De EU

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise
Berichten: 7167
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: De EU

Bericht door Elise » 16 nov 2020, 19:30

535d schreef: 16 nov 2020, 19:02 Nou.....ik denk niet dat er hier veel mensen zijn die er vanuit gaan dat dit elite clubje van zelfverrijkers bij de EU het beste met ons voor hebben. ; )))
Ik had toch niet het idee dat hier velen zijn die op een anti EU partij gaan stemmen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 16 nov 2020, 19:40

En op het moment dat de anti eu partij op het pluche zit draaien ze om als een blad aan een boom.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: De EU

Bericht door alt » 16 nov 2020, 20:31

Dit vind ik buiten proporties.
Nederlandse burgers worden door eigen Nederlandse militairen bespioneerd?
Dit gebeurd enkel in dictaturen.

https://www.geenstijl.nl/5156347/defens ... bevolking/

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 16 nov 2020, 20:33

Sinds maart is het ook een dictatuur.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De EU

Bericht door Tom » 11 dec 2020, 10:56

Veel voorstanders van de EU lopen de Engelsen hard uit te lachen door hun Brexit. Het was bijna wishful thinking, van fijne bondgenoot in de EU naar 'domme vijand' die eruit stapt... "hopelijk gaan ze naar de kloten" leken sommigen te denken.
Dat Unilever en Shell zich in Engeland vestigen hebben ze het liever niet over.

Maar over Corona. Gister ging het bij Op1 erover. In Engeland zijn ze afgelopen week begonnen met vaccineren. Vaccin zelf is onderzocht (door een hoog aangeschreven partij) en veilig gevonden.
Hier doen we dat in EU-verband en is dat onderzoek aan de gang. Schijnt niet spannend te zijn aldus een expert (hij begreep ook niet dat we het advies van die Engelse partij overnemen), maar de uitslag komt op z'n vroegst eind december.
Dan lopen we dus een volle maand achter op de Engelsen.
Maar wat zijn die Engelsen dom dat ze uit de EU stappen...

Fragment:
https://www.npostart.nl/ziekenhuisdirec ... V_16374445

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De EU

Bericht door Gijzert » 11 dec 2020, 11:05

Tom schreef: 11 dec 2020, 10:56 Veel voorstanders van de EU lopen de Engelsen hard uit te lachen door hun Brexit. Het was bijna wishful thinking, van fijne bondgenoot in de EU naar 'domme vijand' die eruit stapt... "hopelijk gaan ze naar de kloten" leken sommigen te denken.
Dat Unilever en Shell zich in Engeland vestigen hebben ze het liever niet over.

Maar over Corona. Gister ging het bij Op1 erover. In Engeland zijn ze afgelopen week begonnen met vaccineren. Vaccin zelf is onderzocht (door een hoog aangeschreven partij) en veilig gevonden.
Hier doen we dat in EU-verband en is dat onderzoek aan de gang. Schijnt niet spannend te zijn aldus een expert (hij begreep ook niet dat we het advies van die Engelse partij overnemen), maar de uitslag komt op z'n vroegst eind december.
Dan lopen we dus een volle maand achter op de Engelsen.
Maar wat zijn die Engelsen dom dat ze uit de EU stappen...

Fragment:
https://www.npostart.nl/ziekenhuisdirec ... V_16374445
Das natuurlijk belastingtechnisch en heeft niets met de Brexit an sich te maken.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De EU

Bericht door Tom » 11 dec 2020, 11:15

Gijzert schreef: 11 dec 2020, 11:05
Das natuurlijk belastingtechnisch en heeft niets met de Brexit an sich te maken.
De voorspelling van EU-voorstanders was dat grote bedrijven er weg zouden gaan als Engeland uit de EU stapt.
Nu gaan er twee grote bedrijven heen.
Dat het belastingtechnisch is geloof ik wel, maar vooralsnog staat het voorspelde effect van een Brexit haaks met de realiteit.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De EU

Bericht door Gijzert » 11 dec 2020, 11:40

Tom schreef: 11 dec 2020, 11:15
Gijzert schreef: 11 dec 2020, 11:05
Das natuurlijk belastingtechnisch en heeft niets met de Brexit an sich te maken.
De voorspelling van EU-voorstanders was dat grote bedrijven er weg zouden gaan als Engeland uit de EU stapt.
Nu gaan er twee grote bedrijven heen.
Dat het belastingtechnisch is geloof ik wel, maar vooralsnog staat het voorspelde effect van een Brexit haaks met de realiteit.
Tsja. Wacht maar even. De Brexit is nog niet rond en de verwachte verliezen zijn enorm.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: De EU

Bericht door alt » 11 dec 2020, 11:51

IJsland mocht in 2008 in de EU v.w. de bankenaffaire, maar IJsland doet het beter de NL.
Zwitserland, geen EU-lid, doet het beter dan NL
Noorwegen, geen EU-lid, doet het beter dan NL.
UK, straks geen lid meer van de EU, wij zullen het zien hoe het straks is geworden.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: De EU

Bericht door Tom » 11 dec 2020, 12:14

Ik geloof zeker dat Engeland wat zware jaren tegemoet gaan, laat dat duidelijk zijn.

Alleen pro-EU lieden voorspelden één groot drama. Ik denk dat dat mee gaat vallen en die beslissing helemaal niet zo gek zal zijn zodra ze de boel daar weer op de rit hebben. Ondertussen blijven wij erin zitten en telkens vele miljarden naar allerhande bodemloze EU-putten overmaken, daar komt de komende decennia natuurlijk geen einde aan. Met politici die hun best doen om duidelijk te blijven maken dat de EU ons toch echt veel voordeel geeft (alleen raken de argumenten langzaam op).

Maar de Engelsen zijn dom. Dom dat ze eruit stappen.
Dat ze in een grote pandemie waarin de hele economie een rotschop krijgt een dikke maand voorlopen met vaccineren omdat ze iets efficiënter te werk gaan dan de EU is wat minder dom.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De EU

Bericht door Niels » 11 dec 2020, 12:18

Waar ik me mega aan stoor is dat je weet dat Hongarije zo corrupt als wat is en dat de subsidie kraan maar niet dicht gaat die kant op. Onbegrijpelijk.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De EU

Bericht door Gijzert » 11 dec 2020, 12:37

Niels schreef: 11 dec 2020, 12:18 Waar ik me mega aan stoor is dat je weet dat Hongarije zo corrupt als wat is en dat de subsidie kraan maar niet dicht gaat die kant op. Onbegrijpelijk.
Eens. Maar in Europa harde maatregelen nemen is nooit gedaan. Dat is voor mij het grootste issue.
3% begrotingstekort hebben de zuidelijke landen zich nog nooit aan gehouden en wij maar meebetalen aan de rekening straks.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De EU

Bericht door Niels » 11 dec 2020, 12:41

Mwah, zoveel support geven we b.v. Griekenland en Italië ook weer niet als het om vluchtelingen ellende gaat dus het geklaag over de Zuidelijke landen vind ik nooit helemaal gerechtvaardigd om eerlijk te zijn.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De EU

Bericht door Gijzert » 11 dec 2020, 13:00

Niels schreef: 11 dec 2020, 12:41 Mwah, zoveel support geven we b.v. Griekenland en Italië ook weer niet als het om vluchtelingen ellende gaat dus het geklaag over de Zuidelijke landen vind ik nooit helemaal gerechtvaardigd om eerlijk te zijn.
Als die zich aan de 3% houden dan wil ik wel een eerlijke verdeling van vluchtelingen. (Wel allemaal in Rotterdam of Zeeuws Vlaanderen want not in my backyard natuurlijk.)

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De EU

Bericht door RS-Ron » 11 dec 2020, 13:15

Gijzert schreef: 11 dec 2020, 13:00
Niels schreef: 11 dec 2020, 12:41 Mwah, zoveel support geven we b.v. Griekenland en Italië ook weer niet als het om vluchtelingen ellende gaat dus het geklaag over de Zuidelijke landen vind ik nooit helemaal gerechtvaardigd om eerlijk te zijn.
Als die zich aan de 3% houden dan wil ik wel een eerlijke verdeling van vluchtelingen. (Wel allemaal in Rotterdam of Zeeuws Vlaanderen want not in my backyard natuurlijk.)
Deal, dan krijg jij alle immigranten.......... :tooth:

Gr Ron

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: De EU

Bericht door Gijzert » 11 dec 2020, 13:54

RS-Ron schreef: 11 dec 2020, 13:15
Gijzert schreef: 11 dec 2020, 13:00
Niels schreef: 11 dec 2020, 12:41 Mwah, zoveel support geven we b.v. Griekenland en Italië ook weer niet als het om vluchtelingen ellende gaat dus het geklaag over de Zuidelijke landen vind ik nooit helemaal gerechtvaardigd om eerlijk te zijn.
Als die zich aan de 3% houden dan wil ik wel een eerlijke verdeling van vluchtelingen. (Wel allemaal in Rotterdam of Zeeuws Vlaanderen want not in my backyard natuurlijk.)
Deal, dan krijg jij alle immigranten.......... :tooth:

Gr Ron
Goed lezen. Wel allemaal in Rotterdam of Zeeuws Vlaanderen want not in my backyard natuurlijk

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: De EU

Bericht door RS-Ron » 11 dec 2020, 14:18

Gijzert schreef: 11 dec 2020, 13:54
RS-Ron schreef: 11 dec 2020, 13:15
Gijzert schreef: 11 dec 2020, 13:00

Als die zich aan de 3% houden dan wil ik wel een eerlijke verdeling van vluchtelingen. (Wel allemaal in Rotterdam of Zeeuws Vlaanderen want not in my backyard natuurlijk.)
Deal, dan krijg jij alle immigranten.......... :tooth:

Gr Ron
Goed lezen. Wel allemaal in Rotterdam of Zeeuws Vlaanderen want not in my backyard natuurlijk
Goed schrijven, jij hebt het over vluchtelingen............ hoop dat je een grote backyard hebt voor alle immigranten...... en een AMG....:tooth:

Gr Ron

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: De EU

Bericht door Niels » 11 dec 2020, 14:43

:lol:

Ja als, als.... Als wij sollidair zijn vwb het probleem pas dan mag je klagen over de 3% bijdrage. Griekenland gaat echt geen 3% bijdragen in de hoop dat het dan eerlijk verdeeld gaat worden en gelijk hebben ze. Niets is zo'n goede motivator als geld....

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: De EU

Bericht door alt » 11 dec 2020, 15:08

In Griekenland & Italië zijn geen vluchtelingen of immigranten, maar alleen gevluchte mannen

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: De EU

Bericht door Peric » 11 dec 2020, 17:50

En hoe noem je iemand die gevlucht is?

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De EU

Bericht door JP » 11 dec 2020, 17:57

Als de Engelsen slim waren geweest hadden ze nu met corona die Brexit niet doorgezet. Het land had voor corona al last van hoge werkloosheid en is als eiland grotendeels afhankelijk van import. Dat zal nu allemaal alleen maar erget worden. Zie nu al dat al het transport 8uur en meer in de files staat voor de tunnel, de Engelsen zillen hun spullen duur komen te betalen.

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: De EU

Bericht door Eric Z » 11 dec 2020, 18:08

En anders zal de EU wel even voor zorgen.

Ben benieuwd hoe ze het gaan doen. Zoals eerder door Alt aangegeven er zijn landen die het prima doen maar nog wel onder een stuk minder EU invloed staan.
Maar brexit zie ik meer als een vechtscheiding, dus een soortgelijk iets zit er voor de Britten voorlopig niet in.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: De EU

Bericht door Luco » 11 dec 2020, 18:21

JP schreef: 11 dec 2020, 17:57 Als de Engelsen slim waren geweest hadden ze nu met corona die Brexit niet doorgezet. Het land had voor corona al last van hoge werkloosheid en is als eiland grotendeels afhankelijk van import. Dat zal nu allemaal alleen maar erget worden. Zie nu al dat al het transport 8uur en meer in de files staat voor de tunnel, de Engelsen zillen hun spullen duur komen te betalen.
Het land had last van hoge werkloosheid die de eu ook niet op kon lossen omdat ze alles naar engeland open lieten staan.
Nu is het hun kans de vluchtelingen eruit te zetten en de grenzen dicht te gooien voor nog meer vluchtelingen.
Ben benieuwd wat op langere termijn de betere keuze is.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: De EU

Bericht door JP » 11 dec 2020, 18:57

De Engelsen zouden eens wat harder moeten optreden tegen die vluchtelingen. Alle kleine dorpjes aan de kust , zoals Dover gaan gebukt onder massa’s vluchtelingen. De locals durven ‘s avonds niet meer de deur uit, inbrekers vieren hoogtij en die vluchtelingen als ze eenmaal asiel en hun uitkering krijgen. De Fransen boeit het ook geen hol. De Jungle bij Calais, daar ziet inmiddels weer zwart van de mensen en hebben vrijspel om in de ontstaande files in vraghtwagens in te breken. Rijdt dan 1 politieauto op de snelweg die ze moet afschrikken....mocht dit eens in hartje Parijs gebeuren, stond het leger er morgen al met 1000 man. Trouwens ben ik van Dover->Calais ook wel eens gecontroleerd door de douane (scan) Ja als ze hun zakken gevuld hebben gaan ze soms op dezelfde manier terug om hun maten op te halen of onder een andere naam weer de hele geldkraan leeg te trekken. Aldus de controleur

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: De EU

Bericht door Shakes » 12 dec 2020, 12:49

Ik weet niet wanneer je voor het laatst in Parijs bent geweest maar het lijkt verdomd veel op dakar daar. Iets weg van de toeristenplekken dan.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Estoque, EvdP, Fabian, Gisae, Jaws, krentenbol, matthyssie, Rolf205, s2k, Sabberjoch, Wout309t en 158 gasten