Beste rFactor mods

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Beste rFactor mods

Bericht door WJ » 14 jun 2020, 13:00

Ja mooi he, en wat een namen ook.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Hielke » 14 jun 2020, 14:42

Schitterende finale.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Richardt. » 14 jun 2020, 16:42

Heb heel wat uurtjes gekeken. Zag er goed uit, mooi en groot deelnemersveld, er werd netjes/realistisch gereden.

Her en der wat bugs/glitches, maar niets voor de organisatie om zich voor te schamen. Dit kon nog wel eens wat worden in de toekomst...

En toch, toch was het het allemaal net niet. Je mist de beelden uit de pits, zichtbare schade, auto’s die vies worden, auto’s die doorrijden terwijl ze met ductape aan elkaar zitten, de toffe onboard beelden in de nacht etc

Maar dat ligt allemaal niet aan het spel, gewoon een ontzettend knappe prestatie van het spel en de organisatie

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Mari Oh Oh! » 14 jun 2020, 16:55

Richardt. schreef: 14 jun 2020, 16:42 Maar dat ligt allemaal niet aan het spel, gewoon een ontzettend knappe prestatie van het spel en de organisatie
Toch wel een heel klein beetje vind ik. De server werd volgens mij gedraaid door mensen van Studio 397 zelf(die het stokje overgenomen heeft van ISI, die niet genoeg resources had om goed support te geven aan de sim). Voelde wel een beetje alsof er niet genoeg getest is. Wel vreemd aangezien rFactor 2 ook voor de All Stars eSports battles gebruikt wordt. Maar die races zijn ook veel korter natuurlijk... Voelt allemaal een beetje als een memory leak in de server software. En die komt natuurlijk alleen boven drijven bij lange races met veel deelnemers.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Robin » 16 jun 2020, 10:57

Le Mans is zo'n doodsaai circuit, maar heb 'm dit weekend adh virtual LM 24 voor RF2 gekocht. Dat had niet gehoeven.
Toen de Oreca 07 LMP2 voor het eerst geprobeerd(zat al in 'n pakket, ik had 'm al) :dingen boeiden me niet, model vind ik niet mooi irl, en ik dacht buiten de downforce op rails:Dit is zo'n 4 pitter bromfietsmotor met wat batterijen a la 919:
Niks is minder waar. Wat een ding joh. De sound is gelijk aan de real life onboard 4.2 V8. 900kg en 600 pk.
Zelfs de handling en trailbraking doet hij, overstuur onderstuur(met de TC op 2, 1 is uit, helemaal feest)
Ik begreep dat z'n rondetijden sneller zijn irl dan de vroegere LMP1's van 10 j terug(Audi V12 TDI etc)?

Beetje scheef aanzetten voor Brünchen omhoog(weet niet meer waar dit was)
Afbeelding

Ik zat helemaal mis dus, die Oreca is heel lekker, Maar dat is de Senna GTR ook in RF2, wat een slagkracht. Behalve op softs: dan pas gaat de Oreca de GTR in mijn handen voorbij, maar default setup zit ik op Silverstone/Nurb GP altijd 0.5s trager met de Oreca tov Senna GTR.

Gebruikersavatar
Chaert-RS
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2018, 19:05
Auto: Renault Megane RS Cup

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Chaert-RS » 08 jul 2020, 14:34

De nieuwere content van S397 is sowieso erg fijn. De Nordschleife in rF2 is wat mij betreft ook de beste versie die je in een sim kunt vinden. Paar rondjes met de 911 RSR is echt hard werken. Heerlijke combinatie.

rF2 is mijn favoriete sim maar ik moet toegeven dat het wel een ongepolijste diamant is. Voor een nieuwkomer is het de minst toegankelijke sim. De laadtijden zijn erg lang, de UI is minder mooi(wordt aan gewerkt) en alles via de Steam Workshop moeten doen werkt ook niet echt lekker. De presentatie is gewoon nog niet zo best.

Maar eenmaal op de baan is het genieten.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Beste rFactor mods

Bericht door MParallel » 08 jul 2020, 16:19

Ik speel nog steeds RF1 (via niet-Steam crack). Zeker niet meer de mooiste, is al zo oud, maar speelt fijn en goede mods voor.

CTDP2005 en 2006 al jaren mijn favo.

F1 1991/93/98

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Robin » 09 jul 2020, 07:24

Chaert-RS schreef: 08 jul 2020, 14:34 De nieuwere content van S397 is sowieso erg fijn. De Nordschleife in rF2 is wat mij betreft ook de beste versie die je in een sim kunt vinden. Paar rondjes met de 911 RSR is echt hard werken. Heerlijke combinatie.

rF2 is mijn favoriete sim maar ik moet toegeven dat het wel een ongepolijste diamant is. Voor een nieuwkomer is het de minst toegankelijke sim. De laadtijden zijn erg lang, de UI is minder mooi(wordt aan gewerkt) en alles via de Steam Workshop moeten doen werkt ook niet echt lekker. De presentatie is gewoon nog niet zo best.

Maar eenmaal op de baan is het genieten.
+1 Probeer de Carrera SuperCup (GT3 Cup) dat is helemaal werken tov de RSR. :)

En ik kom van Assetto Corsa, wat supermakkelijk te modden is en er 'beter' uitziet. Automobilista 2 ziet er nóg beter uit, maar de FFB is aardig, maar haalt 't niet bij AMS, AC en zeker niet rF2.

rF2 en skins toevoegen is al een drama....

Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 jul 2020, 08:08

RF2 is wat mij betreft de beste sim. Echter hij barst van de haken en ogen helaas. Ik beschouw mezelf toch wel een beetje als nerd en zelfs ik vind toch dat de boel echt op de schop moet omdat hij gewoon onlogisch(en vooral onhandig) in elkaar zit. Voor iets wat extreem moddable is, is er in verhouding weinig content beschikbaar. Ook omdat dàt blijkbaar te complex is. Ik heb denk ik wel 10x zoveel uur in rFactor 1 zitten en zelfs nog mijn eigen auto's gemodelleerd en in het spel gezet incl. physics(ook nog lid geweest van een mod team), dat was gewoon goed te doen(ondanks dat de 3DS Max plugin wat quirks had). Ik had echt de hoop dat Studio 397 er snel wat van zou maken, maar het schiet nog steeds niet op. En dat ik ooit iets van 40 euro extra heb betaald voor lifetime online en daar eigenlijk nooit iets extra's voor terug heb gezien(volgens mij krijg je het er al jaren voor niks bij) helpt ook niet.

En toch heeft rF2 mijn hart nog. Maar ik heb inmiddels mijn hoop gezet op AMS2 als spirituele opvolger (zonder bugs en met support) van PC2. Op veel vlakken maken ze beter gebruik van de engine(die in de basis gewoon echt goed is), alleen hebben ze de FFB engine generfd. De configuratie scripts die in PC2 ongelofelijk flexibiliteit gaven en aan de meeste wensen kon voldoen(pure stuurhuis forces of toch ook een beetje g-krachten(dat laatste wil ik echt niet)) werken niet in AMS2. Ik ben gelukkig ingestap als backer(net als bij AC1, ACC, rF2 en PC1 vanaf het eerste moment), dus krijg ik alle content die nog komt. En het lijkt erop dat in elk geval een redelijk deel van de PC2 content over komt. En natuurlijk veel meer, alleen helaas ook veel onbekend spul. Niet dat dat erg is, ze zoeken vooral auto's en banen uit die leuk zijn om te rijden.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Robin » 23 jul 2020, 11:10

Gisteravond PM gesprek op RD met een NL skinner van AC en RF2 auto's.
RF2 is qua 'waar moet je het skin pakketje plaatsen' totale maar dan ook totale ergernis. Is me nog niet gelukt.
Maar goed , ging om 'n M2CS skin.
Dus ik adhv info van die NL skinner kijken bij BMW M2/ Tuning(mij wel bekend) in game. Rechtsboven specifications.
Nog nooit op geklikt.
Ik klikken:
Cup specs(ofzo)
Clubsport specs

Onderste aanvinken, Clubsport en je hebt ipv die ietwat trage 350pk opeens 450pk.
Ge-fokking-weldig. Dat heeft die kar op slicks nodig, dat je niet overal bijna plankgas door kan.
Heerlijker autootje nu:)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Robin » 24 jul 2020, 08:59

Ok:)
M2CS valt op de NORDSCHLEIFE door de mand tov 'de echte wagens' (911 GT3 Supercup maar dat ding is stock zo overstuurd ) door z'n relatieve onderstuur in (echt snellere) bochten. Nu is er aan de setup niet veel te veranderen, hardere stabi áchter, want voor gaat hij anders naar nul, minder achtervleugel, zachtere voorkant, meer brakebias naar achteren denk ik om trailbrakend erin te gaan.
Bijvoorbeeld Hatzenbach bij 1:19-1:22 dat hij eigenlijk eruit glijdt midbend, ik wil er trailbrakend in en apex tikkend neutraal erdoor,

Oplossing trager erin. Weet ik ook wel, maar het gaat mij om dat hij neutraal erdoor gaat ....Etcetera.




Ik hou wel van een lossere achterkant, dat is wel makkelijk op te vangen bij dit autootje.

Maar de physics zijn zo als ze zijn met dit ding:)

Op normale circuits is 't ding prima, maar hij mist scherpte op de NS vind ik.

Iemand setups voor dat ding of een link?

Op RD staat niks van m'n gading

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 7952
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Beste rFactor mods

Bericht door MParallel » 24 jul 2020, 11:34

Mag je T13 nog wel eens op eigenlijk? Staan eigenlijk altijd hekken daar.

Is daar nog een spottersplek?

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Robin » 24 jul 2020, 12:25

Een zekere Joep(?) staat daar nu te regelen bij T13

Gebruikersavatar
Chaert-RS
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2018, 19:05
Auto: Renault Megane RS Cup

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Chaert-RS » 02 nov 2020, 16:12

Robin schreef: 09 jul 2020, 07:24
+1 Probeer de Carrera SuperCup (GT3 Cup) dat is helemaal werken tov de RSR. :)

En ik kom van Assetto Corsa, wat supermakkelijk te modden is en er 'beter' uitziet. Automobilista 2 ziet er nóg beter uit, maar de FFB is aardig, maar haalt 't niet bij AMS, AC en zeker niet rF2.

rF2 en skins toevoegen is al een drama....
Ik had de GT3 Cup destijds nog niet, inmiddels wel in een sale gehaald. Die is inderdaad nog harder werken zeg, vooral met de stuggere suspension optie.

Er is overigens een nieuwe versie van de Nordschleife met updated graphics uit voor rF2. Ik ben er zelf nog niet heel enthousiast over. Vond dat de pre-update de "Ring-sfeer" wat beter nabootste. Ik heb het idee dat de nieuwe versie minder bomen heeft ofzo. Ook zitten er wat foutjes in een aantal textures van de uitloop bij de curbs bij onder andere Brunnchen. Ze zijn echter al bezig die te fixen. Het wegdek en de kleur van de curbs is daarentegen wel beter nu.

Verder wel blij met het werk wat in de sim gestoken wordt. Ze gaan nu weer bezig met god rays, dat zou echt een verbetering moeten opleveren in realistische belichting!

https://www.studio-397.com/category/news/roadmap/

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Robin » 02 nov 2020, 17:39

RFactor 2 is goed bezig. Ook tov ACC en AC, AMS2 wacht ik met smart op de Nordschleife die eigenlijk vorige week vrijdag uit zou komen.

Gameplay/FFB en offline met tegenstanders heeft RF2 de beste totale feel vind ik.

AMS2 bracht vrijdag jl dus NRing uit(ex Nords) en wat GT3/4 wagens. Zoals Macca 570S /GT3R Porsche/GT4 Cayman /GT3 Cup, zoals bovenstaand. Het haalt het qua gameplay/feel /FFB bij lange na niet(ze zijn erg bumpy qua ride, Reiza maakt daar op den duur een fix voor) bij ACC ook qua looks en authenticiteit niet, maar óók een GT3 Cup auto in RF2 ziet er al beter uit dan in AMS2 vind ik.

AMS 2 moet het wel van de scenery /looks hebben. M1 Procar/M3 E30/190e DTM en Caterham 620 rijden fijn en zien er goed uit.

Maar RF2 is completer en voelt zo echt(net als AC, dan neem je de wat minder gedetailleerde circuits op de koop toe:)

Edit, maar de laadtijden in RF2 zijn godsonmogelijk lang tov AC/ACC/AMS2

Zojuist een G923 besteld met gratis handbak shifter. Heb nu G920....

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2850
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Jan Terwolde » 03 nov 2020, 15:50

Laat maar weten wat je er van vind. Ik heb nu ook de G920. Rij alleen nog met AC en vooral nordschleife. Bij ACC al wat meer normale auto's en ook al de nordschleife beschikbaar?? Bij voorkeur een 330i en een 125d haha.

Kun je nu ook al de bakverhoudingen veranderen bij een van deze games? Zou wel stuk fijner zijn met oefenen zodat ik de versnellingen kloppen irl.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Robin » 04 nov 2020, 12:01

923 is wel 'n step up. Blij mee. Trueforce bij ACC meteen uitgezet. :)

ACC: GT4 afdeling: ge-wel-dig , de Ginetta zo mooi speelbaar, M4 GT4 idem, Cayman idem.
991 GT3 Cup: Topding. Mooie handling!

Dit itt de dikke GT3's die irl ook met TC aan rijden. GT4 en Gt3 Cup staan dichter bij normale straatsportwagens. Echt super.

Nords komt vooralsnog niet, maar wel Bathurst, Kyalami(mijn favoriet) etc.

Gebruikersavatar
Chaert-RS
Berichten: 43
Lid geworden op: 01 okt 2018, 19:05
Auto: Renault Megane RS Cup

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Chaert-RS » 11 nov 2020, 13:59

Gaaf ding die G923 maar is wel flink aan de prijs voor een gear-driven stuurwiel.

Ik denk niet dat de Nordschleife naar ACC gaat komen, de raceseries die ze hebben gelicensed rijden niet op de Nordschleife dus deze zal waarschijnlijk ook niet beschikbaar komen. Jammer want zou een prima combinatie zijn.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Beste rFactor mods

Bericht door Robin » 11 nov 2020, 16:04

Klopt betr die G923 maar de FFB en feel is weer lekkerder/beter instelbaar lijkt 't dan de 920 wat feitelijk de oudere tweelingbroer is, maar verschil is groter.

Pedalen zijn prima /beter doseerbaar en rempedaal is helemaal top nu.

Ja Nords, ik hoop deze week voor Automobilista 2 dat ie eindelijk wordt released....

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Beste rFactor mods

Bericht door WJ » 19 nov 2020, 16:04


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten