Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door alt » 20 nov 2020, 17:59

Het was 1992, net anderhalf jaar in onze nieuwe bungalow & nieuwe bedrijfspand.
Een paar jaar ervoor een demoauto, een kingcab van Selles Auto's in Genemuiden gekocht.
Een mooie king cab met alle opties, wat de auto tweemaal de normale prijs maakte, maar voor een mooi bedrag kunnen kopen.

De politiek bedenkt dat belastingambtenaren nu na controle van de boeken het desbetreffende bedrijf ook moeten gaan bezoek om te zien wat voor bedrijf dat is.\
Komt op afspraak de de belastinginspecteur bij bij, krijgt een rondleiding in de fabriek.
Een aardige belastinginspecteur, een beetje zoals je verwacht hoe een belastinginspecteur eruit ziet & hoe zo'n man in zijn doen & laten is, gewoon een normale ambtenaar, niks mis mee.
Opeens ziet hij de king cab staan, veert op, met rasse schreden stiefelt de belastinginspecteur naar de king cab, opent het portier, pakt een rolmaat uit zijn zak, meet het klapstoeltje achterin in de king cab & prevelt een paar wetsartikelen.
Voldaan zegt hij tegen mij, volgens artikel zo & zo moet u op deze auto nog 25 % weeldebelasting betalen, ook hierover de BTW & wegenbelasting voor personenwagens.
Ik bel Selles, leg hen het probleem voor, Kees Selles zegt, elke 2 jaar komt de heer van Pomeren - directeur of secretaris generaal van financiën nieuwe Nissan kopen, ik zal hem gelijk bellen.
Ik werd terug gebeld door Selles, die zei dat van Pomeren, wiens werk is om de belastingen voor auto's te doen, nog nooit van deze wetsartikelen had gehoord, hij zal daar naar gaan kijken.
Twee weken later belde Selles mij dat van Pomeren had ontdekt dat dit een bestaand wetsartikel is maar een aanvulling heeft gehad die niet door de tweedekamer moest worden goedgekeurd.
Maar wat inhield dat alle auto met een grijskenteken aan bepaalde maten moesten voldoen.
Destijds waren veel particulieren die b.v.b de Renault 5 kochten zonder achterbanken & hadden dan een bestelwagen op kenteken.
Dit wetsartikel met aanvulling had tot gevolg dat sommige autobussen een geel kenteken moesten hebben.
Van Pomeren is als de donder met alle betrokkenen bij de autobranche gaan bellen & vergaderen.
Een tijd later zag je stationwagens met verhoogd dak, dank zei deze belastinginspecteur, wiens naam in mijn geheugen staat gegrift, maar wiens naam ik niet ga noemen.
Ik heb een fl. 8K moeten bijbetalen & heb de king cap gelijk ingeruild voor Jeep cherokee,
Toen een paar jaar de inspecteur googlede zag ik dat dat hij was gedegradeerd.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5994
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door matthyssie » 20 nov 2020, 18:12

Ok!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door JP » 20 nov 2020, 18:19

Altijd weer die van Pomeren !

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39591
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Arthur » 20 nov 2020, 18:24

Mooi!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Luco » 20 nov 2020, 18:33

meest trieste draadje ooit
Alt wordt echt seniel

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Rnd » 20 nov 2020, 18:40

Hoezo triest draadje? Staat er misschien een beetje cryptisch, maar het is geen onlogisch verhaal. We zijn niet allemaal van die woordkunstenaars.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Luco » 20 nov 2020, 18:44

Rnd schreef: 20 nov 2020, 18:40 Hoezo triest draadje? Staat er misschien een beetje cryptisch, maar het is geen onlogisch verhaal. We zijn niet allemaal van die woordkunstenaars.
triest omdat die altijd zeikt op ambtenaren, wordt gewoon triest, dat die regel er kwam was ook al jaren bekend, dat je dan zelf te dom bent om daar rekening mee te houden is niet de schuld van de ambtenaar.

Rnd
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Rnd » 20 nov 2020, 18:49

Ja, dan begrijp ik jouw punt ook wel.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Niels » 20 nov 2020, 18:52

Sja belastingdienst...... Toen had je er tenminste nog strebers zitten, nu alleen sadisten #toeslagaffaire.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Luco » 20 nov 2020, 18:53

Ben het gezeik over ambtenaren zowiezo zat, er zijn er gewoon genoeg die hun werk gewoon goed doen, er zitten in het bedrijfsleven net zoveel nietsnutten.
En dat het vaak stroperig gaat ligt in 99% van de gevallen ook niet aan de ambtenaar, maar aan de politiek die uiteindelijk de beslissing moet nemen.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door smiley » 20 nov 2020, 18:55

Wat context zou wel leuk zijn.
Is er nieuwe wetgeving, of zit ik hier een flashback naar 28 jaar geleden te lezen?
Laatst gewijzigd door smiley op 20 nov 2020, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Spijkerhard » 20 nov 2020, 18:55

Luco is zeker bijna semi-ambtenaar ;-)

Die bij de toeslagenaffaire waren ook (hoge) ambtenaren, die gewoon deden wat hen opgedragen werd....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door JP » 20 nov 2020, 19:01

"Shit", zegt de ene gemeente-ambtenaar tegen de ander, "we zijn de schoffels vergeten".
"Geeft niet", zegt de ander, "we kunnen toch ook op de auto leunen?"

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Luco » 20 nov 2020, 19:01

Spijkerhard schreef: 20 nov 2020, 18:55 Luco is zeker bijna semi-ambtenaar ;-)

Die bij de toeslagenaffaire waren ook (hoge) ambtenaren, die gewoon deden wat hen opgedragen werd....
Nee ik ben gewoon zelfstandig, maar constant iedereen maar over een kam scheren wordt zo langzamerhand heel erg vervelend.
ik ga toch ook niet in elke post zeggen dat Alt seniel aan het worden is.

Het komt gewoon de sfeer niet ten goede dat generaliseren, en ja ik doe het ook wel eens.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Luco » 20 nov 2020, 19:03

JP schreef: 20 nov 2020, 19:01 "Shit", zegt de ene gemeente-ambtenaar tegen de ander, "we zijn de schoffels vergeten".
"Geeft niet", zegt de ander, "we kunnen toch ook op de auto leunen?"
en ook hier zit je weer fout, want tegenwoordig wordt dat werk aanbesteed aan partijen (meestal die mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt hebben)
zouden ze dat niet doen moet jij weer veel meer belasting betalen, want dan zitten die mensen thuis met een uitkering

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Elise » 20 nov 2020, 19:05

Hoe zou het komen dat ambtenaren dat stigma hebben gekregen?

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4985
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Fernando » 20 nov 2020, 19:06

Goed verhaal, lekker kort...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Luco » 20 nov 2020, 19:09

Elise schreef: 20 nov 2020, 19:05 Hoe zou het komen dat ambtenaren dat stigma hebben gekregen?
omdat het lekker makkelijk scoren is, en zoals hier ook gebeurd een verhaal maar van een kant wordt verteld en dan ook nog flink wordt verdraaid. (zie diverse vergunningsverhalen) waaruit gewoon blijkt dat de aanvrager de regels niet kent en de vergunning dan langer duurt of wordt afgewezen het altijd aan de ambtenaar ligt.

Elise
Berichten: 7163
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Elise » 20 nov 2020, 19:22

Luco schreef: 20 nov 2020, 19:09
Elise schreef: 20 nov 2020, 19:05 Hoe zou het komen dat ambtenaren dat stigma hebben gekregen?
omdat het lekker makkelijk scoren is, en zoals hier ook gebeurd een verhaal maar van een kant wordt verteld en dan ook nog flink wordt verdraaid. (zie diverse vergunningsverhalen) waaruit gewoon blijkt dat de aanvrager de regels niet kent en de vergunning dan langer duurt of wordt afgewezen het altijd aan de ambtenaar ligt.
Paar maanden geleden kreeg ik een oproep om mijn rijbewijs op het gemeentehuis op te halen.
Was ruim voordien al ter plaatse, nummertje getrokken en plaats genomen in de wachtruimte waar ik de enige was.
Er waren 2 loketten en de dames aldaar waren samen in gesprek over privé zaken en lieten mij wachten tot het tijdstip waarop ik de uitnodiging had gehad. Een minuut later stond ik weer buiten.
Waarom niet even dat privé gesprek onderbreken ipv iemand een kleine 10 minuten te laten wachten denk ik dan?
Natuurlijk kom je dit ook wel eens in het bedrijfsleven tegen, maar het is typerend voor ambtenaren. Mierenneukers zonder enige welwillendheid zijn het (uitzonderingen daargelaten).
En zo kan ik vele voorbeelden geven over ambtenaren over wat ik heb meegemaakt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door JP » 20 nov 2020, 19:29

“haalt popcorn”

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door alt » 20 nov 2020, 19:30

Even kort samengevat.
Ik werd genaaid door een belastinginspecteur, die als hobby heeft om in zijn vrije tijd alle wetten door te spitten.
Wetten die zijn hoogste baas nooit heeft kunnen gelezen, want de aanvullingen komen niet op zijn bureau.

Ik zal geen andere ontmoetingen met ambtenaren meer plaatsen voor Luco voor ontploft, want als onbenadigd schrijver kan ik er boek vol meeschrijven.

ErikS
Berichten: 18513
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door ErikS » 20 nov 2020, 19:32

Luco schreef: 20 nov 2020, 18:33 meest trieste draadje ooit
Alt wordt echt seniel
Ik weet zeker, dat jij voordat je ambtenaar was, ook zo praatte over ambtenaren...
Man man man....

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Luco » 20 nov 2020, 19:44

ErikS schreef: 20 nov 2020, 19:32
Luco schreef: 20 nov 2020, 18:33 meest trieste draadje ooit
Alt wordt echt seniel
Ik weet zeker, dat jij voordat je ambtenaar was, ook zo praatte over ambtenaren...
Man man man....
ik ben geen ambtenaar en als je goed had gelezen, had je dat geweten en zeg ik ook dat overal nietsnutten zitten.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Luco » 20 nov 2020, 19:46

alt schreef: 20 nov 2020, 19:30 Even kort samengevat.
Ik werd genaaid door een belastinginspecteur, die als hobby heeft om in zijn vrije tijd alle wetten door te spitten.
Wetten die zijn hoogste baas nooit heeft kunnen gelezen, want de aanvullingen komen niet op zijn bureau.

Ik zal geen andere ontmoetingen met ambtenaren meer plaatsen voor Luco voor ontploft, want als onbenadigd schrijver kan ik er boek vol meeschrijven.
Nee die man deed zijn werk, maar dat was in jouw nadeel, dus is het zijn schuld. Dan ben je echt dom.
Dat die de wetten doornam in zijn vrije tijd is jouw interpretatie, het was zijn werk.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Als een ambtenaar de kans ziet, dan?

Bericht door Luco » 20 nov 2020, 19:48

Elise schreef: 20 nov 2020, 19:22
Luco schreef: 20 nov 2020, 19:09
Elise schreef: 20 nov 2020, 19:05 Hoe zou het komen dat ambtenaren dat stigma hebben gekregen?
omdat het lekker makkelijk scoren is, en zoals hier ook gebeurd een verhaal maar van een kant wordt verteld en dan ook nog flink wordt verdraaid. (zie diverse vergunningsverhalen) waaruit gewoon blijkt dat de aanvrager de regels niet kent en de vergunning dan langer duurt of wordt afgewezen het altijd aan de ambtenaar ligt.
Paar maanden geleden kreeg ik een oproep om mijn rijbewijs op het gemeentehuis op te halen.
Was ruim voordien al ter plaatse, nummertje getrokken en plaats genomen in de wachtruimte waar ik de enige was.
Er waren 2 loketten en de dames aldaar waren samen in gesprek over privé zaken en lieten mij wachten tot het tijdstip waarop ik de uitnodiging had gehad. Een minuut later stond ik weer buiten.
Waarom niet even dat privé gesprek onderbreken ipv iemand een kleine 10 minuten te laten wachten denk ik dan?
Natuurlijk kom je dit ook wel eens in het bedrijfsleven tegen, maar het is typerend voor ambtenaren. Mierenneukers zonder enige welwillendheid zijn het (uitzonderingen daargelaten).
En zo kan ik vele voorbeelden geven over ambtenaren over wat ik heb meegemaakt.
ow, dus als jij te vroeg komt moet iedereen zich maar aan jouw tijdschema aanpassen?
Zo belangrijk ben je echt niet hoor.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot, Eeuwe, Kocheler, Majestic-12 [Bot], MarcF, Sabberjoch, tomgtr, Wimo en 153 gasten