Corona in Nederland.....
-
- Luco
Re: Corona in Nederland.....
Je kan er maar druk mee zijn.
- alt
Mijn kleinkinderen zijn toch wel blij tot nu toe met c-19.
Geen oma's, opa's, tantes die hen van die natte zoenen meer geven, elke dag om 14.00 uur uit school.
Zo zie maar, J. Kruijf, had weer eens gelijk.
Geen oma's, opa's, tantes die hen van die natte zoenen meer geven, elke dag om 14.00 uur uit school.
-
Met huisarts Elens die weggezet werd als kwakzalver en van de inspectie moest stoppen met genezen(!):
-
OnlineEnrico
Ik snap iets niet. Horeca was geen super spreader, horeca en bars gaan dicht en de cijfers dalen als een gek! Wie snapt het? Van een piek van 11000 naar net geen 4700.....
-
OnlineEnrico
alt schreef: 08 nov 2020, 17:30 Mijn kleinkinderen zijn toch wel blij tot nu toe met c-19.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Misschien beginnen de mensen op te raken die zich willen laten testen.
Daarom gaan ze ook bussen inzetten.
https://www.nu.nl/algemeen/6088897/ggd- ... en-in.html
-
OnlineEnrico
Zou kunnen, maar dan zijn ze ook ziekenhuis moe want daar dalen de cijfers ook, wat een goed teken is en wellicht de pad naar minder maatregelen.smiley schreef: 09 nov 2020, 15:31Misschien beginnen de mensen op te raken die zich willen laten testen.
-
OnlineMartijn_bmw
Wellicht gewoon de algehele urgentie weer meer terug is gekomen in de maatschappij.Enrico schreef: 09 nov 2020, 15:49Zou kunnen, maar dan zijn ze ook ziekenhuis moe want daar dalen de cijfers ook, wat een goed teken is en wellicht de pad naar minder maatregelen.smiley schreef: 09 nov 2020, 15:31Misschien beginnen de mensen op te raken die zich willen laten testen.
Winkelwagens worden weer gepoetst, men houdt meer afstand, mondkapjes worden gedragen en misschien dat een groot deel toch gehoor geeft aan zo veel mogelijk thuis blijven en niet afspreken met elkaar. (ik zelf bijv wel, geen "funshoppen", geen dagjes kantoor meer, niet even eruit naar bar of restaurant etc meer gedaan. Alleen noodzakelijk boodschappen halen en verder thuiswerken en thuisblijven. Saai ja...)
-
Je zou dus kunnen concluderen dat het sluiten van horeca wel degelijk effect heeft gehad, samen met wat Martijn hierboven zegt.
Als dit zo doorgaat zal de Horeca binnenkort wel gaan roepen ''hee de cijfers zijn nu zo laag, we kunnen weer open met de feestdagen''.
Ja...om vervolgens in de 3e golf te belanden.
Als dit zo doorgaat zal de Horeca binnenkort wel gaan roepen ''hee de cijfers zijn nu zo laag, we kunnen weer open met de feestdagen''.

-
-
Café's & sportclubs waar met 20/30 man tegelijk wordt gesport. (2 voetbalteams 11-11 + reserve spelers etc / 2 korfbal teams / volleybal teams etc etc)535d schreef: 09 nov 2020, 16:37 Je zou dus kunnen concluderen dat het sluiten van horeca wel degelijk effect heeft gehad, samen met wat Martijn hierboven zegt.
Ik denk dat je daar de grootste besmettings bronnen pakt.
-
Grootste besmettingshaarden (Corona, griep, verkoudheid, hoofdluis, etc.) zijn zoals gewoonlijk de scholen. En die moeten open blijven dus de rest heeft pech...
-
Yup, ik heb geen exacte cijfers maar helemaal prettig is het niet als de helft van in ieder geval 1 klas waar ik les aan geef thuis moet blijven deze week. Ik heb vanaf 7:00 tot einde werkdag de ramen open, zijn ze blij mee, 1,5 meter continu en met mondkapjes in de klas zie je ze in ieder geval niet blauwbekken
.
de regels buiten mijn lokaal zijn wat soepeler.

- JP
Mogen de kinderen wel eten, in de pauze ? Dat mag in België dus niet, want ja.....om te eten moet het mondkapje af. Ze krijgen 1x per dag 5 minuten om het mondkapje af te zetten en te eten, maar dan mogen ze niet praten.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Bij ons wordt er verplicht of in de klas gegeten, die allemaal gehalveerd zijn en nooit groter dan 13 personen, of buiten.
-
Middelbaar of ook basis voor wat betreft de corona?SlowCo schreef: 09 nov 2020, 16:56 Grootste besmettingshaarden (Corona, griep, verkoudheid, hoofdluis, etc.) zijn zoals gewoonlijk de scholen. En die moeten open blijven dus de rest heeft pech...
- WJ
Shakes schreef: 09 nov 2020, 17:00 Yup, ik heb geen exacte cijfers maar helemaal prettig is het niet als de helft van in ieder geval 1 klas waar ik les aan geef thuis moet blijven deze week. Ik heb vanaf 7:00 tot einde werkdag de ramen open, zijn ze blij mee, 1,5 meter continu en met mondkapjes in de klas zie je ze in ieder geval niet blauwbekken.
Bram schreef: 09 nov 2020, 17:07 Bij ons wordt er verplicht of in de klas gegeten, die allemaal gehalveerd zijn en nooit groter dan 13 personen, of buiten.
Hoe zit het eigenlijk als er een ouder thuis zit met Corona? Moeten de kinderen dan ook thuis blijven of gaan die gewoon naar school?
Laatst gewijzigd door WJ op 09 nov 2020, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Thuis. Gezin in quarantaine.WJ schreef: 09 nov 2020, 18:46Shakes schreef: 09 nov 2020, 17:00 Yup, ik heb geen exacte cijfers maar helemaal prettig is het niet als de helft van in ieder geval 1 klas waar ik les aan geef thuis moet blijven deze week. Ik heb vanaf 7:00 tot einde werkdag de ramen open, zijn ze blij mee, 1,5 meter continu en met mondkapjes in de klas zie je ze in ieder geval niet blauwbekken.
de regels buiten mijn lokaal zijn wat soepeler.Bram schreef: 09 nov 2020, 17:07 Bij ons wordt er verplicht of in de klas gegeten, die allemaal gehalveerd zijn en nooit groter dan 13 personen, of buiten.
Hoe zit het eigenlijk met als er een ouder thuis zit met Corona? Moeten de kinderen dan ook thuis blijven of gaan die gewoon naar school?
-
Onlinefrankie
Van buitensporten is al bekend dat dat vrijwel niet bijdraagt aan besmettingsaantallen. Die 3e helft natuurlijk welErikS schreef: 09 nov 2020, 16:52Café's & sportclubs waar met 20/30 man tegelijk wordt gesport. (2 voetbalteams 11-11 + reserve spelers etc / 2 korfbal teams / volleybal teams etc etc)535d schreef: 09 nov 2020, 16:37 Je zou dus kunnen concluderen dat het sluiten van horeca wel degelijk effect heeft gehad, samen met wat Martijn hierboven zegt.
Ik denk dat je daar de grootste besmettings bronnen pakt.

- 328Ti
Tja, zo kan je alles wel afwentelen... wel eens dat de zorg compleet is uitgekleed en tot het bot toe “lean and mean” is gemaakt. Verzekeraars die de scepter zwaaien. Dát moet anders. Voor de rest, fijn dat die “ belastingsbetaler” een glazen bol heeft. Zwak dat ie niet heeft ondertekend en anoniem wil blijven, ondanks het op de man spelen.
-
Ouder met Corona is kind laten testen. Test negatief is kind weer naar school.
Er heerst wel een cultuur van schaamte bij een grote groep ouders en kinderen. Een andere groep heeft er behoorlijk schijt aan. Je mag raden wie
Er heerst wel een cultuur van schaamte bij een grote groep ouders en kinderen. Een andere groep heeft er behoorlijk schijt aan. Je mag raden wie

-
Hoe ouder de kinderen hoe groter de virusload is die ze bij zich kunnen dragen blijkbaar zonder dat ze er zelf (veel) last van hebben. Maar daarmee wel anderen (juf/meester/ouders) aan kunnen steken. Volgens het RIVM valt de rol van kinderen in de verspreiding 'wel mee' maar waar je als volwassenen bewust afstand houdt, zitten kinderen langere tijd op elkaars lip. Meestal 5 dagen per week een aantal uren per dag in slecht geventileerde kleine lokalen. Ik begrijp het nut en de wens om scholen open te houden maar heb de indruk dat het RIVM wel e.e.a. bagatelliseert om dat te kunnen verantwoorden.
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... %20worden.
-
De oudste groep/klas V6 heeft wel een periode thuis les gehad. Verder zijn er wel wat gevallen maar het valt me mee.
Ik denk niet dat iedereen getest is maar het wegzet als een griepje/de jaarlijkse verkoudheid.
Ik denk niet dat iedereen getest is maar het wegzet als een griepje/de jaarlijkse verkoudheid.