Ik wil je er wel vanaf helpen.
Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
-
OnlineLuco
- Berichten: 27900
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Ik plaats 'm hier maar even.
Ik vroeg me wel eens af, wat is de gemiddelde leeftijd van het (NL) wagenpark, maar vooral, wat is het gemiddeld vermogen? >100pk, alle auto's?
In 2020 was het gemiddeld, verkocht op 166pk.
https://www.ad.nl/auto/nieuwe-auto-s-ge ... ~aaa3b593/
Ik vroeg me wel eens af, wat is de gemiddelde leeftijd van het (NL) wagenpark, maar vooral, wat is het gemiddeld vermogen? >100pk, alle auto's?
In 2020 was het gemiddeld, verkocht op 166pk.
https://www.ad.nl/auto/nieuwe-auto-s-ge ... ~aaa3b593/
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Duitsland toch? Nederland zal wel stukje minder zijn lijkt mij met al die aygo's en vroegere 14% knallers.
-
Online
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Zou ook leuk zijn als ze het gemiddelde gewicht erbij zouden vermelden. En dan vooral het verschil met die jaren '70...
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Van de bestuurder/bestuurster/eigenaar ook?:)
Edit en dan ook het procentueel gemiddeld aantal ongevallen/zwaargewonden/doden tov het absolute aantal auto's.
-
Online
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
-
- Berichten: 21737
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
https://www.ad.nl/auto/euro-7-norm-bete ... ~a1c5e8ba/
‘Euro 7-norm betekent einde van de verbrandingsmotor in 2025'
De verkoop van nieuwe auto's met een verbrandingsmotor is in 2025 onmogelijk door de invoering van extreem strenge Euro7-uitstootnormen. Dat beweert de overkoepelende Duitse auto-industrie, verenigd in de VDA.
Auto's moeten dan onder alle omstandigheden hetzelfde uitstoten en dat is volgens de bond onmogelijk met verbrandingsmotoren, die op grote hoogte anders presteren dan onder de zeespiegel. Ook als er een dakkoffer op de auto zit, of als de auto tegen een berg oprijdt, mag de uitstoot niet fluctueren volgens de concepttekst van de Euro-7 normen.
,,Een onmogelijke eis", zo vindt de VDA bij monde van topvrouw Hildegard Müller. Helemaal omdat als klap op de vuurpijl auto's 240.000 kilometer lang - of 15 jaar - moeten blijven voldoen aan de aan nieuwe auto’s gestelde emissie-eisen. Dat betekent dus dat de uitlaatgassen van een vijftien jaar oude auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller nog altijd even zuiver moeten zijn als die van een gloednieuwe auto.
De nieuwe normen zijn nog niet helemaal definitief, maar de verwachting is dat de CO2-uitstoot ten opzichte van Euro 6D met 66 procent omlaag gaat, dat de stikstofuitstoot halveert en dat de fijnstofuitstoot maar liefst zes keer minder moet worden. Dat moet dan dus ook onder zware omstandigheden nog zo zijn én ver voorbij de 200.000 kilometer.
Volgens Müller loopt de uitbreiding van het laadnetwerk in Europa niet volgens plan en is een afscheid van de verbrandingsmotor in 2025 daardoor onmogelijk. De topvrouw pleit voor de ontwikkeling van nieuwe synthetische brandstoffen en waterstoftechnologie. Toch lijkt het einde van de verbrandingsmotor in zicht. Groot-Brittannië maakte bekend dat het verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren vijf jaar naar voren wordt gehaald en dus in 2030 van kracht wordt.
-
- Berichten: 1923
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
- Locatie: Puttenland
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
In EVO stond nog een leuk artikel over de nieuwe Franse taksen adhv emissie en gewicht.
Daar is alles straks ook zo dood als een pier.
FYI: een Megane RS (4) krijgt 10.500euro co2 taks erbovenop.
-
- Berichten: 3980
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Die RS valt hoog uit, maar volgens mij valt de rest redelijk in het niet als je het naast onze BPM zet.
-
- Berichten: 5004
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
En max 30k erbij. Das hier niet afgekapt.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
De bpm van een megane rs is hoger. Nee, het einde is nabij helaas.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Gewoon 30 mille max erbij in Frankrijk op dat dikkere spul.
Dus door hogere belastingen redden we de wereld. Prima verhaal. Al jaren hetzelfde.
Voor de rest dieptriest natuurlijk.
Dus door hogere belastingen redden we de wereld. Prima verhaal. Al jaren hetzelfde.
Voor de rest dieptriest natuurlijk.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26739
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Als dit echt Euro7 wordt dan is het naar mijn idee idd einde verhaal verbrandingsmotor.Tom schreef: ↑16 nov 2020, 20:36 https://www.ad.nl/auto/euro-7-norm-bete ... ~a1c5e8ba/‘Euro 7-norm betekent einde van de verbrandingsmotor in 2025'
De verkoop van nieuwe auto's met een verbrandingsmotor is in 2025 onmogelijk door de invoering van extreem strenge Euro7-uitstootnormen. Dat beweert de overkoepelende Duitse auto-industrie, verenigd in de VDA.
Auto's moeten dan onder alle omstandigheden hetzelfde uitstoten en dat is volgens de bond onmogelijk met verbrandingsmotoren, die op grote hoogte anders presteren dan onder de zeespiegel. Ook als er een dakkoffer op de auto zit, of als de auto tegen een berg oprijdt, mag de uitstoot niet fluctueren volgens de concepttekst van de Euro-7 normen.
,,Een onmogelijke eis", zo vindt de VDA bij monde van topvrouw Hildegard Müller. Helemaal omdat als klap op de vuurpijl auto's 240.000 kilometer lang - of 15 jaar - moeten blijven voldoen aan de aan nieuwe auto’s gestelde emissie-eisen. Dat betekent dus dat de uitlaatgassen van een vijftien jaar oude auto met meer dan 200.000 kilometer op de teller nog altijd even zuiver moeten zijn als die van een gloednieuwe auto.
De nieuwe normen zijn nog niet helemaal definitief, maar de verwachting is dat de CO2-uitstoot ten opzichte van Euro 6D met 66 procent omlaag gaat, dat de stikstofuitstoot halveert en dat de fijnstofuitstoot maar liefst zes keer minder moet worden. Dat moet dan dus ook onder zware omstandigheden nog zo zijn én ver voorbij de 200.000 kilometer.
Volgens Müller loopt de uitbreiding van het laadnetwerk in Europa niet volgens plan en is een afscheid van de verbrandingsmotor in 2025 daardoor onmogelijk. De topvrouw pleit voor de ontwikkeling van nieuwe synthetische brandstoffen en waterstoftechnologie. Toch lijkt het einde van de verbrandingsmotor in zicht. Groot-Brittannië maakte bekend dat het verbod op de verkoop van auto's met verbrandingsmotoren vijf jaar naar voren wordt gehaald en dus in 2030 van kracht wordt.
Dat kan gewoon nooit, dan moet je wel naar elektrisch. Wat ook een wassen neus is, want die verbruikt bergop / met dakkoffer etc ook meer dan zonder alleen is die uitstoot niet ter plaatse maar moet je eerder opladen met stroom die in een kolencentrale voor extra co2 uitstoot zorgt....
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Leg dat maar eens uit aan ideologische groendenkers.
- JP
- Berichten: 31262
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
2025 ? Dan ebben de gevolgen van corona nog door. Zo krijg je de ooit zo machtige autoindustrie helemaal naar de klote. Ze verkopen nu al niets nieuws meer, en dan moet alles binnen 4 jaar op ev gaan lopen.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Lange Frans @JP?:)
Maar klopt.
Maar klopt.
- JP
- Berichten: 31262
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
In Frankrijk ook flinke co2 toeslagen op wat dikkere kletsers. Ja dat gaan ze in België ook doen de komende jaren. Langzaam steeds meer. Dan kan nederland niet achter(lijk) blijven. “Ja maar wij betalen al het meeste?”.
Daar gaat het niet om. Verder gaan met ontmoedigen en de staatskas spekken.
Daar gaat het niet om. Verder gaan met ontmoedigen en de staatskas spekken.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Vooral dit inderdaad.JP schreef: ↑17 nov 2020, 09:12 In Frankrijk ook flinke co2 toeslagen op wat dikkere kletsers. Ja dat gaan ze in België ook doen de komende jaren. Langzaam steeds meer. Dan kan nederland niet achter(lijk) blijven. “Ja maar wij betalen al het meeste?”.
Daar gaat het niet om. Verder gaan met ontmoedigen en de staatskas spekken.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Wie moet straks de tanks bouwen bij de 3e wereldoorlog? Of gaan we gewoon met atoombommen gooien?
EV tank?
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Er nog hoop, jawel in Engeland maken ze bijna elk motorblok na volgens de originele tekeningen.
Een van mijn huurder haalt uit Engeland Mercedes Benz motoren voor een SSK, gloednieuw.
Een oude vriend zijn zoon heeft een Bugatti motor voor een Royal uit Engeland gehaald & daar een Bugatti Royal om gebouwd.
Over 5 jaar, als bijna iedereen met een ev rijdt, dan kan je diesels verhuren om met vakantie te gaan.
Een van mijn huurder haalt uit Engeland Mercedes Benz motoren voor een SSK, gloednieuw.
Een oude vriend zijn zoon heeft een Bugatti motor voor een Royal uit Engeland gehaald & daar een Bugatti Royal om gebouwd.
Over 5 jaar, als bijna iedereen met een ev rijdt, dan kan je diesels verhuren om met vakantie te gaan.
-
- Berichten: 51406
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Laatste zin alt. Mooi:)
- Arthur
- Berichten: 39757
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Luiden strengere uitstoot eisen de terugkeer van de dikke motor in?
Lekker alleen die Pixo houden en de centen van de Focus in snurkie. Nu nog iets kopen is bloeden straks.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: HJ2 en 109 gasten