Corona in Nederland.....
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Re: Corona in Nederland.....
Hij is weer top ...
-
Goed dat er aandacht aan besteed wordt. Lijkt langzamerhand of complotten het “nieuwe normaal” zijn geworden...
-
Lubach kan het altijd mooi vertellen
Had wel het idee dat dit geïnspireerd is door "the social dilemma" van Netflix.

Had wel het idee dat dit geïnspireerd is door "the social dilemma" van Netflix.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mooi en duidelijk. Patrick Savalle bij 12:16.
Gewoon kritisch blijven.
En je hoeft niet in elk complot mee te gaan. Net na 9/11 werd bij Gummen.org in de 9/11 draad het een welles nietes verhaal betreffende 9/11 inside job was geweest, ik stond aan de nietes kan(geen complot).
Patrick die met bouwkundige/wiskundige en andere verhalen kon aantonen dat ten tijde van of net daarna explosies waren die de Twin Towers en Building Nr 7 net dat zetje kregen om verwoest te worden. En waar was de evidence van de Boeing in het Pentagon. Geen Boeing dus complot. Etcetera.
Ik kan het niet hard maken, maar ik heb 't idee dat het toch minder eenvoudig was dan een paar vliegtuigen die ergens invlogen.
Maar Corona is geen complot natuurlijk. En daarmee bedoel ik dat het geen complot is. Ik ben geen complotdenker. Al kom ik voor sommigen misschien vaak wel zo over.
Maar ik ben kritisch op zaken als:
Overheden en de grote farmaceutische industrie die gaan samenwerken. Kleine luiden kunnen het shaken.
Bepaalde regels en wetten er makkelijker door.
Ik zie de anti Trump houding mbt HCQ en The Lancet.
Ik zie filmpjes van artsen met kritiek en 'n duidelijk ánti' verhaal na een paar uur ofzo verwijderd worden van YouTube.
Gewoon kritisch blijven.
Die complotgasten in dat Arjan Lubach verhaal draaien totaal door.
Maar toch. We hebben Het Oostblok/DDR/USSR gehad, Communistisch China, Noord Korea, Venezuela, Cuba en Islamitische landen als Iran.
Daar willen en wilden 'wij' niet wonen toch? Het 1984 verhaal als realiteit. Dat is wat die complotdenkers volgens mij 't meest triggert(dat soort politiestaten) en gooien dat één op één met wat er nu in bijv Nederland gebeurt.
Het weglachen van Arjan als 'Trump is goed' laat ook weer zien hoe biased Arjan is.
En NOS en nu.nl zijn voor mij zeer biased. Ook zonder Corona.
Voor de derde maal:Kritisch blijven. Niet alles voor zoete koek slikken.
Niemand weet het nog hoe 't echt zit. Als we 'straks' uit Corona zijn met ontdekkingen/medicatie etc, ja dan mag je gaan vingerwijzen.
Op dit moment is vingerwijzen naar dit soort lieden 'leuk', het onderuithalen van hun stellingen maar als je zelf het antwoord/de 'waarheid' nog niet eens hebt, hoe lame ben je dan zelf eigenlijk:)
Nu koffie.
Gewoon kritisch blijven.
En je hoeft niet in elk complot mee te gaan. Net na 9/11 werd bij Gummen.org in de 9/11 draad het een welles nietes verhaal betreffende 9/11 inside job was geweest, ik stond aan de nietes kan(geen complot).
Patrick die met bouwkundige/wiskundige en andere verhalen kon aantonen dat ten tijde van of net daarna explosies waren die de Twin Towers en Building Nr 7 net dat zetje kregen om verwoest te worden. En waar was de evidence van de Boeing in het Pentagon. Geen Boeing dus complot. Etcetera.
Ik kan het niet hard maken, maar ik heb 't idee dat het toch minder eenvoudig was dan een paar vliegtuigen die ergens invlogen.
Maar Corona is geen complot natuurlijk. En daarmee bedoel ik dat het geen complot is. Ik ben geen complotdenker. Al kom ik voor sommigen misschien vaak wel zo over.

Maar ik ben kritisch op zaken als:
Overheden en de grote farmaceutische industrie die gaan samenwerken. Kleine luiden kunnen het shaken.
Bepaalde regels en wetten er makkelijker door.
Ik zie de anti Trump houding mbt HCQ en The Lancet.
Ik zie filmpjes van artsen met kritiek en 'n duidelijk ánti' verhaal na een paar uur ofzo verwijderd worden van YouTube.
Gewoon kritisch blijven.
Die complotgasten in dat Arjan Lubach verhaal draaien totaal door.
Maar toch. We hebben Het Oostblok/DDR/USSR gehad, Communistisch China, Noord Korea, Venezuela, Cuba en Islamitische landen als Iran.
Daar willen en wilden 'wij' niet wonen toch? Het 1984 verhaal als realiteit. Dat is wat die complotdenkers volgens mij 't meest triggert(dat soort politiestaten) en gooien dat één op één met wat er nu in bijv Nederland gebeurt.
Het weglachen van Arjan als 'Trump is goed' laat ook weer zien hoe biased Arjan is.
En NOS en nu.nl zijn voor mij zeer biased. Ook zonder Corona.
Voor de derde maal:Kritisch blijven. Niet alles voor zoete koek slikken.
Niemand weet het nog hoe 't echt zit. Als we 'straks' uit Corona zijn met ontdekkingen/medicatie etc, ja dan mag je gaan vingerwijzen.
Op dit moment is vingerwijzen naar dit soort lieden 'leuk', het onderuithalen van hun stellingen maar als je zelf het antwoord/de 'waarheid' nog niet eens hebt, hoe lame ben je dan zelf eigenlijk:)
Nu koffie.
- Luco
Ademen Robin, ademen
Al schijnt dat met corona best lastig te zijn
Al schijnt dat met corona best lastig te zijn
- alt
C-19 heeft ook voordelen, geen handenschudden, alle mohammedanen blij, geen 3 keer zoenen ouwe opoe's. ik blij.
- Camiel
- Auto: BMW 125i E82 Coupé
JFC... Ohne worte.
- Peter Tunissen
Goed verhaal Robin, helemaal mee eens.
Draai hem eens om: de conspiracy theorieën zijn zelf de conspiracy.
Die mensen draaien zo ver door, dat hun hele verhaal meteen totaal niet meer serieus te nemen is.
Dus daarmee is iedere kritiek op de regering en het huidige beleid meteen gedoemd om in het hoekje van de gekkies te belanden.
Dus zo houden de grote techbedrijven als Google, Facebook en Youtube met hun algoritmes de gevestigde orde in stand, die op hun manier de grote techbedrijven op allerlei manieren weer faciliteren.
Die mensen draaien zo ver door, dat hun hele verhaal meteen totaal niet meer serieus te nemen is.
Dus daarmee is iedere kritiek op de regering en het huidige beleid meteen gedoemd om in het hoekje van de gekkies te belanden.
Dus zo houden de grote techbedrijven als Google, Facebook en Youtube met hun algoritmes de gevestigde orde in stand, die op hun manier de grote techbedrijven op allerlei manieren weer faciliteren.
- alt
Het was weer makkelijk scoren voor Lubach met deze pseudo filosofen.
Toch is het interessant wat deze pseudo filosofen zo filosoferend bij elkaar filosoferen.
Mijn vader deed dat ook graag maar dan met peutertjes die bij hem kwamen als hij oubliehoorns aan het bakken was.
De peuters vroegen hem, meneer, hoe kan dat er zomaar wafels uit de machine komen?
Mijn vader, als je goed kijkt zie je daar in de machine bij het vuur allemaal kabouters wafels bakken.
Na enige minuten zag een peuter de kabouters wafels bakken in de machine, nog later zagen zij allemaal kabouters wafels bakken.
Maar een slimme peuter zegt, meneer, maar waar eten & slapen de kabouters.
Mijn vader wijzend op een grote vierkanten vertragingskast van de machine, kijk, dat is hun huisje.
Zo zie maar jong geleerd is oud gedaan.
Toch is het interessant wat deze pseudo filosofen zo filosoferend bij elkaar filosoferen.
Mijn vader deed dat ook graag maar dan met peutertjes die bij hem kwamen als hij oubliehoorns aan het bakken was.
De peuters vroegen hem, meneer, hoe kan dat er zomaar wafels uit de machine komen?
Mijn vader, als je goed kijkt zie je daar in de machine bij het vuur allemaal kabouters wafels bakken.
Na enige minuten zag een peuter de kabouters wafels bakken in de machine, nog later zagen zij allemaal kabouters wafels bakken.
Maar een slimme peuter zegt, meneer, maar waar eten & slapen de kabouters.
Mijn vader wijzend op een grote vierkanten vertragingskast van de machine, kijk, dat is hun huisje.
Zo zie maar jong geleerd is oud gedaan.
- Luco
hee, zet jij je alu hoedje ff afPeter Tunissen schreef: 19 okt 2020, 13:55 Goed verhaal Robin, helemaal mee eens.

- alt
Volgens mij is de boodschap van Lubach, nog meer controle op de -sociale-media.
Niks meer & minder.
Niks meer & minder.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Met controle bedoel je dat we er alvast een beetje aan kunnen wennen dat er van alles weggejorisd wordt en we dat maar normaal moeten vinden om ons simpele zielen een beetje te beschermen.
En dat allemaal zo vlak voor de verkiezingen. Het is toch wat
En dat allemaal zo vlak voor de verkiezingen. Het is toch wat

- Downforce Hans
Hij kan beter stoppen met die paddo`sLuco schreef: 19 okt 2020, 15:35hee, zet jij je alu hoedje ff afPeter Tunissen schreef: 19 okt 2020, 13:55 Goed verhaal Robin, helemaal mee eens.
Dus zo houden de grote techbedrijven als Google, Facebook en Youtube met hun algoritmes de gevestigde orde in stand, die op hun manier de grote techbedrijven op allerlei manieren weer faciliteren.![]()

- Peric
Vind het wel erg makkelijk van Lubach om het zo te stellen.
Zoals Robin al opmerkt, je kunt ook zelf na blijven denken. En natuurlijk helpt info van internet daarbij. Maar Youtube vormt mijn mening niet hoor..
Maar het lijkt wel of Lubach tegenwoordig de man is om te geloven. Hij maakt weer een leuk item en iedereen gaat er in mee. Hij is dus eigenlijk zelf een algoritme. Tuurlijk, hij heeft leuke en goede items, maar hij gooit niet altijd zes.
Zoals Robin al opmerkt, je kunt ook zelf na blijven denken. En natuurlijk helpt info van internet daarbij. Maar Youtube vormt mijn mening niet hoor..
Maar het lijkt wel of Lubach tegenwoordig de man is om te geloven. Hij maakt weer een leuk item en iedereen gaat er in mee. Hij is dus eigenlijk zelf een algoritme. Tuurlijk, hij heeft leuke en goede items, maar hij gooit niet altijd zes.
- MarkS
Ik denk dat je een “klein beetje” de potentiële invloed van social media (en mobile devices) onderschat op ons gedrag. Overigens is dit ook niet iets dat Lubach zelf heeft bedacht. Hij weet het wel op een populaire en leuke manier samen te vatten.
- Peric
Anderen misschien wel, maar ik niet. Sowieso doe ik al niets anders met m'n telefoon dan bellen en Whatsappen(werk).
Ik gebruik het internet om info op te zoeken, en natuurlijk weet ik wel dat ik resultaten krijg die geënt zijn op m'n zoekgeschiedenis. Maar vorm mijn mening niet aan de hand van wat ik voorgeschoteld krijg.
Want zoals bijvoorbeeld Lubach komt met het 9-11-verhaal. Robin had het er pas ook al over, daar heb ik toch ook zo m'n bedenkingen bij. Er klopt te veel niet. En dat vind ik ook met het hele Corona-verhaal. En dat zou dan zijn omdat ik teveel van die negatieve filmpjes kijk die voor me gesorteerd zijn? Neh..
Ik gebruik het internet om info op te zoeken, en natuurlijk weet ik wel dat ik resultaten krijg die geënt zijn op m'n zoekgeschiedenis. Maar vorm mijn mening niet aan de hand van wat ik voorgeschoteld krijg.
Want zoals bijvoorbeeld Lubach komt met het 9-11-verhaal. Robin had het er pas ook al over, daar heb ik toch ook zo m'n bedenkingen bij. Er klopt te veel niet. En dat vind ik ook met het hele Corona-verhaal. En dat zou dan zijn omdat ik teveel van die negatieve filmpjes kijk die voor me gesorteerd zijn? Neh..
- MarkS
Jij bent de uitzondering die de regel bevestigt.
Als je het hele verhaal iets breder trekt gaat het ook op voor whatsapp en e-mail (internet fora) ... heeft ook ermee te maken hoe ons brein reageert op prikkels. Met name ook door gebruik van mobile devices. En daar zitten we best wel hetzelfde in elkaar. Of iedereen het bewust ervaart is een tweede.
Als je het hele verhaal iets breder trekt gaat het ook op voor whatsapp en e-mail (internet fora) ... heeft ook ermee te maken hoe ons brein reageert op prikkels. Met name ook door gebruik van mobile devices. En daar zitten we best wel hetzelfde in elkaar. Of iedereen het bewust ervaart is een tweede.
- Downforce Hans
Ja die lange Frans en zijn kornuiten kwamen erg overtuigend over...... Natuurlijk moet je zelf blijven nadenken maar hier ging mijn voorkeur even niet naar Franssie.....Peric schreef: 19 okt 2020, 19:35 Vind het wel erg makkelijk van Lubach om het zo te stellen.
- Luco
Wat tegenwoordig natuurlijk wel zo is dat als je kritisch bent over de maatregelen of niet meegaat met de meerderheid je ook al gelijk wordt beschuldig van complotdenker en alu hoedjes figuur.
- Peric
Dat wordt hier zelfs op het forum gesteld. Maar ook dat komt voort uit sociale druk.
En dan kunnen sommigen wel zeggen dat de laatste tijd er wel heel veel aluhoedjes zijn, maar er is genoeg aanleiding voor. Niet alleen Corona, maar ook de EU. En nog veel andere onderwerpen.
En dan kunnen sommigen wel zeggen dat de laatste tijd er wel heel veel aluhoedjes zijn, maar er is genoeg aanleiding voor. Niet alleen Corona, maar ook de EU. En nog veel andere onderwerpen.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Niks mis met kritisch zijn.
Maar als ik dan mensen hoor praten over hoe de wereld elite kinderen misbruikt en Trump de man is om dat gevecht aan te gaan, dan haak ik nogal af.
QAnon, vreemde vogels zijn dat.
Maar als ik dan mensen hoor praten over hoe de wereld elite kinderen misbruikt en Trump de man is om dat gevecht aan te gaan, dan haak ik nogal af.
QAnon, vreemde vogels zijn dat.
- tomgtr
Tja en tegenwoordig kan ook elk gekkie met een camera op z’n telefoon de meest onzinnige “waarheden” of “kritische vragen” de lucht in Slingeren via FB, Twitter, Youtube of instagram en er staat een hoeveelheid gelovigen klaar die zich gesterkt voelen in hun weerstand tegen de gevestigde orde.Luco schreef: 19 okt 2020, 20:35 Wat tegenwoordig natuurlijk wel zo is dat als je kritisch bent over de maatregelen of niet meegaat met de meerderheid je ook al gelijk wordt beschuldig van complotdenker en alu hoedjes figuur.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Bedoelen die dwazen waaronder Lange Frans met dat pedonetwerk niet in de basis dingen die Epstein en z’n handlanger/vriendin faciliteerden?
- 328Ti
Die Frans, wát een droeftoeter is dat hee. Man wat is hij diep gezonken zeg. Nooit geweten.
Echt een IQ van een garnaal...
- Luco
328Ti schreef: 19 okt 2020, 21:49 Die Frans, wát een droeftoeter is dat hee. Man wat is hij diep gezonken zeg. Nooit geweten.