Verkeersregelaars

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Elise
Berichten: 7171
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Elise » 02 nov 2020, 22:04

Luco schreef: 02 nov 2020, 15:08 wij hebben de laatste keer een offerte gehad voor 14 dagen lang 2 mensen en 24 uur per dag en dan kom je uit op 32 euro ex btw per uur
Voor 2 personen, dus 16 per persoon neem ik aan?

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 02 nov 2020, 22:20

nee per persoon

Elise
Berichten: 7171
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Elise » 03 nov 2020, 08:45

Ga ik ervan uit dat ze oproepkrachten gebruiken, die ze niet veel meer dan het minimum loon betaald krijgen, vind ik die €32 aardig aan de prijs.
Een parttime postbezorger bij Postnl, zie ik als vergelijkbaar werk, verdient bijvoorbeeld maar €10,17 bruto per uur.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Richardt. » 03 nov 2020, 08:58

Elise schreef: 03 nov 2020, 08:45 Ga ik ervan uit dat ze oproepkrachten gebruiken, die ze niet veel meer dan het minimum loon betaald krijgen, vind ik die €32 aardig aan de prijs.
Een parttime postbezorger bij Postnl, zie ik als vergelijkbaar werk, verdient bijvoorbeeld maar €10,17 bruto per uur.
Zit wel een verschil tussen wat de werknemer bruto krijgt en wat de werkgever in totaal betaald aan loonkosten, waar overhead nog overheen komt.

Ik vind 32eu all-in echt spotgoedkoop, zeker als je na gaat dat het in het voorbeeld van Luco om 24/7 ging en er dus ook nog vast iets van onregelmatigheidstoeslagen in verwerkt zitten.

Elise
Berichten: 7171
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Elise » 03 nov 2020, 09:02

Uiteraard komen daar de werkgeverslasten nog bovenop, maar dan is €32 een eind weg hoor, zeker als ik het vergelijk met ander ongeschoold werk zoals bijvoorbeeld schoonmakers.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Verkeersregelaars

Bericht door EvdP » 03 nov 2020, 09:28

"Vroeger" was de kostprijs van een technisch iemand iets van 1,8 keer het bruto uurloon. (Uitzendbranche)

Een grondwerker (met met schep) kost meer dan een verkeersregelaar. Maar de werkgever van mijn vriendin doet geen zaken met ZZP ers, de bedrijven die ze inhuren doen wel zaken met ZZP ers. Ik vermoed dat veel ZZP ers geen financieel vangnet hebben (verzekeringen / pensioenopbouw).

Een reden waarom er tegenwoordig veel gebruik wordt gemaakt van verkeersregelaars is dat "de belastingbetaler" zich niet aan de regels houdt. Schrikhekken worden aan de kant geschoven, verkeerslichten en verbodsborden genegeerd. Met als gevolg dat "men" gewoon het werkvak inrijdt en hiermee de boel kan vernielen en de wegwerkers in gevaar brengt. Als het dan een beetje meezit moet er opnieuw geasfalteerd worden, nieuwe belijning worden aangebracht en als het echt leuk wordt dan krijgt de opdrachtgever van het werk een verzoek om de schade aan het voertuig (of kleding) van de persoon die het werkvak inreed / fietst / liep te vergoeden. "Oh werd er gewerkt, dat had ik niet door. Ik rij hier altijd langs" "Nee, er staan helemaal geen borden. Wel? Oh, dan heb ik die zeker gemist" "Nee, ik heb het hek echt niet aan de kant geschoven" "De hekken, ja daar kon ik tussendoor fietsen, ik dacht dat het alleen voor auto's gold"

Ik hoor zo nu en dan wel eens wat er gebeurt...

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Verkeersregelaars

Bericht door alt » 03 nov 2020, 11:27

Opeens waren ze er, de verkeersregelaars!

Het zijn bijna allemaal oude mannen, zoals wij nu toch weten waar niemand in Nederland nog achting voor heeft.
Vandaar dat ik mij afvraag als er een aso die door wilt rijden deze kanaries met hun oude stramme benen voor de auto gaat springen?
Nee, dus 32 euro per uur weggegooid geld, maar het zal wel door de overheid zijn voorgeschreven, de nieuwe kleine economie.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Eric H » 03 nov 2020, 12:13

Nee, geen nieuwe door de overheid verzonnen voorschriften.
Meer het feit dat er steeds meer "eikels" zijn die denken dat regels er voor anderen zijn en niet voor hun. (zie verhaal EvdP)
Deze "nieuwe kleine economie" hebben we dus te danken aan de leeghoofden die zich zonder toezicht dus blijkbaar niet aan de regels wensen te houden.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Verkeersregelaars

Bericht door EvdP » 03 nov 2020, 13:04

Wat mijn naamgenoot zegt, eigen schuld dikke bult. Verkeersregelaars zijn niet verplicht. Dan denk je zeker dat al die bewakingscamera's op bouwplaatsen ook verplicht zijn vanuit de overheid? Of dat buiten werktijd de dieseltanks in hijskranen worden gehesen of een laadbak erop gezet. Of een alarm op de tank zodra het niveau te snel daalt. Het is het gedrag wat zulke dingen veroorzaakt, alleen snappen die niwits niet dat "de belastingbetaler" er gewoon voor lapt.

En mijn voorbeelden zijn niet overdreven en niet eens de meest extreme voorbeelden. Vraag aan de gemiddelde asfaltploeg maar eens wat ze meemaken en of ze wel eens fysiek zijn bedreigd. Nou zal dat bedreigen bij een asfaltploeg niet heel snel gaan maar een verkeersregelaar is wel snel de lul.
Laatst gewijzigd door EvdP op 03 nov 2020, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Eric Z » 03 nov 2020, 13:18

Wat een boel Eric’s hier.

Nou kan ik niet ontkennen nooit langs een hek gereden te zijn als er geen hond aanwezig is en de straat bijvoorbeeld opengebroken is. Maar zodra er wegwerkers of verkeersregelaars etc. actief zijn zal je mij dat niet zien doen.
Vaak met de motor en in onbekend gebied dus de opengebroken straat doorgereden of fietspad/voetpad waar niet aan gewerkt word opgereden.

In gevallen van verkeersregelaars als je bij zo’n verkeersregelaar stopt weten ze je wel de juiste kant op te sturen. En als je bestemming aan die weg ligt geven ze ook wel aan of je het kan bereiken. Als het te bereiken is gaat het hek vaak ook gewoon aan de kant. :thumbup:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Verkeersregelaars

Bericht door EvdP » 03 nov 2020, 13:33

^ Mijn voorbeelden waren voorbeelden van situaties tijdens werkzaamheden. Een hek aan de kant schuiven zal ik niet snel doen maar op de motor rij ik ik wel eens over een fietspad als er niemand aan het werk is

Verkeersregelaars zijn (in mijn ogen) een gevolg van het huidige gedrag van veel verkeersdeelnemers. Alleen zijn niet alle verkeersregelaars even geschikt voor hun werkzaamheden. Dat is in mijn ogen een heel ander punt, hetzelfde vind ik wel van meer beroepsgroepen.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 03 nov 2020, 16:33

Wat een hoop aannames weer

Ongeschoold
oude mannen
uwv klantjes
enz
enz

Niks van dit alles
gewoon officiële regelaars met een beroepsaanstelling


Ik kom voor 32 euro per uur iig niet mijn bed uit.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Verkeersregelaars

Bericht door alt » 03 nov 2020, 17:01

Het barst hier van de kanaries bij bomenkappen, glasvezel, rioolwerken, asphalteren, dijkrenovaties, welke kant ik ook op rij , overal werkzaamheden, daarbij komt in Schagen is sinds kort een verkeersregelaarsbedrijf.
Het zijn wel oude mannetjes, maar een vrouw gezien,
Ik zie hier in de noordkop meer kanaries dan boa's of politie.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15826
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Bram » 03 nov 2020, 17:07

Sja, Schagen, daar ga je al hè.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Verkeersregelaars

Bericht door JP » 03 nov 2020, 17:10

Het is dat de weggebruikers steeds meer aso zijn, anders waren ze misschien niet zo veel nodig als tegenwoordig. Verder wel eens met Luco, over die aannames.

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 nov 2020, 18:12

Eerlijk gezegd nog niet slecht; wat hebben ze te investeren? Fluoriserend pak, certificaat en zonnebrandcrème.
Mensen vinden het al veel als je vier tientjes per uur vraagt om een haag te scheren. Kom je aan met heggenschaar, trap, rolsteiger, aanhangwagen bus vol overig gereedschap.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 03 nov 2020, 19:22

Sjoerd MP BMW schreef: 03 nov 2020, 18:12 Eerlijk gezegd nog niet slecht; wat hebben ze te investeren? Fluoriserend pak, certificaat en zonnebrandcrème.
Mensen vinden het al veel als je vier tientjes per uur vraagt om een haag te scheren. Kom je aan met heggenschaar, trap, rolsteiger, aanhangwagen bus vol overig gereedschap.
Lekker denigrerend weer zeg, wat heb je nou nodig om een heg te scheren, een heggeschaar van aliexpres en nog niet eens een diploma.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Riceaux » 03 nov 2020, 19:35

Luco schreef: 03 nov 2020, 16:33 Wat een hoop aannames weer

Ongeschoold
oude mannen
uwv klantjes
enz
enz

Niks van dit alles
gewoon officiële regelaars met een beroepsaanstelling


Ik kom voor 32 euro per uur iig niet mijn bed uit.
Jouw laatste zin niet dan? :tooth:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 03 nov 2020, 19:38

Riceaux schreef: 03 nov 2020, 19:35
Luco schreef: 03 nov 2020, 16:33 Wat een hoop aannames weer

Ongeschoold
oude mannen
uwv klantjes
enz
enz

Niks van dit alles
gewoon officiële regelaars met een beroepsaanstelling


Ik kom voor 32 euro per uur iig niet mijn bed uit.
Jouw laatste zin niet dan? :tooth:
Nee, daar bedoel ik mee dat het gewoon erg slecht betaald is.

Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Sjoerd MP BMW » 03 nov 2020, 22:30

Precies zoals ik schrijf; méér dan een verkeersregelaar. Probeer jij maar met enkel een heggenschaar van Aliexpress een laurierhaag van 4 meter hoog met 50cm te verlagen en de snoeiafval mee te nemen in je Hyundai i10. Ik bedoel dat namelijk helemaal niet denigrerend! Ik heb respect voor iedereen die werkt.

Elise
Berichten: 7171
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Elise » 04 nov 2020, 09:32

Luco schreef: 03 nov 2020, 19:38 Nee, daar bedoel ik mee dat het gewoon erg slecht betaald is.
Of dat slecht betaald is? Geen idee, maar ik vermoed dat het niet ver boven het minimum loon zit van €10,77 per uur.

Zou natuurlijk prachtig zijn als die verkeersregelaars 2 x modaal krijgen en al die mannen die de boel asfalteren 3 x modaal. Vermoed dat e.e.a. wel consequenties voor de wegenbelasting heeft. :whistle:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 04 nov 2020, 09:55

Jij was toch ook ondernemer Elise?
Dan weet jij ook dat met uurtje factuurtje met dit tarief je echt je stinkende best moet doen om überhaupt normaal te kunnen leven.
Dan hebben we het nog niet eens over een aov, pensioen en evt een buffertje.

Elise
Berichten: 7171
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Elise » 04 nov 2020, 10:04

Luco schreef: 04 nov 2020, 09:55 Jij was toch ook ondernemer Elise?
Dan weet jij ook dat met uurtje factuurtje met dit tarief je echt je stinkende best moet doen om überhaupt normaal te kunnen leven.
Dan hebben we het nog niet eens over een aov, pensioen en evt een buffertje.
Maar dat zijn geen ondernemers Luco, die verkeersregelaars zijn mensen in loondienst. (en dat zal wel op een flexibele oproep basis zijn).

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 04 nov 2020, 10:10

Nee dit waren zzpers en het bedrijf kreeg 32 euro dus zal de regelaar rond de 28 hebben gezeten

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Verkeersregelaars

Bericht door alt » 04 nov 2020, 10:20

Toch ben ik wel blij met de kanaries, een stuk beter dan die a-intelligente verkeerslichten bij werkzaamheden aan de weg.

Hier de website van de Schagenese kanaries..

https://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, beske, Bing [Bot], BMWDennis, Bram, dave van marion, Gus, Joost H., k33z, Kadett, MarcF, MParallel, TLRS, wjt, Zed240 en 164 gasten