Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 18 nov 2020, 17:28

JP schreef: 18 nov 2020, 17:12 Sjantage !
"wie zich niet laat prikken, mag straks minder"

VVD overweegt om een ‘indirecte vaccinatieplicht’ in te voeren in de strijd tegen het coronavirus. Wie zich straks niet laat vaccineren, mag dan bijvoorbeeld niet naar binnen in overheidsgebouwen of naar evenementen.
https://www.ad.nl/politiek/vvd-denkt-na ... ~a0de8b86/
Ik denk dat dit wel een van de lastigste besluiten gaat worden in deze hele pandemie. Dictatuur? Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Lijkt me nu wel zoveel duidelijk dat het geen griepje is.

Ik denk dat ik het wel zou overwegen voor het grotere belang: economisch, cultureel en hoe we verder gaan met elkaar in de toekomst.

Wel een draconische maatregel poeh

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 18 nov 2020, 17:30

Je zou ook bepaalde groepen kunnen pakken met de minste weerzin / of mensen die gewoon het vaccin willen en dan na een maand kijken wat het doet qua cijfers

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 18 nov 2020, 17:47

Bepaalde groepen pakken om te vaccineren is discrimineren, want welke groep pak je eerst, 65+?
Leeftijdsdiscriminatie.

flieger
Berichten: 848
Lid geworden op: 09 jun 2010, 13:24

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door flieger » 18 nov 2020, 18:14

De oproep voor de griepprik gaat ook alleen naar mensen van 60 jaar en ouder en volwassenen en kinderen met bepaalde medische aandoeningen.

Wat mij betreft prima en niet meer dan logisch dat gevaccineerden eerder meer mogen dan mensen die expliciet weigeren.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 18 nov 2020, 19:07

Mixed feelings. Baas over eigen lichaam vind ik belangrijk, ondanks dat ik voorstander ben van normale vaccinaties (discussie over anti-vaxxers liep al eerder). Maar verplichten gaat ver, dat doe je alleen als een te groot deel niet gaat vaccineren en de hele volksgezondheid op het spel staat.
Gok dat het ook een stukje bangmakerij is. Zo'n wet er doorheen drukken duurt ook maanden, dat weet de overheid ook.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 18 nov 2020, 19:27

Tom schreef: 18 nov 2020, 19:07 Mixed feelings. Baas over eigen lichaam vind ik belangrijk, ondanks dat ik voorstander ben van normale vaccinaties (discussie over anti-vaxxers liep al eerder). Maar verplichten gaat ver, dat doe je alleen als een te groot deel niet gaat vaccineren en de hele volksgezondheid op het spel staat.
Gok dat het ook een stukje bangmakerij is. Zo'n wet er doorheen drukken duurt ook maanden, dat weet de overheid ook.
True en daarbij de maatschappelijke onrust. Denk dat dit een psychologisch proefballonetje is om de burger alvast te laden mbt de nieuw te nemen stap

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 18 nov 2020, 19:27

alt schreef: 18 nov 2020, 17:47 Bepaalde groepen pakken om te vaccineren is discrimineren, want welke groep pak je eerst, 65+?
Leeftijdsdiscriminatie.
Wel vanuit intrinsieke motivatie Alt. Dwang gaat niet helpen, zeker in NL niet

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 18 nov 2020, 19:27

Ze hebben decennia lang geroepen dat het verplichten van vaccineren niet kan en kdv's mochten niet gevaccineerde kinderen niet weigeren, tot vorig jaar ofzo?
En nu willen ze het verplichten.
Volgens mij mogen ze niet eens restricties op leggen volgens de grondwet, of wel?

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 18 nov 2020, 19:40

Nouja, de wereld staat redelijk op zn kop denk ik? Dit is een extreme situatie die niemand zag aankomen.

Kloterige is als dit niet massaal wordt uitgevoerd dat we over 3jr nog lopen te kloten met dat virus

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 18 nov 2020, 19:44

Maar mondkapjes zijn ook wettelijk nog niet verplicht. Zo'n wet duurt ook maanden.
Die vaccinaties hoeven natuurlijk niet verplicht te worden als het merendeel netjes meewerkt en daar hopen ze op. Daarom gaat de druk er op... want je zou maar ergens niet naar binnen mogen na maanden binnenzitten, dat risico willen mensen straks niet nemen en dus laat men zich wel vaccineren. Doel bereikt. Tenzij er een opstand komt en men echt niet wil.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door WJ » 18 nov 2020, 19:54

Het enige wat mij tegen staat aan de vaccinatie is de ontwikkeltijd, ik vind het erg snel allemaal.

Helemaal als ik dan dingen ziet dat Pfizer 90% claimed, daarna komt Moderna met de claim dat hun vaccin 94% effectief is....en opeens komt Pfizer de dag erna met; Ons vaccin is nu 95% effectief!
Reddit schreef: All in one week...

Pfizer: "We have a vaccine, 90% effective!!"

Moderna: "Us too... Ours is 94.5% effective"

Pfizer: "Now that we think about it, ours is 95% effective."
Laatst gewijzigd door WJ op 18 nov 2020, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39589
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Arthur » 18 nov 2020, 19:55

Heb het artikel niet gelezen. Krijg je dan, bv, een certificaat dat je moet tonen?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 18 nov 2020, 19:58

Maar mondkapjes zijn ook wettelijk nog niet verplicht. Zo'n wet duurt ook maanden.
Die vaccinaties hoeven natuurlijk niet verplicht te worden als het merendeel netjes meewerkt en daar hopen ze op. Daarom gaat de druk er op... want je zou maar ergens niet naar binnen mogen na maanden binnenzitten, dat risico willen mensen straks niet nemen en dus laat men zich wel vaccineren. Doel bereikt. Tenzij er een opstand komt en men echt niet wil.
Over minder dan twee weken zijn kapjes verplicht :wink:

pimini
Berichten: 177
Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door pimini » 18 nov 2020, 19:59

WJ schreef: 18 nov 2020, 19:54 Het enige wat mij tegen staat aan de vaccinatie is de ontwikkeltijd, ik vind het erg snel allemaal.

Helemaal als ik dan dingen ziet dat Pfizer 90% claimed, daarna komt Moderna met de claim dat hun vaccin 94% effectief is....en opeens komt Pfizer de dag erna met; Ons vaccin is nu 95% effectief
Dan is het Action vaccin een stuk eerlijker:

https://speld.nl/2020/11/17/action-kond ... -goedkoop/

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door 328Ti » 18 nov 2020, 20:15

WJ schreef: 18 nov 2020, 19:54 Het enige wat mij tegen staat aan de vaccinatie is de ontwikkeltijd, ik vind het erg snel allemaal.

Helemaal als ik dan dingen ziet dat Pfizer 90% claimed, daarna komt Moderna met de claim dat hun vaccin 94% effectief is....en opeens komt Pfizer de dag erna met; Ons vaccin is nu 95% effectief!
Reddit schreef: All in one week...

Pfizer: "We have a vaccine, 90% effective!!"

Moderna: "Us too... Ours is 94.5% effective"

Pfizer: "Now that we think about it, ours is 95% effective."
Idd! Heel apart

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 18 nov 2020, 20:21

Ik snap niet zo goed wat de tegenstanders tegen vaccin dan zélf als juiste oplossing zien...
Het virus is er nu eenmaal en inmiddels ruim bewezen dat gewoon doorleven alsof het een griepje is niet kan.
Binnen mum van tijd ligt de zorg plat.

Wat wil zo’n anti vaccin iemand dan? Nog jaren zo aanmodderen met lockdowns, opgesloten leven en een economie die mega schade oploopt.

Volgens mij is er gewoon geen keuze nu meer, en moet je met een vaccin dit virus de wereld uitbannen.
En dan hopelijk van geleerd hebben als wereld en maatregelen nemen om een volgende te voorkomen (maar dat zal wel wishfull thinking zijn helaas :bag: )

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Tom » 18 nov 2020, 20:40

Natuurlijk top dat er een vaccin in, maar het is wel snel op de markt gezet. Dat kan wellicht omdat het vaccin dan heel erg lijkt op een regulier griepvaccin. Dan is er niks aan de hand.
Lijkt het er niet op, dan loop je een risicootje.
Het zou mij niet weerhouden want ik heb wel vertrouwen in de wetenschap, tegelijkertijd zal ik niet vooraan in de rij staan.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 18 nov 2020, 20:49

Er zijn bij die Mexicaanse versie wat doden gevallen toen.
https://nos.nl/artikel/2251454-informat ... ouden.html

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 18 nov 2020, 20:51

Ik sluit me aan bij Tom en ik vind het ook allemaal ‘te’ snel gaan qua ontwikkeling. Waarom die verplichting? Ik zou aan ieder de keus laten om te vaccineren en na pak m beet 3-5 jaar bijvoorbeeld die ‘extra rechten’ invoeren. Dan weet je in ieder geval hoe veilig die troep is. Hopelijk is het virus dan al zo ver uitgedoofd dat het niet meer apart geregeld hoeft te worden. Ik ben zeker geen anti-vaxxer, maar baas over je eigen lichaam vind ik wel ontzettend belangrijk.

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Eric Z » 18 nov 2020, 21:09

Martijn_bmw schreef: 18 nov 2020, 20:21 Ik snap niet zo goed wat de tegenstanders tegen vaccin dan zélf als juiste oplossing zien...
Het virus is er nu eenmaal en inmiddels ruim bewezen dat gewoon doorleven alsof het een griepje is niet kan.
Binnen mum van tijd ligt de zorg plat.

Wat wil zo’n anti vaccin iemand dan? Nog jaren zo aanmodderen met lockdowns, opgesloten leven en een economie die mega schade oploopt.

Volgens mij is er gewoon geen keuze nu meer, en moet je met een vaccin dit virus de wereld uitbannen.
En dan hopelijk van geleerd hebben als wereld en maatregelen nemen om een volgende te voorkomen (maar dat zal wel wishfull thinking zijn helaas :bag: )
Wat dacht je van nu maatregelen nemen? In plaats van structureel naar de zorg en IC’s te kijken gebeurt daar vooral niets heb ik het idee. Wel laten we een of andere corona app ontwikkelen voor wat schijnveiligheid.

Dan staat er in een artikel dat er gekeken word of je zonder vaccinatie geweerd kan worden in openbare gebouwen. Hoe gaan ze dat doen dan? Kan de overheid nu binnen no-time ineens wel dingen digitaal laten verlopen of is je paspoort verlengen straks onmogelijk want je bent niet gevaccineerd?

Op zich heb ik niets tegen vaccinaties, maar de tijdsspan waarin het allemaal gaat is te kort. Wanneer is zo’n vacinaties effectief, direct, na een week, na nog langere periode?
Als ik er niet ziek van raak door vaccinatie breng ik het dan nog wel over op anderen? En zo ja, gaan we dan ook preventief dieren inenten om zo mutaties zoals bij Deense nertsen te voorkomen.

Wel of geen vaccinatie, de komende jaren blijven we hier gewoon ellende van houden.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 18 nov 2020, 21:13

We gaan het zien, ze willen eerst de oudjes doen, die willen schijnbaar allemaal, als die dan bij bosjes omvallen dan sla ik even over.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9081
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door smiley » 18 nov 2020, 21:33

Gelukkig heeft Kasja een geoptimaliseerd zoutzuurbadje, dus dat ruimt lekker snel op als het niet goed gaat.
https://www.nu.nl/261149/video/kabinet- ... t-het.html

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2232
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door jos_br » 18 nov 2020, 21:42

smiley schreef: 18 nov 2020, 20:49 Er zijn bij die Mexicaanse versie wat doden gevallen toen.
https://nos.nl/artikel/2251454-informat ... ouden.html
Kleinigheidjes blijf je houden...., toch?? :lezen:

Jos.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 18 nov 2020, 21:44

smiley schreef: 18 nov 2020, 21:33 Gelukkig heeft Kasja een geoptimaliseerd zoutzuurbadje, dus dat ruimt lekker snel op als het niet goed gaat.
https://www.nu.nl/261149/video/kabinet- ... t-het.html
Alkalische hydrolyse @ 180 graden. Yea why not. :)

Vers van de pers:
De Jonge: ‘Geen indirecte vaccinatieplicht, wél mogelijk meer vrijheid voor gevaccineerden’

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26608
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Martijn_bmw » 19 nov 2020, 08:06

smiley schreef: 18 nov 2020, 20:49 Er zijn bij die Mexicaanse versie wat doden gevallen toen.
https://nos.nl/artikel/2251454-informat ... ouden.html
Wereldwijd tientallen miljoenen mensen gevaccineerd werden tegen de Mexicaanse griep met het vaccin Pandemrix

En dan tientallen doden, op tientallen miljoenen. Dat staat toch in geen verhouding tot het aantal doden dat nu valt door Corona zelf?
Maar dat is dan in eens geen probleem :sealed:

@Erik Z; eens de zorg capaciteit moet omhoog... maar je hebt niet even een blik (ic) verpleegkundige uit het rek te pakken.
opleiding is HBO en duurt 4-5jr voor een ic verpleegkundige en ook een gewone verpleegkundige duurt gewoon 4 jaar.

Dus voordat je mensen gewerfd hebt, opleidingen opgeschaald en mensen opgeleid ben je minimaal 6 jaar verder.
Daar kan je voor de huidige situatie toch niet op gaan zitten wachten?
Maar wel helemaal eens, dat je deze maatregel moet gaan nemen om bij een eventueel volgende Pandemie beter voorbereid te zijn.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, MarcF, Sabberjoch, tomgtr en 150 gasten