Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Jurjen » 14 okt 2020, 11:47

tomgtr schreef: 14 okt 2020, 11:26 Ik ben op dit moment gewoon geirriteerd dat ik de koersstijging van Just eat niet zag aankomen gister. Doh!!!!

Was toch al wel lang bekend wanneer we met de order update zouden uitkomen ;)

(Ik werk voor JE-TKWY)

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 14 okt 2020, 12:07

Jurjen schreef: 14 okt 2020, 11:47
tomgtr schreef: 14 okt 2020, 11:26 Ik ben op dit moment gewoon geirriteerd dat ik de koersstijging van Just eat niet zag aankomen gister. Doh!!!!

Was toch al wel lang bekend wanneer we met de order update zouden uitkomen ;)

(Ik werk voor JE-TKWY)
Niet naar de cijfers gekeken, maar wordt er al winst gemaakt? :mrgreen: :wink:

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door tomgtr » 14 okt 2020, 12:34

Jurjen schreef: 14 okt 2020, 11:47
tomgtr schreef: 14 okt 2020, 11:26 Ik ben op dit moment gewoon geirriteerd dat ik de koersstijging van Just eat niet zag aankomen gister. Doh!!!!

Was toch al wel lang bekend wanneer we met de order update zouden uitkomen ;)

(Ik werk voor JE-TKWY)
Bedankt voor het zout in de wond hahahahahaha

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 14 okt 2020, 16:18

Techniek en online zijn de aandelen voor de toekomst.
Daarom reeds JE ingestapt. Zelfde geldt voor Disney.
Ook JD.com blijft maar doorgaan. Nu 400 miljoen gebruikers. Grote stijging van welvaart door sterk groeiende middenklasse. Chinese economie groeit ondanks COVID! Natuurlijk de getallen met korreltje zout nemen. Chinezen adopteren de techniek ook razendsnel. Gemiddelde Chinees heeft nooit een pinautomaat gezien maar betaalt wel al met zijn telefoon. Koers gaat verdubbelen komende 1-2 jaar. Verwacht koers rond 150 dollar in 2022. Rond 250 dollar in 2023/2024.
Eigenlijk is het heel simpel. Amazon heeft al laten zien wat er met Jd gaat gebeuren. Chinese/Aziatische markt alleen veel groter.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door tomgtr » 14 okt 2020, 16:21

Gaap

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Jurjen » 14 okt 2020, 16:47

mark323ti schreef: 14 okt 2020, 16:18 Techniek en online zijn de aandelen voor de toekomst.
Daarom reeds JE ingestapt. Zelfde geldt voor Disney.
Ook JD.com blijft maar doorgaan. Nu 400 miljoen gebruikers. Grote stijging van welvaart door sterk groeiende middenklasse. Chinese economie groeit ondanks COVID! Natuurlijk de getallen met korreltje zout nemen. Chinezen adopteren de techniek ook razendsnel. Gemiddelde Chinees heeft nooit een pinautomaat gezien maar betaalt wel al met zijn telefoon. Koers gaat verdubbelen komende 1-2 jaar. Verwacht koers rond 150 dollar in 2022. Rond 250 dollar in 2023/2024.
Eigenlijk is het heel simpel. Amazon heeft al laten zien wat er met Jd gaat gebeuren. Chinese/Aziatische markt alleen veel groter.
Waarom zou de koers verdubbelen de komende twee jaar? De forecasts (qua users) die onderliggend zijn aan de huidige koers hebben dat soort groei natuurlijk al erin zitten.

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 14 okt 2020, 16:54

tomgtr schreef: 14 okt 2020, 16:21Gaap
Als jij interessantere teksten hebt dan mag je het hier
posten hoor. Volgens mij een openbaar forum.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39694
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Arthur » 14 okt 2020, 16:58

mark323ti schreef: 14 okt 2020, 16:18 Techniek en online zijn de aandelen voor de toekomst.
Daarom reeds JE ingestapt. Zelfde geldt voor Disney.
Ook JD.com blijft maar doorgaan. Nu 400 miljoen gebruikers. Grote stijging van welvaart door sterk groeiende middenklasse. Chinese economie groeit ondanks COVID! Natuurlijk de getallen met korreltje zout nemen. Chinezen adopteren de techniek ook razendsnel. Gemiddelde Chinees heeft nooit een pinautomaat gezien maar betaalt wel al met zijn telefoon. Koers gaat verdubbelen komende 1-2 jaar. Verwacht koers rond 150 dollar in 2022. Rond 250 dollar in 2023/2024.
Eigenlijk is het heel simpel. Amazon heeft al laten zien wat er met Jd gaat gebeuren. Chinese/Aziatische markt alleen veel groter.
Als jij dat nu ff garandeert... koop ik wat :D

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 14 okt 2020, 17:02

Arthur schreef: 14 okt 2020, 16:58 Als jij dat nu ff garandeert... koop ik wat :D
Met garantie wil ik ook wel een plukje :blink:

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 14 okt 2020, 17:02

Jurjen schreef: 14 okt 2020, 16:47
mark323ti schreef: 14 okt 2020, 16:18 Techniek en online zijn de aandelen voor de toekomst.
Daarom reeds JE ingestapt. Zelfde geldt voor Disney.
Ook JD.com blijft maar doorgaan. Nu 400 miljoen gebruikers. Grote stijging van welvaart door sterk groeiende middenklasse. Chinese economie groeit ondanks COVID! Natuurlijk de getallen met korreltje zout nemen. Chinezen adopteren de techniek ook razendsnel. Gemiddelde Chinees heeft nooit een pinautomaat gezien maar betaalt wel al met zijn telefoon. Koers gaat verdubbelen komende 1-2 jaar. Verwacht koers rond 150 dollar in 2022. Rond 250 dollar in 2023/2024.
Eigenlijk is het heel simpel. Amazon heeft al laten zien wat er met Jd gaat gebeuren. Chinese/Aziatische markt alleen veel groter.
Waarom zou de koers verdubbelen de komende twee jaar? De forecasts (qua users) die onderliggend zijn aan de huidige koers hebben dat soort groei natuurlijk al erin zitten.
Natuurlijk zit een bepaalde groei verdisconteerd in de groei. Maar als je die redenering had toegepast op Amazon dan was dat aandeel nu nog steeds 500 dollar waard geweest.
reden voor mijn prognose is als volgt. Er vind een politieke, economische en demografische verschuiving plaats. Amerika is sinds de WO II de dominante kracht in de wereld. Ook de grote beurswinsten waren de afgelopen jaren daar te maken. Zal nog steeds zo zijn in de toekomst.
Maar China groeit en groeit hard. De middenklasse groeit, de welvaart groeit en de consumptie groeit. Chinezen slaan hele stappen over van de economische ontwikkeling
Online shoppen en fintech gaat gigantische sprongen maken. China wordt de dominante economische macht. Daarom investeer ik met name in China. Maar ook bestuurders van bijv BlackRock en Bridgewater denken er zo over.
Natuurlijk weet ik de toekomst niet. Maar blijkbaar ergeren sommige mensen zich eraan dat ik iets schrijf over wat ik verwacht. Maar volgens mij is dat nou juist waar een forum voor bedoeld is.

Betere onderbouwing zo?

Gebruikersavatar
Jurjen
Berichten: 1602
Lid geworden op: 31 mei 2007, 16:31
Auto: 987S / 955
Locatie: Cotswolds

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Jurjen » 14 okt 2020, 17:09

Ik was gewoon benieuwd naar hoe je tot die conclusie kwam. Lastige is natuurlijk altijd welke aannames er nodig zijn om een bepaalde koers te rechtvaardigen. Jouw verwachting is blijkbaar rooskleuriger dan de markt nu (anders zou je natuurlijk niet kopen). Ik heb geen idee hoeveel users er nu in de aannames zit.

Wat voor risico's denk/reken je voor jezelf mee mbt het investeren in China /JD?

Online
Richardt.
Berichten: 6491
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Richardt. » 14 okt 2020, 17:11

Ik snap je wel, maar snap de anderen ook. Je blijft het riedeltje herhalen en noemt vrijwel alleen JD.com

Ik heb er ook een aantal gekocht een aantal maanden terug. Het groeit langzaam, maar heeft ook heel lang amper bewogen. Vaak een paar procenten omhoog en een paar dagen later diezelfde procenten weer omlaag.

Ik sta voor nu op +30% en dat is lekker. Wellicht stijgt het door, wellicht knapt de bubbel en wordt het negatief. De potentie zie ik wel, maar ik zie zelf ook niet zo goed in wat hun uniek maakt (afgezien van de de Chinese markt)

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 14 okt 2020, 17:23

Alles wat online is groeit als kool, maar zijn die verwachtingen terecht?
Ik heb daar wel wat twijfels over.

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 14 okt 2020, 17:38

@Richardt:
Ik geef meteen toe JD mijn favoriet is. Maar ik post ook over Shell, JE, Disney.
Maar volgens mij is Jd nog niet goed bekend bij het brede publiek. Daarom besteed ik er wat aandacht aan.
En ik vind sommige opmerkingen nogal flauw. Als iemand iets post over een auto die ik niet interessant vind dan ga ik ook niet vragen of hij daarover niet meer wil posten. Als je iets interessant vind dan kan je inhoudelijk reageren. Vind je het niet interessant dan sla je gewoon over.
Dit is een openbaar forum. Iedereen mag posten wat hij wil. Ik heb van mijn ouders vroeger geleerd iedereen met respect te behandelen. Dat doe ik ook op een forum.

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 14 okt 2020, 17:46

Jurjen schreef: 14 okt 2020, 17:09 Ik was gewoon benieuwd naar hoe je tot die conclusie kwam. Lastige is natuurlijk altijd welke aannames er nodig zijn om een bepaalde koers te rechtvaardigen. Jouw verwachting is blijkbaar rooskleuriger dan de markt nu (anders zou je natuurlijk niet kopen). Ik heb geen idee hoeveel users er nu in de aannames zit.

Wat voor risico's denk/reken je voor jezelf mee mbt het investeren in China /JD?
De omslag is op dit moment de marge expansie. JD heeft itt Alibaba enorm geïnvesteerd in de supply chain. Alibaba heeft een platform met vele hogere marges. Soms vergelijken ze het een beetje met EBay. Al is Alibaba veel en vee meer dan dat. JD had flinterdunne marges, rond 0,5 %. Nu de chain is opgebouwd zie je dat de marges nu toenemen. Nu rond 2-2,5%. Ook spin-off als JD Health en Digits zijn miljarden bedrijven geworden.
Dus door marge expansie neemt de winstgevendheid enorm toe.
Verder staat Jd bekend om zijn betrouwbaarheid. Ze zijn preferred chanel van eigenlijk alle luxe merken die in China willen verkopen. Alibaba heeft heel veel last van nep producten. Je ziet nu ook dat Alibaba gaat investeren in de supplying chain. Maar daarin lopen ze dus gigantisch achter op JD. Een andere enorme kracht van JD is dat ze door hun enorme logistiek bijna al hun klanten binnen 1 dag kunnen voorzien.
JD heeft dus wel degelijke een moat of competitive edge.
Qua risico’s worden altijd de Chinese boekhoudfraude genoemd. Denk aan Lukin Koffee. Bleek te berusten op fraude. Nou wordt JD ge- audit door een van de grote kantoren. Maar Wirecard heeft aangetoond wat dat waard is.
Verder is mijn eigen risico beperkt omdat ik in stapjes ingestapt ben. Dus ook al zakt het tot de helft dan maak ik nog winst. Daarom blijf ik aankopen. Als laatste call 115 Jan 2023.

mark323ti
Berichten: 1486
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door mark323ti » 14 okt 2020, 18:51

Maar om over ander aandeel te beginnen.
Ben ook enthousiast over Galapagos. Kleine hick up met grote consequenties wat betreft FDA approval. In Europa en Japan wel goed gekeurd. FDA approval hangt op risico’s bij mannelijke onvruchtbaarheid. Dus voor vrouwen sowieso geen probleem. De meeste mannen met reuma zijn 50+ dus dan is vruchtbaarheid eigenlijk geen issue. Alleen is het voor mannen wel een psychologisch dingetje. Verder nog brede pijplijn met medicatie voor indicaties waarbij markt I omzet gigantisch is. Cashpositie (rond 5 miljard) alleen is al 85 per aandeel waard. Dus heel veel opwaarts potentieel, zijwaarts ook mogelijk. Flinke daling eigenlijk zo goed als uitgesloten.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9346
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Bert ///M3 » 14 okt 2020, 21:08

Niels schreef: 05 okt 2020, 20:56 Nou in die zin, uit die uitzending van Lubach was mij niet helemaal duidelijk dat Euronext die info beschikbaar stelt. Tenminste, of ik heb dat specifieke gemist. Ik was in de veronderstelling dat Flowtraders en consorten er zelf alles aan deden om het snelste te zijn in het oppikken van markt signalen.

Er is natuurlijk duidelijk een verschil als je info beschikbaar gesteld krijgt door notabene Euronext of dat je zelf signalen overal en nergens vandaan trekt om markt informatie te vergaren. In dit geval is het gewoon handelen met voorkennis, niet omdat je snelle markt analyses doet..
Bepaalde marktsignalen zijn gewoon te koop.

Dingen als MOC imbalances en bepaalde cijferdata daar betalen ze gewoon voor om die als eerste te hebben.

Op de S&P500 zie je op stille dagen een sprong, kwartier voor sluiten. Dan worden de MOC gegevens gepubliceerd en die HFT boeren springen daar dan op in.

Verder maken bedrijven ala flow traders gebruik van co hosting bij bijvoorbeeld Euronext om een zo laag mogelijke latency te hebben.

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4519
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Eeuwe » 14 okt 2020, 21:14

Is ook kwestie van geluk. Heb twee week een groot aantal aandelen van Unibail Rodamco Westfield opgepikt (@ 30,00), terwijl iedereen mij voor gek verklaarde omdat kantoorpanden/detailhandel vastgoed op dit moment risicovol is. Het enige waar ik op dit moment spijt van heb is dat ik op dit moment van schrijven (@ 36,16) niet meer ingeslagen heb twee week geleden.

En aan de andere kant verlies ik momenteel, wederom (zucht), aan RDS.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9346
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Bert ///M3 » 14 okt 2020, 21:31

Niels schreef: 04 okt 2020, 17:13 Alt, mijn ervaring (als ex offshore platform supervisor bij Shell) is dat boren en produceren echt compleet verschillende takken van sport zijn. Ik weet (vanuit de productie tak) alleen wat een boorplatform per dag kost en wat het uiteindelijk heeft gekost om een geboorde put in productie te brengen. Verder heb ik er echt geen zicht op wat de kosten zouden zijn van het boren buiten de standaard offshore zaken zoals een boot of een heli. Iemand die zich andersom met boren bezig houdt heeft geen zicht op de operationele (en bv de development kosten) en het zijn offshore net een stelletje oude wijven. Er gaan zoveel verhalen rond dat het af en toe RTL boulevard lijkt :tooth: Tot nu toe is het wel mijn leukste baan geweest, ik vond de offshore business prachtig maar mijn vrouw niet bepaald..

Zo’n ding op zee run je echt niet voor 9 cent de kuub, zeker niet omdat ze op leeftijd zijn en er steeds minder kuubs uitkomen. Ik denk dat het dubbele eerder komt maar Wiebes schijnt nu eindelijk fiscale tegemoetkomingen te realiseren ingaande 1 januari dit jaar dus wellicht ligt het nu wat gunstiger. Wellicht heeft jouw kennis opgepikt wat de operationele of de development kosten waren want dan zou je in de buurt kunnen zitten. Echter moet je ze nog ff bij elkaar optellen.

Niettemin heb ik daarom ook geen geloof in offshore windparken. Logistiek en maintenance op zee kosten letterlijk kapitalen :wink:
Boren is compleet verschillend van project tot project.

Soms is het simpel een gat in de grond boren en zo klaar maar als het een lastige locatie is en je met zaken als MPD aan de gang moet of je moet fracken dan duurt het allemaal veel langer en zijn de kosten veel hoger.

Verder ben je er niet met alleen de kosten voor een boorplatform, omdat veel zaken zoals datalogging, directional services, casing crew, drilling fluid etc door de operator betaald worden.

Scheelt ook nog of je een jack-up gebruikt, of een semi-sub, of bijvoorbeeld een subsea template in combi met een jack-up etc.

Verder zijn er de laatste 10 jaar enorme sprongen gemaakt wbt efficiency, een well opleveren gaat nu 2x zo snel afhankelijk van type project. Staat wel tegenover dat een high efficiency unit qua dayrate duurder is. Maar bijvoorbeeld op dit moment heb je een high efficiency unit voor minder als wat een operator 10 jaar geleden voor een schroothoop uit 1980 betaalde.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10402
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door tomgtr » 14 okt 2020, 21:40

mark323ti schreef: 14 okt 2020, 17:38 @Richardt:
Ik geef meteen toe JD mijn favoriet is. Maar ik post ook over Shell, JE, Disney.
Maar volgens mij is Jd nog niet goed bekend bij het brede publiek. Daarom besteed ik er wat aandacht aan.
En ik vind sommige opmerkingen nogal flauw. Als iemand iets post over een auto die ik niet interessant vind dan ga ik ook niet vragen of hij daarover niet meer wil posten. Als je iets interessant vind dan kan je inhoudelijk reageren. Vind je het niet interessant dan sla je gewoon over.
Dit is een openbaar forum. Iedereen mag posten wat hij wil. Ik heb van mijn ouders vroeger geleerd iedereen met respect te behandelen. Dat doe ik ook op een forum.
Er is een groot verschil tussen over aandelen discussiëren of constant het zelfde aandeel te pitchen. Het is hardstikke leuk dat jij JD de chinese Amazon vindt, maar als ze dat niet op korte termijn blijken te zijn is er opeens een verrassend nieuwe naam die dat opeens blijkt te zijn. Wirecard was ook de toekomst volgens vele beleggers.

Het is leuk dat je die visie hebt maar om dat nou nog eens om de pagina uit te leggen snap ik niet. Iedereen actief in dit draadje heeft je visie wel gezien. Je brengt er ook geen nieuws over. Alleen dat jij het geweldig vindt. Ik zie niemand Anders hier 1 aandeel zo pitchen. Ik zie mensen wel discussies voeren over bepaalde aandelen als RDS, Flowtraders of Galapagos. Maar over JD zie ik geen discussie, geen nieuws. Alleen jouw visie. And again and again and again.

Er zijn inderdaad ook draadjes over auto’s die me geen bal interesseren. Dan onthoud ik me van commentaar. Maar dit is volgens mij een draadje om visies of nieuws over aandelen te delen. Alleen jouw visie herhalen voor dezelfde parochie geeft bij mij een gaapreactie.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2370
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door HansD » 15 okt 2020, 10:16

eBoonstra schreef: 14 okt 2020, 21:14 Is ook kwestie van geluk. Heb twee week een groot aantal aandelen van Unibail Rodamco Westfield opgepikt (@ 30,00), terwijl iedereen mij voor gek verklaarde omdat kantoorpanden/detailhandel vastgoed op dit moment risicovol is. Het enige waar ik op dit moment spijt van heb is dat ik op dit moment van schrijven (@ 36,16) niet meer ingeslagen heb twee week geleden.

En aan de andere kant verlies ik momenteel, wederom (zucht), aan RDS.
Netjes, valt de goede kant op. Zat er ook met schuin oog naar te kijken maar durfde niet.

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 15 okt 2020, 10:23

mark323ti schreef: 14 okt 2020, 18:51 Flinke daling eigenlijk zo goed als uitgesloten.
Ik vind dit soort uitspraken gewaagd, ongeacht welk fonds het betreft.

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 15 okt 2020, 10:25

tomgtr schreef: 14 okt 2020, 11:26 Ik ben op dit moment gewoon geirriteerd dat ik de koersstijging van Just eat niet zag aankomen gister. Doh!!!!
Gezien URW vandaag, hoe gaat het daar met je irritatie? :tooth:

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4519
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Eeuwe » 15 okt 2020, 11:15

HansD schreef: 15 okt 2020, 10:16
eBoonstra schreef: 14 okt 2020, 21:14 Is ook kwestie van geluk. Heb twee week een groot aantal aandelen van Unibail Rodamco Westfield opgepikt (@ 30,00), terwijl iedereen mij voor gek verklaarde omdat kantoorpanden/detailhandel vastgoed op dit moment risicovol is. Het enige waar ik op dit moment spijt van heb is dat ik op dit moment van schrijven (@ 36,16) niet meer ingeslagen heb twee week geleden.

En aan de andere kant verlies ik momenteel, wederom (zucht), aan RDS.
Netjes, valt de goede kant op. Zat er ook met schuin oog naar te kijken maar durfde niet.
Vandaag ook een enorme plus er bij. Ongekend, wat gebeurt hier eigenlijk?

En wat gebeurt er bij Shell? Die zakt ook als een baksteen (en daar ben ik minder blij mee :( )

Elise
Berichten: 7263
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Aandelen/Beurzen....wie doet wat?

Bericht door Elise » 15 okt 2020, 11:19

eBoonstra schreef: 15 okt 2020, 11:15 Vandaag ook een enorme plus er bij. Ongekend, wat gebeurt hier eigenlijk?
PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Een groep aandeelhouders onder aanvoering van voormalig Unibail-baas Léon Bressler heeft de aanval ingezet op winkelvastgoedfonds Unibail-Rodamco-Westfield (URW). De groep, waar ook de Franse techinvesteerder Xavier Niel deel van uitmaakt, heeft ruim 4 procent van de aandelen van het bedrijf in handen.

Bressler en Niel roepen hun mede-aandeelhouders in een interview in de Franse krant Le Figaro op tegen de plannen voor een aandelenuitgifte te stemmen. URW wil voor 3,5 miljard euro aan nieuwe aandelen uitgeven. Dat geld wil het door de coronacrisis getroffen bedrijf onder meer gebruiken om de schuldenlast terug te dringen.

De huidige aandeelhouders zien het plan niet zitten omdat hun belang daardoor verwatert. Bressler en Niel hebben ook vraagtekens bij het beleid van URW. Ze zien liever dat het bedrijf zich vooral gaat richten op Europese winkelcentra op toplocaties. Het huidige management zien ze als "een gevangene van zijn eigen falende strategie die begonnen is met de overname van Westfield". Verder willen Bressler en Niel voor zichzelf en de Spaanse zakenvrouw Susana Gallardo een plek in de raad van commissarissen van URW.

De aandeelhouders van URW mogen zich op 10 november uitspreken over de plannen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: frankie, Google [Bot], Hielke, Kadett, Kasteel, krentenbol, MarcF, Miesjel, RJK, Tristan en 63 gasten