F1 Seizoen 2020

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Arthur » 16 nov 2020, 09:10

SanderZ schreef: 16 nov 2020, 09:06 Laten we 1 ding duidelijk maken, Hamilton is niet de Goat dat is Fangio. Dat waren nog echte mannen die hard moesten werken achter het stuur. En niet van die metrosexuele mannetjes met lelijke honden. Wat Hamilton buiten de baan doet slaat inderdaad nergens op, ik ga hem pas serieus nemen daarin als die de helft van zn salaris doneert aan goede doelen. Staat buiten kijf dat hij op dit moment de beste coureur is in het veld (sorry verstappen fans) echter heeft hij natuurlijk jarenlang een laffe 2e rijder gehad net als Schumacher. Het is jammer dat Rosberg zn keutel terugtrok na het kampioenschap, ik had wel willen zien hoe het dan gelopen had met hem.
Beide stellingen zijn gewaagd ;)
En je hoeft geen Verstappen fan te zijn want ik geloof dat Leclerc hem ook aan zou kunnen in een Mercedes. Mss Norris ook wel.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door JP » 16 nov 2020, 09:12

Die laffe 2e rijder heeft Max ook altijd gehad, buiten DannyRic.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Robin » 16 nov 2020, 09:30

JP schreef: 16 nov 2020, 09:12 Die laffe 2e rijder heeft Max ook altijd gehad, buiten DannyRic.
Daar heeft Max wat aan als hij Pole staat en Albon 2 en Lewis 3. Bijvoorbeeld. :tooth:

Online
Gijzert
Berichten: 4977
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Gijzert » 16 nov 2020, 09:35

Arthur schreef: 16 nov 2020, 09:04
Gijzert schreef: 16 nov 2020, 08:51
Arthur schreef: 16 nov 2020, 08:28 Nou, dat is toch gewoon ‘on-topic’? Als ik GPupdate open kom ik niks anders tegen van Hamilton waarbij hij het hier over heeft. Dus waarom mag dat dan niet besproken worden?

Dan kun je beter Enrico aanspreken, hoe hij de rest noemt in z’n post(s) is bijna een ‘melding’ waard...
Ja. GP update. Dus.... Er is in dit topic al vaker aangegeven dat het BLM gezeik ergens anders gedaan kan worden.
viewtopic.php?f=9&t=40130

Eens dat de post van Enrico ook te ver gaat. Niets staat in de weg voor jou om er iets over te zeggen.
Geen behoefte aan verder... Maar goed, dat BLM gebeuren heb je wellicht wel weer gelijk aan ;) Alleen moet het toch wel eens ergens anders benoemd kunnen worden zonder ‘gewijs’? Als het verder alleen maar hier over gaat is het nog op tijd zat.
:beer: Natuurlijk. Maar er werd gegooid met BLM misdadigers en dat is meer dan benoemd worden. Vandaar mijn opmerking.

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Robin » 16 nov 2020, 09:41

Ik zou 't hartelijk van Lewis vinden als hij eens een statement maakt betr de slachtoffers van de terroristische aanslagen in Frankrijk van paar weken terug bijvoorbeeld.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Forza » 16 nov 2020, 10:04

Tja, Max heeft een easy win gewoon compleet verzaakt. Met overmacht de snelste het hele weekend, zelf tijdens de eerste 2 quali's. Zijn laatste rondje tijdens Q1 was buitenaards, maar 1 rondje de kans en dan 2 seconden los. In Q3 maakt het team (maar waarschijnlijk wel in overleg met Max) de fout hem op wet's te zetten. Juist Max moet dan degene zijn die op de inters naar buiten gaat. Door de stop die hij moest maken kon hij net niet in het ritme komen en z'n banden op goede temperatuur krijgen. Kudo's voor RP om dat risico wel te nemen en een lekker rondje van Stroll, dat kunnen we niet ontkennen.

Tijdens de start heeft Max z'n race al deels vergooit met hulp van Honda die de Anti-stall niet kan laten werken in de 2e versnelling. Duidelijk was dat de Merc, Renault en Ferrari motoren dat wel kunnen. Hoewel hij nog redelijk snel terugkwam naar de 4e plek was het al te laat, dan heeft hij nog niet de rust en kalmte om z'n moment af te wachten. Dat zal een combi geweest zijn van compleet vertieft zijn door de 2e startplek en de slechte start, daarnaast ook de druk die hij had te presteren want het moest en zou zijn race worden.

Hamilton heeft gereden als een onbedreigde soon-to-be kampioen. Vlak na de start maakt hij nog een remfout en verliest wat plaatsen maar daarna geen risico hoeven nemen en amper foutjes gemaakt. Gebeurd het deze race niet dan wel een van de volgende want van Bottas heeft (en had) hij niks meer te vrezen. Hoe droger het werd hoe beter de Merc ook ging, dus gewoon een solide kampioen waardige race gereden .... en dus ook niks bijzonders imho. Nergens een mooi inhaalactie, zitten janken dat z'n remmen niet werken terwijl hij buiten de ideale lijn Vettel probeert uit te remmen.

Normaal zit Max in die positie, als je weet dat jouw auto de Merc's niet bij kan houden is de druk een stuk minder en kan hij gewoon lekker racen. Wat dat betreft heeft Max nog veel te leren, hij is al een stuk gegroeid, maar nog niet niveau Hamilton. Van de andere kant hoeft Lewis de afgelopen 3 jaar z'n auto alleen maar op de baan te houden. Daarvoor zorgde Rosberg nog voor wat spanning.

Wie er beter is gaan we nooit weten, Max en Lewis rijden op dit moment hun teamgenoten compleet naar huis. Die beide nooit echt hoge ogen hebben gegooit, maar zeker niet als dode mus gezien werden. Dan de auto's, Bottas die tijdens de race zo goed als dezelfde afstand heeft tot Lewis als dat Albon heeft naar Max. Daarmee staat Bottas makkelijk 2e terwijl Albon verzuipt achterin het middenveld. Dan is het knap van Max om toch af en toe die Merc's een beetje te kunnen kietelen.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Downforce Hans » 16 nov 2020, 10:12

Er wordt wel gesproken over hoe Hamilton zit te klagen over die radio maar ik vraag me werkelijk af hoeveel coureurs dat ook doen maar wat niet uitgezonden wordt. Verstappen kan er ook wat van en eerlijk gezegd verdenk ik ze er allemaal van.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 16 nov 2020, 10:15

Downforce Hans schreef: 16 nov 2020, 10:12 Er wordt wel gesproken over hoe Hamilton zit te klagen over die radio maar ik vraag me werkelijk af hoeveel coureurs dat ook doen maar wat niet uitgezonden wordt. Verstappen kan er ook wat van en eerlijk gezegd verdenk ik ze er allemaal van.
Uiteraard, het is een gesprek met het team en niet met de pers. De FIA bepaalt wat ze uitzenden en daarmee dus het beeld dat geschetst wordt.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Forza » 16 nov 2020, 10:15

Doen ze allemaal, Max kan er ook zeker wat van. Maar deze klaagzang van Hamilton rank ik hetzelfde als die van Albon "They race me so hard".

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Tom » 16 nov 2020, 10:31

Lewis is wel een buitencategorie rijder, weet altijd te presteren wanneer het erop aan komt en maakt zelden fouten.
Al vond ik z'n prestatie gister goed maar niet bijzonder. Hij wist z'n rust te houden, banden te sparen en reed foutloos. Maar echt racen (met mooie inhaalacties) viel mee. Doel ik even alleen op gister.

Als persoon mag ik 'm steeds minder door dat BLM geneuzel. Het interesseert me niet, ik voel me niet aangesproken en vraag me sowieso af wat dat politieke gedoe in die sport moet. Het gezeur (want dat vind ik het) legt bij mij juist de nadruk op z'n kleurtje, daarvoor lette ik er niet op.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 16 nov 2020, 10:35

Iemand van de baan tikken is tegenwoordig "foutloos".
Noted :kikker:

Verder wel eens, hij was voor mij een grote sportman, nu is hij ineens een zwarte? gekleurde? Niet-blanke? Achtergestelde? Ikweethetniet sportman.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door alt » 16 nov 2020, 10:40

Wie afgelopen vrijdag bij F1 café goed geluisterd heeft naar Frits van Amersfoort hoorde tussen de regels door gehoord dat hij Leclerc toch beter vond dat Max.
Peter schreef hier onlangs over dat het hem opviel dat Max inconsequent remde voor dezelfde bocht, maar Hamilton precies binnen de halve meter.
Max was in de qualificatie op de wets het snelt.
De eerste stint op wets snel.
De 2e stint op inters aan het driften.
Lees ik vandaag in de telegraaf, ja mijn voorvleugel stond aan een zijde 7 graden te hoog afgesteld.
Volgens mij mag je na de qualificatie niets meer aan de auto doen voor de race.
Hoe kan de rb dan met wets als de brandweer gaan & last hebben met inters?
Is die voorvleugel niet goed gemaakt, zeg maar aan een zijde te weinig body waardoor dat hij te slap was?
Mijn vraag is of men heeft voor de race de voorvleugel versteld, met aan een zijde meer graden of de auto was precies zo als in de qualificatie?
Of heeft die 2e plaats waar hij zich na de qualificatie helemaal kapot was, toch doorgewerkt in de race?

Online
Gebruikersavatar
frankie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 23 nov 2008, 14:17
Locatie: BMW city

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door frankie » 16 nov 2020, 10:53

alt schreef: 16 nov 2020, 10:40 Wie afgelopen vrijdag bij F1 café goed geluisterd heeft naar Frits van Amersfoort hoorde tussen de regels door gehoord dat hij Leclerc toch beter vond dat Max.
Volgens mij zei hij dat niet hoor. Alleen vond hij het van Leclerc knapper omdat hij het meer op eigen kracht gedaan heeft, zonder hulp van een vader die als levensdoel had om zijn zoon in de F1 te krijgen, de juiste contacten had en alle juiste ingangen weet.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Tom » 16 nov 2020, 10:57

alt schreef: 16 nov 2020, 10:40
Peter schreef hier onlangs over dat het hem opviel dat Max inconsequent remde voor dezelfde bocht, maar Hamilton precies binnen de halve meter.
Volgens mij dat alleen Max en Hamilton consequent en laat remden en de rest niet.

Forza
Berichten: 1008
Lid geworden op: 04 nov 2014, 21:02

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Forza » 16 nov 2020, 10:59

Je mag de vleugelstand gewoon aanpassen tussen quali en race. Ze hebben meestal andere vleugelstanden per bandencompound. Stel dat je Q2 met de mediums hebt gedaan, waar je dan op moet starten, en voor Q1 je vleugel aanpast op de soft compound mag je voor de race de stand gewoon weer aanpassen naar de mediums.

De 7 graden fout zat hem in de software. Het zijn geen huis, tuin en keuken schroef machientjes die ze gebruiken om de vleugels af te stellen. Die zijn op afstand met de computer in te stellen zodat het risico op fouten door individuele monteurs verminderd wordt. Maar dan moet de software wel de juiste instelling naar die dingen sturen.

En die 2e plaats in de quali heeft hem zeker negatief beïnvloed, daar heeft hij nog een stap te maken. Hij moet zich mentaal nog weerbaarder maken.
Laatst gewijzigd door Forza op 16 nov 2020, 11:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door SanderZ » 16 nov 2020, 11:00

daNpy schreef: 16 nov 2020, 10:35 Iemand van de baan tikken is tegenwoordig "foutloos".
Noted :kikker:

Verder wel eens, hij was voor mij een grote sportman, nu is hij ineens een zwarte? gekleurde? Niet-blanke? Achtergestelde? Ikweethetniet sportman.

Volgens mij raake ham en ric elkaar en daardoor raakte ric ocon.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 16 nov 2020, 11:02

SanderZ schreef: 16 nov 2020, 11:00 Volgens mij raake ham en ric elkaar en daardoor raakte ric ocon.
Dus? 't Is niet de eerste keer dat Ham tikkertje speelt :mrgreen:

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door SanderZ » 16 nov 2020, 11:03

Arthur schreef: 16 nov 2020, 09:10
SanderZ schreef: 16 nov 2020, 09:06 Laten we 1 ding duidelijk maken, Hamilton is niet de Goat dat is Fangio. Dat waren nog echte mannen die hard moesten werken achter het stuur. En niet van die metrosexuele mannetjes met lelijke honden. Wat Hamilton buiten de baan doet slaat inderdaad nergens op, ik ga hem pas serieus nemen daarin als die de helft van zn salaris doneert aan goede doelen. Staat buiten kijf dat hij op dit moment de beste coureur is in het veld (sorry verstappen fans) echter heeft hij natuurlijk jarenlang een laffe 2e rijder gehad net als Schumacher. Het is jammer dat Rosberg zn keutel terugtrok na het kampioenschap, ik had wel willen zien hoe het dan gelopen had met hem.
Beide stellingen zijn gewaagd ;)
En je hoeft geen Verstappen fan te zijn want ik geloof dat Leclerc hem ook aan zou kunnen in een Mercedes. Mss Norris ook wel.

Hamilton heeft een prost gedaan dit weekend, weinig risico nemen dan komt het wel naar je toe. Net zoals Mir gisteren in de motogp ijzig kalm zn rondjes reed om het kampioenschap binnen te hengelen.

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door SanderZ » 16 nov 2020, 11:04

daNpy schreef: 16 nov 2020, 11:02
SanderZ schreef: 16 nov 2020, 11:00 Volgens mij raake ham en ric elkaar en daardoor raakte ric ocon.
Dus? 't Is niet de eerste keer dat Ham tikkertje speelt :mrgreen:

Hij leek ook niet echt een kant op te kunnen :tooth:

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Hielke » 16 nov 2020, 11:07

Ik vind Lewis een aardige vent. Je mag z'n dankbetuigingen aan team en fans na een overwinning overdreven vinden, gekunsteld vind ik ze niet. En je kunt beter anderen bedanken dan dat je zelf volledig met de eer gaat strijken.

Ik erger me ook aan het BLM gedoe. In het racisme debat waarin hij een rol wil spelen had ie deze club moeten overslaan. Maar goed, het staat hem vrij om die keuzes te maken. Net zoals het de andere coureurs vrij had gestaan om te zeggen dat ze niks van BLM moeten hebben maar Lewis wel in de strijd tegen racisme willen steunen.

Hij maakt gebruik van z'n positie als leider in het veld. Dat hoort er nu eenmaal bij en zie je vaak in topsport. Mocht Albon de misstanden aan het Thaise koningshuis middels F1 platformen aan de kaak willen stellen dan loopt iedereen een andere kant op.

En of je je nou aan de maatschappelijke thema's die Lewis te berde brengt ergert of niet (buiten BLM doe ik dat niet), het doet er geen ene fuck toe. Hij voelt de behoefte die onderwerpen aan te kaarten, dikke prima. Het is aan mij om ze wel of niet te negeren.

Vind het trouwens heel slim van 'm dat ie naast de F1 andere bezigheden en hobby's heeft (mode, muziek, vegetarisme) waar ie z'n ei in kwijt kan. Als je al 10 jaar of langer op het allerhoogste niveau in je sport presteert en alle successen die er te behalen zijn hebt behaald, dan lijkt het me verdomd moeilijk om gemotiveerd te blijven. Dan wil je die boog niet 24/7 gespannen houden. Die andere bezigheden zorgen er juist dan voor dat je weer helder en gemotiveerd aan je klus op een volgend circuit begint. Slim.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 16 nov 2020, 11:53

4 uitvallers en poepstarts door die fantastische Honda🤣🤣

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Hielke » 16 nov 2020, 12:01

Luco schreef: 16 nov 2020, 11:53 4 uitvallers en poepstarts door die fantastische Honda🤣🤣
Heb begrepen dat Marko nu naar Japan op weg is om een knieval bij Honda te maken. Was ik RB dan had ik liever een ritje naar Dieppe gemaakt om daar hetzelfde te doen. Maar ja, daar is in het verleden veel kwaad bloed gezet. Over klagen gesproken. Hetzelfde als met Max die graag Renault en Ferrari zwart maakte. What comes around goes around. Niet slim als je team van motoren van concurrenten afhankelijk is. Of als je nog eens naar een naar een ander topteam wilt verkassen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door Luco » 16 nov 2020, 12:06

Ja dat hebben we al vaker gezegd, die Honda is echt niet beter.
En bij vier uitvalbeurten van de Renault in 2017 was heel de wereld te klein en nu hoor je niemand.
Heel bijzonder terwijl het seizoen zelfs korter is, en nog niet ten einde.

Ja ik zag dat iemand hier zei dat het geen Jos is, maar gezien zijn domme acties om zijn bek maar een douw te geven heeft die toch veel kwaad bloed gezet dus wat dat betreft is het precies Jos.
En dan dat je heel erg boos bent na de kwali snap ik, maar om dan als een klein kind in een hoekje te gaan zitten en de race zo aan te pakken als die gedaan heeft laat toch echt zien dat die nog niet volwassen genoeg is.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door tomgtr » 16 nov 2020, 12:07

Hielke schreef: 16 nov 2020, 11:07 Ik vind Lewis een aardige vent. Je mag z'n dankbetuigingen aan team en fans na een overwinning overdreven vinden, gekunsteld vind ik ze niet. En je kunt beter anderen bedanken dan dat je zelf volledig met de eer gaat strijken.

Ik erger me ook aan het BLM gedoe. In het racisme debat waarin hij een rol wil spelen had ie deze club moeten overslaan. Maar goed, het staat hem vrij om die keuzes te maken. Net zoals het de andere coureurs vrij had gestaan om te zeggen dat ze niks van BLM moeten hebben maar Lewis wel in de strijd tegen racisme willen steunen.

Hij maakt gebruik van z'n positie als leider in het veld. Dat hoort er nu eenmaal bij en zie je vaak in topsport. Mocht Albon de misstanden aan het Thaise koningshuis middels F1 platformen aan de kaak willen stellen dan loopt iedereen een andere kant op.

En of je je nou aan de maatschappelijke thema's die Lewis te berde brengt ergert of niet (buiten BLM doe ik dat niet), het doet er geen ene fuck toe. Hij voelt de behoefte die onderwerpen aan te kaarten, dikke prima. Het is aan mij om ze wel of niet te negeren.

Vind het trouwens heel slim van 'm dat ie naast de F1 andere bezigheden en hobby's heeft (mode, muziek, vegetarisme) waar ie z'n ei in kwijt kan. Als je al 10 jaar of langer op het allerhoogste niveau in je sport presteert en alle successen die er te behalen zijn hebt behaald, dan lijkt het me verdomd moeilijk om gemotiveerd te blijven. Dan wil je die boog niet 24/7 gespannen houden. Die andere bezigheden zorgen er juist dan voor dat je weer helder en gemotiveerd aan je klus op een volgend circuit begint. Slim.
Exact. Perfect verwoord hoe ik er ook in sta.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: F1 Seizoen 2020 - Tijden in openingspost

Bericht door daNpy » 16 nov 2020, 12:07

Luco schreef: 16 nov 2020, 11:53 4 uitvallers en poepstarts door die fantastische Honda🤣🤣
En nog steeds meer punten dan Ocon en Ricciardo opgeteld :tong:

Overigens idem voor Vettel + Leclerc, Sainz + Norris, Perez + Stroll etc
Laatst gewijzigd door daNpy op 16 nov 2020, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten