Ervaringen met Qoets (Import/Verkoop/Service)

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door MarkS » 20 dec 2020, 17:56

Goed verhaal en mooie wagen!

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4454
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door sitechris » 20 dec 2020, 19:57

Leuk verhaal! Ga zeker je bevindingen volgen :).

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 21 dec 2020, 02:05

Leuk verhaal en uitleg. Mij is alleen niet helemaal duidelijk hoe Qoets, in dit geval, handelt en garantie verleent? Of ik lees niet goed :) Wil je dat (nog) eens uiteenzetten?

Mbt verzekering: mijn ex MB CLS250d shooting brake had ik, vanwege de nieuwprijs en alarmeisen, bij ABN/AMRO verzekerd. Klasse-3 was idd voldoende en de premie vond ik ook niet slecht. Klasse-3 is voldoende tot 125k nieuwprijs.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 21 dec 2020, 09:48

Hoi Arthur, ik kan helaas geen .PDF uploaden, dus even zo Qoets Merkgarantie bepalingen (externe site): https://gofile.io/d/e1lCi3

Uiteraard ga ik hun garantie en service pas echt ervaren als de auto straks op gele platen staat :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 21 dec 2020, 09:53

Thnx :thumbup:

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 21 dec 2020, 10:37

Ik ben zojuist gebeld door de dealer van de zwarte 440i, ik heb verteld dat ik inmiddels voorzien ben. We hebben ons wekenlange contacten/onderhandelingen geëvalueerd en onze zienswijzen kunnen delen. Hij heeft toegelicht hoe intern het eea werkt met in de basis twee knoppen waaraan gedraaid kan worden (inruilwaarde van bieders en hun vraagprijs bepaling) wat uiteindelijk leidt tot wat er onderaan de streep bijbetaald moet worden.

Hij gaf ook aan dat de ervaringen met de zogenaamde "BMW First Class garantie" beter konden... Hij bevestigde dat hun filiaal in Woerden regelmatig zaken doet (garantie en rijklaar maken) met Qoets tot volle tevredenheid.

Ter info:
Ik begrijp dat Qoets niet BOVAG aangesloten is, dit is voor sommige rechtsbijstandsverzekeraars wel een voorwaarde bij eventuele geschillen en de mate van bijstand mocht dit onverhoopt nodig zijn.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door M@rcel » 22 dec 2020, 01:40

Heb zelf in 2017 ook zaken met Qoets gedaan voor de aankoop van een 5GT. Echt een verademing dit bedrijf. In alles merk je dat ze proactief denken, zelfs bij de dealer moet je soms nog achter alles aanbellen. Onder garantie zijn nog een aantal zaken verholpen die netjes opgelost werden. De keurige haal en brengservice werkt prima, zelfs voor de bandenwissel.
Al snel kwam er een leaseauto waardoor de GT weer verkocht werd, maar zou zo weer een auto bij ze kopen.

Leuk ook dat ze later nog een mooi boek opstuurde met de mooiste rijwegen van Europa. Ze begrijpen heel goed hoe je aan klantenbinding doet.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 22 dec 2020, 15:41

Hij is al in Nederland, lijkt Overtoom wel!! :hosanna:

Foto's
De auto is bij ons binnengekomen en is derhalve nog niet volledig gereinigd, gepoetst en gepolijst. Uiteraard wordt de auto voor aflevering volledig gereinigd, gepoetst en gepolijst.

Inmiddels hebben wij een fotoreportage van jouw nieuwe auto gemaakt. Wij hebben de foto's geüpload en deze zijn online te bekijken door op onderstaande afbeeldingen te klikken. Wat een schitterende auto!


https://qoets.nl/BMW/440i-Cabrio-xDrive ... tie/15479/

Ik bedenk me nu opeens dat ik niet heb opgelet of er automatisch inklapbare zijspiegels bijzitten :whistle:
Laatst gewijzigd door veejay op 22 dec 2020, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3242
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Martijn M » 22 dec 2020, 15:55

Prachtige auto zeg! Mooie aankoop.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Arthur » 22 dec 2020, 15:58

Gaaf ding hoor!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Martijn_bmw » 22 dec 2020, 16:17

Heel gaaf, echt een dikke samenstelling. Daar ga je veel plezier van hebben :D

Online
BMeinders
Berichten: 38
Lid geworden op: 24 aug 2012, 21:11

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door BMeinders » 22 dec 2020, 17:30

Mooie auto! Ik zie een klein knopje bij de elektrische raambediening, dat betekent volgens mij elektrisch inklapbare spiegels.

L5S1
Berichten: 124
Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
Auto: BMW

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door L5S1 » 22 dec 2020, 17:33

Maar bij BMW is dat helaas niet automatisch (=irritant!)

Streamline
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 apr 2013, 17:36

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Streamline » 22 dec 2020, 17:54

Wanneer je de auto op slot zet moet je het knopje iets langer vasthouden, dan klappen ze in :wink:

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door EvdP » 22 dec 2020, 18:15

Op de E series moest je dat wel hebben ingesteld.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Joop » 22 dec 2020, 18:17

Wel een hele mooie 4er cabrio... Goede kleurencombi. :thumbup:
Streamline schreef: 22 dec 2020, 17:54 Wanneer je de auto op slot zet moet je het knopje iets langer vasthouden, dan klappen ze in :wink:
Inderdaad dat, of even de handgreep langer aanraken bij afsluiten tot het moment dat de spiegels bewegen, dan vouwen ze ook in.
Op de Gxx modellen is het via de iDrive instelbaar of deze bij afsluiten inklapt.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Ahmed » 25 dec 2020, 10:25

Gefeliciteerd! Prachtige kleurencombinatie!

Herkenbaar trouwens dat 4 vs 6 cylinders verhaal. Ik ben nu bijna 4 jaar in het bezit van een F30 328i en denk af en toe nog steeds “had ik maar wat langer doorgespaard voor een 335i”.....er is niks mis met de N20 als daily hoor, maar het klinkt helemaal nergens naar. Die van mij is dan ook nog eens gechipt, uitlaat, CAI, xHP flash etc. Onderin de toeren klinkt het nog best redelijk, maar boven de 4500rpm....meeh blijft niks zo een schreeuwerige 4 cil. Nee, dan pak ik nog steeds liever de E46 330i voor de plezierritjes.

Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen N20 naar B58 overstap :thumbup:

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Ahmed » 25 dec 2020, 10:27

L5S1 schreef: 22 dec 2020, 17:33 Maar bij BMW is dat helaas niet automatisch (=irritant!)
Dat is heel simpel te coderen met bv Bimmercode.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 26 dec 2020, 11:19

Bedankt iedereen. Goed te horen dat het met Bimmercode te programmeren is Ahmed, dat ga ik zeker uitzoeken. Kan comfort access ook makkelijk uit met Bimmercode?

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Joop » 26 dec 2020, 11:57

Waarom zou je dat uitschakelen? Als ze je auto mee willen nemen, krijgen ze ‘m ook wel mee. In de praktijk levert het zoveel comfort op.

Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door Ahmed » 26 dec 2020, 19:21

Toentertijd was het niet mogelijk met Bimmercode, iig niet in de standard mode, misschien dat het wel mogelijk is in de expert mode. Het schijnt wel mogelijk te zijn met E-SYS, maar daar heb ik nooit echt bevestigende berichten over gezien. In het begin had ik de sleutel in zo’n anti-RFID sleutelcase, maar na een tijdje vond ik zo een logge case maar niks. Sowieso liggen de sleutels thuis in een metalen doosje.

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 27 dec 2020, 00:12

Ik heb me er niet helemaal in verdiept Joop, maar ben wel bekend met antenne versterkers die het signaal van de sleutel oppikken. Ik maak me voor thuis niet zo een zorgen, maar als ik (na corona) ergens uit eten ben, tanken of op een feestje ben lijkt het me spannend. Ik heb wel iets gelezen over retrofitten van een bewegingssensor in de sleutel.

Als ze de I-drive of airbag eruit halen zonder braakschade aan ramen of sloten dan moet je misschien de verzekering gaan overtuigen dat je toch echt je auto dicht had gedaan (met het alarm er op).

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 1797
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door veejay » 30 dec 2020, 21:58

Even de voortgang melden, ben erg content met de Chat, Email en Whatsapp reactiesnelheid (werken 7 dagen tot 22:00) van Qoets. Ook de kwaliteit van antwoorden en adviezen stemt me positief. Ze nemen de tijd voor emails en namen ook pro-actief contact op om te melden wanneer het kenteken bekend (ivm verzekering) is en stuurden ook een handleiding van de auto (deze is helaas nog steeds niet bezorgd door PostNL).

Wat betreft mijn comfort access zorgen bieden ze de volgende keuzes (ik vind het wel netjes om de prijzen even weg te halen, maar optie 2 is 3x duurder dan optie 1)

Comfort Access advies tegen relay attack.
Hiervoor hebben wij twee opties. Onderstaand stel ik ze graag beide aan jou voor.

Optie 1 - € xxx inclusief BTW en montage
Wij kunnen het Comfort Access uitprogrammeren hierdoor vervallen de functionaliteiten van de optie echter maakt dit de auto minder kwetsbaar.

Optie 2 - € xxx,- inclusief BTW en montage
Wij kunnen jouw sleutels voorzien van Comfort Access beschermers. Dit systeem herkend bewegingen wanneer de sleutel beweegt. Wanneer de sleutel niet wordt bewogen wordt de sleutel uitgeschakeld waardoor de sleutel niet te herkennen is. Het systeem wordt inclusief SCM certificaat geleverd.


Verder een advies en prijsopgaaf gehad voor een Blackvue dashcam (Blackvue DR750x) met inbouw etc. Even gegoogeld en lijkt me een prima apparaat met een hoop extra functies waaronder 'battery drain' bescherming. Alleen voorin een camera want is lastig met een cabrio een camera achter te hebben (iemand suggesties?).

Het valt me op dat ondanks de M accessoires door een dealer geïnstalleerd worden, de prijs lager is dan de dealer offertes die ik heb gehad. Dit geld voor de M diffuser en Carbon tips op de MPPSK uitlaat. De remklauwen spuiten met M logo is dan weer wel wat duurder.

Wordt vervolgd..

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door frankie » 31 dec 2020, 09:10

veejay schreef: 27 dec 2020, 00:12 Als ze de I-drive of airbag eruit halen zonder braakschade aan ramen of sloten dan moet je misschien de verzekering gaan overtuigen dat je toch echt je auto dicht had gedaan (met het alarm er op).
Daar stellen ze geen vragen over hoor, althans ik heb er niks over gehoord destijds. Die weten ook wel op welke manieren het dievengilde binnen kan komen.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Ervaringen met Qoets (garantie en service)

Bericht door ErikS » 31 dec 2020, 09:32

Optie 1 - € xxx inclusief BTW en montage
Wij kunnen het Comfort Access uitprogrammeren hierdoor vervallen de functionaliteiten van de optie echter maakt dit de auto minder kwetsbaar.
Deze heb ik zelf bij de Alpina gedaan, maar volgens mij kan deze optie als 'service' ook wel.
Met een Carly App was het in 3 minuten gepiept namelijk. :tooth:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ferdi, Pfhmulder, Sabberjoch en 113 gasten