Verkeersregelaars

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd MP BMW
Berichten: 871
Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
Locatie: Deutschland

Verkeersregelaars

Bericht door Sjoerd MP BMW » 01 nov 2020, 01:13

Wat mij de laatste tijd steeds meer opvalt; verkeersregelaars
Zo’n persoon op een parkeerplaats bij druk evenement of een andere tijdelijke aparte verkeerssituaties begrijp ik, maar ik zie ze steeds vaker ook bij wegwerkzaamheden. Waarom staan ze daar?

Vroeger had je van tijdelijke “domme” verkeerslichten die met een antenne met elkaar verbonden waren. Ze lieten dan een minuut de ene kant van de auto’s voorbij en de volgende minuut de auto’s vanaf de andere kant.
Je ziet ze bijna niet meer... in Nederland dan want in Duitsland zie je ze nog genoeg en sommige bedrijven in NL gebruiken ze ook nog steeds.

Soms staan die verkeersregelaars maar te niksen en te bakken in die hete zon. Melanomen kweken op hun hoofd of ze zitten met slecht weer in hun autootje.

Wat is hier het nut van? Die verkeerslichten zijn toch veel goedkoper tov de salarissen van die verkeersregelaars?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Shakes » 01 nov 2020, 07:55

Dat laatste zal wel meevallen.

Beetje de boa’s onder de verkeerslichten.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 01 nov 2020, 08:12

Tegenwoordig heb je heel veel slimme vri's, zodat de lichten aangepast worden aan de verkeersdruk.
Een dom verkeerslicht kan dan niet en toch heb je vaak op diverse tijden een andere verkeersdruk, een verkeersregelaar anticipeert daarop, een dom verkeerslicht niet.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Verkeersregelaars

Bericht door WJ » 01 nov 2020, 09:10

Ik heb zo'n vermoeden dat die daar steeds vaker staan omdat mensen steeds meer overal schijt aan hebben. Wegwerkers nog net niet voor de klote rijden of rare stunts uithalen om ergens toch in te rijden/voorbij te rijden of weet ik het.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Verkeersregelaars

Bericht door JP » 01 nov 2020, 09:49

Bij wegwerkzaamheden zie je ze inderdaad vaker en soms ook nog icm die verkeerslichten. Zeker als verkeer over een rijbaan moet omdat op de andere rijbaan werkzaamheden zijn. Toch krijg je vaak dat een kraan oid even de rijbaan op moet of een vrachtauto het werkvak uit moet en dan sluiten de verkeersregelaars de baan een paar secondes. Zal ook wel komen doordat de meeste mensen niets doorhebben en denken “ik heb groen......gas!” en dan een wegwerker doodrijden die even manoeuvreert op de doorgaande rijbaan.

Ook als een kant geen verkeersaanbod heeft dan kan die kant wel groen hebben maar dan staat de andere kant voor niks te wachten. Een verkeersregelaar anticipeert sneller.

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Eric Z » 01 nov 2020, 10:01

Ben ik de enige die ze vaker het verkeer niet ziet regelen dan wel? Het lijkt mij een verschrikkelijke baan, 95% van de dag in weer en wind staan nietsen.

Soms zijn ze wel handig en staan ze inderdaad alles te regelen maar ik zie het niet vaak. Het roept bij mij altijd het gevoel op van hier verdient een bedrijf heel goed aan een paar minima met een cursusje verkeersregelen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Verkeersregelaars

Bericht door JP » 01 nov 2020, 10:09

Google de salarissen en ze staan voor €11 bruto per uur in de regen. Voor bijna hetzelfde geld kun je ook thuis in je bed blijven en je handje ophouden.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Verkeersregelaars

Bericht door alt » 01 nov 2020, 10:20

Verkeersregelaar is een onderdeel van de nieuwe kleine economie, d.w.z. werk dat er nog niet bestond.
Net als certificeerders, boa's, zorgverzekeraars, beveiligers, milieuorganisaties, onderhoudsmonteurs, artsenondersteuners, enz.
50 jaren geleden bestonden deze beroepen niet, nu zijn zij opeens wel nodig.

Of er nu een verkeersregelaar staat of een verkeerslicht, wie door wil rijden, rijdt toch nog steeds door, het enigste verschil is dat je dan soms een verkeersregelaar op de motorkap kan hebben.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7014
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Fabian » 01 nov 2020, 11:28

JP schreef: 01 nov 2020, 10:09 Google de salarissen en ze staan voor €11 bruto per uur in de regen. Voor bijna hetzelfde geld kun je ook thuis in je bed blijven en je handje ophouden.
Mijn schoonvader zat in de WW. Slechte rug, 1 oog, slechte knieen. Altijd in fabriek gewerkt. Jaartje voor zn pensioen.....ze wilden hem omscholen tot verkeersregelaar vanuit het uwv...dacht het niet. Maar dat “soort” mensen proberen ze dus zo aan het “werk” te zetten.

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Eric Z » 01 nov 2020, 11:57

JP schreef: 01 nov 2020, 10:09 Google de salarissen en ze staan voor €11 bruto per uur in de regen. Voor bijna hetzelfde geld kun je ook thuis in je bed blijven en je handje ophouden.
Dat bedoel ik, die mensen staan er voor weinig in weer en wind. Ik zou niet graag met ze ruilen.

Maar de factuur naar de gemeente/wegbeheerder zal echt wel een stuk hoger liggen. Vandaar dat ik aangeef dat er volgens mij een paar bedrijven heel goed aan deze “werkverschaffing” verdienen.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 01 nov 2020, 11:58

ik weet wat ze per uur ongeveer kosten, inclusief weekenden en snachts, valt hard mee.

Richardt.
Berichten: 6473
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Richardt. » 02 nov 2020, 09:36

Verkeersregelaars en beveiligers, je ziet ze overal. Ik hoop dat ik nooit zo ver afzak dat ik dat werk moet gaan doen, verschrikkelijk lijkt het mij. Niet alleen omdat je altijd in weer en wind staat, maar het lijkt me vooral ook hersendodend.

Nederland regeltjes land, dus te pas en te onpas moeten ze ingehuurd worden waarbij het maar zelden van echt toegevoegde waarde is naar mijn mening.

Gebruikersavatar
Paskal
Berichten: 3665
Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Locatie: ZO-Brabant

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Paskal » 02 nov 2020, 09:57

Helaas is het tegenwoordig ook vaak noodzakelijk door het gedrag van de weggebruiker. Voorheen was bijvoorbeeld een hek op de snelweg/toerit voldoende om hem af te sluiten (uiteraard in combinatie met bebording etc) als er geasfalteerd werd. Helaas is het tegenwoordig noodzakelijk om daar overal een verkeersregelaar bij te zetten omdat mensen anders de hekken simpelweg aan de kant trekken en door rijden tot aan het vak waar het asfalt eruit gefreesd is. Sterker nog..... men reed soms om de wegwerkers heen, over het verse asfalt wat nog niet eens afgekoeld was :hmmm:

Als je hoort wat die verkeersregelaars naar hun hoofd geslingerd krijgen inclusief fysiek geweld is het geen job om jaloers op te zijn. Zeker als je het in weer en wind staan voor een beperkt salaris in ogenschouw neemt.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31029
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Verkeersregelaars

Bericht door JP » 02 nov 2020, 10:44

Misschien kunnen ze wat KLM-piloten omscholen.

Gebruikersavatar
Rogerb
Berichten: 1555
Lid geworden op: 25 okt 2011, 20:16
Auto: AudiTT/E91 330i

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Rogerb » 02 nov 2020, 10:45

Fabian schreef: 01 nov 2020, 11:28
JP schreef: 01 nov 2020, 10:09 Google de salarissen en ze staan voor €11 bruto per uur in de regen. Voor bijna hetzelfde geld kun je ook thuis in je bed blijven en je handje ophouden.
Mijn schoonvader zat in de WW. Slechte rug, 1 oog, slechte knieen. Altijd in fabriek gewerkt. Jaartje voor zn pensioen.....ze wilden hem omscholen tot verkeersregelaar vanuit het uwv...dacht het niet. Maar dat “soort” mensen proberen ze dus zo aan het “werk” te zetten.
Heerlijke burocratie oplossingen die meer kosten dan het oplevert.. Heeft m'n vrouw bij een voormalig werkgever ook gehad toen ze zwanger was, ze had zicht ziekgemeld omdat niet meer ging, wilde d'r leidinggevende een arbo-onderzoek instellen om te bekijken watvoor werk ze nog wel kon uitvoeren dit terwijl ze zich 3 dagen voor d'r zwangerschapsverlof ziekmelde..

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Verkeersregelaars

Bericht door EvdP » 02 nov 2020, 11:11

Eric Z schreef: 01 nov 2020, 11:57
Maar de factuur naar de gemeente/wegbeheerder zal echt wel een stuk hoger liggen. Vandaar dat ik aangeef dat er volgens mij een paar bedrijven heel goed aan deze “werkverschaffing” verdienen.
Dat valt vies tegen. Laat ik het zo zeggen, ik betaal meer voor "onze" voeger dan dat een verkeersregelaar kost. Ik zou niet graag met ze willen ruilen, zowel financieel niet als met alle "koekenbakkers" die je tegenkomt. Aan de andere kant, de ene verkeersregelaar is de andere ook niet.

(Mijn vriendin werkt in de wegenbouw en heeft zelf ook een verkeersregelaar certificaat)

Online
Eric Z
Berichten: 3966
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Eric Z » 02 nov 2020, 11:42

Het verbaast mij als je ziet hoeveel van die verkeersregel bedrijfjes je tegenkomt. Maar die beconcurreren elkaar dus harder dan ik verwacht.

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Verkeersregelaars

Bericht door EvdP » 02 nov 2020, 11:46

Veel ZZP ers, het zou mij inderdaad niets verbazen als dit "gepromoot" word vanuit het UWV. Jaren terug moest iedereen maar een rijschool beginnen, ook zo'n succesverhaal.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 02 nov 2020, 15:08

EvdP schreef: 02 nov 2020, 11:11
Eric Z schreef: 01 nov 2020, 11:57
Maar de factuur naar de gemeente/wegbeheerder zal echt wel een stuk hoger liggen. Vandaar dat ik aangeef dat er volgens mij een paar bedrijven heel goed aan deze “werkverschaffing” verdienen.
Dat valt vies tegen. Laat ik het zo zeggen, ik betaal meer voor "onze" voeger dan dat een verkeersregelaar kost. Ik zou niet graag met ze willen ruilen, zowel financieel niet als met alle "koekenbakkers" die je tegenkomt. Aan de andere kant, de ene verkeersregelaar is de andere ook niet.

(Mijn vriendin werkt in de wegenbouw en heeft zelf ook een verkeersregelaar certificaat)
wij hebben de laatste keer een offerte gehad voor 14 dagen lang 2 mensen en 24 uur per dag en dan kom je uit op 32 euro ex btw per uur
Laatst gewijzigd door Luco op 02 nov 2020, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39592
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Arthur » 02 nov 2020, 17:48

Da’s niet veul voor 2 weken! Kunnen ze ook schoonmaken en strijken?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Verkeersregelaars

Bericht door alt » 02 nov 2020, 17:53

Da's een schijntje, Luco, €.32.- dat is minder dan een halve cent per uur, maar dat zal wel niet.
Maar als het uurloon van €.32.- is dan zijn Polen een heel stuk goedkoper maar zonder certificaat, weer een verdienmodel.
Het is dus zoals ik schreef de nieuwe klein economie, honderd jaren geleden heten dat werkverschaffing, maar dan moest de staat betalen, nu worden alle werken iets duurder, waar uiteindelijk de rekening bij de belastingbetaler wordt neergelegd.

Het enigste wat een verkeersbeveiliger kan doen als iemand door de barricade is gereden, de barricade weer overeind zetten voor €.32.- per uur.
Regeltjes, regeltjes, waar D. Trump in de USA toch een stel door de shredder heeft gehaald.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 02 nov 2020, 18:09

sorry, per uur natuurlijk

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 02 nov 2020, 18:10

Arthur schreef: 02 nov 2020, 17:48 Da’s niet veul voor 2 weken! Kunnen ze ook schoonmaken en strijken?
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6126
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Verkeersregelaars

Bericht door EvdP » 02 nov 2020, 21:33

32 euro is wat je betaald, niet wat een verkeersregelaar krijgt. Maar die bedragen is ook wat mij werd verteld.

Je betaald meestal wel minimaal voor een halve dag. Eén uurtje kost je dus vier uur want ze kunnen ze dan niet ergens anders inzetten.

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Verkeersregelaars

Bericht door Luco » 02 nov 2020, 21:47

EvdP schreef: 02 nov 2020, 21:33 32 euro is wat je betaald, niet wat een verkeersregelaar krijgt. Maar die bedragen is ook wat mij werd verteld.

Je betaald meestal wel minimaal voor een halve dag. Eén uurtje kost je dus vier uur want ze kunnen ze dan niet ergens anders inzetten.
Klopt, er waren wat zzp-ers bij, die krijgen dan tussen de 25 en 29 euro per uur.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Dimitri, Hitz, mark123, Martijn M, Paul76, Philipoo, RS-Ron, s2k, sitechris, SlowCo en 163 gasten