Wat drinken wij zoal?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Wat drinken wij zoal?

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 08:02

Ja deze afdeling heet de kroeg toch?

Ik ben een zwarte koffie drinker. Te veel.
Soms een cappucino.
Ook wel eens een dubbele espresso.

Frisdrank.
Dan kom ik heel sporadisch en nu met de horeca gesloten uit op een colaatje zero/light.
Vroeger wel eens tonic.

Alcoholhoudende dranken.
De bekende Heineken of Hertog Jan, maar een Amstel ofzo maak ik ook helemaal geen probleem van.
Ook wel eens een lekkere Veltins.
Brand=ok!
Warsteiners vroeger, moet ik weer eens proberen.
Sinds een paar week deze:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Brand_IPA
Ik dacht proberen. Ben helemaal niet van het donkerdere bier Ale. Maar dit is lekker!
Info
https://nl.wikipedia.org/wiki/India_Pale_Ale

Van wijnen weet ik niks. Maar een Chardonay soms.

Dan nog deze. Topper.
https://www.masterofmalt.com/whiskies/l ... ld-whisky/
Paar jaar geleden op gewezen door een sommelier/kennis van me die deze als goed bestempelde.
Ben geen whisky kenner, maar heb natuurlijk verschillende types/merken geprobeerd.

En ik drink ook liters kraanwater per dag. M'n eerste drank 's ochtends is een 33cl glas water. Ik denk al >10 jaar.

:beer:
Laatst gewijzigd door Robin op 09 dec 2020, 08:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Bram » 09 dec 2020, 08:04

Teveel sinds maart :tooth:

Gebruikersavatar
Martin van der Zwaard
Berichten: 8693
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Martin van der Zwaard » 09 dec 2020, 08:31

*HIK* :beer:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Knot » 09 dec 2020, 08:32

Koffie zwart 2 of 3 in de ochtend, tussen 12:00 en 18:00 vrijwel niet, dan thee of water (op kantoor)

Fris vrijwel nooit cola, eerder vruchtensapje (gemixt met half water ivm suikers) en moet het wat meer luxe dan een bitter lemon of icetea

0.0 bier een heineken (enige 0.0 die een beetje smaakt)

Bier Hertog Jan of speciaalbier (leffe of affligem)

Wijn in de zomer liever een sauvignon blanc dan een chardonnay, soms rose'tje bij gelegenheid (drink ik bij 30C als frisdrank zo'n fles) en in de winter een cabernet sauvignon.

Voor nu weer even alles op hold en in het weekend sporadisch een drankje want met hardlopen ga je kapot als je vaart wil maken en de avond ervoor een paar glazen op hebt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Arthur » 09 dec 2020, 08:40

Zwarte koffie, soms een cappuccino.
Water.
Soms een theetje.
Ranja, multivrucht, zonder suiker. Als het een smaakje moet hebben.
Radler bij warm weer.
En bij uit eten na toetje, of als toetje, een Spaanse/Jamaicaanse koffie (met Tia Maria). Of soms ‘s avonds bij de koffie een Sheridans.

Ben een echte zoetekauw en geen echte bierdrinker. Lust het wel maar er gaan maanden voorbij dat ik alcohol krijg.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26615
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Martijn_bmw » 09 dec 2020, 08:43

In de ochtend 2/3 koffie zwart > gezet met Jura en koffie bonen van lokale koffieboer
In de middag water en na het eten nog 1 koffie.

Verder in het weekeind: einde middag / avond biertje, Heineken, Hertog Jan of Warsteiner.
Soms speciaal biertje, kan vanalles zijn.

Frisdrank, eigenlijk nooit.

En dan nog soms samen met de vrouw een flesje prosecco of champagne. (Champagne meestal zelf wat flessen ophalen in Frankrijk, mooie streek beetje proeven bij die champagne huizen en wat flessen meenemen kost nog niet de helft van wat ze in NL kosten en leuke bezigheid voor de herfstvakantie)

Online
Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Richardt. » 09 dec 2020, 09:09

Bram schreef: 09 dec 2020, 08:04 Teveel sinds maart :tooth:
Hier dus juist niet. Ik drink voornamelijk alcohol in gezelschap. Nu verjaardagen/feestjes niet meer kunnen, de kantine dicht is en er geen festivals meer zijn drink ik bijzonder weinig alcohol eigenlijk. Bier ligt wel altijd koud hier (doorgaans Amstel), maar in m'n eentje één of twee flesjes vind ik weinig aan.

Op doordeweekse dagen drink ik voornamelijk koffie, 's middags aangevuld met water. Nu met het thuiswerken drink ik 's ochtends 2 á 3 Nespresso en 's middags water met een drupje Karvan Cevitam.

Ranja drinken we sowieso erg veel. Fris weinig. Cola'tje of sinas is af en toe wel lekker en is altijd wel in huis eigenlijk.

Wijn af en toe zomers of als we uiteten gaan.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Knot » 09 dec 2020, 09:16

Arthur schreef: 09 dec 2020, 08:40 En bij uit eten na toetje, of als toetje, een Spaanse/Jamaicaanse koffie (met Tia Maria). Of soms ‘s avonds bij de koffie een Sheridans.
Die was ik nog vergeten idd, als dubbel desert na bijv onbeperkt spareribs met een fles wijn een tiramusi + italian coffee.

Koffie is eigenlijk helemaal niet goed voor je, ik ban het ook meestal tussen 12:00 en avondeten. Zijn zat mensen die de hele dag door koffie nemen, dat kan toch nooit goed voor je zijn?

Gebruikersavatar
HJ2
Berichten: 3556
Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
Locatie: Delluf 'shire'

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door HJ2 » 09 dec 2020, 09:22

Sinds ik een Jura heb (een weekje) en een professionele melkschuimer van Nespresso (ik wist niet eens dat die een pro-lijn hadden?) drink ik heul veul koffie!

Voor de rest alles waar alcohol in zit, liefst puur. Mixen is niet zo mijn ding. Maar na een glaasje of 2 is het wel weer genoeg. Grappa, Cognac, Bier, Whisky... heerlijk!

Verder de hele dag door ook Ranja. Van die gif groene, ziet er uit als een glas Dreft. Robin noemt het altijd een glaasje gestampte kikker limonade :lol:

A propos Whisky... Mijn buurman heeft een mooie collectie en wil graag wat flessen verkopen. Wat zijn een beetje de juiste kanalen om dit te doen? Wel prijzige flesjes...

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Fasteddie2 » 09 dec 2020, 09:43

Kan op een of andere manier niet meer tegen alcohol. Doe ik dat wel kost zo'n avondje mij gewoon 1000 euro :mrgreen:

Geen alcohol meer dus, sport daar ook te veel voor.

Verder veel koffie, maar mag niet meer in grote aantallen koppen vanwege migraines helaas...

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door WJ » 09 dec 2020, 09:46

Water en groene thee.

Yep yep, living on the edge.

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Gijzert » 09 dec 2020, 09:47

Af en toe een Brugse zot als het alcohol moet zijn.
Anders cola zero.

Oja. Dagelijks een stuk of 8 espresso.

Gebruikersavatar
duifjes.com.
Berichten: 365
Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
Auto: Ja heb ik

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door duifjes.com. » 09 dec 2020, 10:13

Koffie heel veel koffie
Water
Rivella
Soms weekend sinas ofzo

Als verslaafde in herstel gebruik ik al 7 jaar, 6 maanden en 5 dagen geen alcohol meer :) clean&sober for the win :))

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door alt » 09 dec 2020, 10:16

Drink kraanwater uit de koelkast, thee, frisdrank bij uitzondering, geen alcohol.

Tegenwoordig met de nieuwe koffiezetautomaten is de koffie een stuk beter van smaak, maar in het verleden met de filterkoffie in een afgesloten thermokoffiepot, dat was echt sloorwater, dat is de reden dat zeker bij andere mensen geen koffie, vooral senseo zal drinken.
Dan niet te praten over in mijn jeugd met koffie met gekookte melk met een dik vel.

Ik was 25 jaren geleden bij Bravilor, de grootste koffiemachine fabrikant van Europa, daar krijg ik in de showroom een kopje koffie aangeboden uit zo'n koffiekan, ik heb geproefd, gelijk gezegd: hoe kan je zulke koffie aan je klanten aanbieden?
Toen kreeg ik koffie uit een prototype machine, welke nu werkt als de Jura koffiemachines.
Dat was drinkbaar.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Riceaux » 09 dec 2020, 10:22

WJ schreef: 09 dec 2020, 09:46 Water en groene thee.

Yep yep, living on the edge.
Same. En af en toe een cappuccino.
Momenteel even geen alcohol. Maar als ik het drink is het rode wijn of Hertog-Jan.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Bram » 09 dec 2020, 10:29

duifjes.com. schreef: 09 dec 2020, 10:13 Koffie heel veel koffie
Water
Rivella
Soms weekend sinas ofzo

Als verslaafde in herstel gebruik ik al 7 jaar, 6 maanden en 5 dagen geen alcohol meer :) clean&sober for the win :))
Goed bezig Fuifjes :thumbup:

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 10:35

Mooie verhalen:)

Als kind van 7-8 kwam ik 's avonds van buitenspelen totaal vermoeid en enorme dorst hebbende thuis en pakte ik stiekum de cassis uit de koelkast. 1 liter binnen minuten wegtikkend.

Dan heb je 't apezuur EN slapen onmogelijk:)))

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door SanderZ » 09 dec 2020, 10:45

Koffie drink ik niet, vind het niet lekker.

Voornamelijk water met geschaafd ijs uit de usa koelkast, af en toe een zero cola.

Zomers een Corona biertje of sol, Kordaat van de Lidl is ook goed te doen.

Heel af en toe rode vodka met red bull, verder hou ik niet van wijn en zo.

PeterB
Berichten: 3251
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door PeterB » 09 dec 2020, 10:46

Monster wit

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2688
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Mark 320iS » 09 dec 2020, 11:15

Koffie, veel te veel, vooral espresso. Ik ben een échte liefhebber en heb thuis dan ook een e61 machine staan met een aparte bonenmaler. Voor de medeliefhebbers: een ECM Giotto espressomachine en een Baratza bonenmaler. Boontjes haal ik bij de brander zelf.

Fris, vooral water, Spa rood en zo nu en dan een glas Cola.

Qua alcohol drink ik thuis meestal speciaalbiertjes, in de winter vooral bokbiertjes en donkere bieren. Ik probeer dat wel te beperken tot het weekend overigens.

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Knot » 09 dec 2020, 11:42

duifjes.com. schreef: 09 dec 2020, 10:13 Als verslaafde in herstel gebruik ik al 7 jaar, 6 maanden en 5 dagen geen alcohol meer :) clean&sober for the win :))
Opzich wel mooi om op in te haken, ben IK een verslaafde?

Heb weken gehad dat ik een fles wijn per avond dronk, bij het eten 1 of 2 glazen en na de koffie de andere 2. Ook tijden gehad dat ik veel aan sport deed en enkel vr/za/zo wat dronk.

In mijn ogen ben je pas een verslaafde als je rode wijn in cassisflessen gaat stoppen voor op kantoor (Zoals we dat in 2002 bij de NS op utrecht CS deden in de kantoren).

Gebruikersavatar
Fasteddie2
Berichten: 775
Lid geworden op: 29 okt 2008, 17:22

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Fasteddie2 » 09 dec 2020, 11:49

Knot,
Heb weken gehad dat ik een fles wijn per avond dronk
Was dat in de tijd dat je die Daihatsu reed ? :mrgreen:

Rode wijn in Cassis flessen voor op kantoor...steengoed ! :headbang:

Online
Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Knot » 09 dec 2020, 11:51

LOL... had m maandag toevallig nog mee naar kantoor, de CT200 is meer luxe maar het blijft gewoon een geinig ding, en f*ck de staat met 740kg voor de MRB.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door DF-user-278 » 09 dec 2020, 11:54

Espresso of Cappucino uit een halfautomaat (piston)

Hoofdzakelijk water en soms glasje pepsi max.

Af en toe een fruitshake.

Bier: flesje Heineken / Hertog Jan EN La Trappe dubbel.

Chimay blauw ook lekker zwaar pilsje.

Geen wijn, blegh :)

Robin
Berichten: 51211
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wat drinken wij zoal?

Bericht door Robin » 09 dec 2020, 12:00

Knot schreef: 09 dec 2020, 11:42
duifjes.com. schreef: 09 dec 2020, 10:13 Als verslaafde in herstel gebruik ik al 7 jaar, 6 maanden en 5 dagen geen alcohol meer :) clean&sober for the win :))
Opzich wel mooi om op in te haken, ben IK een verslaafde?

Heb weken gehad dat ik een fles wijn per avond dronk, bij het eten 1 of 2 glazen en na de koffie de andere 2. Ook tijden gehad dat ik veel aan sport deed en enkel vr/za/zo wat dronk.

In mijn ogen ben je pas een verslaafde als je rode wijn in cassisflessen gaat stoppen voor op kantoor (Zoals we dat in 2002 bij de NS op utrecht CS deden in de kantoren).
*Neuriet I'm not an Addict van K's Choice*

Mooi verhaal:)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Ahrefs [Bot], Gisae, Google [Bot], Henk Jan, Martijn M, maurizio, smiley, Thomas H, tomgtr en 197 gasten