Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Ja klopt. Sterker nog, 30i sper en M40i sper hebben hetzelfde partnr.
-
Online
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Het is toch hetzelfde sper als in de M2 wat voor de Z4 M40i en M340i gebruikt wordt?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Ik dacht die trap je voor 2k en 2 uur arbeid onder een sperloze 20i of 30i maar bij beiden moeten dus ook nog 3 assen vervangen worden, dat maakt het een stuk minder interessant.
Aan de andere kant moet je je afvragen of je met een cabrio wel dwars moet willen gaan.
Aan de andere kant moet je je afvragen of je met een cabrio wel dwars moet willen gaan.
- Erik dB
- Berichten: 2470
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Waarom niet? Ging met de Z4M ook prima
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Heb je daar ook donuts mee gedraaid en tijdens burnen opgeschakeld naar 2 enz? Dat doe ik als ik een sper heb meestal.
- Kasteel
- Berichten: 5291
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Zeker, door naar 4 en weer terug naar 2
- Kasteel
- Berichten: 5291
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
-
OnlinePhilipoo
- Berichten: 4155
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Kom nou eens een ND mx5 proberenKnot schreef: ↑21 okt 2020, 19:01 Ik dacht die trap je voor 2k en 2 uur arbeid onder een sperloze 20i of 30i maar bij beiden moeten dus ook nog 3 assen vervangen worden, dat maakt het een stuk minder interessant.
Aan de andere kant moet je je afvragen of je met een cabrio wel dwars moet willen gaan.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 6017
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Hij heeft toch al een Cuore voor dat segment?
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Ik blijf het lastig vinden of je nu voor de lichtere 30i moet gaan of voor de M40i. Die laatste heb ik recent gereden en ik was erg te spreken over de auto. Dat ie zwaar in de neus is? Heb ik weinig van gemerkt. Maar ik ben geen André. Ik vind het een heerlijke GT waarmee je ook leuk kunt sturen. Noem het een GT met een sportief randje. Voor mensen als mijzelf perfect.
En prima bruikbaar. Meer dan voldoende comfort, stil genoeg met de kap dicht, redelijk geprijsd (in vergelijking met concurrenten) en ook heb je voldoende bagageruimte. En de B58 motor is een god. Zo heerlijk en met kap open extra genotmomentjes.
Maar de 30i is ook vlot genoeg en duidelijk goedkoper. Die moet ik binnenkort ook maar eens ergens gaan bietsen.
Voor de liefhebbers: mijn bevindingen in wat meer detail. https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-z4-m40i-2020/
En prima bruikbaar. Meer dan voldoende comfort, stil genoeg met de kap dicht, redelijk geprijsd (in vergelijking met concurrenten) en ook heb je voldoende bagageruimte. En de B58 motor is een god. Zo heerlijk en met kap open extra genotmomentjes.
Maar de 30i is ook vlot genoeg en duidelijk goedkoper. Die moet ik binnenkort ook maar eens ergens gaan bietsen.
Voor de liefhebbers: mijn bevindingen in wat meer detail. https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-z4-m40i-2020/
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Ik denk dat de M40i gewoon veel te duur is in NL.
Beste blijft toch een 20i pakken en chippen naar 310pk/470nm. Dan loopt het echt vlot en zakt niet in bij 5000rpm.
Beste blijft toch een 20i pakken en chippen naar 310pk/470nm. Dan loopt het echt vlot en zakt niet in bij 5000rpm.
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
De 30i vond ik levendiger dan de M40i eerlijk gezegd. Het is dat die M40i beter klinkt, maar met een 30i kom je qua power eigenlijk weinig tot niets te kort t.o.v. M40i, al moet je nog wel even dat sperdifferentieel erbij nemen (als die er nog niet op zit / 1e eigenaar hem niet aangevinkt heeft).
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Hoe is de soundtrack van de 30i?
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Vind ‘m niet verkeerd klinken eerlijk gezegd...
...alleen zit er best veel verschil tussen de schijnbaar dezelfde auto’s. Twee vrienden van mij hebben beide de 3.0i uitvoering, maar de en klinkt heel vlak en de ander veel voller, terwijl ze op basis van productiedatum dezelfde specs zouden moeten hebben.
Onder aan de streep zit er best een sportief en lekker roffeltje in voor een viercilinder.
...alleen zit er best veel verschil tussen de schijnbaar dezelfde auto’s. Twee vrienden van mij hebben beide de 3.0i uitvoering, maar de en klinkt heel vlak en de ander veel voller, terwijl ze op basis van productiedatum dezelfde specs zouden moeten hebben.
Onder aan de streep zit er best een sportief en lekker roffeltje in voor een viercilinder.
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Mss de ene net wel OPF en de andere net niet?
-
- Berichten: 5015
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
- veejay
- Berichten: 1832
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
OPF verschil zou er niet zijn als het dezelfde productiedatum was. Voor de B58 in de 4 serie schijnt het qua geluid allemaal minder vanaf half 2018 te zijn door 'WLTP upgrade'. Er kan dat ook geen performance (power/sound) pack meer op heb ik me laten vertellen.
@Chris: Leuk verslag, misschien dan toch ooit een Z4 voor je, ik herinner me nog dat je twijfelde bij een Z4 een paar jaar geleden bij BMW Amsterdam (dit pand wordt van Van Poelgeest lees ik net.)
@Chris: Leuk verslag, misschien dan toch ooit een Z4 voor je, ik herinner me nog dat je twijfelde bij een Z4 een paar jaar geleden bij BMW Amsterdam (dit pand wordt van Van Poelgeest lees ik net.)
- sitechris
- Berichten: 4481
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Ja klopt. Dat was vorige generatie Z4 35is. Daar vond ik het onderstel echt 'net-niet'. Kan me niet helemaal meer herinneren wat het toen was (is denk ik alweer jaartje of 7 terug), maar het kwam er een beetje op neer dat auto soft en wollig aanvoelde wanneer je dat niet wilde en hard wanneer je dat ook niet wilde. Het klopte in ieder geval niet. Jammer, want dat was toen wel een prachtige auto.
De nieuwe generatie klopt imo wel weer.
De nieuwe generatie klopt imo wel weer.
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Er zat een maand verschil in productiedatum; maar ook de nieuwere klonken soms anders... Zeg het maar...
...het verschil:
3.0 nummer 1:
https://streamable.com/60se31
3.0 nummer 2: (laat je niet foppen door de M40i uitlaat tips... )
https://streamable.com/qlzbdi
-
Online
- Berichten: 4669
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Stond de eerste niet in Sport (+) Reageert de motor anders. Meer burbles,pops and bangs etc.
- Joop
- Berichten: 8897
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Allebei gelijke stand, vandaar de verwondering over het verschil...
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Over Black gesproken zeg..... vast iemand die het mooi vind maar ik vind het werkelijk vreselijk... zou er nog geen 40k voor over hebben.
Doe dan bi-color wielen, grille in chroom en bruin interieur.
Doe dan bi-color wielen, grille in chroom en bruin interieur.
- Bijlagen
-
- BlackfridayZ4.JPG (164.74 KiB) 43569 keer bekeken
- Arthur
- Berichten: 39861
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
2e hands is er niet veel te kiezen zoals je zelf gemerkt hebt. Zwart zou ook niet mijn voorkeur hebben, maar als alles klopt moet het maar. Wielen en grille zijn wel aan te passen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26829
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Zwart/Zwart vind ik opzich best prima maar idd wat Arthur zegt dan wel chrome nieren en zilverkleurige wielen.
Die zijn beide te wisselen dus ik zou er niet direct op afketsen
(Mijn eigen Z3 is bijv ook zwart/zwart, beetje chrome buiten en een notenhouten randje binnen vind ik het toch wel een geslaagde combi)
Die zijn beide te wisselen dus ik zou er niet direct op afketsen
(Mijn eigen Z3 is bijv ook zwart/zwart, beetje chrome buiten en een notenhouten randje binnen vind ik het toch wel een geslaagde combi)
-
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 09 aug 2021, 10:37
- Auto: BMW Z4 3.0i S
- Locatie: ZH
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Vraagje onder de mensen die een E89 rijden en/of de markt volgen; valt jullie ook op dat de prijzen all over the place zijn anno 2023?!
Als je zoekt op 35i(S) modellen lijkt een exemplaar met een ton op de teller van gem bouwjaar, bijv 2011, zowel 22k als 32k te kunnen kosten (!)
Lijkt beetje wat de gek ervoor geeft te worden, wat niet echt prettig is als je op zoek bent. Je wilt immers niet de 'gek' zijn die teveel betaalt en even 10k in twee jaar afschrijft.
Misschien klets ik onzin, maar ben wel benieuwd wat de rest denkt
Als je zoekt op 35i(S) modellen lijkt een exemplaar met een ton op de teller van gem bouwjaar, bijv 2011, zowel 22k als 32k te kunnen kosten (!)
Lijkt beetje wat de gek ervoor geeft te worden, wat niet echt prettig is als je op zoek bent. Je wilt immers niet de 'gek' zijn die teveel betaalt en even 10k in twee jaar afschrijft.
Misschien klets ik onzin, maar ben wel benieuwd wat de rest denkt
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berrie, Bing [Bot], Brutus the Legend, Kadett, m@rco en 14 gasten