Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wie wint het VS presidentschap op 3 nov?

Donald Trump
54
53%
Joe Biden
47
47%
 
Totaal aantal stemmen: 101


Online
Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Downforce Hans » 05 nov 2020, 17:38

Luco schreef: 05 nov 2020, 15:42 Ik heb ook alleen maar zonnepanelen omdat het geld oplevert (of een dikke besparing), echt niet voor het milieu, dat is bijzaak.
Jammer dat je zo in elkaar zit....... Kijk, ik ben van 8 naar 6 cilinders gegaan......dan draag je pas bij aan een groene bol.
Ik ben ook meer gaan BBQ en om van al die vervuilende runderen af te komen, dat zet pas zoden aan de dijk......

Gebruikersavatar
Tomj
Berichten: 765
Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
Locatie: Sint-Truiden

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tomj » 05 nov 2020, 18:15

Camiel schreef: 05 nov 2020, 14:08

+1000. Ik rij ook graag een plezierritje met de auto en hoef geen elektrische, wil graag nog een keer een V10 in de komende jaren. Ik heb ook groene Hollandse windstroom en zuinige led-verlichting in huis, en ik probeer vaak vegetarisch te eten i.v.m. de impact van vleesindustrie op het milieu. Ik probeer mijn plastic tasjes zo vaak mogelijk te hergebruiken maar ondertussen kan ik ook genieten van een bult spareribs. Ik zou ook niet onwelwillend tegen een CO2 heffing op benzine staan, mits dat geld gebruikt wordt om diezelfde CO2 weer af te breken. Ik ga graag met het vliegtuig op vakantie maar compenseer wel altijd mijn CO2.

Het feit dat je een milieu-vriendelijk kúnt kiezen omdat je je bewust bent van de impact op het klimaat betekent niet dat je geen gram CO2 kunt uitstoten en dat je met een roeiboot naar Canada op vakantie moet. Of is iedereen die gekozen heeft voor kinderen nu ook ineens een aartsvijand van het milieu, en is de enige optie nu om je kinderen naar school om de hoek brengen met de PC Hoofttractor ipv een bakfiets?

Enne... klimaat is meer dan CO2 alleen. Ook biodiversiteit, vervuiling, luchtverontreiniging telt mee, zeker op lokaal niveau.

Goh, zou dat misschien komen omdat het ook tegenstrijdig is? Dat er ook mensen zijn die tussen een geitenwollen sok en een climate change ontkenner in zitten?

Ik kan nu een hele discussie starten over de zin of onzin van biomassa, maar iedereen weet (hopelijk) dat er geen manieren zijn om eenmaal uitgestoten CO2 af te breken. Of dat nou van biomassa of vliegen komt. Compenseren is het enige wat je kunt doen om nog 'iets' te doen. Het probleem proberen zover mogelijk vooruit te schuiven via het planten van bomen, totdat de wetenschap hopelijk een oplossing heeft. En, 'iets is beter dan niets', in plaats van bewust of onbewust apathisch zijn tegenover klimaatverandering.
Je kan inderdaad gematigd zijn, jij probeert terecht redelijk te zijn, ik probeer dat ook.
Maar ik besef me ook terdege dat die klimaatakkoorden niet echt zuiver over het klimaat gaan, hoe onzuiver het is laat ik in het midden.
Je geraakt er veel makkelijker weg mee om het gepeupel/middenklasse kapot te belasten op hun trouwe vierwielers. Dat is ook voor heel veel mensen een verslaving, je kan niet zonder, dat zit zo in onze first world ingebakken dat mensen toch gaan betalen. Gewoon zien dat je de belastingsdruk geleidelijkaan opvoert zodat mensen wel morren maar uiteindelijk wel nog betalen. Die klimaatakkoorden worden naar mijn aanvoelen minder gebruikt voor bosbehoud/ de aanpak van bepaalde industriën/ duurzaam landbouwbeleid, etc... Het is zeker toch allemaal dispropotioneel geregeld

In Belgica Schommelen de totale belastingsinkomsten rond de 100 miljard per jaar, De Belgische belastingsinkomsten uit koning auto bedroegen 20 Miljard vorig jaar. Ongezonde situatie, en dat wordt er niet beter op met al die green deals.

Ik hoop vurig dat het Trump niet wordt, alhoewel ik verre van een linkse rakker ben. Gevaarlijk labiel belachelijk Kinderachtig ventje.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door MarkS » 05 nov 2020, 18:24

Je kunt het meerdere keren posten maar hij kan maar één keer gekozen worden hè.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door alt » 05 nov 2020, 18:53

Het milieu is gelijk de hervormingen in jaren 1600, de beeldenstorm, inquisitie.
De milieu rakkers zouden graag ook de auto's willen bestormen & voor de D66 inquisitie willen gooien.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Niels » 05 nov 2020, 19:17

Ik rij op Biobenzine, dat is een olie product wat duizenden jaren geleden eerst CO2 heeft omgezet in zuurstof in de vorm van planten en bomen maar uiteindelijk na jaren onderdrukking olie is geworden. Zoiets als BioFossiele brandstoffen. Je kunt er, als je het zakelijk goed doet, ook Porsches van kopen :mrgreen: Het stoot net als Biomassa nu wel CO2 uit maar dat geeft niet omdat het eerst al jaren lang CO2 heeft omgezet in zuurstof. Snap je :tooth:

Ontopic, ik ben geen Trump fan (understatement) en hij laat zijn ware dictator karakter zien tijdens deze verkiezingen maar voor de US denk ik dat het in deze tijden beter is als hij gewoon nog 4 jaar zit.... Gewoon om chaos te voorkomen en te voorkomen dat ie de strijd gerechtelijk aan gaat met Biden. Dan heb je pas verliezers... Als Biden nu echt een hele goede kandidaat was dan had ik er waarschijnlijk anders in gestaan maar het is nu een beetje lood om heel erg oud ijzer..

Online
SlowCo
Berichten: 3542
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door SlowCo » 05 nov 2020, 19:49

Goede uitleg Niels!
Biobenzine is dus eigenlijk ook gewoon hele oude biomassa en dus CO2-neutraal te verbranden :df:

Ik ben niet altijd blij met het compleet versnipperde politieke speelveld in Nederland en de daar bijbehorende coalitievorming met meer dan 3 partijen. Maar het extreem zwart/witte scenario zoals dat tot op heden in de VS heerst is nog erger. Zeker als het verschil in sommige staten letterlijk maar een paar honderd tot een paar duizend stemmen verschilt op een paar miljoen stemmers. Ik zou zeggen dat ze verplicht moeten worden om, bij een kleiner verschil dan 48/52%, samen te werken. Niet dat ik het idee heb dat het dan veel beter zal gaan. Maar nu voelt slechts de helft van zo'n land zich vertegenwoordigd en voelt de andere helft zich besodemieterd. Hier in Nederland is dat meestal het overgrote deel... :tooth:

Tom
Berichten: 21729
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Tom » 05 nov 2020, 20:17

Trump is gewoon een lompe vent, er is ook weinig waarom je sympathie voor hem kan hebben. Hij is op veel punten onvoorspelbaar, daar houden politici natuurlijk niet van. Hoewel ik z'n uitspraken regelmatig nergens op vind slaan, denk ik dat ie wel de juiste man is.

Hij schopt tegen heilige huisjes zoals WHO, VN etc. die zich onschendbaar voelden want ze doen goede dingen. Ooit stokpaardjes van voorgaande politici. Europa hangt aan elkaar van de afspraken met dat soort clubs, we vertrouwen volledig op onze "bondgenoten". Je hoeft de geschiedenisboeken maar open te slaan om te weten dat dat dom is. Als ergens de vlam in de pan slaat kun je morgen recht tegenover elkaar staan.

Dat Europeanen (de media) daarom Trump demoniseren snap ik. We keken altijd op tegen Amerika met hun sterke dollar, grote leger en macht. Trump is een zakenman en denkt ook: lekker makkelijk zo. Vanuit het oogpunt van de Amerikaan denk ik dat hij dat goed doet. Hij weet al die papieren organisaties c.q. heilige huisjes scherp te houden, voert geen oorlog en hij geeft de handel niet zomaar weg aan China. Ook z'n vijanden krijgt hij, waarschijnlijk door z'n onvoorspelbaarheid, wel op de plek die ie wil en voor Amerika goed is (maar door onze globalisten-doordrenkte media wordt dat hier gebracht als iets slechts).

We hebben het hier in Nederland heel goed en voor ons is handel belangrijk, maar onze EU is niet meer dan een lege huls van vergadertijgers. Het leger stelt niks voor. Met de overige EU-landen hebben we niks. Economisch maken we (de EU) ons afhankelijk van China, want een plan ligt er niet. Bestel die elektrische stadsbussen maar gewoon in China, dat moet van de Europese aanbesteding. Een lachertje toch? Oh, wat is die Trump toch dom zeggen we dan :)

Gebruikersavatar
D20VT
Berichten: 872
Lid geworden op: 26 jun 2011, 21:43

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door D20VT » 05 nov 2020, 20:21

2
2
B6F709DE-B783-4A7A-8DB3-C66A8D5EA15D.jpeg (68.77 KiB) 738 keer bekeken
1
1
4556FE99-E51A-4059-9D65-CEFA3B07A792.jpeg (23.52 KiB) 738 keer bekeken

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door romo » 05 nov 2020, 20:52

LOL :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door romo » 05 nov 2020, 20:59

Tom schreef: 05 nov 2020, 20:17 Trump is gewoon een lompe vent, er is ook weinig waarom je sympathie voor hem kan hebben. Hij is op veel punten onvoorspelbaar, daar houden politici natuurlijk niet van. Hoewel ik z'n uitspraken regelmatig nergens op vind slaan, denk ik dat ie wel de juiste man is.

Hij schopt tegen heilige huisjes zoals WHO, VN etc. die zich onschendbaar voelden want ze doen goede dingen. Ooit stokpaardjes van voorgaande politici. Europa hangt aan elkaar van de afspraken met dat soort clubs, we vertrouwen volledig op onze "bondgenoten". Je hoeft de geschiedenisboeken maar open te slaan om te weten dat dat dom is. Als ergens de vlam in de pan slaat kun je morgen recht tegenover elkaar staan.

Dat Europeanen (de media) daarom Trump demoniseren snap ik. We keken altijd op tegen Amerika met hun sterke dollar, grote leger en macht. Trump is een zakenman en denkt ook: lekker makkelijk zo. Vanuit het oogpunt van de Amerikaan denk ik dat hij dat goed doet. Hij weet al die papieren organisaties c.q. heilige huisjes scherp te houden, voert geen oorlog en hij geeft de handel niet zomaar weg aan China. Ook z'n vijanden krijgt hij, waarschijnlijk door z'n onvoorspelbaarheid, wel op de plek die ie wil en voor Amerika goed is (maar door onze globalisten-doordrenkte media wordt dat hier gebracht als iets slechts).

We hebben het hier in Nederland heel goed en voor ons is handel belangrijk, maar onze EU is niet meer dan een lege huls van vergadertijgers. Het leger stelt niks voor. Met de overige EU-landen hebben we niks. Economisch maken we (de EU) ons afhankelijk van China, want een plan ligt er niet. Bestel die elektrische stadsbussen maar gewoon in China, dat moet van de Europese aanbesteding. Een lachertje toch? Oh, wat is die Trump toch dom zeggen we dan :)


Top verhaal Tom !

Trump heeft de pin op neus van de EU en de NATO gezet, zeer terecht NGO`s de wacht aan gezegd die er alleen ter eer en meerdere glorie van zich zelf zitten/zaten; prima.

75 jaar EU leunen op de USA schouder, dat is terecht te veel van het goed. Sterker; het is schandalig en weerzinwekkend, vervolgens met het moralistische vingertje wijzen (EU; wied vooral eerst het onkruid in uw eigen tuin)

Ander voordeel van Trumps onvoorspelbaarheid; niemand (mn China-Rusland) weet exact hoe ie gaat reageren op buitenlandse provocaties , dus worden die landen voorzichtig. Dat is prima voor de stabiliteit in de wereld.

Trump heeft ook niet onnodige oorlogen gestart, wel pogingen gedaan om GI Joe naar huis te halen, dat kunnen niet veel presidenten hem na zeggen.

Het blijft een hork, maar toch ook goede zaken gedaan.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26724
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Martijn_bmw » 05 nov 2020, 21:09

romo schreef: 05 nov 2020, 20:59
Tom schreef: 05 nov 2020, 20:17 Trump is gewoon een lompe vent, er is ook weinig waarom je sympathie voor hem kan hebben. Hij is op veel punten onvoorspelbaar, daar houden politici natuurlijk niet van. Hoewel ik z'n uitspraken regelmatig nergens op vind slaan, denk ik dat ie wel de juiste man is.

Hij schopt tegen heilige huisjes zoals WHO, VN etc. die zich onschendbaar voelden want ze doen goede dingen. Ooit stokpaardjes van voorgaande politici. Europa hangt aan elkaar van de afspraken met dat soort clubs, we vertrouwen volledig op onze "bondgenoten". Je hoeft de geschiedenisboeken maar open te slaan om te weten dat dat dom is. Als ergens de vlam in de pan slaat kun je morgen recht tegenover elkaar staan.

Dat Europeanen (de media) daarom Trump demoniseren snap ik. We keken altijd op tegen Amerika met hun sterke dollar, grote leger en macht. Trump is een zakenman en denkt ook: lekker makkelijk zo. Vanuit het oogpunt van de Amerikaan denk ik dat hij dat goed doet. Hij weet al die papieren organisaties c.q. heilige huisjes scherp te houden, voert geen oorlog en hij geeft de handel niet zomaar weg aan China. Ook z'n vijanden krijgt hij, waarschijnlijk door z'n onvoorspelbaarheid, wel op de plek die ie wil en voor Amerika goed is (maar door onze globalisten-doordrenkte media wordt dat hier gebracht als iets slechts).

We hebben het hier in Nederland heel goed en voor ons is handel belangrijk, maar onze EU is niet meer dan een lege huls van vergadertijgers. Het leger stelt niks voor. Met de overige EU-landen hebben we niks. Economisch maken we (de EU) ons afhankelijk van China, want een plan ligt er niet. Bestel die elektrische stadsbussen maar gewoon in China, dat moet van de Europese aanbesteding. Een lachertje toch? Oh, wat is die Trump toch dom zeggen we dan :)


Top verhaal Tom !

Trump heeft de pin op neus van de EU en de NATO gezet, zeer terecht NGO`s de wacht aan gezegd die er alleen ter eer en meerdere glorie van zich zelf zitten/zaten; prima.

75 jaar EU leunen op de USA schouder, dat is terecht te veel van het goed. Sterker; het is schandalig en weerzinwekkend, vervolgens met het moralistische vingertje wijzen (EU; wied vooral eerst het onkruid in uw eigen tuin)

Ander voordeel van Trumps onvoorspelbaarheid; niemand (mn China-Rusland) weet exact hoe ie gaat reageren op buitenlandse provocaties , dus worden die landen voorzichtig. Dat is prima voor de stabiliteit in de wereld.

Trump heeft ook niet onnodige oorlogen gestart, wel pogingen gedaan om GI Joe naar huis te halen, dat kunnen niet veel presidenten hem na zeggen.

Het blijft een hork, maar toch ook goede zaken gedaan.
Met beide helemaal eens! :thumbup:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Bram » 05 nov 2020, 21:20

DGXCEqbUQAA0ccd.jpg
DGXCEqbUQAA0ccd.jpg (45.97 KiB) 679 keer bekeken
:mrgreen:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8892
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Joop » 05 nov 2020, 21:27

😂

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27886
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Luco » 05 nov 2020, 21:32

en biden is dan :wheelchair:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Niels » 06 nov 2020, 00:36

Goed verhaal Tom behalve dat Trump in eigen land een enorme tweedeling teweeg brengt. Zakelijk doet ie goede dingen die je aanhaalt maar hij richt ook veel schade aan. De wijze waarop hij mensen om zich heen verzameld is verontrustend net zoals hij zich op dit moment manifesteert. Trump zit daar op die positie voor Trump en voor niemand anders.....

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15875
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Bram » 06 nov 2020, 06:25

Dat blijkt wel uit zijn door diverse media onderbroken speech van afgelopen nacht. Als zelfs Fox zegt dat die vol onwaarheden zit en Republikeinen zich daarvan distantiëren, dan ben je hard op weg om de slechtste verliezer ooit te zijn. En dat voor 't oog van de wereld :bag:

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door MarkS » 06 nov 2020, 07:06

Bizar gênante vertoning.

Elise
Berichten: 7324
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Elise » 06 nov 2020, 07:07

Zoon Trump: het beste is een totale oorlog
WASHINGTON - De familie Trump wil zich nog niet neerleggen bij de dreigende nederlaag van president Donald Trump bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen. „Het beste voor de toekomst van Amerika is dat Donald Trump een totale oorlog begint over deze verkiezingen, om de fraude, het bedrog, de dode en verhuisde kiezers, te onthullen. Het duurt veel te lang”, schreef zijn zoon Donald Trump junior donderdag op Twitter.
:bag:

Kadett
Berichten: 4648
Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Kadett » 06 nov 2020, 07:15

Amerikaanse systeem werkt niet en om de 4 of 8 jaar wordt de helft van de prestaties van de voorganger weer teniet gedaan.

Maar het NL systeem met partijen van 1 ot 30 zetels ook niet. Voor NL zou minimale partij grote van 10 ook stuk makkelijker zijn minder versplintering en geef je bepaalde mensen (Kuzu/Sylvana) geen podium meer van onze belastingcenten.

Hele US systeem draait om lobbie en campagne geld. 1 miljard aan reclamekosten voor beide :hammer:

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Shakes » 06 nov 2020, 07:16

Lijkt me een zeer geschikte vent. Prima voor op dit forum :)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door allen » 06 nov 2020, 07:25

Kan iemand me vertellen waarom die oranje aap niet tijdens z’n laatste persconferentie een paar uur terug niet door 12 artsen van het podium is afgedragen? Heel veel gênanter kan zelfs hij zelf het niet meer maken. :blackeye:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door romo » 06 nov 2020, 07:28

De nuchtere conclusie moet zijn;

Niemand heeft die Amerikanen er onder gekregen, niet de Russen, niet de Chinezen. Maar wel hun eigen president.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Shakes » 06 nov 2020, 07:36


Elise
Berichten: 7324
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Bericht door Elise » 06 nov 2020, 08:37


Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], jasverstoppen, k33z, Philipoo, Sabberjoch, Ti-Tourist (Erik) en 467 gasten