Garantie partner garagebedrijven

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
bm-dub
Berichten: 1168
Lid geworden op: 03 okt 2010, 22:07
Locatie: M6 F06

Garantie partner garagebedrijven

Bericht door bm-dub » 16 dec 2020, 17:18

Beste DF'ers,

Volgens mij zijn er best wat ondernemers in de autobranche actief op DF. Ik vroeg mij het volgende af: we zijn op zoek naar een garantiepartner voor jong gebruikte occasions. Zo nu en dan ook auto's uit het wat hogere segment met flinke vermogens. Nu kwam ik GGG Garantie tegen, en Autotrust.

GGG Garantie is een Duits bedrijf, echter slechts één persoon die de claims etc. in behandeling neemt. Ik lees in de reviews dat met name de communicatie niet erg vlekkeloos verloopt. De klant heeft volgens mij beperkte keuze in reparatie adressen, deze worden (volgens mij) door verwezen naar GGG Garantie partner garagebedrijven. Voordeel is dat de garantie altijd hetzelfde kost, ongeacht welke auto/bouwjaar/km-stand/vermogen etc. Er wordt per garantie max E3.000,- inc. BTW uitgekeerd.

Autotrust is naar mijn idee veel groter, met meerdere mensen in dienst waardoor de communicatie wat makkelijker lijkt te verlopen. Handige app om de garantie te berekenen per auto, en in het geval van jonge auto's met kleine motoren absoluut niet duur. Klant heeft vrije keuze in het reparatieadres. Nadeel is dat de eerste 2 weken van de garantieperiode alsnog voor de verkopende partij zijn; garantie gaat pas in 2 weken na aanschaf auto. De garanties voor de auto's met grote vermogens zijn vrij prijzig.

Is er iemand die ervaring heeft met deze bedrijven en hun diensten? Of misschien een alternatief? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door Niels » 16 dec 2020, 18:11

Autotrust is niets meer dan een verzekering en gedraagt zich ook als zodanig. Kan prima zijn maar lees de kleine lettertjes wel goed.

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1556
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door Rogerb » 16 dec 2020, 20:05

Met beide geen ervaring zelf, wel inderdaad kleine letters goed lezen volgens mij vaak zijn bij dit soort garanties dingen die bekend zijn van een model/fabrikant uitgesloten. Dus bijvoorbeeld een 1.8/2.0 tfsi met hoog olieverbruik kan je dan niet claimen.

Ben je startend in autoverkoop als bedrijf? Denk dat de meeste garage/autoverkoper hier de garantie uit eigen zak doen, bij mij wel in ieder geval maar nu doe ik opzich niet heel spannende handel qua autos met garantie verkopen(youngtimers gaan zonder garantie) en als ik is wat heel jong gebruikts doe dan het liefst auto die nog in fabrieksgarantie zitten dan kan je geen buil vallen.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door Martin van der Zwaard » 16 dec 2020, 20:50

Wij doen garantie altijd zelf betalen. Die verzekeringen zijn leuk maar zoals Roger ook aangeeft zijn de bekende kwalen vaak niet gedekt. DSG bij VAG bijvoorbeeld.
Autotrust zegt dat een automaat gedekt is behalve een DSG.

Dus beter zelf geld opzij zetten en de keren dat je wat hebt het zelf betalen. Wel altijd repareren in eigen beheer.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door Fabian » 16 dec 2020, 20:58

Inderdaad. En je komt er bij je klant mee weg als je verzekeraar de garantie weigert. Ook al staat het in de lettertjes, je klant is niet tevreden.

Garantie is je beste kans om je klant te laten zien hoe betrouwbaar je bent en dat je voor je product staat, dat moet je niet uit handen geven. (Zeker niet aan een leine lettertjes verzekeraar) Los het zelf goed op en je hebt een klant (of zijn familie etc etc) voor het leven binnen gehaald.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2233
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door jos_br » 16 dec 2020, 22:10

Ik heb als reparateur met beide ervaring, en die is verder goed. Je moet ze beiden zien als een verzekering, en zo handelen ze ook. De onderdelen die vervangen worden betalen ze als nieuw voor oud. Dat wil zeggen dat er betaald wordt naar ratio (bijv. 80%), een deel dus. Vloeistoffen betalen ze niet, over het uurloon geen discussie, wordt gewoon betaald.

Jos.

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1556
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door Rogerb » 21 dec 2020, 13:25

Aangezien we het hier toch een beetje over autoverkoop hebben, hoe doen de collega's het hier op het moment? Ga je met auto's langs klant etc? Aangezien mijn verkoop relatief kleinschalig is (+- een auto of 30/40 per jaar) laten wij het nu even op pauze aangezien we beide in de werkplaats staan is er simpelweg geen tijd om op pad naar de klant te gaan maar ben benieuwd hoe de rest er mee om gaat.

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door Martin van der Zwaard » 22 dec 2020, 09:33

Geen verkoop momenteel. Wij zijn ook maar samen en geen tijd om langs mensen thuis te rijden met een auto.
En als we het dan doen moet ik wel 100% zekerheid hebben dat de koop rond is onder voorbehoud van de proefrit.
Maar ook dat is lastig. Je weet niet waar je terecht komt.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door allen » 22 dec 2020, 15:09

Lastig, want wanneer een garagebedrijf op deze voorwaarde een auto wil komen brengen hoeft dat van mij niet eens meer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door Arthur » 22 dec 2020, 16:04

Valt wel mee toch? Zo koop ik ook wel auto’s als ik een heel eind moet rijden. Eerst onderhandelen over de prijs. Lukt dat dan verkocht ovb van proefrit en wederzijdse verwachting van de te kopen en in te ruilen auto. Werkt van 2 kanten dus.

Streamline
Berichten: 232
Lid geworden op: 26 apr 2013, 17:36

Re: Garantie partner garagebedrijven

Bericht door Streamline » 22 dec 2020, 22:36

Fabian schreef: 16 dec 2020, 20:58 Inderdaad. En je komt er bij je klant mee weg als je verzekeraar de garantie weigert. Ook al staat het in de lettertjes, je klant is niet tevreden.

Garantie is je beste kans om je klant te laten zien hoe betrouwbaar je bent en dat je voor je product staat, dat moet je niet uit handen geven. (Zeker niet aan een leine lettertjes verzekeraar) Los het zelf goed op en je hebt een klant (of zijn familie etc etc) voor het leven binnen gehaald.
Jammer dat er nog best veel bedrijven zijn die dit niet zo zien in geval van garantie, en dat je zelfs op zaterdag in de showroom moet gaan zitten voordat ze eens gaan doen waar je voor betaald hebt. Negatieve gevoelens krijg je nooit zomaar weer weg.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Ahrefs [Bot], Geertmans, Zed240 en 167 gasten