Porsche 718 Boxster / Cayman
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Supergaaf!!
Gefeliciteerd, hele dikke auto.
Gefeliciteerd, hele dikke auto.
-
- Berichten: 18531
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Heerlijke rijderswagen. Gefeliciteerd!
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Precies, die hebben meer power en trekken sneller door de verhoudingen heen maar nog steeds 135kmu in 2...Robin schreef: ↑04 jan 2021, 08:51 Feli, mooie kleur en wielen etcetera.
Maar die handbak, wat Arthur zegt. IRL hadden ze daaróm en ook mede de GTS4.0 in ECOTY vlot dismissed: De bekende te lange verzetten.
Voor de bekende B weggetjes dus....
De verhoudingen zullen niet veel anders zijn, maar de motor waar de bak aanhangt wel. Een GT3 blok of een GT2RS blok kan diezelfde lange bakverhoudingen misschien beter masqueren door wél voldoende koppel trekkracht in die bepaalde toeren.Twist schreef: ↑03 jan 2021, 19:16Was bij mij weinig twijfel. Ik vind PDK geweldig maar voor zo'n auto voor waar ik hem voor gebruik is een handbak nog leuker. Lange bakverhoudingen, tja dat is zo. Maar je gaat toch niet de hele tijd tot redline. En het grappige is dat die verhoudingen niet eens zoveel anders zijn dan andere handbakken van Porsche...
Maar goed, allemaal prima. Genieten.
Inderdaad, allemaal prima. We gaan het zien. Het is een flaw maar nog steeds een van de leukste funwagens
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Werkt de roddelmachine toch niet perfect haha. Wellicht is die vriend van een vriend ene Werner?
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ja, Werner. Die ken ik ook. Is een vriend, van een vriend, van een vriend van mij.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik kwam op een Engels forum over de 718 trouwens ene Romo tegen haha. De blauwe gt4 met PDK staat schijnbaar al bij de dealer
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Hee maar Twist , handbak is natuurlijk ge-wel-dig icm atmo. Hoe oldskool wil je 't hebben. Machtig!
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Idd, via Lukas.Twist schreef: ↑04 jan 2021, 16:20Werkt de roddelmachine toch niet perfect haha. Wellicht is die vriend van een vriend ene Werner?
-
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Heerlijke 718 Spyder trouwens!!!
Maar dat rode dashboard is zum kotzen.....
Maar dat rode dashboard is zum kotzen.....
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
lekker hoor! gefeli moet genieten worden met dat blok achter de stoel
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Wacht tot je in het echt hebt gezien... Had liever een zwarte bovenkant en rode onderkant gehad, maar ik vind het zelf echt mooier dan helemaal zwart. Het rode is onderdeel van het 'Classic interior package', waar je verder niets aan kan veranderen.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Ik vond de buckets in zwart wel mooier, maar zilver met zwart is zo saai. Vandaar toch maar dat package
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Wat zijn buiten de kap de verschillen tussen de Spyder en Boxster GTS 4.0?
- Tristan
- Berichten: 13332
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Spyder is qua techniek gelijk (onderstel e.d.) aan GT4.
-
Online
- Berichten: 4644
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Autoweek heeft de Boxter GTS 4.0 met PDK getest. Nog steeds de klacht dat de versnellingen te lang zijn. 120kmh in zijn 2.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Idd die discussie is hier al eens eerder gevoerd. Dat verhaal over lange gearing is volgens mij een eigen leven gaan leiden bij autojournalisten. De GT3 doet al vanaf de 996 bij elke generatie minimaal 120 km/u in de tweede versnelling, maar daar hoor je ze niet over. Maar ik werd elke keer voor gek verklaard
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Dat laatste hoeft natuurlijk niet perse met deze statement te maken te hebben.Tom schreef: ↑08 jan 2021, 13:08Idd die discussie is hier al eens eerder gevoerd. Dat verhaal over lange gearing is volgens mij een eigen leven gaan leiden bij autojournalisten. De GT3 doet al vanaf de 996 bij elke generatie minimaal 120 km/u in de tweede versnelling, maar daar hoor je ze niet over. Maar ik werd elke keer voor gek verklaard
-
- Berichten: 21723
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
- sitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Verschil is wel dat de PDK natuurlijk wel een versnellinkje extra heeft. Dan is een lange bakverhouding niet perse nodig. Of zet je de verhoudingen vanaf versnelling 5 steeds ietsjes langer. Het is gewoon zonde. Korte bakverhoudingen is gewoon leuk voor de beleving. Je kunt sneller en makkelijker lekker de motor doorrevven en veel schakelen/flipperen etc. Bij een atmo is het ook goed voor de prestaties, want je blijft altijd in optimale toerenbereik als je doorschakelt.Tom schreef: ↑08 jan 2021, 13:08Idd die discussie is hier al eens eerder gevoerd. Dat verhaal over lange gearing is volgens mij een eigen leven gaan leiden bij autojournalisten. De GT3 doet al vanaf de 996 bij elke generatie minimaal 120 km/u in de tweede versnelling, maar daar hoor je ze niet over. Maar ik werd elke keer voor gek verklaard
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
+1 Sitechris....
Het is HOE snel/fel/gretig /koppelrijk, bij de les hij in de toeren 'is' en klimt.
Bij 'n Aygo gaat dat kut en traag. Bij 'n GT3 gaat dat stukken beter.
Bij 'n M2 CS handbak , een 599GTO handbak of 'n Corvette Z06, een Carrera GT of 'n McLaren F1 gaat dat zo smeuig koppelrijk dat je GRAAG van 2500- 3000 tot 7000+ in de toeren wil: Je krijgt een vloeiende duw/enorme trap in je rug als je 't gas intrapt naarmate de toeren klimmen en je naar de redline in z'n 2 snelt.
Bij 'n GT4 handbak gaat dat adhv de tests gewoon dat je voelt dat je terug naar z'n 1 moet in sommige krappe bochten. Er is bijna niemand thuis(relatief) als je bij 50 in z'n twee 't gas intrapt.
Daar had de E9x M3 6MT 4.0 V8 ook erg last van lange verzetten. Veel geschreeuw weinig wol:)
Daarom heb ik 'm ook wegggedaan. Dat was de grootste manco. Kansloos in real life. Had 'n flipper DCT bak moetren zijn korter op elkaar zittende versnellingen.
Daarom ben ik er zo 'fel' op in dit Cayman draadje:)
En daarom wilde Romo(die ook 'n E92 M3 handbak had) pertinent géén GT4 handbak.....
Het punt is niet of een Aygo 110kmh in z'n 2 doet en 'n een GT3 120kmh. Dat is het punt in dit 'te lange verzetten' dus niet....Tom schreef: ↑08 jan 2021, 13:08Idd die discussie is hier al eens eerder gevoerd. Dat verhaal over lange gearing is volgens mij een eigen leven gaan leiden bij autojournalisten. De GT3 doet al vanaf de 996 bij elke generatie minimaal 120 km/u in de tweede versnelling, maar daar hoor je ze niet over. Maar ik werd elke keer voor gek verklaard
Het is HOE snel/fel/gretig /koppelrijk, bij de les hij in de toeren 'is' en klimt.
Bij 'n Aygo gaat dat kut en traag. Bij 'n GT3 gaat dat stukken beter.
Bij 'n M2 CS handbak , een 599GTO handbak of 'n Corvette Z06, een Carrera GT of 'n McLaren F1 gaat dat zo smeuig koppelrijk dat je GRAAG van 2500- 3000 tot 7000+ in de toeren wil: Je krijgt een vloeiende duw/enorme trap in je rug als je 't gas intrapt naarmate de toeren klimmen en je naar de redline in z'n 2 snelt.
Bij 'n GT4 handbak gaat dat adhv de tests gewoon dat je voelt dat je terug naar z'n 1 moet in sommige krappe bochten. Er is bijna niemand thuis(relatief) als je bij 50 in z'n twee 't gas intrapt.
Daar had de E9x M3 6MT 4.0 V8 ook erg last van lange verzetten. Veel geschreeuw weinig wol:)
Daarom heb ik 'm ook wegggedaan. Dat was de grootste manco. Kansloos in real life. Had 'n flipper DCT bak moetren zijn korter op elkaar zittende versnellingen.
Daarom ben ik er zo 'fel' op in dit Cayman draadje:)
En daarom wilde Romo(die ook 'n E92 M3 handbak had) pertinent géén GT4 handbak.....
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Porsche 718 Boxster / Cayman
Het Boxster onderstel is voor hier vast goed genoeg.
De Boxster kap heeft/geeft meer comfort denk ik.
En die bucket stoelen mogen ze houden.
Het wordt ook een halve daily.
En is er aftermarket niet een kortere eindoverbrenging in te sleutelen?
De Boxster kap heeft/geeft meer comfort denk ik.
En die bucket stoelen mogen ze houden.
Het wordt ook een halve daily.
En is er aftermarket niet een kortere eindoverbrenging in te sleutelen?
-
- Berichten: 51353
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] en 373 gasten