Gezocht: remschijven die niet direct krom staan

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Gezocht: remschijven die niet direct krom staan

Bericht door Bort » 06 sep 2007, 13:45

Ik zit ondertussen al aan mijn derde zimmermann remschijvenset vooraan. Het eerste setje stond erop toen ik mijn M kocht. Dat waren geboorde schijven, maar dat mag niet van de Belgische autokeuring, dus een setje volle schijven van zimmermann gekocht. Krom na een zware noodstop op de Duitse autobahn (240 > 100 kmu vol in de remmen). Tweede setje, vervangen in garantie, maar nu dus ook krom (iets minder dan een half jaar erop zonder intensief gebruik, niet op de rem blijven staan voor het rode licht, nix dat schijven zou kunnen beschadigen behalve normaal gebruik).

Ik krijg daar een beetje het schijt van, dus nu ben ik op zoek naar schijven die niet direct krom staan :roll: De remblokken die ik gebruik en wens te behouden zijn de EBC red stuff blokken. Over de remcapaciteit ben ik zeker tevreden, dus die moeten niet weg (tenzij die aantoonbaar kromme schijven kunnen veroorzaken natuurlijk :lol: ).

Graag uw suggesties.
Geen BigBrakeKit en de schijven moeten Europees keuringlabel hebben.

Ik ben benieuwd :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 sep 2007, 13:50

De originele schijven van de E36 M3 3.2 pakken samen met een goeie set race remblokken, bijvoorbeeld carbon loraine RC6, Mintex F1R/F2R, Pagid oranje/geel/grijs/zwart. Carbon Loraine RC6 is niet heel erg duur en volgens sommigen beter als het Mintex/Pagid spul.

Die EBC spullen die je gebruik zijn de grootste rommel imho. Ook dikke kans dat je trillingen daar vandaan komen door afzettingen op de schijven. Dat spul is gewoon niet opgewassen tegen bijvoorbeeld gebruik op de ring.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 06 sep 2007, 14:16

Waarom zijn die beter dan de 3.0 remschijven?

Dat jij EBC dikke brol vind, heb ik al gelezen op verschillende fora :D

Wat vind je trouwens van Ferrodo DS2500? Ik ben ook geen extreme ringrijder, 2 rondjes max na elkaar. Ze moeten ook voor dagelijks gebruik dienen, dus ook zo snel mogelijk bijten en niet na 3 km pas echt goed :lol:

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 06 sep 2007, 14:26

3.2 schijven hebben een aluminium hart.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 06 sep 2007, 14:30

Bedankt en sorry voor mijn onwetendheid, maar dat is beter omdat...? :)

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 06 sep 2007, 14:30

Gasten van het duitse RS4 forum zijn anders zeer te spreken over de Redstuff EBC blokken icm de standaard RS4 B7 schijven.

En die branden iets tot op de vloer af als het niet aan hun verwachting voldoet.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 06 sep 2007, 14:30

En wat is krom? Aantoonbaar krom met het blote oog door ze op een vlak en glad oppervlak te leggen, of wat trillingen tijdens het remmen?

Waarschijnlijk is het volgende verhaal interessant om te lezen:

http://www.stoptech.com/tech_info/wp_wa ... disk.shtml


SteV6

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 06 sep 2007, 14:35

Krom: trillingen waarvan je stuurstang bijna in twee breekt (zo lijkt het althans, of dat nu werkelijk zal gebeuren is natuurlijk iets geheel anders). Het trillen bleef heel lang weg na het monteren van nieuwe schijven, dus ik neem aan dat ze "krom" staan, of ongelijk zijn afgesleten ;) Wel enkel bij heel hard remmen. Bij matig remmen uiteraard slechts lichte trillingen.

Gaat dat artikel over het feit dat kromme remschijven niet bestaan? Dan heb ik het al gelezen (de website wordt hier op m'n werk geblokkeerd).

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 06 sep 2007, 14:36

Bort schreef:Bedankt en sorry voor mijn onwetendheid, maar dat is beter omdat...? :)
betere koelingsmogelijkheden.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 06 sep 2007, 14:37

Ok bedankt, best wel een belangerijk feature indeed :)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 sep 2007, 14:57

Bort schreef:Waarom zijn die beter dan de 3.0 remschijven?

Dat jij EBC dikke brol vind, heb ik al gelezen op verschillende fora :D

Wat vind je trouwens van Ferrodo DS2500? Ik ben ook geen extreme ringrijder, 2 rondjes max na elkaar. Ze moeten ook voor dagelijks gebruik dienen, dus ook zo snel mogelijk bijten en niet na 3 km pas echt goed :lol:
3.2L schijven hebben een aluminium hart met 2 delige opbouw. Daardoor kan een 3.2 schijf dus vrij uitzetten en heb je minder last van vervorming. Dus niet meer koeling an sich maar ze zijn ontworpen om veel meer hitte te kunnen verdragen. Zijn wel veel duurder als die Zimmerman schijven maar ze zijn gewoon blanco met een M logo dus dat zien ze niet bij de keuring :lol: Ik heb met die schijven nog nooit last gehad van krom trekken of wat dan ook en spring niet al te netjes met dat materiaal om.

DS2500 deed het 10 minuten leuk op Zolder op mijn auto, daarna waren die ook rijp voor de vuilnisbak. Dan krijg je ook hevige trillingen door afzettingen. Ik ga meer van racemateriaal uit omdat je er mee op de ring rijd. Als je dan 2 rondjes flink door rijd hoef je niet aan te komen met straat/sport spul :)

Kijk voor op straat voldoet iets ala DS2500 prima.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 06 sep 2007, 16:35

Bert ///M3 schreef:
Bort schreef:Waarom zijn die beter dan de 3.0 remschijven?

Dat jij EBC dikke brol vind, heb ik al gelezen op verschillende fora :D

Wat vind je trouwens van Ferrodo DS2500? Ik ben ook geen extreme ringrijder, 2 rondjes max na elkaar. Ze moeten ook voor dagelijks gebruik dienen, dus ook zo snel mogelijk bijten en niet na 3 km pas echt goed :lol:
3.2L schijven hebben een aluminium hart met 2 delige opbouw. Daardoor kan een 3.2 schijf dus vrij uitzetten en heb je minder last van vervorming. Dus niet meer koeling an sich maar ze zijn ontworpen om veel meer hitte te kunnen verdragen. Zijn wel veel duurder als die Zimmerman schijven maar ze zijn gewoon blanco met een M logo dus dat zien ze niet bij de keuring :lol: Ik heb met die schijven nog nooit last gehad van krom trekken of wat dan ook en spring niet al te netjes met dat materiaal om.

DS2500 deed het 10 minuten leuk op Zolder op mijn auto, daarna waren die ook rijp voor de vuilnisbak. Dan krijg je ook hevige trillingen door afzettingen. Ik ga meer van racemateriaal uit omdat je er mee op de ring rijd. Als je dan 2 rondjes flink door rijd hoef je niet aan te komen met straat/sport spul :)

Kijk voor op straat voldoet iets ala DS2500 prima.
Klopt, maar ook de DS2500 heeft geen E-keur en zou dan afvallen.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 sep 2007, 16:52

Hm DS2500 bij mijn weten wel maar ik dacht vanaf DS3000 niet :?:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40199
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 06 sep 2007, 17:02

DS2500 hield het bij mij precies 1 rondje Nordschleife vol na eerst 1000km netjes ingeremd te hebben op nieuwe 3.2 schijven.. hup schijven en blokken in de vuilnisbak.. :(

Christoph
Berichten: 1659
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
Locatie: SF

Bericht door Christoph » 06 sep 2007, 17:10

Knot schreef:DS2500 hield het bij mij precies 1 rondje Nordschleife vol na eerst 1000km netjes ingeremd te hebben op nieuwe 3.2 schijven.. hup schijven en blokken in de vuilnisbak.. :(
Ik zal het komend weekeind eens uitproberen of ik het kan nadoen ;)

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12608
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Bericht door Downforce Hans » 06 sep 2007, 17:14

De info van stop tech over remmen is heel interresant om te lezen.
Zou iedereen die het circuit wel eens bezoekt ff moeten doen.

Grtz,Hans

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 06 sep 2007, 19:06

Heeee...zulke remschijven zoek ik OOK !!! :mrgreen:

Klote schijven...allemaal inferieur rotspul....

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 06 sep 2007, 19:25

Bert ///M3 schreef:Hm DS2500 bij mijn weten wel maar ik dacht vanaf DS3000 niet :?:
Ik heb de DS2500 hier liggen (samen met de AP schijven die ik nog moet vervangen), maar geen E-Keur. Zijn ook Ferodo Racing blokken, net zoals de 3000.

Ik heb wel ergens gelezen of gezien dat er nu ook Ferodo's zijn met E-Keur, probeer anders eens advies bij bijv. de Remservice.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 sep 2007, 19:43

Ja daarom, van een importeur hoorde ik ook al eens dat ze DS2500 met E keur hadden en DS3000 juist niet.

Maar goed even heet remmen en dan zie je die merkjes toch niet meer terug :mrgreen:

Volgens mij moeten rallyauto's in sommige klassen gewoon straat legaal zijn dus spullen met E keur, en daarom kon je ze dacht ik met E keur krijgen. Die rally slicks zijn daarom bijvoorbeeld ook gewoon straat legaal. Maar ik ben niet heel erg thuis in dat wereldje dus 100% zeker durf ik dat niet te zeggen.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 06 sep 2007, 19:52

Ik dacht dat DS2500 wel e-keur had en DS3000 niet, zoals Bert zegt dus.

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 06 sep 2007, 20:01

Mijn eerste setje volle zimmerman schijven hebben het (toen ze er nog niet zo lang opstonden, paar maand denk ik) 8 rondjes op de ring uitgehouden, met EBC red stuff.

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 06 sep 2007, 20:17

Die info over Ferodo las ik op een seat forum: http://www.seat-online.nl/index.php?PHP ... .msg831722

En dat het in de rally gebruikt wordt, zegt niets over E-Keur. Ze rijden bijvoorbeeld op slicks zeg je, daar mag je nergens mee in het openbare verkeer mee rijden. Je moet altijd profiel hebben.

Op de blokken, doos, papieren van/bij de DS2500 staat niets over E-Keur of ABE o.i.d. Dus heel erg officieel gezien niet voor gebruik op de openbare weg.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 06 sep 2007, 20:56

Klopt, rallyslicks zijn ook niet echt slicks zoals ze er mee op een circuit rijden maar hebben wat hele dunne groeven zodat je er mee op de weg mag. Ze komen net aan het minimale percentage profiel om op de weg te mogen. :)

Edit:
Dit mag dus gewoon op de weg:
[img:115:150]http://img.photobucket.com/albums/v124/Harty/RB5.gif[/img]

Bort
Berichten: 579
Lid geworden op: 03 sep 2007, 14:25
Locatie: België

Bericht door Bort » 08 sep 2007, 12:18

Zijne de slotted of drilled discs van Brembo iets waard?

http://www.brembo.com/ENG/HighPerforman ... ortBrakes/

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 sep 2007, 12:27

Zelfde categorie als Zimmerman imho.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Peter-Paul en 1 gast