Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door daNpy » 19 okt 2020, 15:54

sitechris schreef: 19 okt 2020, 14:58 Volgens mij gaat dat voor niemand hier werken. Als liefhebber kietel je af en toe het gaspedaal wel eens.
Dat valt in mijn geval wel mee, maar soms wil ik wel eens lekker snel de snelweg optrekken, zonder de limiet echt hard te overschrijven. Ook neem ik de bochten "wat" harder dan gemiddeld en ik denk dat dat voor meer mensen hier geldt :tooth:
Een keer stevig remmen om de boel eens op te warmen komt ook wel voor, zonder dat dat een noodsituatie is (liever niet met verkeer om je heen). Dus dan heb je inderdaad al een paar punten te pakken waarbij het systeem een gevaarlijke situatie kan registreren en er feitelijk niks aan de hand is :zwijntje:
Dus dat het systeem voor mensen hier niet werkt ben ik wel met je eens.

Hoe zou het systeem trouwens registeren op drifters? Zijdelingse versnelling die lang duurt, gecombineerd met rempedaal zonder snelheidsverlies :tooth:

Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 4449
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: BMW M135i xDrive
Locatie: http://www.driveaholic.nl
Contacteer:

Re: Als Nederlander in een Duitse auto over de Nordschleife.

Bericht door sitechris » 19 okt 2020, 19:15

Schadevrije jaren is toch een aardige raadgever als het gaat om iemands rijstijl. Als iemand 3 keer per jaar zijn voorbumper eraf rijdt dan weet je wel dat het mis is.

Een oud omaatje die met 70 op de snelweg rijdt krijgt waarschijnlijk de volle bonus terwijl ze natuurlijk een gevaar op de weg is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Knot en 6 gasten