Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 09:03

350 Z schreef: 09 dec 2020, 08:59
Fasteddie2 schreef: 09 dec 2020, 07:47 Bij Langs de Lijn en Omstreken zei Gommers dat het moeilijk is om een verklaring te geven voor het oplopende aantal besmettingen. „Zou het door Black Friday kunnen komen? Is het mobiliteit? Houden we ons niet goed aan de maatregelen? Komt het door de kou? Wisten we het maar.”
Weten ze heel goed hoor! Scholen waar iedereen opeengepakt zit in een slechte geventileerde lokalen en elkaar zo allemaal besmetten. Kids worden niet of nauwelijks ziek maar besmetten hun ouders die vervolgens de oudjes besmetten. En maar afvragen waarom de besmettingen niet zakken........ leugenaars met verborgen agenda’s eerste klas.
In die richting zit ik ook te denken...

@Fasteddie. Ha:)
Ik begrijp haar 100% en eigenlijk lijkt dat vaccin mij ook niks.

Maar ik wil verder. Deze betutteling en verknalling van de wereldeconomie moet gestopt.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 09:06

daNpy schreef: 09 dec 2020, 09:01
Martijn_bmw schreef: 09 dec 2020, 08:56 Ja dat kan... maar het is in ieder geval binnen de regels.
Nutteloze regels dus, niks tegen jou hoor. En gisteren was tevens op het nieuws dat vanaf januari weer publiek bij voetbal mag etc.

Ik vind het niet zo vreemd dat mensen zich niet aan "de regels" houden, het lijkt er namelijk veel op dat de regels niet veel gaan helpen, maar wel veel irritatie veroorzaken. Dit is pappen en nathouden imo.
Nouja niet geheel nutteloos natuurlijk.

Stel dat degene die op dag 3 komt besmet is dan kan die alleen mijn ouders en de mensen van dag 3 en via mijn ouders de mensen van dag 4 besmetten. Dag 1 en 2 zijn sws dan niet besmet.

Komt de hele groep wel op dag 1 bij elkaar kan iedereen besmet worden.
Dus het werkt wel maar uiteraard is er altijd een kans die er niet is als je iedereen in huis op sluit :tooth:

En dat is bij 1 gezin, op 17mio mensen maakt zo’n regel echt wel verschil om exponentiële groei te remmen

daNpy

Bericht door daNpy » 09 dec 2020, 09:08

Martijn_bmw schreef: 09 dec 2020, 09:06 Nouja niet geheel nutteloos natuurlijk.

Stel dat degene die op dag 3 komt besmet is dan kan die alleen mijn ouders en de mensen van dag 3 en via mijn ouders de mensen van dag 4 besmetten. Dag 1 en 2 zijn sws dan niet besmet.

Komt de hele groep wel op dag 1 bij elkaar kan iedereen besmet worden.
Dus het werkt wel maar uiteraard is er altijd een kans die er niet is als je iedereen in huis op sluit :tooth:

En dat is bij 1 gezin, op 17mio mensen maakt zo’n regel echt wel verschil om exponentiële groei te remmen
Ja, dat begrijp ik idd wel hoor, het is een remmend effect, maar het neven effect is een maatregel waar mensen zich niet aan (willen) houden.

Ik denk echter dat er andere besmettingshaarden zijn die effectiever zijn als ze aangepakt worden, ipv enkel de mensen thuis achter de voordeur gaan beperken. Zie de voorbeelden van Robin.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 09:12

Klopt maar dat laatste niet willen is gewoon dom naar mijn idee.
Het voordeel van regels achter de voordeur is, er is geen economische impact.

Als een ieder zich er nou wél aan zou houden en de verspreiding snel minder wordt kunnen commerciële dingen weer sneller open en opgepakt worden.

daNpy

Bericht door daNpy » 09 dec 2020, 09:28

Martijn_bmw schreef: 09 dec 2020, 09:12 Klopt maar dat laatste niet willen is gewoon dom naar mijn idee.
Het voordeel van regels achter de voordeur is, er is geen economische impact.

Als een ieder zich er nou wél aan zou houden en de verspreiding snel minder wordt kunnen commerciële dingen weer sneller open en opgepakt worden.
Maar als je zo redeneert is een complete lockdown het effectiefst om het virus weg te krijgen. Dit halfslachtige pappen en nathouden zorgt nu al 9 maanden voor schade.

Ik heb overigens ook niks met mensen die hun problemen met de regels gaan leggen bij mensen die er ook niks aan kunnen doen (supermarkt bijv)

Gijzert

Bericht door Gijzert » 09 dec 2020, 09:32

Tsja. Hoe lang een complete lockdown?
Zodra je die opheft komen er weer nieuwe besmettingen vanuit het buitenland.
Het probleem zit hem bij de mensen die zich niet aan de regels houden. (Ik ben ook niet roomser dan de paus.)

Ik hoor hier niemand met een oplossing alleen maar klagen dat iedereen het verkeerd doet.

Vertel: Hoe zouden jullie het oplossen?

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 09 dec 2020, 09:35

Alle vleermuizen vernietigen :mrgreen:

daNpy

Bericht door daNpy » 09 dec 2020, 09:36

Gijzert schreef: 09 dec 2020, 09:32 Tsja. Hoe lang een complete lockdown?
Het probleem zit hem bij de mensen die zich niet aan de regels houden. (Ik ben ook niet roomser dan de paus.)

Ik hoor hier niemand met een oplossing alleen maar klagen dat iedereen het verkeerd doet.

Grenzen sluiten dan maar he. Het virus is zeer besmettelijk en wordt o.a. door reizen verspreid. Daarom snap ik ook niet dat er geen beperking op reizen was in de zomer.
De maatregelen zijn beperkt omdat er natuurlijk bekend is geworden dat er een vaccin aankwam. Maar nu krijgen we niet de bestelde 1 miljoen, maar de helft, goed voor 250.000 mensen.
Het is wachten op de uitspraak dat met zo weinig vaccins geen maatregelen opgeheven kunnen worden. Iedereen ziet dat aankomen (behalve de politiek).

Gijzert

Bericht door Gijzert » 09 dec 2020, 09:38

daNpy schreef: 09 dec 2020, 09:36

Grenzen sluiten dan maar he. Het virus is zeer besmettelijk en wordt o.a. door reizen verspreid. Daarom snap ik ook niet dat er geen beperking op reizen was in de zomer.
De maatregelen zijn beperkt omdat er natuurlijk bekend is geworden dat er een vaccin aankwam. Maar nu krijgen we niet de bestelde 1 miljoen, maar de helft, goed voor 250.000 mensen.
Het is wachten op de uitspraak dat met zo weinig vaccins geen maatregelen opgeheven kunnen worden. Iedereen ziet dat aankomen (behalve de politiek).
Grenzen sluiten is 1 dus.
Maar dat helpt nu niet meer.

Oplossingen voor vandaag en morgen zoek ik.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 09:38

Eens, als land zeker Nederland met enorm veel reisbeweging tussen landen is een complete lockdown zinloos. Heb je net alles weggewerkt komt een nieuwe golf via buitenland weer binnen.

Kijk maar naar de zomer, hier was het bijna weg maar “we” hebben het zelf weer geïmporteerd uit Spanje. De eerste weer oplaaiende groep besmetting was bijna allemaal terug te leiden naar Spanje...

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 09 dec 2020, 09:55

Toen Rutte begon over proeftuintjes, zoals bijvoorbeeld publiek bij voetbalwedstrijden en theater voorstellingen was ik er al klaar mee. De Romeinen gaven het volk vroeger al "spelen" om het volk rustig te houden, daar deed dit mij sterk aan denken.

De pijn bij het volk (incl. ondernemers) zit niet voornamelijk bij het voetbal of een theatervoorstelling. De horeca moet weer open. Geen volle kroegen. Maar wel je boodschappen doen of een middagje shoppen (met inachtneming van de regels) en tussendoor even ergens lunchen of gezellig uiteten. Wederom met inachtneming van de regels.

alt

Bericht door alt » 09 dec 2020, 10:01

Ik vraag mij af hoe het deze winter met onze schoolkinderen gaat.
Slechte ventilatie, dus deuren & ramen open, kinderen op de tocht.
Dat tocht niet bijzonder gezondheidsbevorderend is, hebben wij allemaal van onze lieve moeders geleerd, zelf plantjes gaan dood op de tocht.
Een ieder die een klein beetje weet over microbiologie, weet dat virussen extra goed gedijen als het koud & vochtig is.
Wie kan zoiets bedenken om ramen & deuren, in hartje winter op de scholen in Nederland open te zetten.
Ik weet we; wie, de beruchte ...........

De bestuurders van Nederland gaan zich steeds meer conformeren aan de quote van Winston Churchill.
Never waste a good crisis.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 09 dec 2020, 10:04

alt schreef: 09 dec 2020, 10:01 Ik vraag mij af hoe het deze winter met onze schoolkinderen gaat.
Slechte ventilatie, dus deuren & ramen open, kinderen op de tocht.
Dat tocht niet bijzonder gezondheidsbevorderend is, hebben wij allemaal van onze lieve moeders geleerd, zelf plantjes gaan dood op de tocht.
Een ieder die een klein beetje weet over microbiologie, weet dat virussen extra goed gedijen als het koud & vochtig is.
Wie kan zoiets bedenken om ramen & deuren, in hartje winter op de scholen in Nederland open te zetten.
Ik weet we; wie, de beruchte ...........

De bestuurders van Nederland gaan zich steeds meer conformeren aan de quote van Winston Churchill.
Never waste a good crisis.
Doodgaan van de tocht???? Die is nieuw.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 09 dec 2020, 10:10

Deze !...m.i. nog aangevuld dat de eerste "batch" van "de vaccins" niet de werking/eigenschappen hebben die iedereen gehoopt had (maar "ze" natuurlijk al wel weten, ze quote De Jonge)....
XL test locaties vind ik ondertussen ook erg verdacht....bedoel ziekenhuis uitbreidingen (voor zover dat al nodig is) hoor je niks over....

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 dec 2020, 10:14

Bij ons op school is een bedrijf met een flink aantal man al weken bezig met het aanleggen van een ventilatiesysteem (dat ook kan verwarmen) in ieder lokaal. Echt een mega klus, doorgewerkt tijdens de herfstvakantie en straks ook tijdens de kerstvakantie. Begin januari klaar. En als studenten het nu koud krijgen houden ze een jas aan, klaar alweer.

alt

Bericht door alt » 09 dec 2020, 10:17

Kijk Bram, zo gaat het toch nog de goede kant op.

Fasteddie2

Bericht door Fasteddie2 » 09 dec 2020, 10:18

Goed om te horen Bram :beer:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 dec 2020, 10:32

Ik meen dat scholen daar ook een zak geld voor gekregen hebben paar maanden geleden?

Los van dat blijft het gewoon tobben nu met halve klassen, studenten en collega's in quarantaine thuis etc. Daar worden eerstgenoemde natuurlijk de dupe van.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 10:33

Opzich is dat geen slechte verandering idd Bram ook voor na Corona.

Toen ik zelf 20jr geleden in de klassen zat vond ik het altijd al smerig bedompte lucht in zo’n lokaal. :bag:

frankie

Bericht door frankie » 09 dec 2020, 10:46

Robin schreef: 09 dec 2020, 09:03
Fasteddie2 schreef: 09 dec 2020, 07:47 Bij Langs de Lijn en Omstreken zei Gommers dat het moeilijk is om een verklaring te geven voor het oplopende aantal besmettingen. „Zou het door Black Friday kunnen komen? Is het mobiliteit? Houden we ons niet goed aan de maatregelen? Komt het door de kou? Wisten we het maar.”
Weten ze heel goed hoor! Scholen waar iedereen opeengepakt zit in een slechte geventileerde lokalen en elkaar zo allemaal besmetten. Kids worden niet of nauwelijks ziek maar besmetten hun ouders die vervolgens de oudjes besmetten. En maar afvragen waarom de besmettingen niet zakken........ leugenaars met verborgen agenda’s eerste klas.
Dan hadden we toch pak hem beet 2 weken na de zomervakantie meteen al als een raket omhoog moeten schieten met het aantal besmettingen, dat is niet gebeurd. En je zou dan ook verwachten, dat in landen waar scholen (in ieder geval middelbare) dicht zijn gebleven, alles onder controle is, dat is ook niet zo (zie Italië bijvoorbeeld). Lijkt dat seizoensinvloed groter is dan aangenomen.

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 10:52

frankie schreef: 09 dec 2020, 10:46

Dan hadden we toch pak hem beet 2 weken na de zomervakantie meteen al als een raket omhoog moeten schieten met het aantal besmettingen, dat is niet gebeurd. En je zou dan ook verwachten, dat in landen waar scholen (in ieder geval middelbare) dicht zijn gebleven, alles onder controle is, dat is ook niet zo (zie Italië bijvoorbeeld). Lijkt dat seizoensinvloed groter is dan aangenomen.

Dat denk ik dan ook. Of een combinatie daarvan:

Robin schreef: 09 dec 2020, 08:23 Hoe kan het dan met in de 'zomer' tienduizenden mensen opeengepropt in bijv Amsterdam en Berlijn. En nog meer Eu steden(want dat gereis onderling tov NL is natuurlijk het grootst binnen Europa)

Demonstraties dus. Mensenmassa's. En geen corona explosie na 'twee weken'.

???

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 11:11

Vond 'm wel duidelijk:)

Afbeelding

Philipoo

Bericht door Philipoo » 09 dec 2020, 11:13

Inderdaad. Wat denken we van alle black friday en sinterklaas shoppen? Liep laatst langs de action (als DF lid kom ik daar natuurlijk niet binnen) en daar stond zo'n 20 man per gangpad. Dan verspreidt het virus zich toch vrij simpel!

(Oh nee, het is de dubbele agenda van de overheid. ALLEMAAL LEUGENAARS.. *zucht*)

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 09 dec 2020, 11:18

Makro vrij rustig. Intertoys vrij rustig. Afstand houden was daar geen probleem maar ook even de Action ingelopen. Een grote chaos, dikke rijen bij de kassa gangpaden helemaal vol met mensen. Mensen die zonder aankoop zich door de kassa-file naar buiten wurmen.
Dus daar verspreidt het zich prima inderdaad.

Robin

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 11:20

Philipoo schreef: 09 dec 2020, 11:13

Inderdaad. Wat denken we van alle black friday en sinterklaas shoppen? Liep laatst langs de action (als DF lid kom ik daar natuurlijk niet binnen) en daar stond zo'n 20 man per gangpad. Dan verspreidt het virus zich toch vrij simpel!

(Oh nee, het is de dubbele agenda van de overheid. ALLEMAAL LEUGENAARS.. *zucht*)
Hadden al die mensen waar jij ;t over hebt wel mondkapjes op dan? :P

Het is het seizoen.....

Klaslokalen, vliegtuigen, openbaar vervoer.

Dweilen met de kraan open. :bag:

Plaats reactie