Wat drinken wij zoal?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Crookie
Berichten: 4293
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Crookie » 09 dec 2020, 12:11

Gefilterd water uit de Brita, filter koffie, Kefir, af en toe een vers sapje. Heel af en toe een radler. De rest vd alcohol dranken (speciaal bier, pils) vaarwel gezegd 4 jaar geleden.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31169
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door JP » 09 dec 2020, 12:17

Teveel fris, tegenwoordig van de Aldi, wel nooit koffie. Alcohol nog nooit lekker gevonden. Op nachtdiensten wel vaak dorst, en dan drink ik teveel chocomel en thee door elkaar. Dag daarna is de witte Sphinx met grootste vriend.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door dvh » 09 dec 2020, 12:27

Afbeelding
Afgelopen zaterdag..

En voor de volgende 2 zaterdagen..

Afbeelding

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door MarkS » 09 dec 2020, 12:37

Leuk topic. Geen koffie, lust ik niet. Als ik wakker moet blijven omdat we een keer (in 1x) vanuit Spanje terug naar huis willen rijden dan gaat er een redbull in. Doordeweeks eigenlijk vooral water en melk. Verder geen frisdrank. Bij het eten af en toe een goede wijn, Rioja, spatburgunder, witte bourgogne of een Italiaanse topper. Maar laatste tijd valt het met het wijn drinken ook reuze mee, of tegen.

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Knot » 09 dec 2020, 13:44

Wat ik niet snap is het hele cola verhaal.. of het nu de suikerbom versie, light, zero whatever is, het blijft gewoon rommel. Waarom willen we dat zo graag?

Zelfde voor de energiedrankjes, redbull, monster etc, het is gewoon echt niet goed voor je en als je het vrij vaak neemt werkt het ook echt niet. Wat Mark schrijft hierboven doe ik ook, als ik een kleine 1000km in 1x door moet halen dan koop ik 2 van die blikken en dan werkt het ook echt, verder loop ik er met een grote boog omheen.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door dvh » 09 dec 2020, 13:58

Paar lijnen speed en je slaapt gegarandeerd niet. Zit geen suiker in en je valt er van af...
Wonderspul

:kikker: :coffee:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15852
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Bram » 09 dec 2020, 14:31

Zeker een leuk topic, wat minder serieus en bijna iedereen neemt wel eens een neut, dus gezelligheid gegarandeerd hier :D

Ik drink graag speciaalbier. Meestal Leffe Blond omdat je daar 2 of 3 van kan drinken zonder meteen op je achterste benen te staan. Ligt de kleine al in bed dan wil ik nog wel eens een Zundert 10, of een Karmeliet, Gulden Draak, Affligem, Rochefort of La Trappe pakken. Het huis is door MdV ingericht (op de tv en audio na), maar ik heb toch mooi een deel van de kast gereserveerd, daar staan al mijn speciaalbierglazen :tooth:

Doordeweeks lukt het vrij aardig om niet te drinken, koffie ben ik niet van, als ik geen bier drink dan graag een Spaanse rode wijn, Rioja bijvoorbeeld.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 16:21

Knot schreef: 09 dec 2020, 13:44 Wat ik niet snap is het hele cola verhaal.. of het nu de suikerbom versie, light, zero whatever is, het blijft gewoon rommel. Waarom willen we dat zo graag?

Zelfde voor de energiedrankjes, redbull, monster etc, het is gewoon echt niet goed voor je en als je het vrij vaak neemt werkt het ook echt niet. Wat Mark schrijft hierboven doe ik ook, als ik een kleine 1000km in 1x door moet halen dan koop ik 2 van die blikken en dan werkt het ook echt, verder loop ik er met een grote boog omheen.
Idd geen idee, ik drink het ook nooit. Vind er niks aan eigenlijk.

Koffie, water (eventueel Spa) en bier/wijn is eigenlijk alles wat ik drink :)

Robin
Berichten: 51331
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 16:41

Martijn_bmw schreef: 09 dec 2020, 16:21

Koffie, water (eventueel Spa) en bier/wijn is eigenlijk alles wat ik drink :)
Alles tegelijk in 'n blender? Niet te zuipen man. :P

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 16:44

Robin schreef: 09 dec 2020, 16:41
Martijn_bmw schreef: 09 dec 2020, 16:21

Koffie, water (eventueel Spa) en bier/wijn is eigenlijk alles wat ik drink :)
Alles tegelijk in 'n blender? Niet te zuipen man. :P
:tooth: :tooth:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6208
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Opa » 09 dec 2020, 16:51

Absoluut geen koffie, dat vind ik echt smerig, bij mij is het de hele dag thee tot een uur of 22:00 en dan of iets met alcohol, of gewoon een glas water....om een uur of 16:00 altijd één blikje energydrink, gewoon omdat ik het lekker vind. :mrgreen:
Als het alcohol is dan Palm(ik ben minder gecharmeerd van Heineken, Amstel, enz), of een speciaalbiertje en dan niet de IPA's, maar de kloosterbieren en ook liever een dubbel of een gerstewijn(Rochefort 10 graden, LaTrappe Quadrupel, Hertog Jan Grand Prestige, Chimay Blue, enz) dan een tripel, die laatste vind ik toch wat minder.
Neem ook weleens een glaasje Port, de Ruby of Tawny, gewone wijn vind ik daarentegen weer weinig aan.
En als sterke drank heel af en toe weleens een glaasje Pastis of Ouzo....a nice. :tooth:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6208
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Opa » 09 dec 2020, 16:54

Knot schreef: 09 dec 2020, 13:44 Zelfde voor de energiedrankjes, redbull, monster etc, het is gewoon echt niet goed voor je en als je het vrij vaak neemt werkt het ook echt niet. Wat Mark schrijft hierboven doe ik ook, als ik een kleine 1000km in 1x door moet halen dan koop ik 2 van die blikken en dan werkt het ook echt, verder loop ik er met een grote boog omheen.
Ik drink dat omdat ik het lekker vind en niet vanwege de zogenaamde energie die je ervan krijgt....waarom drinken mensen koffie, dat is toch ook slecht voor je?
Mensen eten en drinken zoveel dingen die niet goed voor ze zijn, gewoon omdat ze het lekker vinden. :angel:

Gebruikersavatar
Djessey
Berichten: 2175
Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Djessey » 09 dec 2020, 18:18

Volgens mij ben ik wel een uitzondering hier als ik het zo hoor, blikje cola of 2 a 3 gaat er zeker per dag door heen. Chocomel af en toe en dan nog wel eens een biertje, maar voornamelijk frisdrank. Al met al lekker slecht dus, wel (nog) een gezond BMI....voor nu.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door BBVW » 09 dec 2020, 20:25

In de ochtend 2 glazen aanmaaklimonade, 2 koffie. Rest van de dag koffie (veel) en water. Avond wijn, wit sauvignon blanc bij voorkeur.

Koffie kan eigenlijk altijd wel, hoor vaak dat mensen er druk van worden of veel energie krijgen net als van energiedrank. Dat is voor mij niet van toepassing. Kan met beiden in slaap vallen. Frisdrank doe ik niet of nauwelijks aan. Roosvice FTW!!

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Andry » 09 dec 2020, 21:01

Vroeg in de ochtend jank ik 2 kiwi's en 1 banaan door de blendert en 30 gram EGCG, 1 kop bonenkoffie op de zaak. Voor de rest bar le duc citroen. Plat water vind ik niets en en moet wel een klein beetje smaak aanzitten. Het kraanwater hier op het eiland is ronduit smerig, dus dat drink ik niet en zet er zelfs geen koffie van. In de avond bonen koffie van Lavazza.

Wel ben ik nog heel erg zoekende naar de juiste instelling op het apparaat. Ik kwam van heel oldschool met een manuele bonenmalert en traditioneel 20 jaar oud koffiezetapparaat met de bekende Melitta 1x4 filterzakjes en de koffie was imo een dikke prima. Nu een Jura E8 en ik heb er in de laatste 6 maanden nog geen één bak koffie uit weten te halen waar ik tevreden mee was :?

Alcoholisch: sporadisch en Goose Island IPA, heel sporadisch een Stroh rum en heel heel sporadisch zelfgestookte brouwsels die m'n personeel meeneemt uit het oostblok > kernonderzeëers zouden er ook prima op kunnen varen. Geen wijn voor mij.

Online
Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2696
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Mark 320iS » 09 dec 2020, 21:35

Andry schreef: 09 dec 2020, 21:01 In de avond bonen koffie van Lavazza.

Wel ben ik nog heel erg zoekende naar de juiste instelling op het apparaat. Ik kwam van heel oldschool met een manuele bonenmalert en traditioneel 20 jaar oud koffiezetapparaat met de bekende Melitta 1x4 filterzakjes en de koffie was imo een dikke prima. Nu een Jura E8 en ik heb er in de laatste 6 maanden nog geen één bak koffie uit weten te halen waar ik tevreden mee was
Je zou een kunnen beginnen met verse koffie, die Lavazza wordt nooit wat. Ik bestel mijn koffie altijd bij dutchbaristacoffee.nl, de masterblend 1 en 2 zijn allebei erg lekker! Denk dat je dan wel een aardige kop eruit moet kunnen halen. Al haal je het nooit bij een halfautomaat e61 machine met een goede aparte bonenmaler.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Luco » 09 dec 2020, 21:37

Tussen de 10 en 20 bakken koffie per dag altijd wel.
thuis uit de machine met bonen, zwart met suiker, echt goede koffie, op het werk vieze automaten, dus dan meestal een cappuccino

frisdrank, meestal ijsthee of vruchtendrank, altijd zonder koolzuur

alcohol, soms een apart biertje of wijn, maar gaan maanden voorbij zonder alcohol.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17191
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door dvh » 09 dec 2020, 21:43

Hier ook.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Andry
Berichten: 831
Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Andry » 09 dec 2020, 21:44

Mark 320iS schreef: 09 dec 2020, 21:35
Andry schreef: 09 dec 2020, 21:01 In de avond bonen koffie van Lavazza.

Wel ben ik nog heel erg zoekende naar de juiste instelling op het apparaat. Ik kwam van heel oldschool met een manuele bonenmalert en traditioneel 20 jaar oud koffiezetapparaat met de bekende Melitta 1x4 filterzakjes en de koffie was imo een dikke prima. Nu een Jura E8 en ik heb er in de laatste 6 maanden nog geen één bak koffie uit weten te halen waar ik tevreden mee was
Je zou een kunnen beginnen met verse koffie, die Lavazza wordt nooit wat. Ik bestel mijn koffie altijd bij dutchbaristacoffee.nl, de masterblend 1 en 2 zijn allebei erg lekker! Denk dat je dan wel een aardige kop eruit moet kunnen halen. Al haal je het nooit bij een halfautomaat e61 machine met een goede aparte bonenmaler.
Dat ga ik proberen, bedankt voor de tip!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27858
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Luco » 09 dec 2020, 21:48

als bonen hebben wij de goedkoopste van de aldi, en die vinden wij beter smaken dan al die bonen van speciale koffiebranderijen.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 21:59

Andry schreef: 09 dec 2020, 21:44
Mark 320iS schreef: 09 dec 2020, 21:35
Andry schreef: 09 dec 2020, 21:01 In de avond bonen koffie van Lavazza.

Wel ben ik nog heel erg zoekende naar de juiste instelling op het apparaat. Ik kwam van heel oldschool met een manuele bonenmalert en traditioneel 20 jaar oud koffiezetapparaat met de bekende Melitta 1x4 filterzakjes en de koffie was imo een dikke prima. Nu een Jura E8 en ik heb er in de laatste 6 maanden nog geen één bak koffie uit weten te halen waar ik tevreden mee was
Je zou een kunnen beginnen met verse koffie, die Lavazza wordt nooit wat. Ik bestel mijn koffie altijd bij dutchbaristacoffee.nl, de masterblend 1 en 2 zijn allebei erg lekker! Denk dat je dan wel een aardige kop eruit moet kunnen halen. Al haal je het nooit bij een halfautomaat e61 machine met een goede aparte bonenmaler.
Dat ga ik proberen, bedankt voor de tip!
Eens idd groot verschil met bonen, wij hebben ze van brandzaak.NL icm jura e8 apparaat. Ook erg lekker

Deze bijvoorbeeld https://www.brandzaak.nl/brasil-yellow-bourbon

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door DF-user-278 » 09 dec 2020, 22:23

Herkenbaar. Colombia Supremo, ook een erg lekkere koffie.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6208
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Opa » 09 dec 2020, 23:25

Koffie is en blijft smerig spul, alleen de lucht al. :kotsen: :tooth:


Andry schreef: 09 dec 2020, 21:01 heel sporadisch een Stroh rum
Heb ik hier ook nog staan, is goed spul van 80% alcohol. :hot: :lol:
Wij deden het ook weleens in een glas Pina Colada, dat is al aangemaakt met rum en dan een beetje extra Stroh Rum erbij.......lekker. :swinging:

Online
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3027
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door 328Ti » 09 dec 2020, 23:41

dvh schreef: 09 dec 2020, 21:43 Hier ook.

Afbeelding
Is dit a la Drambuie?

Robin
Berichten: 51331
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Robin » 10 dec 2020, 07:47

328Ti schreef: 09 dec 2020, 23:41
dvh schreef: 09 dec 2020, 21:43 Hier ook.

Afbeelding
Is dit a la Drambuie?
Jans dit is 'm.
https://whisky.nl/chivas-regal-21-y-roy ... cYQAvD_BwE

Drambuie is een likeur toch?

Chivas wordt veel besteld in die 'luxe discos' in Colombia. Daar in dat soort tenten drinkt alleen de pauper(..) bier.
Werd door mijn schoonfamilie verteld. Want de uiterst correcte bediening keek me eerst vreemd aan...
De pauper....Dat was ik dus LOL (en ik twee flessen Chivas betalen van €60 per fles daar) €150 verder(wel geld zeer zeker daar! Dat is een half maandloon ofzo) op een avondje in 'n Bananenrepubliek, maar de bediening vond het nog steeds vreemd dat een 'milionario' buitenlander(LOL) aan 't bier zat ipv aan de Chivas( ik heb wel 'n paar 'dopjes' gehad, maar de rest was voor MdV zwager schoonzusjes)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: De fiscalist, Joël D., Martijn M en 73 gasten