Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
TLRS

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door TLRS » 07 jan 2021, 11:38

Bram schreef: 07 jan 2021, 09:45Alsof de overheid er ook maar enig belang bij heeft om de huidige lockdown tot het einde der tijden te blijven verlengen.
Waarom niet..

Hoe weten we nu wat de iets langere termijn de gevolgen zijn.. Dat een verstoring in de balans tijd en middelen kost om aan aan te passen, zeker. Maar zie niet direct in waarom dat per definitie onwenselijk zou moeten zijn.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 jan 2021, 11:44

Ik wel. Aangezien een samenleving zonder horeca of andere manieren van ontspanning niet gaat werken. En de overheid kan dat niet blijven betalen.

Forza

Bericht door Forza » 07 jan 2021, 11:49

Gewoon lekker spuitje laten zetten en dan wordt alles langzaam afgebouwd. De mensen die toch nog gevoelig blijven voor ernstige gezondheidsklachten door Coronabesmetting worden dan met de tijd uit de genenpoel verwijderd. Uiteindelijk kom je dan op dezelfde "impasse" uit die we al decennia met Influenza hebben, dus een heel klein percentage mensen dat er nog ernstig ziek van wordt en een mutatie of twee elke paar jaar die aan het vaccin wordt toegevoegd.

JP

Bericht door JP » 07 jan 2021, 11:53

Gijzert schreef: 07 jan 2021, 11:34
JP schreef: 07 jan 2021, 11:28
Gijzert schreef: 07 jan 2021, 08:15

Bron?
Een familielid welk onlangs overleed na een verkeersongeval. Op de overlijdensakte stond gewoon “overleden aan corona”. Je wil als directe familieleden geen gezeik maken maar zulke “onregelmatigheden” blijven dus uit de media.
Oké. Dat is dan gelijk elke dode?
Van die foute dubieuze registraties heb ik 2 weken geleden al gemeld, toen waren er meer die hetzelfde hadden meegemaakt, maar als je het niet gelooft, ook goed.
Vanwege hun beroepseed zal een arts dit niet toegeven, daar is het wachten tot er een uit de school klapt. Een corona-dode levert een ziekenhuis nu eenmaal meer geld op. Creatief boekhouden zonder ethiek en de zorgverzekeraars maar betalen en wij elk jaar steeds meer op onze beurt.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 07 jan 2021, 11:54

Beetje apart verhaal hoor JP. Als dit heeft plaatsgevonden dan trek je toch juist aan de bel. Waarom zou je geen problemen hierover willen maken als er wordt gefraudeerd?
frankie schreef: 07 jan 2021, 09:06 Als je denkt dat je Corona 100% kunt voorkomen dan kun je ook beter even gaan breien ipv je te mengen in dit soort "discussies".
Zucht...zal mijzelf maar even quoten want er woorden weer woorden in de mond gelegd.

Ja, de kans is uiterst groot dat je het niet hoeft op te lopen. Gewoon zorgvuldig zijn in het tijdstip dat je naar de supermarkt gaat bijvoorbeeld.
535d schreef: 06 jan 2021, 17:45 Idd. Beetje common sense (persoonlijke hygiene, iets waar het bij velen in NL nogal aan schort, ook onbewust) en je beperkt het risico met 99%.
Laatst gewijzigd door DF-user-278 op 07 jan 2021, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 07 jan 2021, 11:56

JP schreef: 07 jan 2021, 11:53
JP schreef: 07 jan 2021, 11:28

Een familielid welk onlangs overleed na een verkeersongeval. Op de overlijdensakte stond gewoon “overleden aan corona”. Je wil als directe familieleden geen gezeik maken maar zulke “onregelmatigheden” blijven dus uit de media.
Van die foute dubieuze registraties heb ik 2 weken geleden al gemeld, toen waren er meer die hetzelfde hadden meegemaakt, maar als je het niet gelooft, ook goed.
Vanwege hun beroepseed zal een arts dit niet toegeven, daar is het wachten tot er een uit de school klapt. Een corona-dode levert een ziekenhuis nu eenmaal meer geld op. Creatief boekhouden zonder ethiek en de zorgverzekeraars maar betalen en wij elk jaar steeds meer op onze beurt.
En ook die stelling klopt niet. Een corona dode levert een Nederlands ziekenhuis niet meer op dan een "normale" dode.

Maar ik hou er maar over op......

Peric

Bericht door Peric » 07 jan 2021, 12:04

Gozer! Neem nou toch 's aan dat er dingen gebeuren die niet kloppen. Zo zwart-wit als jij 't wil zien gaat toch niet gebeuren..

JP

Bericht door JP » 07 jan 2021, 12:07

Gijzert schreef: 07 jan 2021, 11:56

En ook die stelling klopt niet. Een corona dode levert een Nederlands ziekenhuis niet meer op dan een "normale" dode.

Lekker makkelijk om alles te ontkennen en als ik wat schrijf moet ik bronnen aangeven, heb jij een bron dat dat dit niet klopt ? Oh nee, dan stoppen we de discussie.
535d schreef: 07 jan 2021, 11:54 Beetje apart verhaal hoor JP. Als dit heeft plaatsgevonden dan trek je toch juist aan de bel. Waarom zou je geen problemen hierover willen maken als er wordt gefraudeerd?
Een week na een plotseling overlijden heb je waarschijnlijk weinig zin om in een grote bak met stront te gaan roeren want alles wat daar uit komt stinkt toch.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 07 jan 2021, 12:11

JP schreef: 07 jan 2021, 12:07
Gijzert schreef: 07 jan 2021, 11:56

Lekker makkelijk om alles te ontkennen en als ik wat schrijf moet ik bronnen aangeven, heb jij een bron dat dat dit niet klopt ? Oh nee, dan stoppen we de discussie.
535d schreef: 07 jan 2021, 11:54 Beetje apart verhaal hoor JP. Als dit heeft plaatsgevonden dan trek je toch juist aan de bel. Waarom zou je geen problemen hierover willen maken als er wordt gefraudeerd?
Een week na een plotseling overlijden heb je waarschijnlijk weinig zin om in een grote bak met stront te gaan roeren want alles wat daar uit komt stinkt toch.
Ja. Jij plaatst een opmerking waar je geen bewijs van hebt. Ik ben het er niet mee eens. Maar ik moet bewijs aanleveren? Lekker de wereld omdraaien.

Genoeg weer voor vandaag....

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 07 jan 2021, 12:24

Ik ga er vanuit dat JP dit niet uit zijn duim zuigt Gijzert, maar dan zou ik toch na een maand of zo het ziekenhuis eens met een bezoek vereren inzake deze kwestie. Lijkt een menselijke fout in het spel te zijn, al dan niet bewust dat laten we even in het midden.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 07 jan 2021, 12:28

535d schreef: 07 jan 2021, 12:24 Ik ga er vanuit dat JP dit niet uit zijn duim zuigt Gijzert, maar dan zou ik toch na een maand of zo het ziekenhuis eens met een bezoek vereren inzake deze kwestie.
Ik zeg ook niet dat het geval van JP uit zijn duim gezogen is. Alleen de stelling dat alle doden dan onder corona doden vallen omdat het bij 1 of een aantal fout gegaan is ivm zogenaamd extra geld voor het ziekenhuis betwist ik.

Daar zie ik geen bewijs van.

RS-Ron

Bericht door RS-Ron » 07 jan 2021, 12:44

Gijzert schreef: 07 jan 2021, 12:28
535d schreef: 07 jan 2021, 12:24 Ik ga er vanuit dat JP dit niet uit zijn duim zuigt Gijzert, maar dan zou ik toch na een maand of zo het ziekenhuis eens met een bezoek vereren inzake deze kwestie.
Ik zeg ook niet dat het geval van JP uit zijn duim gezogen is. Alleen de stelling dat alle doden dan onder corona doden vallen omdat het bij 1 of een aantal fout gegaan is ivm zogenaamd extra geld voor het ziekenhuis betwist ik.

Inmiddels is het binnen de overheidsdiensten al zo ver dat de administratief medewerkster/er bij het inkloppen van 3 excel regeltjes al plenair moet overleggen met 17 baasjes of dit politiek gezien de juiste partijen wel of niet in de kaart speelt........ Want: landsbelang, politieke agenda’s (superbetrouwbare natuurlijk) belangen van vriendjes en vriendinnetjes, carrière kansen etc. De tijden dat de politiek het met de echte cijfers moest doen omdat er nog leiders waren is al een tijdje voorbij. Jij en ik kunnen het waarschijnlijk niet verzinnen, maar is is vast een “belang” om e.a. voor de “beeldvorming” wat bij te kleuren........

Gr Ron

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 13:07

Waar is het bewijs dat patta de jonge en van dissel de waarheid spreken? Dat heb ik nog niet voorbij zien komen, iedereen liegt of zuigt iets uit zijn duim, behalve die twee?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 13:13

Luco schreef: 07 jan 2021, 13:07

Waar is het bewijs dat patta de jonge en van dissel de waarheid spreken? Dat heb ik nog niet voorbij zien komen, iedereen liegt of zuigt iets uit zijn duim, behalve die twee?
En al het wereldleed van decennia zoniet eeuwen ligt aan één iemand: The Donald.

:coffee:

Gijzert

Bericht door Gijzert » 07 jan 2021, 13:14

Robin schreef: 07 jan 2021, 13:13
Luco schreef: 07 jan 2021, 13:07

En al het wereldleed van decennia zoniet eeuwen ligt aan één iemand: The Donald.

:coffee:
Die hadden we er nog niet bijgehaald. Top.

JP

Bericht door JP » 07 jan 2021, 13:15

Heel simpel, hoe hoger de cijfers hoe meer de overheid hun eigen maatregelen goed praat.

Als je hier iets aangeeft is het meteen van, heb je een bron ? Ja, alleen houden ze niet van mensen die klokkenluiden of protocollen op straat gooien. Dus dan moet je het maar geloven of niet.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 13:16

Dank Gijzert. Vond 'm zelf ook erg sterk touwens.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 13:20

JP schreef: 07 jan 2021, 13:15 Heel simpel, hoe hoger de cijfers hoe meer de overheid hun eigen maatregelen goed praat.

Als je hier iets aangeeft is het meteen van, heb je een bron ? Ja, alleen houden ze niet van mensen die klokkenluiden of protocollen op straat gooien. Dus dan moet je het maar geloven of niet.
Dit.

En hoe hoger die cijfers hoe meer men bereid is tóch dat vaccin maar te nemen(ik ook....)

Maar hoe betrouwbaar zijn die cijfers. Retorische vraag.

Luco

Bericht door Luco » 07 jan 2021, 13:25

Ik zie de voorstanders alleen maar vragen om bewijs, maar zelf lveren ze niks aan, ja oneliner als:

Die neem ik met een zak zout
Als je het niet snapt moet je gaan breien
Optiefen uit dit draadje
En nog veel meer van dat soort zinnen.

Waar is jullie bewijs, dat de ziekenhuizen vol liggen?
Waarom zijn er dan in Engeland doktoren en zusters die publiekelijk ontslag nemen omdat ze niet meer willen liegen en de ziekenhuizen helemaal niet vol liggen.

Heel die pandemie en de maatregelen stinkt aan alle kanten, helaas zullen we het allemaal veel te laat gaan horen.

Het enige vaccin wat ik een klein beetje vertrouw is het traditionele, maar die zullen ze wel niet aanschaffen.
Ik plaats deze nog maar een keer, denk ervan wat je wilt, maar die schetters is niet bepaald een prutser.
https://youtu.be/aWrZxCx6L6g

Tom

Bericht door Tom » 07 jan 2021, 13:37

Vanuit beide kampen zie ik trouwens one-liners voorbij komen. Dat roept alleen maar irritatie op, lijkt me beter om dat achterwege te laten. Net als termen als "viruswappies" (ene kant) en "het is maar een griepje" (andere kant).

frankie

Bericht door frankie » 07 jan 2021, 13:39

Luco schreef: 07 jan 2021, 13:25 Het enige vaccin wat ik een klein beetje vertrouw is het traditionele, maar die zullen ze wel niet aanschaffen.
Ik plaats deze nog maar een keer, denk ervan wat je wilt, maar die schetters is niet bepaald een prutser.
AstraZeneca heeft Nederland het meeste van in bestelling, dat is een "traditioneel' vaccin.

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 13:43

frankie schreef: 07 jan 2021, 13:39
Luco schreef: 07 jan 2021, 13:25 Het enige vaccin wat ik een klein beetje vertrouw is het traditionele, maar die zullen ze wel niet aanschaffen.
AstraZeneca heeft Nederland het meeste van in bestelling, dat is een "traditioneel' vaccin.
Schetters heeft het over zijn vertrouwen in GSK en Sanofi als zijn het meest mild en traditioneel(?)
maar bij 50/ 60/70 plussers werken die middelen blijkbaar minder totnutoe?

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 jan 2021, 14:05

Ik dacht dat de AstraZenica een doublestranded dna variant was, en geen klassieke eiwit variant.
Na een rondje googlelen kwam ik hierop:

Afbeelding

En hier het prikplan. Luco zal nog tot Q3 moeten wachten voor het oldskool spul.
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 07 jan 2021, 14:11

Doe mij maar 'n Single Malt. Puur.

Dubbel.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 07 jan 2021, 14:24

Jij krijgt gewoon de Pfizer variant met die crispr cas additie erin, zodat jouw dna je hersenen vertelt volgend jaar CDA te stemmen, zodra Hugo de Schoenen de handleiding van Bill Gates krijgt hoe hij dat commando via 5G kan versturen.

Plaats reactie