BMW Fxx Gxx navi upgrade

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

BMW Fxx Gxx navi upgrade

Bericht door JeroenT » 04 jan 2021, 15:36

Hoe zijn hier de ervaringen met de navi upgrade naar Android schermen?
Er zijn heel veel aanbieders.
Android 10 is een must.
Waar moet je verder op letten?

Voorbeeld link voor een 10.25 inch scherm. Deze zit in China, dus komen nog import kosten bij.
https://www.amazon.nl/GPS-navigator-NBT ... 08JZ6LJ2Z/

Zelf zou ik sowieso wel een 10.25 inch scherm willen. Maar dan origineel of Android?

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: BMW Fxx Gxx navi upgrade

Bericht door Vlokmans » 04 jan 2021, 16:01

Kijk eens op www.bimmersupplies.nl

Heb recent in de e92 de upgrade laten installeren. Ziet er mooi uit, heeft een OEM-look, maar je stapt (ik, althans) echt de 21e eeuw in qua functionaliteit. Mijn telefoon draait sowieso op Android 10, wat wel een vereiste is inderdaad. Ik heb gekozen voor de draadloze en bedrade set-up, omdat Android net wat minder soepel streamt/verbindt dan Apple. Een iPhone verbindt net wat makkelijker over Bluetooth, waar het bij een Android toestel net wat meer gepruts is met Bluetooth. Bedraad gaat echter prima. De interface van Apple is ook wel echt mooier vind ik (graphics, kleuren), en daarbij zijn er nog niet zo heel veel apps die door Android Auto worden ondersteund (Google Maps, Waze, Spotify en dat is het wel zo'n beetje). De verwachting is wel dat gedurende het jaar steeds meer apps voor Android Auto beschikbaar zullen komen.

Bijkomend voordeel vond ik, nogal lijdend aan OCD, dat de originele interface van de auto ook nog oproepbaar en bruikbaar is. De unit heeft eigen navigatiesoftware, mocht je geen prijs stellen op Google Maps of Waze en daarnaast nog tal van instelmogelijkheden voor de interface. Ik heb de meest uitgebreide versie genomen qua processorkernen, 4G, geheugen etc.

Ik heb het laten installeren en ben daar achteraf wel blij om. Een e92 heeft niet heel veel ruimte aan de achterkant van het dashboard en het is best een gepiel. Is dus een hoop voor te zeggen om het door iemand te laten doen die het eerder heeft gedaan.

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: BMW Fxx Gxx navi upgrade

Bericht door JeroenT » 07 jan 2021, 17:01

Dank voor je uitgebreide reactie!

Ik heb een 10.25 exemplaar direct via Ali besteld en zal 'm zelf inbouwen, bij de F-serie is dat niet zo spannend.

Gebruikersavatar
Vlokmans
Berichten: 1363
Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
Locatie: Rotterdam

Re: BMW Fxx Gxx navi upgrade

Bericht door Vlokmans » 08 jan 2021, 23:47

Helemaal prima, graag gedaan!

Op M3cutters.co.uk lopen ook meerdere draadjes, en naar wat ik er uit haal zijn er verschillende units op Ali besteld en geinstalleerd naar volle tevredenheid. Hier onder andere eentje (weliswaar e92, maar vooruit, zijn vast vergelijkbare te vinden voor F-modellen):
https://forums.m3cutters.co.uk/threads/ ... 68.230734/

Bij de e92 moest er naar mijn mening te veel los en uit, en daarom heb ik voor inbouw gekozen. Ben overigens wel benieuwd hoe het je vergaat met installatie en misschien belangrijker, hoe het apparaat uiteindelijk functioneert.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 371 gasten