News?

of

Bron

of

Het staat op internet dus is het waar!

Ik doe even geen vaccinatie.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 12 jan 2021, 05:43

535d schreef: 11 jan 2021, 23:30 Best wel veel mensen kunnen het om de een of andere reden gewoon niet aan, een tijd in lockdown te zitten. Dan knapt er schijnbaar iets (wat anders misschien ook wel geknapt was). Geeft maar weer aan hoeveel mensen in onze maatschappij zich op een zijden draad bevinden, er hoeft maar iets te gebeuren in hun leven en ze rakren totaal de wieg kwijt. :o) Het gezegde luidt dus niet voor niets: er lopen er meer rond dan dat er vastzitten. Enfin, het is nog een tijdje wachten tot de vaccinatie (er zijn nu vaccinatievoordringers, jaja), en dan kunnen ze weer los hoor ;-) En tot dan, netjes aan de regels houden. :mrgreen:
Je kunt er wel lacherig over doen, maar vind je dat gek dan? Niet iedereen is hetzelfde en er zijn mensen die graag dingen doen en/of in gezelschap zijn. Vind dit een (n)rare post van je, niet iedereen is zo perfect en stabiel als jij...

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Gijzert » 12 jan 2021, 08:14

Arthur schreef: 12 jan 2021, 05:43
535d schreef: 11 jan 2021, 23:30 Best wel veel mensen kunnen het om de een of andere reden gewoon niet aan, een tijd in lockdown te zitten. Dan knapt er schijnbaar iets (wat anders misschien ook wel geknapt was). Geeft maar weer aan hoeveel mensen in onze maatschappij zich op een zijden draad bevinden, er hoeft maar iets te gebeuren in hun leven en ze rakren totaal de wieg kwijt. :o) Het gezegde luidt dus niet voor niets: er lopen er meer rond dan dat er vastzitten. Enfin, het is nog een tijdje wachten tot de vaccinatie (er zijn nu vaccinatievoordringers, jaja), en dan kunnen ze weer los hoor ;-) En tot dan, netjes aan de regels houden. :mrgreen:
Je kunt er wel lacherig over doen, maar vind je dat gek dan? Niet iedereen is hetzelfde en er zijn mensen die graag dingen doen en/of in gezelschap zijn. Vind dit een (n)rare post van je, niet iedereen is zo perfect en stabiel als jij...
Je zult je werk maar kwijt zijn. Financieel het niet meer rond krijgen. Kinderen niet naar school. Ik wil niet weten wat voor stress dat oplevert.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 12 jan 2021, 08:28

Gijzert schreef: 12 jan 2021, 08:14
Arthur schreef: 12 jan 2021, 05:43
535d schreef: 11 jan 2021, 23:30 Best wel veel mensen kunnen het om de een of andere reden gewoon niet aan, een tijd in lockdown te zitten. Dan knapt er schijnbaar iets (wat anders misschien ook wel geknapt was). Geeft maar weer aan hoeveel mensen in onze maatschappij zich op een zijden draad bevinden, er hoeft maar iets te gebeuren in hun leven en ze rakren totaal de wieg kwijt. :o) Het gezegde luidt dus niet voor niets: er lopen er meer rond dan dat er vastzitten. Enfin, het is nog een tijdje wachten tot de vaccinatie (er zijn nu vaccinatievoordringers, jaja), en dan kunnen ze weer los hoor ;-) En tot dan, netjes aan de regels houden. :mrgreen:
Je kunt er wel lacherig over doen, maar vind je dat gek dan? Niet iedereen is hetzelfde en er zijn mensen die graag dingen doen en/of in gezelschap zijn. Vind dit een (n)rare post van je, niet iedereen is zo perfect en stabiel als jij...
Je zult je werk maar kwijt zijn. Financieel het niet meer rond krijgen. Kinderen niet naar school. Ik wil niet weten wat voor stress dat oplevert.
Dit idd, voor mij persoonlijk geen probleem om nog ff "vast" te zitten aan huis, maar als ik zie wat het doet met de winst van mijn eigen werkgever, hoeveel kleine ondernemers water aan de lippen staat en idd het werken en lesgeven tegelijk is ook niet fijn (maar dat mag je hier niet noemen want kinderen nemen is een eigen keuze :tooth: ) en bovenal wat het totaal de maatschappij kost al die steun en omzetverliezen, daar gaan we een keer met ze alle de rekening van betalen...

Ik snap dat de lockdown nodig is en doe er dan ook netjes aan mee, maar om nou te zeggen dat het mij niks doet dat is ook zeker niet zo vanwege bovenstaande redenen.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 12 jan 2021, 08:42

Ik verwacht een flinke hoos ontslagen bij de grotere bedrijven in 2021.
We gaan het zien.

Wout309t
Berichten: 1142
Lid geworden op: 05 feb 2010, 17:52
Auto: V70 III 270PS/Passat GTE

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Wout309t » 12 jan 2021, 08:46

Als ik naar onszelf kijk als gezin hebben wij qua werk en inkomenszekerheid niks te klagen. Tsja, thuisonderwijs is niet ideaal, maar mogen gelukkig gebruikmaken van noodopvang voor 1,5 dag. Het hobbelt allemaal wel door zonder veel ellende.

Maar ja, ouders zijn 40 jaar getrouwd, geen feestje. Kinderen jarig, geen feestje. De leuke dingen zijn er wel een beetje af, en dat begint nu wel lang te duren. Maar eerlijk gezegd, je hoeft ook niet meer naar de verjaardagen, vergaderingen en bijeenkomsten waar je eigenlijk niet zoveel zin in hebt, dus dat is weer mooi.

De meesten van ons zitten nog steeds in mooie verwarmde huizen en hebben genoeg te eten. Maar zoals hierboven al gesteld, als je je bedrijf langzaam ziet verzuipen terwijl je thuis jezelf zit te verbijten is het een heel ander verhaal. Of je bent alleenstaand en je hele sociale leven is weg.

Het is sowieso allemaal niet de bedoeling van het leven dat het is zoals het nu is, en dat gaat toch een keer pijn doen, bij de één eerder dan bij de ander.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door martll » 12 jan 2021, 09:01

smiley schreef: 12 jan 2021, 08:42 Ik verwacht een flinke hoos ontslagen bij de grotere bedrijven in 2021.
We gaan het zien.
Verwacht je dat niet ook bij kleinere bedrijven. Ivm nu dat ze steun krijgen en niet omvallen en zodra de steun wegvalt....

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 12 jan 2021, 09:29

Ik heb geen inzicht in kleine bedrijven hoe die wel/niet met de NOW 3 gedraaid kunnen komen.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 12 jan 2021, 10:08

Nou... ze beginnen nu te zwammen over een avondklok... dus straks vrienden/buren in de bubbel (zo doen wij het) ook niet meer zien.

Hopelijk gaat dit voorstel van tafel.. en wat te denken over de openingstijden ess. Winkels? Dat wordt dan toch alleen drukker?

Ben benieuwd wat ze nu weer bedenken. Infecties dalen nu gelukkig, ff volhouden lijkt me

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 12 jan 2021, 10:16

Gijzert schreef: 12 jan 2021, 08:14 Je zult je werk maar kwijt zijn. Financieel het niet meer rond krijgen. Kinderen niet naar school. Ik wil niet weten wat voor stress dat oplevert.
Die kids lopen echt tegen de muren op (1-3jr oud) focus op het werk is ver te zoeken en we zijn redelijk overspannen/geirriteerd ivm uitval kdv en uitval opa/oma als die een snottebel hebben

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 12 jan 2021, 10:29

Ach, het is maar wat je wilt he, een 10 voor het beste jongetje van de klas zijn en jezelf constant op de borst kloppen hoe goed je wel niet bent, en natuurlijk daarbij iedereen die er anders over denkt kleineren, maar een 0 voor begrip of enige empathie voor iemands situatie die heel anders is.

Of gewoon wat empathie en begrip tonen voor een ander, ook al kan die dan niet voor 100% aan de regels voldoen, ik weet wel met wie ik liever te maken heb.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 12 jan 2021, 10:36

Arthur schreef: 12 jan 2021, 05:43
535d schreef: 11 jan 2021, 23:30 Best wel veel mensen kunnen het om de een of andere reden gewoon niet aan, een tijd in lockdown te zitten. Dan knapt er schijnbaar iets (wat anders misschien ook wel geknapt was). Geeft maar weer aan hoeveel mensen in onze maatschappij zich op een zijden draad bevinden, er hoeft maar iets te gebeuren in hun leven en ze rakren totaal de wieg kwijt. :o) Het gezegde luidt dus niet voor niets: er lopen er meer rond dan dat er vastzitten. Enfin, het is nog een tijdje wachten tot de vaccinatie (er zijn nu vaccinatievoordringers, jaja), en dan kunnen ze weer los hoor ;-) En tot dan, netjes aan de regels houden. :mrgreen:
Je kunt er wel lacherig over doen, maar vind je dat gek dan? Niet iedereen is hetzelfde en er zijn mensen die graag dingen doen en/of in gezelschap zijn. Vind dit een (n)rare post van je, niet iedereen is zo perfect en stabiel als jij...
Ik heb het nu even over labiele Viruswaanzin wappies, en mensen die gaan lopen janken omdat ze de kroeg niet inkunnen zodat ze gezien kunnen worden of weer lekker interessant kunnen gaan doen. :tooth:

Je bent erg goed met mij woorden in de mond te leggen Arthur. Klasse jong. :thumbup:

Tuurlijk levert het stress op wanneer je baan op de tocht staat dan wel kwijtraakt. Maar je moet nooit bij de pakken neer gaan zitten zoals ook best veel mensen dat doen.

Wat 328ti ook zegt. Tis gewoon NOG even volhouden. Maar dat geldt voor iedereen.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 12 jan 2021, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 12 jan 2021, 10:42

328Ti schreef: 12 jan 2021, 10:08 Nou... ze beginnen nu te zwammen over een avondklok... dus straks vrienden/buren in de bubbel (zo doen wij het) ook niet meer zien.

Hopelijk gaat dit voorstel van tafel.. en wat te denken over de openingstijden ess. Winkels? Dat wordt dan toch alleen drukker?

Ben benieuwd wat ze nu weer bedenken. Infecties dalen nu gelukkig, ff volhouden lijkt me
https://nos.nl/artikel/2364023-avondklo ... -niet.html

Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door frankie » 12 jan 2021, 10:50

535d schreef: 12 jan 2021, 10:36
Arthur schreef: 12 jan 2021, 05:43
535d schreef: 11 jan 2021, 23:30 Best wel veel mensen kunnen het om de een of andere reden gewoon niet aan, een tijd in lockdown te zitten. Dan knapt er schijnbaar iets (wat anders misschien ook wel geknapt was). Geeft maar weer aan hoeveel mensen in onze maatschappij zich op een zijden draad bevinden, er hoeft maar iets te gebeuren in hun leven en ze rakren totaal de wieg kwijt. :o) Het gezegde luidt dus niet voor niets: er lopen er meer rond dan dat er vastzitten. Enfin, het is nog een tijdje wachten tot de vaccinatie (er zijn nu vaccinatievoordringers, jaja), en dan kunnen ze weer los hoor ;-) En tot dan, netjes aan de regels houden. :mrgreen:
Je kunt er wel lacherig over doen, maar vind je dat gek dan? Niet iedereen is hetzelfde en er zijn mensen die graag dingen doen en/of in gezelschap zijn. Vind dit een (n)rare post van je, niet iedereen is zo perfect en stabiel als jij...
Ik heb het nu even over labiele Viruswaanzin wappies, en mensen die gaan lopen janken omdat ze de kroeg niet inkunnen zodat ze gezien kunnen worden of weer lekker interessant kunnen gaan doen. :tooth:

Je bent erg goed met mij woorden in de mond te leggen Arthur. Klasse jong. :thumbup:

Tuurlijk levert het stress op wanneer je baan op de tocht staat dan wel kwijtraakt. Maar je moet nooit bij de pakken neer gaan zitten zoals ook best veel mensen dat doen.

Wat 328ti ook zegt. Tis gewoon NOG even volhouden. Maar dat geldt voor iedereen.
Uit je oorspronkelijke post bleek niet dat je het alleen had over labiele Viruswaanzin wappies en mensen die gaan lopen janken omdat ze de kroeg niet inkunnen zodat ze gezien kunnen worden of weer lekker interessant kunnen gaan doen.

Dus in plaats er iemand van te betichten je woorden in de mond te leggen zou je misschien te rade kunnen gaan bij jezelf en hoe je e.e.a. zelf geformuleerd hebt. Is namelijk niet de eerste keer dat je iets typt, dat wordt op een bepaalde manier geïnterpreteerd en vervolgens ga je over de zeik omdat je het niet zo bedoelt. Miscommunicatie komt niet altijd alleen door de ontvanger hoor....

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 12 jan 2021, 10:51

Je bent erg goed met mij woorden in de mond te leggen Arthur. Klasse jong. :thumbup:
:bag:


En idd dat, frankie :)

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 12 jan 2021, 10:55

Och och och het kliekje begint weer hoor. :lol:

Ik heb het over ''best wel veel mensen''. Da's redelijk generiek. Dus dat mag je interpreteren (of gewoon lekker je eigen draai eraan geven) hoe jij dat wil, mij verder om het even. Doe er mee wat je wilt. :thumbup:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 12 jan 2021, 10:57

Gijzert schreef: 11 jan 2021, 17:02
Robin schreef: 11 jan 2021, 16:15 M'n schoonzusje is sinds vandaag weer aan het werk na Corona te hebben gehad. Ze voelt zich prima en zei: Ik heb wel vaker een ergere 'griep' gehad dan dit. D'r man had 't in april. Die had er meer last van is tamelijk obese, maar nu weer 100 punten.
Pas maar op met deze berichten. Voor je het weet komt Hans met commentaar.
Pas inderdaad maar op.......ik hou je in de gaten..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], RS-Ron en 139 gasten