Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 28 okt 2020, 07:36

Hier maar, overbevolking eindelijk geadresseerd, de moeder van alle ellende;



https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b6090664/

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 28 okt 2020, 08:00

'Mag het een kindje minder zijn?' Dat mag. Graag. Maar dat geldt niet voor de immigranten natuurlijk.

En aangezien overheden dit jaar een handje van hebben 'alle coronapatienten' letterlijk onsterfelijk te maken met alle macht die ze hebben, snap ik dan weer niet dat ze niet inzien dat overbevolking 'het probleem is'....

...oh wacht: Kankerpatiënten/suicidalen/depressieven/mensen met stressgerelateerde aandoeningen en alle pre corona zware ziektegevallen, ja die ruimen nu en straks lekker op.....

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Crookie » 28 okt 2020, 09:49

En ik las gister dat vrouwen die ‘niet in staat zijn’ voor haar kind te kunnen zorgen, verplichte dwang anti conceptie moet ondergaan. Dan heb ik even een wtf momentje.

Ja dat is in Nederland ja.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Crookie » 28 okt 2020, 09:50

Robin schreef: 28 okt 2020, 08:00 ...oh wacht: Kankerpatiënten/suicidalen/depressieven/mensen met stressgerelateerde aandoeningen en alle pre corona zware ziektegevallen, ja die ruimen nu en straks lekker op.....
De big ‘reset’

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 28 okt 2020, 10:13

Eric Wiebes als eerste maar een stevige reset. No mercy.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 28 okt 2020, 10:30

Zit je nou mensen dood te wensen?

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 28 okt 2020, 10:33

Bram schreef: 28 okt 2020, 10:30 Zit je nou mensen dood te wensen?
Ben jij dyslectisch? Wat schreef ik?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15854
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 28 okt 2020, 10:40

Laat maar joh, als 't zo moet.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 28 okt 2020, 10:41

Dank voor de medewerking.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11438
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Hielke » 28 okt 2020, 10:44

Crookie schreef: 28 okt 2020, 09:49 En ik las gister dat vrouwen die ‘niet in staat zijn’ voor haar kind te kunnen zorgen, verplichte dwang anti conceptie moet ondergaan. Dan heb ik even een wtf momentje.

Ja dat is in Nederland ja.
Heb ik ook geen moeite mee. Sommige vrouwen kunnen aanwijsbaar niet voor hun kinderen zorgen, hebben al een aantal kinderen aan de staat moeten afstaan (vervolgens ter adoptie) en zijn door bijvoorbeeld hun gebrek aan intellect of aangetaste geestelijke gezondheid als gevolg van gebruik van middelen niet in staat om te bepalen dat het nu wel genoeg is geweest met hun bijdrage aan de voortplanting. Bruut gezegd, dat fokt, ook met ingrijpen van allerlei instanties die ze nog op andere ideeën probeert te brengen, gewoon door. Met een kleine medische ingreep los dat je dat simpel op. Iedereen is daar tevreden mee. En kom nu aub niet met de rassentheorieën van de Nazi's aanzetten.

Robin
Berichten: 51338
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 28 okt 2020, 10:48

Crookie heeft 'n goed ethisch punt. 100%, maar Hielke's verhaal is mij ook zeer duidelijk en herkenbaar....

Maar wie bepaalt wat/wie/hoe. wel/niet?

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 28 okt 2020, 11:16

Denk dat alle financiële hulpmiddelen voor kinderen afschaffen al een stuk zou helpen.

Gijzert
Berichten: 4991
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Gijzert » 28 okt 2020, 11:19

Peric schreef: 28 okt 2020, 11:16 Denk dat alle financiële hulpmiddelen voor kinderen afschaffen al een stuk zou helpen.
Het gaat hier over mensen met over het algemeen een laag tot zeer laag IQ die niet eens voor zichzelf kunnen zorgen.
Alsof het financiele er ook maar iets toe doet.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 28 okt 2020, 11:23

Verplichte fysieke ingreep gaat echt te ver. Dat zijn praktijken die uitgevoerd worden in landen waar je niet wilt leven. Onbegrijpelijk dat hier zelf een greintje animo voor is.
Dat er een hoop ouders (want ook mannen zijn hier schuld aan!) eigenlijk geen kinderen zouden moeten krijgen, ben ik het volledig mee eens. In die zin zou je kunnen denken aan een belasting op 2e, 3e, 4e, etc. kind. Dat lijkt me een veilig en effectief middel om mensen bewust na te laten denken eer er doorgefokt wordt.
Alle financiele hulpmiddelen afschaffen gaat ook te ver. Er zijn een hoop mensen die bijv. een kinderbijslag echt nodig hebben, ook voor een eerste kind. Kinderen krijgen moet niet iets zijn wat alleen de rijken zich kunnen veroorloven. Het moet echter wel naar verhouding ontmoedigd worden.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Crookie » 28 okt 2020, 11:35

Robin schreef: 28 okt 2020, 10:48
Maar wie bepaalt wat/wie/hoe. wel/niet?
Hier ging het mij om :)

Gijzert
Berichten: 4991
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Gijzert » 28 okt 2020, 11:36

Grappig hoe je daar dan volledig aan de andere kant staat. Verwaarloosde kinderen die steeds afgenomen worden en een niet al te fijn vooruitzicht hebben. Dat dan 5 of 6x binnen 1 disfunctioneel gezin. Niet geestelijk in staat om aan voorbehoedsmiddelen te kunnen denken en alleen maar oerdriften volgen dus telkens na een bevalling na 3 maanden weer zwanger zijn.....

Welke oplossing heb jij daarvoor dan?

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 28 okt 2020, 11:39

De grote denkfout is dit is dat het verslaafde, mensen die niet geld om kunnen gaan, enz zijn.
Vergeet ook niet de mensen die gestudeerd hebben, vaak een kei zijn in hun vak, maar kinderen niet kunnen opvoeden, hoewel zij alles van hun vak weten, maar voor de rest hulpbehoevend.

Jantje zijn moeder is zwanger.
Zijn moeder vraagt aan Jantje: wat zou graag willen hebben, een broertje of een zusje, Jantje?
Jantje: als ik mag kiezen, mama, dan liever een nieuwe fiets.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Crookie » 28 okt 2020, 11:43

Ik zeg niet dat het idee perse verkeerd is Gijzert, een interventie als het ware maar altijd in overleg met arts/familie/naasten. Want net als het recht op abortus moet het niet misbruikt worden. Die grens moet streng bewaakt worden wat mij betreft.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 28 okt 2020, 11:51

Gijzert schreef: 28 okt 2020, 11:36 Grappig hoe je daar dan volledig aan de andere kant staat. Verwaarloosde kinderen die steeds afgenomen worden en een niet al te fijn vooruitzicht hebben. Dat dan 5 of 6x binnen 1 disfunctioneel gezin. Niet geestelijk in staat om aan voorbehoedsmiddelen te kunnen denken en alleen maar oerdriften volgen dus telkens na een bevalling na 3 maanden weer zwanger zijn.....

Welke oplossing heb jij daarvoor dan?
Geen idee. Ik denk echter dat de groep die jij benoemt, dus meerdere kinderen binnen een disfunctioneel gezin, die TEVENS niet de capaciteit hebben om hun financiele situatie te beoordelen, verhoudingsgewijs klein is. Ik denk dat onderwijzing in een vroeg traject, bijv. bij de verloskundige, al heel wat kan brengen, naast een finaciele last die je van tevoren kent.
Verschrikkelijk is het, ik begrijp de gedachtegang, maar ik denk ondanks dat het moeilijk te voorkomen is, deze groep ook geen grote invloed heeft op de overbevolking. Verplichte sterilisatie vind ik walgelijk.

[onpopulaire mening]
Laten we ook niet vegeten, en alt stipte dit al aan, dat er legio gezinnen zijn die 3 of 4 kinderen krijgen, waarvan beide ouders werken, en de kinderen van opa en oma, naar BSO, naar dagopvang gaan, en uiteindelijk opgroeien met een minimale band tussen hen en de ouders. Dat vind ik ook een zeer kwalijke zaak. Maar goed, in de volksmond zijn dat geen 'tokkies', want goede opleiding/dikke baan, etc. Men ziet niet dat er bij die kinderen ook (psychische) armoede heerst, en dat ze soms verre van 'rijk' zijn. De kinderen van dat tokkiegezin zijn wellicht nog gelukkiger ook. Wat wordt hier tegen gedaan? Niets. [/onpopulaire mening]
Laatst gewijzigd door ///Joost op 28 okt 2020, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 26921
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door romo » 28 okt 2020, 11:52

Hielke schreef: 28 okt 2020, 10:44
Crookie schreef: 28 okt 2020, 09:49 En ik las gister dat vrouwen die ‘niet in staat zijn’ voor haar kind te kunnen zorgen, verplichte dwang anti conceptie moet ondergaan. Dan heb ik even een wtf momentje.

Ja dat is in Nederland ja.
Heb ik ook geen moeite mee. Sommige vrouwen kunnen aanwijsbaar niet voor hun kinderen zorgen, hebben al een aantal kinderen aan de staat moeten afstaan (vervolgens ter adoptie) en zijn door bijvoorbeeld hun gebrek aan intellect of aangetaste geestelijke gezondheid als gevolg van gebruik van middelen niet in staat om te bepalen dat het nu wel genoeg is geweest met hun bijdrage aan de voortplanting. Bruut gezegd, dat fokt, ook met ingrijpen van allerlei instanties die ze nog op andere ideeën probeert te brengen, gewoon door. Met een kleine medische ingreep los dat je dat simpel op. Iedereen is daar tevreden mee. En kom nu aub niet met de rassentheorieën van de Nazi's aanzetten.

Geheel mee eens, het is nota bene een oud kinderechter die dit adviseert, ook Mw Dupuis (medisch ethicus)m staat er achter.

Ik ook, want klaar om altijd maar de knip te trekken voor mensen die niet hun verantwoordelijk kunnen nemen, wel de kosten op de maatschappij, recidiverend, af wentelen.
Het is wel een keer klaar, bovenstaande is een zeer humane en maatschappij vriendelijke oplossing. Kinderen van de rekening zijn er tenslotte al meer dan zat !

Gijzert
Berichten: 4991
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Gijzert » 28 okt 2020, 11:56

///Joost schreef: 28 okt 2020, 11:51
Gijzert schreef: 28 okt 2020, 11:36 Grappig hoe je daar dan volledig aan de andere kant staat. Verwaarloosde kinderen die steeds afgenomen worden en een niet al te fijn vooruitzicht hebben. Dat dan 5 of 6x binnen 1 disfunctioneel gezin. Niet geestelijk in staat om aan voorbehoedsmiddelen te kunnen denken en alleen maar oerdriften volgen dus telkens na een bevalling na 3 maanden weer zwanger zijn.....

Welke oplossing heb jij daarvoor dan?
Geen idee. Ik denk echter dat de groep die jij benoemt, dus meerdere kinderen binnen een disfunctioneel gezin, die TEVENS niet de capaciteit hebben om hun financiele situatie te beoordelen, verhoudingsgewijs klein is. Ik denk dat onderwijzing in een vroeg traject, bijv. bij de verloskundige, al heel wat kan brengen, naast een finaciele last die je van tevoren kent.
Verschrikkelijk is het, ik begrijp de gedachtegang, maar ik denk ondanks dat het moeilijk te voorkomen is, deze groep ook geen grote invloed heeft op de overbevolking. Verplichte sterilisatie vind ik walgelijk.
En daar vergis je je dus in. Maar juist voor deze mensen moet bovenstaande in het leven geroepen zijn.

Je onpopulaire mening is weer een hele andere discussie die hier weer niets mee te maken heeft.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 28 okt 2020, 12:07

Waarom is die onpopulaire mening een andere discussie, die ouders zorgen ook niet voor hun kinderen, financieel misschien wel, maar geestelijk niet, imho net zo erg.

Maar wie gaat dan bepalen hoe kinderen opgevoed moeten worden?????????????

pimini
Berichten: 177
Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
Locatie: E36 M3 coupe / E36 316 touring / E36 320 touring / Megane RS III

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door pimini » 28 okt 2020, 12:29

Luco schreef: 28 okt 2020, 12:07
Maar wie gaat dan bepalen hoe kinderen opgevoed moeten worden?????????????
Iemand van het D66 of groenlinks?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door ///Joost » 28 okt 2020, 13:09

Luco schreef: 28 okt 2020, 12:07 Waarom is die onpopulaire mening een andere discussie, die ouders zorgen ook niet voor hun kinderen, financieel misschien wel, maar geestelijk niet, imho net zo erg.

Maar wie gaat dan bepalen hoe kinderen opgevoed moeten worden?????????????
Exact. Het feit dat benoemt wordt dat het een heel andere discussie is, bevestigt juist dat er met twee maten gemeten wordt. Sommige tweeverdieners horen ook helemaal geen kinderen te krijgen. Bij die groep slaat het de andere kant uit. "Geld zat, dus een paar koters extra is wel leuk." Dat moet ook echt benoemd worden onder het kopje 'overbevolking'.

Maar goed, het is een lastige kwestie. Dat is zeker.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27867
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Luco » 28 okt 2020, 13:11

En dan nog de.mensen die kinderen willen omdat zus, broer, neef ze ook heeft :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EricYellow, erwin20vt, Gert-jan, Google [Bot], L5S1, RJK, SlowCo, ThomasGTT en 85 gasten