Dank! Eens schroeven
Het grote DF MTB topic!
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
Geen fabriek daar. Daar zit nog 2 weken het Europese hoofdkantoor.
Was een jaar lang mijn vaste lunchride route en ze hebben hem flink aangepakt. Is een stuk verbeterd maar mist imo een lekkere flow.
Beter de Utrechtse of Sallandse heuvelrug.
- Jules
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
- Auto: M135i
Re: Het grote DF MTB topic!
Aha, een collega van me heeft daar een tijd gewerkt, hoofdkantoor inderdaad.
Hij was wel enthousiast maar voor hem is het ook om de hoek. Wat jou betreft niet de moeite om heen te gaan vanuit Twente?
Hij was wel enthousiast maar voor hem is het ook om de hoek. Wat jou betreft niet de moeite om heen te gaan vanuit Twente?
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
Nja. Ik zou eerder Lochem gaan doen. Die is nieuw en wat ik hoor ook erg gaaf.
- Linc (Bas)
- Berichten: 894
- Lid geworden op: 05 mei 2008, 10:07
Re: Het grote DF MTB topic!
Bij Lochem zit op het moment ook een kleine omleiding trouwens, maar wel een leuke route inderdaad. Ze hebben het daar voor elkaar gekregen om te laten lijken dat je meer aan het dalen bent dan aan het stijgen. En wil je wat meer kilometers, kan je Vorden er ook nog aan vast plakken, die is ook wel de moeite waard.
Wat betreft Montferland, ik denk wel dat het de moeite waard is om eens langs te gaan vanuit Twente hoor, maar zou het wel doen als het niet te nat is in het bos.
Wat betreft Montferland, ik denk wel dat het de moeite waard is om eens langs te gaan vanuit Twente hoor, maar zou het wel doen als het niet te nat is in het bos.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
Het zou mooi zijn als ze de saaie klimmen daar aanpakken.Linc (Bas) schreef: ↑09 dec 2020, 10:28 Bij Lochem zit op het moment ook een kleine omleiding trouwens, maar wel een leuke route inderdaad. Ze hebben het daar voor elkaar gekregen om te laten lijken dat je meer aan het dalen bent dan aan het stijgen. En wil je wat meer kilometers, kan je Vorden er ook nog aan vast plakken, die is ook wel de moeite waard.
Wat betreft Montferland, ik denk wel dat het de moeite waard is om eens langs te gaan vanuit Twente hoor, maar zou het wel doen als het niet te nat is in het bos.
-
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Het grote DF MTB topic!
Leuke upgrade voor de Epic, nieuw carbon stuurtje en stuurpen van MtZoom. De combi is (@200gr) half zo zwaar en toch 30mm (750mm) breder als wat er origineel op de fiets zit . Hopelijk een wat betere demping dan het alu stuur.
Van de week ook nieuwe pedaaltjes gemonteerd met meteen nieuw schoeisel. Look X-Track Race Carbon pedalen, die bevallen erg goed! Meer steun bij flink staand doortrappen en geen speling meer, wat ik wel bij mn Shimano Xt SPD pedaaltjes had. En de SIDI Eagle 10 is ook een flinke upgrade van m'n 8 jaar oude Shimano's .
Van de week ook nieuwe pedaaltjes gemonteerd met meteen nieuw schoeisel. Look X-Track Race Carbon pedalen, die bevallen erg goed! Meer steun bij flink staand doortrappen en geen speling meer, wat ik wel bij mn Shimano Xt SPD pedaaltjes had. En de SIDI Eagle 10 is ook een flinke upgrade van m'n 8 jaar oude Shimano's .
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote DF MTB topic!
750 maar? Ik dacht je tegenwoordig pas vanaf een meter meetelde in het bos...
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
Nog geen issues met je dempers?Forza schreef: ↑09 dec 2020, 13:04 Leuke upgrade voor de Epic, nieuw carbon stuurtje en stuurpen van MtZoom. De combi is (@200gr) half zo zwaar en toch 30mm (750mm) breder als wat er origineel op de fiets zit . Hopelijk een wat betere demping dan het alu stuur.
Van de week ook nieuwe pedaaltjes gemonteerd met meteen nieuw schoeisel. Look X-Track Race Carbon pedalen, die bevallen erg goed! Meer steun bij flink staand doortrappen en geen speling meer, wat ik wel bij mn Shimano Xt SPD pedaaltjes had. En de SIDI Eagle 10 is ook een flinke upgrade van m'n 8 jaar oude Shimano's .
96B66193-B524-4010-8FEB-91D9D2271847.jpeg
-
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Het grote DF MTB topic!
Ja, de Brain is na 1,5 jaar gesneuveld. Die bij ik laten reviseren en is meteen geupgrade met een kit van Andreani > https://www.andreanigroup.com/news/201. De Brain werkt nu veel duidelijker, of het ook langer goed blijft is de vraag nog. Heb het laten doen bij Bikesuspension.nl en hij vertelde dat hij meerdere semi-professionele klanten heeft met de Brain. Die kwamen gemiddeld elk half jaar langs voor een revisie, die hebben sinds de upgrade geen revisie meer gehad (> 1 jaar).
-
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Het grote DF MTB topic!
Kan best, als ze maar aan de kant gaan met die lantaarnpalen . Breed stuur geeft wat stabiliteit, maar je gaat er ook wat langzamer van sturen. Dat is meer geschikt voor van een berg naar beneden denderen dan voor vlot XC keren en draaien .MartijnGizmo schreef: ↑10 dec 2020, 09:52 750 maar? Ik dacht je tegenwoordig pas vanaf een meter meetelde in het bos...
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
1,5 jaar is prima. 100 euro voor de service?Forza schreef: ↑10 dec 2020, 14:41Ja, de Brain is na 1,5 jaar gesneuveld. Die bij ik laten reviseren en is meteen geupgrade met een kit van Andreani > https://www.andreanigroup.com/news/201. De Brain werkt nu veel duidelijker, of het ook langer goed blijft is de vraag nog. Heb het laten doen bij Bikesuspension.nl en hij vertelde dat hij meerdere semi-professionele klanten heeft met de Brain. Die kwamen gemiddeld elk half jaar langs voor een revisie, die hebben sinds de upgrade geen revisie meer gehad (> 1 jaar).
-
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Het grote DF MTB topic!
Dat is voor de basis service, ik heb meteen een volledige beurt gedaan, dus alles wat kan slijten vervangen. Dat is 179 euro. Daar kwam de upgrade nog bij a 100 euro.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
Blijft een dure hobby die demper service. Niet alleen de brain versie hoor.
- Hielke
- Berichten: 11441
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Het grote DF MTB topic!
Even kort inbreken op dit topic. Met welke fietspomp zou ik ook redelijk makkelijk een autoband een paar tiende bar extra lucht kunnen geven?
Heb me wat ingelezen en ben gecharmeerd geraakt van de SKS Rennkompressor, maar heb ook begrepen dat de pompen met dunne buizen juist niet erg geschikt zijn voor MTB's omdat je redelijk veel moet pompen om het volledige volume van zo'n grote MTB band erin te krijgen.
Ik heb behalve een prima functionerende Jumbo pomp een low budget (Lidl maybe) ding met drukmeter die beroerd functioneert. Vooral het plaatsen van de nippel op de ventielen werkt belabberd. Dit aspect vind ik dus ook erg belangrijk voor een goede pomp. Alvast bedankt voor de reacties.
Heb me wat ingelezen en ben gecharmeerd geraakt van de SKS Rennkompressor, maar heb ook begrepen dat de pompen met dunne buizen juist niet erg geschikt zijn voor MTB's omdat je redelijk veel moet pompen om het volledige volume van zo'n grote MTB band erin te krijgen.
Ik heb behalve een prima functionerende Jumbo pomp een low budget (Lidl maybe) ding met drukmeter die beroerd functioneert. Vooral het plaatsen van de nippel op de ventielen werkt belabberd. Dit aspect vind ik dus ook erg belangrijk voor een goede pomp. Alvast bedankt voor de reacties.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
Ik heb een dunne buizenpomp van Specialized. Gaat prima hoor.Hielke schreef: ↑13 dec 2020, 11:01 Even kort inbreken op dit topic. Met welke fietspomp zou ik ook redelijk makkelijk een autoband een paar tiende bar extra lucht kunnen geven?
Heb me wat ingelezen en ben gecharmeerd geraakt van de SKS Rennkompressor, maar heb ook begrepen dat de pompen met dunne buizen juist niet erg geschikt zijn voor MTB's omdat je redelijk veel moet pompen om het volledige volume van zo'n grote MTB band erin te krijgen.
Ik heb behalve een prima functionerende Jumbo pomp een low budget (Lidl maybe) ding met drukmeter die beroerd functioneert. Vooral het plaatsen van de nippel op de ventielen werkt belabberd. Dit aspect vind ik dus ook erg belangrijk voor een goede pomp. Alvast bedankt voor de reacties.
2 minuten langer pompen.
-
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Het grote DF MTB topic!
Ik heb een Topeak Joe Blow, niks bijzonders dus. Daarmee doe ik m'n racefiets, mtb en af en toe mn autobanden bijvullen. Gaat prima, je bent wel even aan het pompen als er een meer dan een paar tienden bar bij moet. Het drukmetertje is redelijk.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote DF MTB topic!
Ook ik gebruikte mijn Topeak Joe Blow om de zomerbanden af te toppen na hermontage. Rondom twee tiende erbij, ging prima, maar was idd wel ff aan het pompen.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
Ik ben op zoek naar een betaalbare remmen upgrade voor mijn xc fiets.
Nu een sram level tl set maar dat is niet ideaal.
Tips die geen 600 euro kosten zijn welkom
Nu een sram level tl set maar dat is niet ideaal.
Tips die geen 600 euro kosten zijn welkom
-
- Berichten: 1008
- Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02
Re: Het grote DF MTB topic!
Voor mij voldoen de Level TL tot op heden, zelfs in de Ardennen. Al heb ik daar wel andere remblokjes ingezet.
Maar ik heb wel op wat fietsen met andere remmen gereden. Daarbij was de Magura MT8 Pro een fijne, nog wat betere modulatie dan de Level's. Ook de Formula Cura (2-piston) vielen op qua remkracht, ook op langere afdalingen bleven die gewoon kei hard pakken. Zijn ook heel goed te moduleren.
Maar ik heb wel op wat fietsen met andere remmen gereden. Daarbij was de Magura MT8 Pro een fijne, nog wat betere modulatie dan de Level's. Ook de Formula Cura (2-piston) vielen op qua remkracht, ook op langere afdalingen bleven die gewoon kei hard pakken. Zijn ook heel goed te moduleren.
-
Online
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote DF MTB topic!
Stoeien met andere remblokken of grotere diameter schijven.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Het grote DF MTB topic!
Shimano XT blijven top qua value for money, zeker als je een overjarig model pakt. Ook het makkelijkst zelf te onderhouden en ontluchten.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Het grote DF MTB topic!
Die Magura MT8 zat ik ook naar te kijken. 330 compleet inclusief schijven en bleed set.Forza schreef: ↑22 dec 2020, 15:01 Voor mij voldoen de Level TL tot op heden, zelfs in de Ardennen. Al heb ik daar wel andere remblokjes ingezet.
Maar ik heb wel op wat fietsen met andere remmen gereden. Daarbij was de Magura MT8 Pro een fijne, nog wat betere modulatie dan de Level's. Ook de Formula Cura (2-piston) vielen op qua remkracht, ook op langere afdalingen bleven die gewoon kei hard pakken. Zijn ook heel goed te moduleren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Kadett en 60 gasten