Corona in Nederland.....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 okt 2020, 14:52

Mwoah, plausibel en niks mis mee, heeft mij irl al voor heel wat onheil behoed, maarja dit (het forum en internet) is een plat gebeuren. Je hoeft niet overál vraagtekens bij te zetten, maar ik blijf wél kritisch. En vooral mbt Corona helemaal.

20(edit 25) jaar terug 'geloofde' ik klakkeloos elke nieuwsdienst, vertrouwde ik de asielzoeker/immigrant en zag ik in bijna iedereen 'geen kwaad'.

Schade en schande. Het zij zo.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 17 okt 2020, 15:08

Robin schreef: 17 okt 2020, 11:20 Dank.

Ik blijf erbij dat Ramon Bril nog steeds in de 'juiste richting' zit qua percentages en gemiddelden, dat weten we nu wel na tig maanden.
Het ene Stanford onderzoek vertrouw je wel en het andere niet? Of lees ik dat nou verkeerd? (Niet alleen gericht op deze post, ook verder op de pagina nog)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door alt » 17 okt 2020, 15:37

Meestal kan ik het wel vinden met jouw mening, Luco, maar nu niet.
WA heeft als hoofd v/d/ Nederlandse staat een voorbeeld functie, hij mag dus minder als jij & ik.
Het gaat er niet om of het voor zijn gezin veilig is, maar om het voorbeeld te zijn voor zijn onderdanen.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 okt 2020, 15:54

Riceaux schreef: 17 okt 2020, 15:08
Robin schreef: 17 okt 2020, 11:20 Dank.

Ik blijf erbij dat Ramon Bril nog steeds in de 'juiste richting' zit qua percentages en gemiddelden, dat weten we nu wel na tig maanden.
Het ene Stanford onderzoek vertrouw je wel en het andere niet? Of lees ik dat nou verkeerd? (Niet alleen gericht op deze post, ook verder op de pagina nog)

Ik zeg dat ik 't niet weet en dat ik cijfers niet vertrouw. Ook anti corona 'nieuws' zet ik m'n vraagtekens vaak bij, maar Stanford--->Lancet---->WHO des te meer.

Maar wat boeit jou mijn mening, vraag ik mij even hardop af Rico.....

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 okt 2020, 16:08

Maar ik dacht dat een groot deel van de bevolking Rutte een warm hart toedroeg tijdens dit corona gedoe?
En nu struikelt jan-en-alleman over de verantwoording van Rutte tov WA z'n uitstapje?

Ik struikelde al over Rutte's non-acties mbt MH17, z'n 1000 euro 'cadeau' die er nooit kwam, de BTW verhoging van 19 naar 21% in oktober 2012 en z'n onduidelijke corona beleid in 't algemeen. Maar nu met WA moet hij 'vallen'?

Rutte hangt aan mekaar van leugentjes om bestwil en hij zit/staat er nog steeds.(Want hij is een sterke optimistische persoonlijkheid , dat doet hij goed, vragen pareren is hij meester in, om de tuin leiden als geen ander. Kudos)

En wat Luco zegt.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 17 okt 2020, 16:22

alt schreef: 17 okt 2020, 15:37 Meestal kan ik het wel vinden met jouw mening, Luco, maar nu niet.
WA heeft als hoofd v/d/ Nederlandse staat een voorbeeld functie, hij mag dus minder als jij & ik.
Het gaat er niet om of het voor zijn gezin veilig is, maar om het voorbeeld te zijn voor zijn onderdanen.
Natuurlijk heeft die een voorbeeldfunctie, dat ontken ik ook niet.

Maar het ging erom dat we met zijn allen de corona de baas moeten zijn, en in dat licht gezien zijn de gewone vakantiegangers veel erger dan de vakantie van WA wat betreft besmettingsgevaar.

Dus een beetje hypocriet imho om dan alleen over WA te vallen.

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door DF-user-278 » 17 okt 2020, 16:28

Luco schreef: 17 okt 2020, 16:22 Maar het ging erom dat we met zijn allen de corona de baas moeten zijn, en in dat licht gezien zijn de gewone vakantiegangers veel erger dan de vakantie van WA wat betreft besmettingsgevaar.

Dus een beetje hypocriet imho om dan alleen over WA te vallen.
Snap wel wat je bedoelt Luco.

Het lijkt mij vrij evident dat de verantwoordelijkheid bij de burger is gelegd na het weer in stappen openen, ik noem maar even als voorbeeld, de horeca. Maar kennelijk kunnen mensen (nationaal gezien) dit niet aan, want de cijfers spreken boekdelen. Ze kunnen hun pleziertje (drankje in de kroeg, hapje in het restaurant) klaarblijkelijk niet missen.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 okt 2020, 16:29

Even wat anders. Mooi bootje:)
https://www.wajer.com/models/wajer-55

Gebruikersavatar
Barend
Berichten: 1838
Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
Auto: F20 m135i
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Barend » 17 okt 2020, 17:02

Shakes schreef: 16 okt 2020, 21:21 “Zijn huis”

Tuurlijk.
Het is niet alsof ie echt de keuze heeft om koning - met bijbehorende financieele voordelen - te zijn..

Maargoed, “ons huis” dan. Zou ie timeshare doen?

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Hielke » 17 okt 2020, 17:21

Robin schreef: 17 okt 2020, 16:29 Even wat anders. Mooi bootje:)
https://www.wajer.com/models/wajer-55
Mooi Fries bootje ja. Die zou Willem ook wel graag willen hebben.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Bram » 17 okt 2020, 17:44

Robin schreef: 17 okt 2020, 16:29 Even wat anders. Mooi bootje:)
https://www.wajer.com/models/wajer-55
Is dat die speedboot van Wim Lex van 2 miljoen?

Ik ben zeker geen tegenstander van ons Koningshuis omdat ik er (nee dat kan ik niet onderbouwen/staven met keiharde feiten) van overtuigd ben dat het ons ook wat oplevert.

Maar dit vind ik dan wel redelijk discutabel eigenlijk.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Robin » 17 okt 2020, 17:48

Dat is het type Wajer 55 wat hij besteld heeft en waarschijnlijk (?) voor anker daar in Griekenland ligt.

Niks mis mee. Er zijn nu belangrijker zaken. Vind ik.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11436
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Hielke » 17 okt 2020, 17:58

Godverdomme, lekker met 40 knopen van Milos naar Kreta in een schuitje op kosten van de belastingbetaler. Wordt 'm allemaal door de neus geboord nu. Kutland is het ook.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Riceaux » 17 okt 2020, 18:44

Robin schreef: 17 okt 2020, 15:54
Riceaux schreef: 17 okt 2020, 15:08
Robin schreef: 17 okt 2020, 11:20 Dank.

Ik blijf erbij dat Ramon Bril nog steeds in de 'juiste richting' zit qua percentages en gemiddelden, dat weten we nu wel na tig maanden.
Het ene Stanford onderzoek vertrouw je wel en het andere niet? Of lees ik dat nou verkeerd? (Niet alleen gericht op deze post, ook verder op de pagina nog)

Ik zeg dat ik 't niet weet en dat ik cijfers niet vertrouw. Ook anti corona 'nieuws' zet ik m'n vraagtekens vaak bij, maar Stanford--->Lancet---->WHO des te meer.

Maar wat boeit jou mijn mening, vraag ik mij even hardop af Rico.....
Zowel de bron van Hielke als die van meneer Bril zijn afkomstig van Stanford. Dus vandaar mijn vraag. ;)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 17 okt 2020, 19:05

Lol @ alle reacties omtrent het nul risico van WA die op vakantie gaat tov directe collega’s. De collega van Luco kom ik ook nooit tegen, en de collega van Shakes ook niet, dus die mogen van mij ook wel op vakantie... Snap je het probleem van een virus?!

Als je denkt dat WA permanent in een bubbel leeft, dan leef je zelf in een bubbel.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 17 okt 2020, 19:25

///Joost schreef: 17 okt 2020, 19:05 Lol @ alle reacties omtrent het nul risico van WA die op vakantie gaat tov directe collega’s. De collega van Luco kom ik ook nooit tegen, en de collega van Shakes ook niet, dus die mogen van mij ook wel op vakantie... Snap je het probleem van een virus?!

Als je denkt dat WA permanent in een bubbel leeft, dan leef je zelf in een bubbel.
Nee, jij snapt het.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 17 okt 2020, 19:36

Je snapt heb niet als je denkt dat het zuiver gaat om het concrete risico dat WA hiermee zelf qua besmetting(en) loopt / veroorzaakt. Het risico is de boodschap die hij hiermee afgeeft aan de rest van Nederland. Dat is heel wat anders dan dat jij en ik of Henk en Ingrid naar Griekenland gaan. Impact en zo. Maar verder wel grappige discussie hier ...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 17 okt 2020, 19:39

MarkS schreef: 17 okt 2020, 19:36 Je snapt heb niet als je denkt dat het zuiver gaat om het concrete risico dat WA hiermee zelf qua besmetting(en) loopt / veroorzaakt. Het risico is de boodschap die hij hiermee afgeeft aan de rest van Nederland. Dat is heel wat anders dan dat jij en ik of Henk en Ingrid naar Griekenland gaan. Impact en zo. Maar verder wel grappige discussie hier ...
Waar zeg ik dat, natuurlijk heeft die een voorbeeldfunctie, en in dat beeld is het dom om op vakantie te gaan.

Maar veel belangrijker zijn juist de henks en ingrids van nederland die massaal op vakantie gaan in de meest risicovolle gebieden, en de kans dat jij een van die henks en ingrids tegen komt velen malen groter is dan dat je WA tegenkomt.

Dus wat is dan erger of dommer??

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 17 okt 2020, 19:41

Was geen reactie op jou specifiek hoor Luco. Wel fijn dat je me effe quote. ;-)

Maar wat denk jij dat Henk en Ingrid zeggen/denken als Willempie lekker toch naar Griekenland gaat onder deze omstandigheden ...

Het is allebei erg (dom) maar het 1 heeft invloed op het ander en niet vice versa, that’s it.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Shakes » 17 okt 2020, 19:46

Zoals gezegd hij stond vorige maand nog met een restaurant eigenaar daar op de foto. Er bestaat blijkbaar geen bubbel op dit gebied voor hem.

Los daarvan vraagt men zo weinig mogelijk te reizen aan alle inwoners. Ga dan niet zelf op vakantie, blijkbaar alweer en blijkbaar met 5 man ofzo in een compleet vliegtuig. Hoezo millieu?

Op een ander gebied is er duidelijk wel een bubbel. Compleet los van de maatschappij, je bent notabene bij allerlei Corona gerelateerde instanties op bezoek geweest en nog haal je het in je dakpan om ondanks al je adviseurs gewoon schijt te hebben en te vertrekken? Zelfs schoothondje Rutte zegt niet hey luister gappie gewoon in huis blijven? Dit was een grapperhaus xl, een zoveelste clusterfuck van zijn kant. Vorige maand iedereen waarschuwen voor zware tijden en wel 5% uitkering extra krijgen. Je moet het lef maar hebben.

Bananenmonarchie.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27809
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Luco » 17 okt 2020, 19:46

MarkS schreef: 17 okt 2020, 19:41 Was geen reactie op jou specifiek hoor Luco. Wel fijn dat je me effe quote. ;-)

Maar wat denk jij dat Henk en Ingrid zeggen/denken als Willempie lekker toch naar Griekenland gaat onder deze omstandigheden ...

Het is allebei erg (dom) maar het 1 heeft invloed op het ander en niet vice versa, that’s it.
Volgens mij hadden al die henk en ingrid figuren allemaal al geboekt voordat WA het idee had naar Griekenland te gaan.
Ik heb meer moeite met al die henk en ingrids die zometeen na een week feestvieren (want die blijven echt niet binnen) weer terugkomen en zich hier dan ook weer onder het publiek begeven.
Mij lijkt dat toch heel veel invloed.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door ///Joost » 17 okt 2020, 19:48

Luco schreef: 17 okt 2020, 19:25
Nee, jij snapt het.
Lekker inhoudelijk weer.

Wat ik zeg is dat buiten het feit dat WA zo dom is om te gaan, als voorbeeldfunctie voor het volk, hij een doorgever kan zijn van het virus. Een virus heet een virus omdat het via 1, 2, 3, 4, 5 besmettingen wel bij jou terecht kan komen. Of jij wel of niet met WA om gaat doet helemaal niet ter zake. Vandaar dat er zo gehamerd wordt om het aantal verplaatsingen per individu drastisch te verminderen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31035
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door JP » 17 okt 2020, 19:50

Willem gaat gewoon daarheen waar hij na 2000u nog alcohol kan krijgen.

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door MarkS » 17 okt 2020, 19:51

Luco schreef: 17 okt 2020, 19:46
MarkS schreef: 17 okt 2020, 19:41 Was geen reactie op jou specifiek hoor Luco. Wel fijn dat je me effe quote. ;-)

Maar wat denk jij dat Henk en Ingrid zeggen/denken als Willempie lekker toch naar Griekenland gaat onder deze omstandigheden ...

Het is allebei erg (dom) maar het 1 heeft invloed op het ander en niet vice versa, that’s it.
Volgens mij hadden al die henk en ingrid figuren allemaal al geboekt voordat WA het idee had naar Griekenland te gaan.
Ik heb meer moeite met al die henk en ingrids die zometeen na een week feestvieren (want die blijven echt niet binnen) weer terugkomen en zich hier dan ook weer onder het publiek begeven.
Mij lijkt dat toch heel veel invloed.
Het zou in theorie idd zo kunnen zijn dat WA op z’n Instagram / Facebook zat te browsen en dacht als mijn vrienden Henk en Ingrid gaan dan ik ook ...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12543
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Corona in Nederland.....

Bericht door Downforce Hans » 17 okt 2020, 20:00

Nou, net op de tv, gooi je mondkapjes maar weg want er is er geen 1 goed. Getest Door TNO en je verwacht het niet het mondkapje aanbevolen door de overheid is het slechtst......... :lol:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie en 150 gasten