Bericht
door Hielke » 07 dec 2020, 10:49
Ben het met de mensen eens die zeggen dat het allemaal wel erg toevallig was dat juist nu Mercedes met die bandenwissel blunderde. Hamilton was na 10 rondjes op die harde banden natuurlijk nooit binnengekomen. Perez bewees dat dit de juiste strategie geweest was. Die leeglopende band op het eind was een freak gebeurtenis. Met het gebrek aan status van Russell kon ie die keuze van het team niet weigeren.
Maar goed. Russell heeft dat gedaan wat er van hem verwacht werd. Een overtuigende F2 kampioen die in F1 twee jaar lang zijn teammates het snot voor ogen heeft gereden. Bottas mag in 2021 Hamilton nog een keer naar zijn achtste wereldkampioenschap helpen, maar daarna is die auto voor George. Hoe Bottas zich op een gegeven moment door een rijtje van 6 auto's, zonder ook maar één enkele poging om te verdedigen, laat verschalken, om er daarna in hetzelfde tempo achteraan te rijden, was wederom schokkend om te zien. De discrepantie tussen kwalificeren/tempo draaien en ook nog kunnen racen is bij geen enkele rijder groter. Ideaal voor Hamilton als ie er weer eens voorbij moet, verschrikkelijk voor een rijder als Max als ie achter Bottas net niet 'in striking distance' kan komen. Maar ook ontzettend ergerlijk voor de toeschouwer. Helemaal nu we weten dat Russell het tempo ook kan rijden en daarbij een goede racer is.
Ik zie Hamilton in 2022 of 2023 nog niet stoppen. Hij vindt het racen veel te mooi. En met 8 titels op zak zou het ook helemaal niet erg zijn weer eens een kampioenschap aan z'n neus voorbij te zien gaan. Als racer over een heel seizoen is ie superstabiel. Ik moet dat eerst Russell nog zien doen.