Uitleg gevraagd
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 nov 2020, 12:21
Uitleg gevraagd
Graag hoor ik meer over de verschillen van de bedrijfswagen caddy maxi 2016-2019 TSI. Ik wil een caddy maxi kopen om er een mini-camper van te maken. Helaas verdwaal (verzuip) ik in de verschillen tussen de verschillende jaren en motoren. Ik weet domweg te weinig van auto’s.
Wat ik denk te weten er is een caddy maxi er is een 1.0 en 1.4 versie. Bij de 1.4 is er een versie met 5 of met 6 versnellingen. Verder zijn er verschillende opties en die zijn te veel om op te noemen.
Bij sommige caddy’s staat ecoprofi echter geen idee wat dit betekent.
Bij sommige caddy’s staat dat deze een katalysator hebben. Ik combineer dat met een diesel echter het staat echt bij benzine auto’s. Is het handig of onhandig om een katalysator te hebben?
Bij sommige staat geschikt voor E10 waardoor deze wel geschikt en andere niet, vraag ik mij dan af.
Ik heb gekeken naar Duitse auto’s daar de TSI versie in Nederland niet uitgerold is. Als ik dan naar de milieusticker kijk dan zijn daar verschillen in terwijl voor mijn gevoel het om exact dezelfde versie gaat. In ieder geval is de aangegeven CO2 uitstoot hetzelfde. Waar ligt de oorzaak van de verschillen?
Sommige auto’s hebben een dakrail aan de zijkant en dat lijkt er af-fabriek op te zitten. Is zo’n dakrail vanaf de buitenkant eraf te halen of niet?
Wie kan mij meer duidelijkheid verschaffen?
Wat ik denk te weten er is een caddy maxi er is een 1.0 en 1.4 versie. Bij de 1.4 is er een versie met 5 of met 6 versnellingen. Verder zijn er verschillende opties en die zijn te veel om op te noemen.
Bij sommige caddy’s staat ecoprofi echter geen idee wat dit betekent.
Bij sommige caddy’s staat dat deze een katalysator hebben. Ik combineer dat met een diesel echter het staat echt bij benzine auto’s. Is het handig of onhandig om een katalysator te hebben?
Bij sommige staat geschikt voor E10 waardoor deze wel geschikt en andere niet, vraag ik mij dan af.
Ik heb gekeken naar Duitse auto’s daar de TSI versie in Nederland niet uitgerold is. Als ik dan naar de milieusticker kijk dan zijn daar verschillen in terwijl voor mijn gevoel het om exact dezelfde versie gaat. In ieder geval is de aangegeven CO2 uitstoot hetzelfde. Waar ligt de oorzaak van de verschillen?
Sommige auto’s hebben een dakrail aan de zijkant en dat lijkt er af-fabriek op te zitten. Is zo’n dakrail vanaf de buitenkant eraf te halen of niet?
Wie kan mij meer duidelijkheid verschaffen?
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Uitleg gevraagd
+31 (0)33 49 49 944
- matthyssie
- Berichten: 6007
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Uitleg gevraagd
^Lol
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Uitleg gevraagd
Ik zou het op een VW (polo?) forum proberen.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
OnlineEeuwe
- Berichten: 4530
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Uitleg gevraagd
Welkom. Wellicht eerst even onderzoeken op wat voor forum je nu post.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Uitleg gevraagd
Google is je beste vriend of op VW fora zoeken. Dit zijn nogal specifieke vragen. Daarnaast moet je ff goed onderzoek doen naar de verschillende TSI motoren, met sommige kun je veel ellende hebben en met sommige wat minder. Op E10 kunnen ze allemaal wel, een katalysator is al jaren geen vrije keuze meer. Die zit er gewoon onder.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Uitleg gevraagd
Ik heb wel ervaring met schade rijden met een caddy, telt dat ook?
- JP
- Berichten: 31240
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Uitleg gevraagd
Welkom ! We moesten toch nieuwe leden serieus behandelen....
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 nov 2020, 12:21
Re: Uitleg gevraagd
Voor de hahahaha reacties, wellicht is het een idee om het forum dan op te schonen. Bij deze alvast een begin
viewtopic.php?t=16872
Blij dat ik jullie een goed moment heb gegeven.
Google is in dit geval niet mijn beste vriend, zelfs Google.de geeft nauwelijks informatie. Voor de overige informatie mijn dank. Ook mijn dank voor de overige reacties.
viewtopic.php?t=16872
Blij dat ik jullie een goed moment heb gegeven.
Google is in dit geval niet mijn beste vriend, zelfs Google.de geeft nauwelijks informatie. Voor de overige informatie mijn dank. Ook mijn dank voor de overige reacties.
-
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Uitleg gevraagd
Je ziet het, dit forum is van alle markten thuis.
Bel Pon anders, nummer staat hier ergens....
Bel Pon anders, nummer staat hier ergens....
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Uitleg gevraagd
Over schreef: ↑24 nov 2020, 12:26 Graag hoor ik meer over de verschillen van de bedrijfswagen caddy maxi 2016-2019 TSI. Ik wil een caddy maxi kopen om er een mini-camper van te maken. Helaas verdwaal (verzuip) ik in de verschillen tussen de verschillende jaren en motoren. Ik weet domweg te weinig van auto’s.
Wat ik denk te weten er is een caddy maxi er is een 1.0 en 1.4 versie. Bij de 1.4 is er een versie met 5 of met 6 versnellingen. Verder zijn er verschillende opties en die zijn te veel om op te noemen.
Bij sommige caddy’s staat ecoprofi echter geen idee wat dit betekent.
Bij sommige caddy’s staat dat deze een katalysator hebben. Ik combineer dat met een diesel echter het staat echt bij benzine auto’s. Is het handig of onhandig om een katalysator te hebben?
Bij sommige staat geschikt voor E10 waardoor deze wel geschikt en andere niet, vraag ik mij dan af.
Ik heb gekeken naar Duitse auto’s daar de TSI versie in Nederland niet uitgerold is. Als ik dan naar de milieusticker kijk dan zijn daar verschillen in terwijl voor mijn gevoel het om exact dezelfde versie gaat. In ieder geval is de aangegeven CO2 uitstoot hetzelfde. Waar ligt de oorzaak van de verschillen?
Sommige auto’s hebben een dakrail aan de zijkant en dat lijkt er af-fabriek op te zitten. Is zo’n dakrail vanaf de buitenkant eraf te halen of niet?
Wie kan mij meer duidelijkheid verschaffen?
En katalysator zit in elke benzine auto.
E10 kan elke benzineauto vanaf 2000 ofzo, maar zeker de range die je aangeeft van 2016-2019. Dieselauto’s zijn allergische voor e10.
Ecoprofi is geloof ik start stop, maar je bent duidelijk niet profi en een bestelwagen is doorgaan ook niet erg eco.
Die duitse stickers kan ook met jaargangen te maken hebben, die categorieën veranderen ook, anders zouden ze hetzelfde moeten zijn, maarrr who cares, je praat nederlands dus boeiend.
Ik dénk dat een dakrail niet zomaar weg te halen is, maar hij is er ook opgekomen, dus het zou wel moeten kunnen
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
Re: Uitleg gevraagd
Hier kun je de verschillende uitvoeringen vergelijken:
https://www.autoweek.nl/carbase/volkswagen/caddy/
Ik zou zelf eerst eens kijken welke opties cruciaal zijn (voor jezelf) zodat je zelf een beter beeld hebt wat de verschillende uitvoeringen zijn. Verder weet ik niet waar je er mee naartoe wilt maar als je veel de bergen in wilt zou ik de krachtige versie zoeken, als je wat meer geduld hebt kun je ook de 1.0 nemen. Zal allicht wat goedkoper zijn. De TSI aanduiding zou ik niet teveel op uit doen aangezien die zowel in combinatie met de 1.2, 1.0 en 1.4 gebruikt wordt. Curieus genoeg is de 1.2 de zwakste broeder van de 3 en is er van de 1.4 versie nog weer een variant met een paar pk meer.
Katalysator heeft elke auto sinds medio jaren '80, elke auto van de laatste 10 jaar kan zo ongeveer E10 benzine in (al kan het zijn dat de motor mooier loopt op E5/98 - maar dat is een andere discussie).
Milieustickers in Dld ben ik niet bekend mee. Wat me in de eerder gegeven link naar Autoweek opvalt is dat er 2 versies van de 1.0 TSI staan waarbij de ene een C-label en de andere een D-label heeft terwijl de CO2-uitstoot hetzelfde is.
Ik volg even niet waarom de dakrails eraf zouden moeten kunnen...? Of doel je op de dakdragers die op de rails gemonteerd moeten worden?
Ecoprofi kan ik niks over vinden, mogelijk is dat een aanduiding uitrustingsniveau in Duitsland (zoals hier bv 'trendline').
https://www.autoweek.nl/carbase/volkswagen/caddy/
Ik zou zelf eerst eens kijken welke opties cruciaal zijn (voor jezelf) zodat je zelf een beter beeld hebt wat de verschillende uitvoeringen zijn. Verder weet ik niet waar je er mee naartoe wilt maar als je veel de bergen in wilt zou ik de krachtige versie zoeken, als je wat meer geduld hebt kun je ook de 1.0 nemen. Zal allicht wat goedkoper zijn. De TSI aanduiding zou ik niet teveel op uit doen aangezien die zowel in combinatie met de 1.2, 1.0 en 1.4 gebruikt wordt. Curieus genoeg is de 1.2 de zwakste broeder van de 3 en is er van de 1.4 versie nog weer een variant met een paar pk meer.
Katalysator heeft elke auto sinds medio jaren '80, elke auto van de laatste 10 jaar kan zo ongeveer E10 benzine in (al kan het zijn dat de motor mooier loopt op E5/98 - maar dat is een andere discussie).
Milieustickers in Dld ben ik niet bekend mee. Wat me in de eerder gegeven link naar Autoweek opvalt is dat er 2 versies van de 1.0 TSI staan waarbij de ene een C-label en de andere een D-label heeft terwijl de CO2-uitstoot hetzelfde is.
Ik volg even niet waarom de dakrails eraf zouden moeten kunnen...? Of doel je op de dakdragers die op de rails gemonteerd moeten worden?
Ecoprofi kan ik niks over vinden, mogelijk is dat een aanduiding uitrustingsniveau in Duitsland (zoals hier bv 'trendline').
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 174 gasten