Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Camiel
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Camiel » 20 okt 2020, 12:38

alt schreef: 20 okt 2020, 09:41 Wat ik al eerder schreef, Lubach is voor het linkse karretje gezet met deze uitzending over onwelgezinde youtube inzendingen uit alle sociale media te weren.
Daar was Lubach mee bezig, niet met de inhoud van zijn uitzending, dat was alleen materiaal om ons te laten zien dat het nodig is om nu eindelijk eens strenge linkse censuur uit te gaan voeren op de sociale media.
Dus niet over de inhoud schrijven, maar over de bedoeling van deze uitzending.
Ik snap niet zo goed wat er links of rechts is aan een discussie over complottheorieen eigenlijk. Net zoals over de corona-maatregelen, mondkapjes is links en viruswaanzin is rechts ofzo? Ik zou eerder zeggen; vind je het belangrijk dat mensen (met name ouderen) beschermd worden, of niet. Niks links of rechts aan. Net zoals; wil je vlees eten of niet. Neem je zonnepanelen of niet. Geef je geld aan goede doelen of niet. Kan links zijn, kan rechts zijn. Ik kan rechts zijn en toch zonnepanelen voor het milieu willen nemen, of links zijn maar geen eurocent aan de kindertjes in Afrika geven.

Anyhow, complottheorieen. Het probleem is dat deze mensen dénken dat ze/de illusie van vrijheid en kennis hebben, terwijl ze zelf juist in een tunnel van valse informatie zitten. Dus waar zij anderen betichten van het volgen van de kudde en het niet kritisch nadenken, doen ze dat eigenlijk zelf (niet). Wat Lubach terecht probeert over te brengen wat mij betreft is; juist door de algoritmes van dit soort mediums niét aan te pakken creeer je een valse werkelijkheid. Je bent nog steeds vrij om alles wat je wil op Youtube te gooien (immers, alle 5G, 9/11, Corona, Pizzagate theorieen staan er nog steeds op) maar die bedrijven hebben een verantwoordelijkheid om mensen te beschermen. Niet door video’s te verwijderen (“linkse censuur”), maar door de algoritmes aan te passen omdat het anders bijna kan dienen als een soort van propaganda (of is dit misschien juist wel de vorm van censuur? Want je vind alleen maar andere meningen als je ernaar op zoek gaat). Als mensen beinvloedbaar, gevoelig voor verslavingen ed zijn en alles wat je ziet en hoort op dit soort platformen (en iedereen die je spreekt) gaat alleen over ‘jouw werkelijkheid’, dan kom je daar zelf niet meer uit, en je begrijpt ook niet waarom anderen dit niet zien (omdat je denkt dat zij hetzelfde zien als jij, terwijl zij de wereld dus heel anders ervaren). En dan krijg je daar nog eens een keer je confirmation bias overheen; je zoekt (en vind, dankzij algoritmes) alleen bronnen die jouw verhaal ondersteunen. En het ergste is wat mij betreft dat die bedrijven dat niet eens doen om een maatschappelijk doel te dienen, maar puur voor financieel gewin. "Jij bent geneigd video's met dit onderwerp vaker te kijken, "anderen die dit keken, keken ook..." dus als we je dit type materiaal (filmpje, post, foto) vaker aanbieden om te kijken spendeer je meer tijd op ons medium, gaat de frequentie van advertenties omhoog en hebben we meer advertentie-inkomsten".

Gelukkig kan 90% van de mensen kritisch nadenken en zich bedienen van meerdere informatiebronnen en binnen de maatschappelijke kaders bewegen, wat verder prima is. Misschien lees je wat meer de Telegraaf en heb je een hekel aan Femke Halsema, misschien lees je meer de Volkskrant en koop je een waterbesparende douchekop, allemaal best. Maar die 10% zou eigenlijk tegen zichzelf beschermd moeten worden om te voorkomen dat ze maatschappelijk onwenselijk gedrag gaan vertonen. Zie: Pizzagate (zowel in Amerika, die kerel die met wapens een pizzeria inliep en de niet-bestaande kelder wilde zien, als die lui die Rutte voor satanistische kinderverkrachter uit staan te maken in Den Haag), afbranden van 5G masten etc.
Laatst gewijzigd door Camiel op 20 okt 2020, 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Camiel

Bericht door Camiel » 20 okt 2020, 12:56

-dubbel-

alt

Bericht door alt » 20 okt 2020, 13:10

Denk echt Camiel, dat je door censuur of algoritmes te veranderen deze mensen hun gedachtegang kan veranderen?
Dat is een linkse gedacht, waarom, de linkse mens denk dat je mensen door op te voeden, c.q. scholing tot de JYUISTE gedachte kan brengen, dit hebben wij in de jaren 70/80 gezien.
De godsdienstige mens denk dat alles is voor bestemt, daar kan je niks aan veranderen, want het staat vast, zeg maar als een evangelie.
Kijk eens hoeveel mensen in iets -god/allah/jaweh- geloven die nog nooit hun idool hebben gezien, maar zij voelen wel dat ie er is, die krijg je ook niet tot het JUISTE inzicht.
Zowel linkse, godsdienstige mensen, querulanten blijven bij hun inzicht, daar verander je niks aan.
Hadden wij de wijsheid maar in pacht, dan waren al deze problemen opgelost.

JP

Bericht door JP » 20 okt 2020, 13:17

9BF86032-C132-44E1-A554-76F4E107F5CD.jpeg
9BF86032-C132-44E1-A554-76F4E107F5CD.jpeg (77.75 KiB) 1016 keer bekeken

Camiel

Bericht door Camiel » 20 okt 2020, 13:28

alt schreef: 20 okt 2020, 13:10 Denk echt Camiel, dat je door censuur of algoritmes te veranderen deze mensen hun gedachtegang kan veranderen?
Dat is een linkse gedacht, waarom, de linkse mens denk dat je mensen door op te voeden, c.q. scholing tot de JYUISTE gedachte kan brengen, dit hebben wij in de jaren 70/80 gezien.
De godsdienstige mens denk dat alles is voor bestemt, daar kan je niks aan veranderen, want het staat vast, zeg maar als een evangelie.
Kijk eens hoeveel mensen in iets -god/allah/jaweh- geloven die nog nooit hun idool hebben gezien, maar zij voelen wel dat ie er is, die krijg je ook niet tot het JUISTE inzicht.
Zowel linkse, godsdienstige mensen, querulanten blijven bij hun inzicht, daar verander je niks aan.
Hadden wij de wijsheid maar in pacht, dan waren al deze problemen opgelost.
Dan is mijn wedervraag; waar zijn deze waanideeën in de eerste plaats gegroeid en 'volwassen geworden'? Juist, sociale media... Hoe vaak hoor je wel niet dat een van deze mensen "ineens door de coronacrisis veel thuis was, en daardoor meer tijd op Facebook is gaan besteden". En dat is geen stereotype, maar dit geven die mensen zelf aan in interviews. Dus die gedachtegang is door dit soort platformen al één kant op veranderd, blijkbaar kan die gedachtegang dus wel veranderd worden.

Zoals ik een tijdje geleden al schreef, "vroeger was de dorpsgek gewoon de dorpsgek". Tegenwoordig weet men (misschien door het gemis aan congruentie en context op sociale media, je weet immers niet wie je wel of niet kunt vertrouwen) niet meer het onderscheid te maken tussen 'mening' en 'feit'. We zouden geen mening op moeten dringen maar mensen moeten wel doordrongen worden van het feit dat een aanzienlijk deel van de mensen op dit soort platformen een dubbele agenda heeft of een andere vorm van gewin zoekt (macht, autoriteit, etc.). Dus, hoe absurd ook, de 'kritische mensen' moet geleerd worden om kritisch te zijn. "Vertrouw niemand, tenzij..." in plaats van "zijn of haar mening sluit aan bij mijn onderbuikgevoelens, hier ga ik me in verdiepen".

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 20 okt 2020, 13:31

JP schreef: 20 okt 2020, 10:12 De besmettingen schommelen elke dag, soms minder dan de dag ervoor. Dit mag alleen niet gemeld worden want 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Dus worden de cijfers licht aangedikt om de angst en alertheid hoog te houden.
Even een paar concrete voorbeelden uit mijn directe omgeving ;

1. Medewerker met klachten maakt testafspraak en blijkt 6x(!) op de lijst te staan. Test negatief, maar stel dat hij positief getest zou zijn, tellen ze dan ook 6x mee?

2. Buurman heeft testafspraak staan in Zoetermeer, maar vanwege de lange wachtrij keert hij om en is weg gereden en heeft dus geen test ondergaan. Dag later belt de GGD "meneer, uw test van gisteren is positief" (...)

En iemand toevallig Erwin vd Looi (bondscoach Jong Oranje) nog gehoord afgelopen zondag?

Luco

Bericht door Luco » 20 okt 2020, 13:33

Het is net de bmw dealer, je wordt genaaid waar je bij staat.

///Joost

Bericht door ///Joost » 20 okt 2020, 14:20

Dat van die positieve testen terwijl er niet getest is, hoor je echt wel vaak hoor. Net alsof ze een M.I.A. als default positief opgeven.

En wat is er met vd Looi?

Landen met de meeste COVID gevallen:

Afbeelding

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 okt 2020, 14:34

Staan we ook eens in de top.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 20 okt 2020, 14:40

tomgtr schreef: 20 okt 2020, 14:34 Staan we ook eens in de top.
:lol: :tong: Maar “lekker” bezig zo te zien als NL zijnde...

///Joost

Bericht door ///Joost » 20 okt 2020, 15:18

Vice-kampioen van de Corona divisie. Het schijnt een zijtak te zijn van de Jupiler league.

Luco

Bericht door Luco » 20 okt 2020, 15:21

tomgtr schreef: 20 okt 2020, 14:34 Staan we ook eens in de top.
Nog even doorzetten dan staan we 1e :lollerdelol: :lollerdelol:

MarkS

Bericht door MarkS » 20 okt 2020, 16:49

alt schreef: 20 okt 2020, 10:05 Als ik de cijfers over c-19 lees, dan heeft Zweden een lage zonder pieken curve, zeker het laagste cijfer met opnames & doden in Europa., maar toch zijn zij in lockdown gegaan.
Misschien nog wat beter/meer lezen dan. ;-)

De besmettingen lopen ook daar op. En harder dan in de buurlanden. Daarbij blijkt van de verwachte groepsimmuniteit weinig terecht gekomen. Dus het Zweedse “sprookje” zou wel eens heel snel kunnen sneuvelen.

alt

Bericht door alt » 20 okt 2020, 17:45

Elise

Bericht door Elise » 20 okt 2020, 18:11

Luco schreef: 20 okt 2020, 08:38 Ik hoop trouwens dat de restauranthouders vandaag het kort geding winnen.
Restaurants en cafés verliezen kort geding en blijven voorlopig dicht

Luco

Bericht door Luco » 20 okt 2020, 18:14

Elise schreef: 20 okt 2020, 18:11
Luco schreef: 20 okt 2020, 08:38 Ik hoop trouwens dat de restauranthouders vandaag het kort geding winnen.
Restaurants en cafés verliezen kort geding en blijven voorlopig dicht
ik had mijn mening iets aangepast, maar uiteindelijk zijn er alleen maar verliezers in deze.

Elise

Bericht door Elise » 20 okt 2020, 18:18

Denk dat we er grotendeels hetzelfde over denken.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 okt 2020, 18:31

Ik sta er een beetje dubbel in qua restaurants. Ergens is het zo zuur, de meeste restaurants hebben al zo gebloed en al zoveel gedaan om veilig te maken. Er waren maar heel weinig aantoonbare besmettingen vanuit restaurants. De 6 dagen voor nieuwe lockdown ben ik 5 x uit eten geweest dus kan niet zeggen dat ik binnen bleef wanneer dat gevraagd werd. Ik snap het dus wel, ze willen het gewoon stil op straat zonder volledige lockdown. Ik vermoed dat de volgende stap is, niet essentiële winkels dicht en scholen dicht zodat ouders meer van huis werken. Laten we hopen dat 2 weken daarvan genoeg is om de besmettingen naar aanvaardbaarder niveau te brengen. En dan in januari weer 2 weken etc. Dat todat er een vaccin is.

Luco

Bericht door Luco » 20 okt 2020, 18:37

tomgtr schreef: 20 okt 2020, 18:31 Ik sta er een beetje dubbel in qua restaurants. Ergens is het zo zuur, de meeste restaurants hebben al zo gebloed en al zoveel gedaan om veilig te maken. Er waren maar heel weinig aantoonbare besmettingen vanuit restaurants. De 6 dagen voor nieuwe lockdown ben ik 5 x uit eten geweest dus kan niet zeggen dat ik binnen bleef wanneer dat gevraagd werd. Ik snap het dus wel, ze willen het gewoon stil op straat zonder volledige lockdown. Ik vermoed dat de volgende stap is, niet essentiële winkels dicht en scholen dicht zodat ouders meer van huis werken. Laten we hopen dat 2 weken daarvan genoeg is om de besmettingen naar aanvaardbaarder niveau te brengen. En dan in januari weer 2 weken etc. Dat todat er een vaccin is.
Nou dat zag ik vandaag dus ook, kijk, er waren heel weinig besmettingen vanuit de restaurants, maar als ik vandaag zag hoe rustig het was in de stad scheelt het gewoon heel veel bewegingen van mensen, want veel gaan dan ff winkelen, boodschappen doen en dan gezellig ff een bakkie doen of lunchen, nu dat niet kan is het gewoon heel erg rustig.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 20 okt 2020, 18:46

Precies dat Luco. Dat er dan nog markt is bij mij voor de deur snap ik dan weer niet helemaal. Was de laatste dagen uitgestorven maar op marktdag nog behoorlijk druk.

Elise

Bericht door Elise » 20 okt 2020, 19:03

Tijdens de lockdown in het voorjaar was hier gewoon elke week markt en nu gaat het ook gewoon door.
Dat begrijp ik niet. Verder zijn het juist de ouderen/zwakke groep, die naar de markt gaan.

Elise

Bericht door Elise » 20 okt 2020, 19:04

tomgtr schreef: 20 okt 2020, 18:31 De 6 dagen voor nieuwe lockdown ben ik 5 x uit eten geweest
En de dag dat je niet uit eten bent geweest stond thuisbezorgd op de stoep :lol:

Kadett

Bericht door Kadett » 20 okt 2020, 19:09

Thuisbezorgd tiss. Bestel altijd direct bij de toko die ik via Just Eat/TB kan vinden. Flinke % wat die 2 innen op bestellingen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 okt 2020, 19:20

Knullig en zeer amateuristisch, waar gaat dit nu nog over?

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/10/20/gg ... g-a4016677

9 maanden onderweg, dit is nog een onderwerp van discussie, WTF

alt

Bericht door alt » 20 okt 2020, 19:29

Nooit bestellen over thuisbezorgd, dat kost de ondernemer 13 % van zijn omzet welke hij moet betalen aan thuisbezorgd.
Het is beter om bij het restaurant rechtstreeks te bestellen.

Plaats reactie