Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 26 nov 2020, 10:03

Ik zie Tom nergens iets over pedofilie zeggen, maar dat is volgens mij wel een dingetje wat jij bezighoudt of niet Alt?

Rare insinuatie.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31206
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 26 nov 2020, 10:11

Alt ziet overal pedo’s....in het voetbal, in de F1, nu in de politiek. Hij zou zelf eens de paddo’s moeten laten staan.....

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10411
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door tomgtr » 26 nov 2020, 10:14

Bram schreef: 26 nov 2020, 10:03 Ik zie Tom nergens iets over pedofilie zeggen, maar dat is volgens mij wel een dingetje wat jij bezighoudt of niet Alt?

Rare insinuatie.
Ik denk dat je Alt's gevoel voor humor niet kan waarderen. Alt snapt best wanneer iemand een voorbeeld geeft. Hij vergeet alleen weleens een emoticon erachter te zetten. :kikker:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 26 nov 2020, 10:15

Ah ok. 't Zal wel :)

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 26 nov 2020, 10:28

Mooi cadeau voor Black Friday:
https://www.pedometersusa.com/products/cwmulti

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Arthur » 26 nov 2020, 10:59

Echt wat voor Alt! :)

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 26 nov 2020, 13:35

Van die die rare dingetjes achter een regel heb nog nooit begrepen wat die betekenen.
Een lache bekje, lacht die mij uit of lacht die mij toe, vertel?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9097
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door smiley » 26 nov 2020, 13:46


Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door RS-Ron » 26 nov 2020, 14:05

alt schreef: 26 nov 2020, 13:35 Van die die rare dingetjes achter een regel heb nog nooit begrepen wat die betekenen.
Een lache bekje, lacht die mij uit of lacht die mij toe, vertel?
In.mijn geval lach ik 99,9% mijzelf uit Alt :tooth:

Gr Ron

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 26 nov 2020, 14:08

Even iets wat bij deze tijd van het jaar past.
Hoe het Sinterklaas feest al eeuwen werd gevierd, maar ook bedreigd door fanatici.
Vooral de video is interessant.

https://onswestfriesland.nl/2020/hoorn/ ... est-video/

Bedakt, Smilye, ik ga dat eens bestuderen.

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 27 nov 2020, 12:25

Wel 1.15 minuten lang, maar zeker de moeite waard om af te luisteren wat Arno Wellens hier heeft te vertellen.
Het doortrapte banksysteem, de rat Rutte, waarom Dijsselbloem van het internationale toneel is verdwenen & Baudet.

Wij worden verkocht aan Brussel, Brussel gaat belasting heffen, hoe Italië slechte helpt & de schuld kwijtscheld, oprechte Dijsselbloem, Chris Aalberts.

https://www.youtube.com/watch?v=FcqKFOh ... pNederland

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 28 nov 2020, 12:04

Mooie uiteenzetting over Baudet z'n FvD.. En natuurlijk Baudet zélf.
https://www.geenstijl.nl/5156539/het-on ... ssen/#more

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 28 nov 2020, 17:08

https://twitter.com/ZilteBotte/status/1 ... 24/photo/1
Bart Nijman twittert ook antisemitisch.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1970
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 29 nov 2020, 00:28

Busted

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Hielke » 29 nov 2020, 12:28

Het ging allemaal goed tot het fout ging. Nu proberen de ratten hun straatjes schoon te vegen.

Verbijsterend stuk natuurlijk op Geenstijl. Hoe denk je met jezelf nog in de reine te komen (pas vanaf het moment dat het in de peilingen slecht begon te gaan) als blijkt dat Baudet er al jaren anti-semitische complottheorieën op na houdt en deze onder invloed van wat drank ongefilterd over zijn discipelen uitbraakt.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 29 nov 2020, 12:37

Moet eerlijk bekennen dat ik me ook in hem vergist heb. Maar goed, hoop dat de andere leden die bij FvD zaten wél iets goeds op kunnen starten. Zaten goede namen bij.

En dat is vaak zo Hielke, dat het goed gaat tot het fout gaat.. :P

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 29 nov 2020, 12:38

Hier een stukje uit de Volkskrant voor Luco.

COLUMN
MARTIN SOMMER
Zo kijkt de overheid naar de burgerij die zij geacht wordt te bedienen

27 november 2020
Hoe kon de ontsporing bij de kinderopvangtoeslag zo lang in de dode hoek van de achteruitkijkspiegel blijven, vroeg Chris van Dam zich afgelopen woensdag retorisch af. Van Dam (CDA) is de voorzitter van de onderzoekscommissie Kinderopvangtoeslag. Twee weken lang zag hij bestuurders en ambtenaren met hangende schouders voorbijkomen. Allemaal strooiden ze as op hun hoofd: onbegrijpelijk dat ze al die nota’s, memo’s, rapporten en klachten van gedupeerde ouders hadden gemist.


Chris van Dam is voorzitter van de parlementaire onderzoekscommissie Kinderopvangtoeslag.Beeld Freek van den Bergh / de Volkskrant
Bij tijd en wijle raakte de commissie geïrriteerd. Mensen verloren hun baan, hun huis, of hun echtgenoot. De bewindspersoon of de topambtenaar moet toch hebben geweten dat zich iets verschrikkelijks ontrolde? Minister Asscher werkte aan zijn stelselhervorming, terwijl maandelijks honderden ouders hun volledige toeslag kwijtraakten. Nu: ‘Ik had het niet door.’ Oud-staatssecretaris Wiebes vond het achteraf ‘idioot’ dat hij in de Kamer had gezegd dat er geen gevallen bekend waren van ouders die in grote problemen waren geraakt.

Een raadsel dus. Toch kwam het antwoord meermalen voorbij. Ze zagen het niet, en niet omdat ze het niet wilden zien, maar omdat ze het niet konden zien. In de getuigenissen werd van alles opgegooid: het lag aan de ict, aan de ambtelijke leemlaag, we negeerden individuele gevallen, de buikpijn bereikte mij niet, het zat niet in mijn overgangsdossier. Allemaal van belang, maar toch ook ruis.

In werkelijkheid dacht men lange tijd dat het prima ging. Topambtenaar Belastingen Jaap Uijlenbroek analyseerde hardvochtig: het idee heerste dat de toeslagen er goed bijstonden. Uijlenbroek: ‘De Kamer, de regering, van de laagste uitvoerder tot de ambtelijke top, iedereen dacht dat hij goed bezig was.’ Signalen van het tegendeel werden als bevestiging gezien. Wiebes kreeg een notitie over problemen bij de toeslagen. Die vatte hij op als aansporing om de fraudebestrijding nog wat steviger ter hand te nemen.

Oud-minister Donner had het in zijn onderzoeksrapport gehad over ‘institutionele vooringenomenheid’. Er heerste een kolossale tunnelvisie, die bestond uit een rijksbreed gedeeld wantrouwen tegen de burgerij. Hier was een overheid aan het werk die zich door de klandizie geen oor liet aannaaien, en precies daarover lange tijd reuze tevreden was. Dat gaat veel verder dan alleen Financiën.

Tegenover de burgerij koesterde zowel de ambtenarij als de politiek een diepgaande ambivalentie. Het is niet zonder belang dat die twee kriskras door elkaar lopen. Dat geldt in personele zin, of ze nu Snel, Ollongren, Vijlbrief of Koolmees heten: allemaal ambtenaren die politici werden zonder dat het verschil opviel. Belangrijker is dat het om een menstype gaat, met dezelfde opvattingen en beroepsethiek – gelijkheid voor de wet natuurlijk, hart voor de publieke zaak, rationaliteit, zuinigheid. Minder officieel is de gedeelde afkeer van de burgerij.


Oud-staatssecretaris Wiebes vond het achteraf ‘idioot’ dat hij in de Kamer had gezegd dat er geen gevallen bekend waren van ouders die in grote problemen waren geraakt.Beeld Freek van den Bergh / de Volkskrant
Tot de jaren tachtig kon de burger via de politiek invloed uitoefenen op de staat. Sindsdien gebeurde gaandeweg het omgekeerde. Ideologie verdween, het bestuur raakte gedepolitiseerd, en de staat maakte zich meester van de politiek. Politici willen tegenwoordig bovenal regeren, ministers vertegenwoordigen steeds minder de burgers, steeds meer de overheid. Steeds meer kwam de overheid tegenover de burgerij te staan.

Besturen kon het beste maar gedaan worden door mensen die er verstand van hadden, omdat het zo ingewikkeld is. Voor de commissie vertelde de een na de ander over de complexiteit, over de ict die niet meewerkte en dat ze per dag nog honderd andere dingen op hun bureau hadden. Uit de getuigenissen bleek dat het ook helemaal niet uitmaakte voor welke partij de betrokken minister of staatssecretaris daar zat.

In dit technocratische bestuur wordt tegenspraak vanzelf tegenstribbelen, in de Kamer belichaamd door Pieter Omtzigt en Renske Leijten. Zij werden lange tijd als populistische drammers beschouwd. Meer in het algemeen was Pim Fortuyn de eerste die de bestuurskaste ontmaskerde. Ik weet niet wat eerder kwam, maar het openbaar bestuur is op zijn beurt de burgerij gaan ontmaskeren.


Minister Asscher werkte aan zijn stelselhervorming, terwijl maandelijks honderden ouders hun volledige toeslag kwijtraakten. Nu: ‘Ik had het niet door.’Beeld ANP
Uiteraard moest de burger goed bediend worden, maar hij was wel een potentiële ladenlichter, iemand die zijn eigen belang gelijkstelt aan het algemeen belang. Het cultboek van de overheid was enige tijd De veiligheidsutopie (2002) van Hans Boutellier, waarin de burger iemand is die net zo gevaarlijk wil leven als de overdrachtelijke bungeejumper, dus wel voorzien van een elastiek dat wordt vastgehouden door de overheid. Dat is geen vleiend beeld. Het was deze calculerende burger die bij de kinderopvangtoeslag de stevige aanpak kreeg die hij verdiende.

Tot de schellen van de ogen vielen, nadat het toeslagendrama al ruim vijf jaar oud was. Het voltrok zich als met het beroemde plaatje van de haas en de eend. Al die jaren hadden ze getuurd naar een haas, die ineens een eend bleek te zijn. Topambtenaar Uijlenbroek vertelde over de cruciale vergadering waarin iemand gedetailleerd uit de doeken deed dat ze zich hadden blindgestaard op fraude en het cowboyachtige rechercheteam met zijn ‘zero tolerance’ en ‘afpakjesdag’. Maar er bleek helemaal geen sprake van fraude, want bij de geringste fout werd de hele toeslag teruggevorderd. Uijlenbroek constateerde droogjes: ‘Als dit waar is, dan hebben de ouders al die jaren gelijk gehad.’ Het moet een blikseminslag van zelfinzicht zijn geweest: zo kijken wij bij de overheid naar de bevolking die wij geacht worden te dienen.

Elise
Berichten: 7284
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 29 nov 2020, 12:48

Hielke schreef: 29 nov 2020, 12:28 Het ging allemaal goed tot het fout ging. Nu proberen de ratten hun straatjes schoon te vegen.

Verbijsterend stuk natuurlijk op Geenstijl. Hoe denk je met jezelf nog in de reine te komen (pas vanaf het moment dat het in de peilingen slecht begon te gaan) als blijkt dat Baudet er al jaren anti-semitische complottheorieën op na houdt en deze onder invloed van wat drank ongefilterd over zijn discipelen uitbraakt.
Dat stuk in Geenstijl staat in schril contrast met FvD-penningmeester in de bres voor Thierry Baudet: ’Hij is geen fascist’
„Thierry deed een paar provocerende uitspraken, zoals we hem allen wel kennen. Maar ik ken hem langer en durf met de hand op het hart te beweren dat hij geen fascist, homofoob of nazisympathisant is.”

„Dan zou ik, met Joodse roots, namelijk allang weggelopen zijn”
Ik krijg sterk de indruk dat men, met hele goede contacten bij geenstijl, een stok zocht om mee te slaan.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27872
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 29 nov 2020, 12:58

Je wordt vervelend Alt, stop gewoon met dat persoonlijke gedoe.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 29 nov 2020, 13:23

Elise schreef: 29 nov 2020, 12:48
Dat stuk in Geenstijl staat in schril contrast met [url=https://www.telegraaf.nl/nieuws/2503043 ... bres-voor-
Geenstijl speelt een vreemde rol in dit geheel. Enkele redactieleden lijken persoonlijk de pik op Baudet te hebben. Terwijl ze normaal gesproken ook tegen migratie zijn, anti-Islam, anti-EU, anti-NPO etc. Dat het minst politiek correcte weblog van Nederland valt over uitspraken die je ontelbaar vaak ook bij hun in de comments terug kan vinden is bijzonder te noemen.

Online
Eric Z
Berichten: 3976
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric Z » 29 nov 2020, 13:28

Tom schreef: 29 nov 2020, 13:23
Elise schreef: 29 nov 2020, 12:48
Dat stuk in Geenstijl staat in schril contrast met [url=https://www.telegraaf.nl/nieuws/2503043 ... bres-voor-
Geenstijl speelt een vreemde rol in dit geheel. Enkele redactieleden lijken persoonlijk de pik op Baudet te hebben. Terwijl ze normaal gesproken ook tegen migratie zijn, anti-Islam, anti-EU, anti-NPO etc. Dat het minst politiek correcte weblog van Nederland valt over uitspraken die je ontelbaar vaak ook bij hun in de comments terug kan vinden is bijzonder te noemen.
https://www.geenstijl.nl/4120281/pak_ze_bel/

Misschien nog wat goede banden met de ex-collega’s.
Laatst gewijzigd door Eric Z op 29 nov 2020, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11439
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Hielke » 29 nov 2020, 13:29

Tom schreef: 29 nov 2020, 13:23
Elise schreef: 29 nov 2020, 12:48
Dat stuk in Geenstijl staat in schril contrast met [url=https://www.telegraaf.nl/nieuws/2503043 ... bres-voor-
Geenstijl speelt een vreemde rol in dit geheel. Enkele redactieleden lijken persoonlijk de pik op Baudet te hebben. Terwijl ze normaal gesproken ook tegen migratie zijn, anti-Islam, anti-EU, anti-NPO etc. Dat het minst politiek correcte weblog van Nederland valt over uitspraken die je ontelbaar vaak ook bij hun in de comments terug kan vinden is bijzonder te noemen.
Klopt. Goed punt.

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Tom » 29 nov 2020, 13:31

Eric Z schreef: 29 nov 2020, 13:28
https://www.geenstijl.nl/4120281/pak_ze_bel/

Misschien nog wat goede banden met de ex-collega’s.
Klopt. En ze hebben zelf ooit een poging gedaan tot een politieke partij: Geenpeil.

Gebruikersavatar
350 Z
Berichten: 1970
Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 29 nov 2020, 13:53

Geenstijl is in dit geval totaal ongeloofwaardig en bezig met een persoonlijke hetze.

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 29 nov 2020, 19:19

Hier van rtlnieuws uit 2016 over het driemanschap Jan Roos, Thierry Baudet, Bart Nijman -geenstijl -., hoe Bart Nijman jan Roos & Thierry Baudet haatte.

Initiatiefnemer GeenPeil woest op 'ijdele' Jan Roos en Thierry Baudet
26 september 2016 16:41
Aangepast: 30 juli 2017 07:00
Jan Roos en Thierry Baudet (r.)Beeld © ANP
Tijdens de campagne voor GeenPeil kon het niet op. Maar een halfjaar na het referendum is de liefde tussen de drie initiatiefnemers helemaal over. Bart Nijman van GeenStijl voelt zich plat gezegd genaaid door de toenmalige blikvangers van de campagne Jan Roos en Thierry Baudet.

'Narcisten, egocentrische opportunisten, ijdele mannetjes'. Zo beschrijft GeenPeil-initiatiefnemer Bart Nijman zijn voormalige makkers Jan Roos en Thierry Baudet. Roos en Baudet waren de twee gezichten van de Nee-stem bij het succesvolle GeenPeil-referendum over het handelsverdrag met Oekraïne. Beiden hebben zich inmiddels kandidaat gesteld voor de Tweede Kamer.

Egomane opportunisten
Nijman steekt zijn irritatie over de politieke stap van Jan Roos niet onder stoelen of banken. "Ik heb iets tegen journalisten die de politiek ingaan", zegt Nijman tegen RTL Nieuws.

"Roos en Baudet vergeten in al hun ijdelheid één ding: GeenPeil was succesvol omdat het van buiten de Haagse arena kwam", schrijft Nijman -zelf werkzaam bij GeenStijl- op Twitter. "En verder betreur ik het dat een zuiver en onafhankelijk democratisch initiatief nu al twee egomane opportunisten heeft gekatapulteerd", aldus Nijman.

Nooit journalist geweest
Thumbnail
GeenStijl, Jan Roos, Thierry Baudet en Bart Nijman (foto rechts). Gezamenlijk namen ze het op tegen de gevestigde orde door een referendum te organiseren over het Oekraïne-verdrag. Van die eensgezindheid is niets meer over.

In een reactie verwerpt Jan Roos de kritiek van Nijman. "VNL heeft me pas na het Oekraïne-referendum gevraagd", aldus Roos. "Ik ben ook nooit journalist geweest, ik was opiniemaker en heb altijd aangegeven dat ik de politiek in wilde."

Weinig impact
De lijsttrekker van VNL vindt het onbegrijpelijk dat Thierry Baudet ook mee gaat doen aan de verkiezingen in maart. "Als je echt iets wil bereiken dan moet je bij ons (VNL) komen. Nu komt hij met een vrijwel identiek programma als het onze. Ik denk dat hij weinig impact zal hebben", zegt Roos.

Zowel Jan Roos –die tot voor kort bij GeenStijl werkte- als Thierry Baudet kunnen hun borst nat maken. GeenStijl heeft ze op de korrel. Het zijn nu politici en dus zal GeenStijl ze zo behandelen. Bart Nijman noemt ze 'fair game', er mag dus op gejaagd worden.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Gert-jan en 267 gasten