Sfeer op het forum

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Gesloten
Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Barend » 06 nov 2020, 13:58

Riceaux schreef: 06 nov 2020, 12:57
Luco schreef: 06 nov 2020, 11:16
Barend schreef: 06 nov 2020, 11:10

Daar ben ik het wellicht niet helemaal mee eens.
Ik ben uit diverse DF appgroepen gestapt omdat ik WhatsApp geen prettig alternatief voor een forum vind, maar mis daardoor wel de leuke uitjes zoals bijvoorbeeld die driftdag binnenkort. Daar was denk ik wel animo voor geweest op het forum! Of pak als voorbeeld ook een dagje Nurburgring, vroeger werd er een topic aangemaakt en kwamen er wel mensen aangewaaid, tegenwoordig lees je achteraf dat er een groep geweest is. Vind ik jammer, want ik had misschien ook wel mee willen rijden. Natuurlijk wordt iedereen ouder en zijn er kinderen in het spel gekomen waardoor er misschien minder animo is, maar als dat 1x zo is wil dat niet zeggen dat de volgende keer ook weer zo is.

Het nadeel van zoiets organiseren op het forum is dat er wellicht mensen komen waar je misschien niet zoveel zin in hebt, maar bekijk ook de andere kant; ik heb dankzij DF een hele hoop mensen leren kennen die ik anders niet had gekend.
Als je zoiets via een appgroep organiseert weet je zeker dat alleen de mensen komen die je wil zien, maar je komt niet uit die bubbel. Terwijl er buiten die bubbel juist ook best veel te beleven is!
Anyway, ieder zijn eigen ding natuurlijk.

De sfeer op DF is inderdaad van wisselend niveau, ik erger me persoonlijk het meeste aan het afzeiken van mensen die hun auto te koop aanbieden zonder dat ze zich hebben voorgesteld. Heeft ook weer met die bubbel te maken, als we geen nieuwe actieve leden krijgen blijven we altijd datzelfde zure groepje mensen die elkaar onderling bijna allemaal (een beetje) kennen en waar altijd wel kleine vete's spelen die je dan weer als negatieve sfeer terugziet reflecteren op het forum. Ik ben dan ook van mening dat je pas na 10 posts je auto te koop aan mag bieden, dat moet technisch te configureren zijn.
eens met de bovenste twee alineas.
BBQ @ Luco die gecancelled wordt omdat er niet genoeg animo voor is (in zijn optiek). Vogezen trip van Robin H die gecancelled wordt omdat er niet genoeg animo voor is. Ringtripje waarbij 90% van de aangemelde personen zich de week ervoor afmeld of niet op komt dagen. Motortoertocht die al jaren voorgesteld wordt, maar er nooit van komt. Niet echt motiverend om iets te organiseren.

En die driftdag was al vrij snel vol, dus dan heeft het ook geen zin meer om het op het forum te gooien toch?
Begrijp me niet verkeerd he, het is geen klacht!

Ik ken de voorbeelden die je noemt en ik geloof zelfs dat ik een van de personen was die afhaakte voor die ringtrip - vooral omdat ik de rest zag afhaken als ik het me goed herinner, maar dat dat toen niet lukte wil niet zeggen dat het de volgende keer ook niet lukt. Als niemand het nog eens probeert lukt het zeker niet! Als ik Luco was geweest had ik de barbecue door laten gaan, net als vorige keer (duizend jaar geleden) weet je toch dat het wel gezellig wordt en dat er mensen komen aanwaaien die zich misschien niet hadden aangemeld, maar ik ben Luco niet en begrijp zijn keuze ook wel ergens.

Eerlijk is eerlijk, als ik het zo'n groot probleem zou vinden zou ik zelf iets moeten organiseren maar dat ligt dan weer niet helemaal in mijn straatje.

De driftdag was maar een voorbeeld natuurlijk, en die haal ik aan omdat ik zoiets al jaren wil doen maar het steeds om onbekende redenen uitstel. Als ik het had meegekregen had ik hoogstwaarschijnlijk meegegaan, omdat ik het tof vind om eens te gaan driften met een groepje gelijk gezinden en omdat ik het leuk vind om (bijvoorbeeld) jou (weer?) eens in real-life te spreken Rico.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Arthur » 06 nov 2020, 14:10

eBoonstra schreef: 06 nov 2020, 13:39 Spijtig Romo. Maar begrijpelijk.

In het M2CS werd er gewoon te veel gedramd. Jammer, de frustratie van Romo was goed waarneembaar en nog gingen er allerlei mensen door. Maar om nou te zeggen dat het hele sfeer verdoemd is.. Nee. Vind eerder dat een aantal mensen hier ook geen dikke huid hebben, die geven vervolgens vaak weerwoorden waar m.i. de sfeer meer onder te lijden heeft.

Met Barend eens wbt. nieuwelingen die hun goederen hier te koop aan bieden zonder voor te stellen. Is meer een fatsoens-dingetje. Die E36 met E46 neus die hier recentelijk aangeboden werd is een mooi schoolvoorbeeld.

Enige jammere hier (kan DF niet helpen) is dat ik wel eens wat projecten mis. Simpelweg weinig lui die iets er over posten. Gevoelsmatig leeft dat hier ook niet echt (wat ik niet echt begrijp). Kan het ook zien aan het het aantal reacties als ik bijvoorbeeld eens een update deel (handjevol als ik geluk heb) en het aantal reacties als iemand een topic maakt over zijn kersvers aangeschafte Tesla (meerdere pagina's in een dag tijd).
Laatste alinea, Eeuwe (?). Persoonlijk interesseert mij zo’n project weer weinig. Neemt niet weg dat ik het heel knap van je vind maar veel verder dan ‘succes’ zou ik dan niet komen, ben zelf ook niet technisch en ga voor de meest simpele reparatie naar een garage. Daarna kijk ik dus simpelweg niet meer. Discussie of reageren is dan verder moeilijk, dat kan wel weer beter in een Tesladraadje omdat iedereen daar wel een mening over heeft :)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Martijn_bmw » 06 nov 2020, 14:16

Arthur schreef: 06 nov 2020, 14:10
eBoonstra schreef: 06 nov 2020, 13:39 Spijtig Romo. Maar begrijpelijk.

In het M2CS werd er gewoon te veel gedramd. Jammer, de frustratie van Romo was goed waarneembaar en nog gingen er allerlei mensen door. Maar om nou te zeggen dat het hele sfeer verdoemd is.. Nee. Vind eerder dat een aantal mensen hier ook geen dikke huid hebben, die geven vervolgens vaak weerwoorden waar m.i. de sfeer meer onder te lijden heeft.

Met Barend eens wbt. nieuwelingen die hun goederen hier te koop aan bieden zonder voor te stellen. Is meer een fatsoens-dingetje. Die E36 met E46 neus die hier recentelijk aangeboden werd is een mooi schoolvoorbeeld.

Enige jammere hier (kan DF niet helpen) is dat ik wel eens wat projecten mis. Simpelweg weinig lui die iets er over posten. Gevoelsmatig leeft dat hier ook niet echt (wat ik niet echt begrijp). Kan het ook zien aan het het aantal reacties als ik bijvoorbeeld eens een update deel (handjevol als ik geluk heb) en het aantal reacties als iemand een topic maakt over zijn kersvers aangeschafte Tesla (meerdere pagina's in een dag tijd).
Laatste alinea, Eeuwe (?). Persoonlijk interesseert mij zo’n project weer weinig. Neemt niet weg dat ik het heel knap van je vind maar veel verder dan ‘succes’ zou ik dan niet komen, ben zelf ook niet technisch en ga voor de meest simpele reparatie naar een garage. Daarna kijk ik dus simpelweg niet meer. Discussie of reageren is dan verder moeilijk, dat kan wel weer beter in een Tesladraadje omdat iedereen daar wel een mening over heeft :)
Ik denk idd dat dat de reden is dat er weinig wordt gepost, ik vind het zelf wel de leukste draadjes maar kan me voorstellen dat die project draadjes alleen leuk zijn als je zelf ook een beetje technisch inzicht hebt en leuk vind om te knutselen aan auto's.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Eeuwe » 06 nov 2020, 14:32

Arthur, Martijn,

Klopt hoor, ik snap jullie beiden erg goed. Ik begrijp Arthur ook en zo zullen de meesten ook zijn. Niks mis mee, echt niet, maar de keerzijde van de medaille is natuurlijk wel dat we maar een handje vol (overigens wel super vette) projecten hebben lopen op dit forum. (ben zelf ook niet technisch hoor, ja theoretisch maar als ik het met mijn handen moet uitvoeren loopt er nooit weer een auto bij mij :lol: Heb alleen een hoop technische mensen om mij heen die ik een beetje (ahum) geld geef en er iets moois van maken)

En toch accepteer ik het. Want heb ooit eens tijdens mijn zoektocht naar informatie een keer of twee a drie keer op een BMW-gerelateerd forum (bimmerprojects ofzo? bimmerportal? Weet het niet eens meer) gekeken, maar de hoeveelheid tokkies je daar tegenkomt.. :roll: Wellicht ook dé reden dat ik mij op DF lekker thuis voel, ook al ben ik zelf nog geen half decennium aanwezig.

Online
Eric Z
Berichten: 3979
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Eric Z » 06 nov 2020, 14:38

Op enkele modelspecifieke fora na, is de kennis die hier gedeeld word in de project topics top. Maar hoewel projecten leuk zijn om te lezen voegen one-liners als “Lekker bezig” en dergelijke niet zo veel toe. Dus dat plaats ik dan meestal ook niet, maar lezen doe ik het zeker!

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Luco » 06 nov 2020, 14:57

Wat dat betreft jammer dat je geen like kan geven.
👍

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Sfeer op het forum

Bericht door ///Joost » 06 nov 2020, 15:21

Eric Z schreef: 06 nov 2020, 14:38 Op enkele modelspecifieke fora na, is de kennis die hier gedeeld word in de project topics top. Maar hoewel projecten leuk zijn om te lezen voegen one-liners als “Lekker bezig” en dergelijke niet zo veel toe. Dus dat plaats ik dan meestal ook niet, maar lezen doe ik het zeker!
Toch vind ik dit juist een toegevoegde waarde. Is toch tof als je van medeforummers een leuke opmerking krijgt, al is het maar 3 woorden? Ze nemen immers wel de moeite om wat neer te schrijven, want ze waarderen je topic.

Even generaliserend, de meeste technici zijn digibeet en de meeste computerexperts hebben weer twee linkerhanden, dus ik snap de tegenstelling wel. Je kunt niet altijd met alle onderwerpen meepraten, ondanks de mogelijk grote interesse in het onderwerp an sich. Daar is helemaal niets mis mee wat mij betreft.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Sfeer op het forum

Bericht door alt » 06 nov 2020, 16:15

Ik weet niet of mijn opmerking die ik nu plaats hier past of de moderators iets aan hebben.

Als er op een draadje de situatie uit de hand lijkt te lopen, kan het handig zijn dat een moderator een waarschuwing op het draadje plaatst.
Zoals b.v.b.: - Hier is nu genoeg over geschreven, ik sluit dit draadje nu - .
Of dreig de betrokken forumleden met een ban op het forum voor enige tijd met een pm.

Ik lees niet alle draadjes, maar de draadjes die ik lees valt mij wel mee met vervelende opmerkingen.
Ik vind het zelf ook moeilijk om een gevat antwoord te schrijven, want het net hoe iemand het leest.
Wij kennen allemaal het voorbeeld van voor je vrouw/vriendin waar je een bloemetje mee te nemen.
De ene keer zegt zei: Oh wat leuk dat je aan mij denkt.
De andere keer zegt zij: Je hebt zeker wat goed te maken, he?
Daarom is lezen zo moeilijk, ook die emoji's begrijp ik geen bal van, dan voel ik mij net een vrouw, hoe leg ik dat nu waar uit, wordt toegelachen of uitgelachen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Macboy » 06 nov 2020, 17:26

Blijft jammer dat mensen nu praten over zand erover. Vervolgens gebeurt er weer niks. En steeds meer mensen verdwijnen in de tussentijd. Er wordt ondertussen niks meer georganiseerd. Maar het gaat prima hoor. Alsof er een orkest op een zinkend schip staat te spelen.

En keer op keer moeten mensen herhalen dat ze maar vinden dat ik dus uit de hoogte doe. Prima hoor maar ik hoor volgens mij alleen maar bevestiging van veel mensen dat het niet de goede kant op gaat.

De enige die met een oplossing ben ik. De rest denkt kennelijk dat het met het voeren van deze discussie dan opeens is opgelost ?

Dan sta ik inderdaad gewoon tegen een muur te praten...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Sfeer op het forum

Bericht door ///Joost » 06 nov 2020, 18:25

Macboy, ik denk dat de moderators genoeg lering kunnen trekken uit dit draadje en wellicht achter de schermen de regels wat duidelijker kunnen opstellen (verkooptopics met rust laten, nieuwe leden normaal begroeten, etc.), dan weet iedereen wel waar ie aan toe is. Het organiseren van evenementen ga je niet oplossen van de ene op de andere dag. Dat komt vanzelf als het weer 'leuk' wordt op het forum, en zo niet, dan niet. Ook prima. Dat kun je niet forceren.

Het is een forum, een verzamelplaats voor hobbyisten en enthousiastelingen, dat gaat met pieken en dalen. Ik kan wel een hele lap tekst gaan typen met voorbeelden, scenario's of ideeen, maar soms moet je gewoon zeggen zand erover en door. Af en toe moet men een beetje wakker geschud worden. We moeten er ook niet dramatischer over doen dan het is, maar dat er een aanscherping of verduidelijking van de regels moet komen, lijkt me wel handig. Het zou aardig zijn als er wat nieuwe leden bijkomen.

Het zijn allemaal volwassen mensen hier, dus wat zelfreflectie af en toe kan geen kwaad, mijzelf inclusief.

Gebruikersavatar
Sander
Berichten: 992
Lid geworden op: 14 mei 2006, 19:54

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Sander » 06 nov 2020, 18:49

Goede post Joost, en daar wil ik het hier graag bij laten!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Riceaux » 06 nov 2020, 20:03

Barend schreef: 06 nov 2020, 13:58
Riceaux schreef: 06 nov 2020, 12:57
Luco schreef: 06 nov 2020, 11:16

eens met de bovenste twee alineas.
BBQ @ Luco die gecancelled wordt omdat er niet genoeg animo voor is (in zijn optiek). Vogezen trip van Robin H die gecancelled wordt omdat er niet genoeg animo voor is. Ringtripje waarbij 90% van de aangemelde personen zich de week ervoor afmeld of niet op komt dagen. Motortoertocht die al jaren voorgesteld wordt, maar er nooit van komt. Niet echt motiverend om iets te organiseren.

En die driftdag was al vrij snel vol, dus dan heeft het ook geen zin meer om het op het forum te gooien toch?
Begrijp me niet verkeerd he, het is geen klacht!

Ik ken de voorbeelden die je noemt en ik geloof zelfs dat ik een van de personen was die afhaakte voor die ringtrip - vooral omdat ik de rest zag afhaken als ik het me goed herinner, maar dat dat toen niet lukte wil niet zeggen dat het de volgende keer ook niet lukt. Als niemand het nog eens probeert lukt het zeker niet! Als ik Luco was geweest had ik de barbecue door laten gaan, net als vorige keer (duizend jaar geleden) weet je toch dat het wel gezellig wordt en dat er mensen komen aanwaaien die zich misschien niet hadden aangemeld, maar ik ben Luco niet en begrijp zijn keuze ook wel ergens.

Eerlijk is eerlijk, als ik het zo'n groot probleem zou vinden zou ik zelf iets moeten organiseren maar dat ligt dan weer niet helemaal in mijn straatje.

De driftdag was maar een voorbeeld natuurlijk, en die haal ik aan omdat ik zoiets al jaren wil doen maar het steeds om onbekende redenen uitstel. Als ik het had meegekregen had ik hoogstwaarschijnlijk meegegaan, omdat ik het tof vind om eens te gaan driften met een groepje gelijk gezinden en omdat ik het leuk vind om (bijvoorbeeld) jou (weer?) eens in real-life te spreken Rico.
Goede motivatie om als de Corona ellende achter de rug is weer meer dingen te organiseren Barend. :thumbup:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Sfeer op het forum

Bericht door allen » 06 nov 2020, 20:37

Macboy schreef: 06 nov 2020, 17:26 Blijft jammer dat mensen nu praten over zand erover. Vervolgens gebeurt er weer niks. En steeds meer mensen verdwijnen in de tussentijd. Er wordt ondertussen niks meer georganiseerd. Maar het gaat prima hoor. Alsof er een orkest op een zinkend schip staat te spelen.

En keer op keer moeten mensen herhalen dat ze maar vinden dat ik dus uit de hoogte doe. Prima hoor maar ik hoor volgens mij alleen maar bevestiging van veel mensen dat het niet de goede kant op gaat.

De enige die met een oplossing ben ik. De rest denkt kennelijk dat het met het voeren van deze discussie dan opeens is opgelost ?

Dan sta ik inderdaad gewoon tegen een muur te praten...
Nu zie ik zelf niet dat je uit de hoogte doet, wel dat je manier van communiceren verkeert kan vallen. Ook in dit bericht. Boeit verder niet, want je kunt niet iedereen tevreden houden. In plaats van mensen de les te lezen kun je imho beter dat doen wat jij denkt dat goed is en wellicht volgt de rest vanzelf. Nu ook reden zat voor je om wat interessants neer te gooien van een autoliefhebber voor autoliefhebbers, maar daar zie ik oprecht helaas niets van.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Sfeer op het forum

Bericht door daNpy » 06 nov 2020, 20:47

Fora zijn nu eenmaal al lange tijd uit aan het sterven, iig, ze worden verdreven door de social media.
Apps op telefoons, likes geven, maar ook makkelijk media uploaden en delen, vrienden worden, groepen starten etc. het is gewoon veel makkelijker voor de digibeet.
Met AutoFans is het daarom ook over en uit, geen animo meer.

"Vroeger" hield ook veel van mijn projecten bij. De DAF en daarna de Golf en bij de dailys standaard updates of "bijzonder" onderhoud. Niet dat er de laatste jaren veel gebeurd is met die auto's, maar ik ben het eens met wat er hierboven staat: er wordt weinig gereageerd, of enkel een "goed bezig'. Dat wordt overigens ook gewaardeerd, maar een inhoudelijk vraag, opmerking of discussie komt helaas zelden.

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Karel » 06 nov 2020, 21:03

Macboy schreef: 06 nov 2020, 17:26 Prima hoor maar ik hoor volgens mij alleen maar bevestiging van veel mensen dat het niet de goede kant op gaat.
Ik vind dat hele geneuzel over altijd meer aanhalen dat vele anderen er net zo over denken maar niets durven posten.......

Beetje discussie aangaan zoals op 8j leeftijd.
Jij bent gek en iedereen zegt dat.
Wie zegt dat?
Euhm....iedereen.


Het is en blijft een openbaar forum.
Zal niet altijd voor iedereen juist zitten.
Deal with it en neem af en toe een pauze.
Zo doe ik het met alle fora...gaat altijd wel op en neer en vaak afh van de mensen die op dat moment actief posten.

Hier valt het nog super goed mee dus 👍

Tegen mij zeggen nog veel meer mensen dat het idd super is :verveeld:

Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: Sfeer op het forum

Bericht door RJK » 06 nov 2020, 21:39

daNpy schreef: 06 nov 2020, 20:47 "Vroeger" hield ook veel van mijn projecten bij. De DAF en daarna de Golf en bij de dailys standaard updates of "bijzonder" onderhoud. Niet dat er de laatste jaren veel gebeurd is met die auto's, maar ik ben het eens met wat er hierboven staat: er wordt weinig gereageerd, of enkel een "goed bezig'. Dat wordt overigens ook gewaardeerd, maar een inhoudelijk vraag, opmerking of discussie komt helaas zelden.
Toch jammer. Ik lees de project draadjes van anderen graag en zeker van de creatieve oplossingen al e.e.a. geleerd. Uitgebreid reageren doe ik echter ook alleen als ik echt vragen of opmerkingen heb. En een oprechte "goed bezig" is toch ook prima? :)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Sfeer op het forum

Bericht door JP » 06 nov 2020, 21:49

Dit topic is net zo'n korstje waar iedereen maar aan zit te krabben. Steeds als je denkt het is klaar krabt er weer iemand een wond open

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Bram » 06 nov 2020, 21:49

:mrgreen:

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Karel » 06 nov 2020, 22:16

Denk dat dit draadje wat meer foto’s kan hebben.
Robin, JP: graag wat billen :)

Adwo
Berichten: 513
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:24

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Adwo » 06 nov 2020, 22:21

Ik zit hier vanaf 2006, na de splitsing van of wat er ook gebeurd is met Gummen. Het loopt met elk forum af met soortgelijke discussies die er nu gevoerd worden. Er zijn altijd mensen die discussies harder, verder en vervelender voeren dan mijn tolerantie grens.

Daarbij vallen wel een aantal zaken op: als je een stoere bak hebt of lekker kunt sturen dan mag je jezelf ongestoord als een asshole gedragen. Stoor ik me mateloos aan, bijna nooit iets van gezegd, laat maar.

De discussies in off-topic delen zijn zo racistisch, xenofoob, intolerant en kei- en keihard in mijn ogen dat ik draadjes al helemaal niet meer open.

Posten deed ik al niet zo veel, daar ben ik nu bijna helemaal mee gestopt, ook al omdat bijna alle mensen die ik ook persoonlijk kende hier vertrokken zijn.

Het is hier bijna nooit meer gezellig of respectvol, maar rellen, tja, zal de tijdsgeest wel zijn.

Ter vergelijking: op tweakers ben ik actief in de Polestar 2 draadjes en daar doen mensen in mijn ogen normaal. Ze zeggen zelfs ‘sorry’ als ze ergens naast zitten. Die excuses worden dan ook geaccepteerd, ik vind het een verademing.

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Sfeer op het forum

Bericht door ADV » 06 nov 2020, 23:44

Op tweakers wordt er relatief streng maar rechtvaardig gemodereerd.. maar is wel intensief werk voor die lui

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Macboy » 06 nov 2020, 23:48

Duidelijk verhaal Adwo. Laten we gewoon hopen dat het weer wat beter gaat. Je verwoordt het denk ik goed zoals velen erover denken. Verder moeten we dan naast het zeuren ook wat meer hand in eigen boezem steken om er weer wat van proberen te maken.

allen schreef: 06 nov 2020, 20:37 Nu zie ik zelf niet dat je uit de hoogte doet, wel dat je manier van communiceren verkeert kan vallen. Ook in dit bericht. Boeit verder niet, want je kunt niet iedereen tevreden houden. In plaats van mensen de les te lezen kun je imho beter dat doen wat jij denkt dat goed is en wellicht volgt de rest vanzelf. Nu ook reden zat voor je om wat interessants neer te gooien van een autoliefhebber voor autoliefhebbers, maar daar zie ik oprecht helaas niets van.
Ben ik me ook bewust van. De post die jij quote was ook best uit de hoogte. Maar goed vandaag was even zo’n dag en dan moet het er allemaal ook even uit. En dat leidt wel of niet tot iets, maar het moet dan gewoon even van mezelf.

Karel schreef: 06 nov 2020, 21:03 Ik vind dat hele geneuzel over altijd meer aanhalen dat vele anderen er net zo over denken maar niets durven posten.......
Karel je hebt uiteraard helemaal gelijk. Maar ik zit vandaag niet helemaal uit mijn slof te springen omdat ik het leuk vind dat ik hier al 2 jaar niet meer post. Dat begrijp je toch hopelijk ook ? Kijk eens naar het aantal berichten dat ik hier heb gepost. Ik zou niets liever willen dan weer leuke verhalen over de 330d zoektocht en de Dacia zoektocht te posten. Maar die behoefte was hier weg omdat ik weet dat er ook weer azijnpissers reacties gaan komen. Niet omdat mijn behoefte er niet is. Maar absoluut met je eens. Grote mond vandaag, laat dan ook de andere kant zien en doe weer mee. Ontken het dus niet wat je zegt.

///Joost schreef: 06 nov 2020, 18:25 Macboy, ik denk dat de moderators genoeg lering kunnen trekken uit dit draadje en wellicht achter de schermen de regels wat duidelijker kunnen opstellen (verkooptopics met rust laten, nieuwe leden normaal begroeten, etc.), dan weet iedereen wel waar ie aan toe is. Het organiseren van evenementen ga je niet oplossen van de ene op de andere dag. Dat komt vanzelf als het weer 'leuk' wordt op het forum, en zo niet, dan niet. Ook prima. Dat kun je niet forceren.

Het is een forum, een verzamelplaats voor hobbyisten en enthousiastelingen, dat gaat met pieken en dalen. Ik kan wel een hele lap tekst gaan typen met voorbeelden, scenario's of ideeen, maar soms moet je gewoon zeggen zand erover en door. Af en toe moet men een beetje wakker geschud worden. We moeten er ook niet dramatischer over doen dan het is, maar dat er een aanscherping of verduidelijking van de regels moet komen, lijkt me wel handig. Het zou aardig zijn als er wat nieuwe leden bijkomen.

Het zijn allemaal volwassen mensen hier, dus wat zelfreflectie af en toe kan geen kwaad, mijzelf inclusief.
Geweldig verwoord wat mij betreft, stof tot nadenken voor mij en gewoon echt 100% met je eens. Wat mij betreft de mooiste afsluitende woorden hier.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Arthur » 07 nov 2020, 00:38

Edit: dat is ‘ie al... Dan zal deze post hetzelfde lot beschoren zijn :tooth:

Modedit
Nee hoor mag best blijven staan zonder de quote :tong:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Arthur » 07 nov 2020, 00:51

:mrgreen:

Moderator
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 okt 2007, 13:52
Contacteer:

Re: Sfeer op het forum

Bericht door Moderator » 07 nov 2020, 17:02

Iedereen bedankt voor de feedback!
Het forum bestaat sinds 2006. Door de jaren heen zijn we qua bezoekersaantallen behoorlijk gegroeid. Ondanks de trend waarin er een verschuiving plaatsvindt van traditionele fora naar social media-kanalen groeien we nog steeds, ook qua ledenaantal. Ergens doen we dus iets goeds!

We beseffen ons ook dat het beter kan. In dit topic stonden een aantal nuttige tips die we ter harte gaan nemen. Die staan hieronder beschreven.
  • De huisregels blijven hetzelfde: in de basis moet iedereen elkaar met wederzijds respect behandelen. Dat past het best bij Driving-Fun. Onze circuitdagen staan bekend als gemoedelijk, die toon willen we doorzetten in het forum.
  • We geloven in zelfregulering, maar soms schiet dat te kort. Bovendien lezen we niet alles en zitten we niet overal bovenop. We willen daarom iedereen vragen om een bericht te melden als er volgens jou grenzen worden overschreden. Dat kan met het uitroepteken-icoon.
  • Als toevoeging is onder het kopje 'Moderators' beschreven wat de consequenties zijn als moderators wél moeten ingrijpen.
Daarnaast nog wat verzoekjes:
  • Iedereen moet zich hier welkom voelen. Ga nieuwe mensen niet opzadelen met inside jokes. Als ze zich hier thuisvoelen raken ze daar vanzelf mee bekend.
  • Iedereen mag hier z'n spullen te koop aanbieden.
  • Relax en geniet van je auto('s)! Er valt niks te winnen door je gelijk te halen. Ruzie maken is slecht voor je bloeddruk.
Omdat Romo is gestopt als moderator is er een vacature vrij. Denk jij een positieve bijdrage te kunnen leveren? Stuur dan even een bericht naar één van de moderators.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], erwin20vt, HarryC, Jeroen89, jos_br, MarcF, RS-Ron, smiley, vigilante, wjt en 182 gasten