Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Staat een redelijke in Hilversum die staat nog niet op de BMW website, die vragen 52.900 als daar nog wat af kan kom je op "normale" prijzen voor een ding van ruim een jaar oud.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Als je echt zo'n ding wil, rij je naar een dealer & vraag je of ze iets hebben staan in de landelijke voorraad waar ze wat mee kunnen.
Was bij mij toen vrij duidelijk, als jij de centen hebt willen ze handel doen.
Dat was wel op een selectief aantal auto's, maar de volgende keer rij ik weer naar hem toe. Ik hou wel van een beetje open zaken doen & niet eromheen draaien.
Was bij mij toen vrij duidelijk, als jij de centen hebt willen ze handel doen.
Dat was wel op een selectief aantal auto's, maar de volgende keer rij ik weer naar hem toe. Ik hou wel van een beetje open zaken doen & niet eromheen draaien.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Precies zó ging t met de peug ook. Wel uit eigen voorraad. Maar razendsnelle deal, ik wilde minimaal 20%, vervolgens inruiler taxeren: 10 % te laag, dat erbij en tekenen maar. Nog nooit zó snel gegaan. En het was de laatste v hun in die gewilde kleur/uitvoering met panodak.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Zal er morgen misschien eens een ritje aan wagen.
- JP
- Berichten: 31257
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Lol en dan met de Cuore aankomen en het geld in een grote ouwe sok.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Hoop dat hun wel reeel zijn ipv Maastricht.... de messcherpe prijs van een importauto waar 500 euro vanaf kon.. haha.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Is dat Keram geweest? Ik vind wel dat die vaak scherpe prijzen hebben vergeleken met andere dealers in het land, maar blijkbaar kan er dan dus niet veel meer af. Ik zou nog even lekker wachten en lekker in je Cuore rondtuffen. Dadelijk krijgen we weer een soort lockdown. Zitten we weer een paar maanden thuis en staat die nieuwe auto toch maar in de garage. Cabrio weer is het de laatste tijd ook niet echt. Hand op de knip en lekker wachten. In ieder geval tot eind december. Dan kan je ook vaak goede deals doen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Dat zou wel verstandig zijn. Echter deze tikt alle opties.
High exe, M pakket, M sport plus, Harman/Kardon, shadowline uitbreiding, lage kmstand. Enige wat beter kon is de interieurlijst en 1 eigenaar minder.
https://www.van-poelgeest.nl/voorraad/b ... 315416423/
Beste en scherpste tot nog toe. Maar idd straks zitten we een paar maanden thuis en schrijf je 5k voor niks af.
Alcantara delen mag ik overigens wel ipv overal leder.
High exe, M pakket, M sport plus, Harman/Kardon, shadowline uitbreiding, lage kmstand. Enige wat beter kon is de interieurlijst en 1 eigenaar minder.
https://www.van-poelgeest.nl/voorraad/b ... 315416423/
Beste en scherpste tot nog toe. Maar idd straks zitten we een paar maanden thuis en schrijf je 5k voor niks af.
Alcantara delen mag ik overigens wel ipv overal leder.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Mooi ding. Alcantara staat hem ook goed.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Maar misschien idd lockdown en 31 december voor 47k mee ook een plan. Al lijkt 50/60k de laatste tijd zakgeld voor een hoop en is alles zo weg.
Laatst gewijzigd door Knot op 14 okt 2020, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Werkelijk schitterende auto. Maar zonder inruil? Ik zou zeggen 50k en anders niet.
De 8-traps slush box is op deze trouwens niet meer de ZF, toch?
Benieuwd naar verslagje van proefrit.
De 8-traps slush box is op deze trouwens niet meer de ZF, toch?
Benieuwd naar verslagje van proefrit.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Dat ging vroeger zo, aantal k eraf maar tegenwoordig is het niet meer zo makkelijk omdat iedereen op internet de scherpste probeert te zijn.
Deze auto stond vanmiddag nog niet op bmw.nl trouwens.
Enkel adaptief onderstel had ik liever niet gehad maar gewoon standaard m onderstel maargoed er zijn ergere dingen.
Deze auto stond vanmiddag nog niet op bmw.nl trouwens.
Enkel adaptief onderstel had ik liever niet gehad maar gewoon standaard m onderstel maargoed er zijn ergere dingen.
-
Online
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Veels te dure afschrijfkanonnen waarbij je niet eens een knot-beurtje kan doen.
Doe gewoon de voorganger Z4M. Heeft alles wat je wilt en meer. Langsrijden, flappen onder de neus, printout van wat ze op Mobile.de kosten ernaast, 2e wielset niet meenemen (zijn dat echte CSL`s?) en dikke korting vragen.
https://link.marktplaats.nl/m1609254685
Of naar Duitsland rijden (mag dat nog momenteel?) en een potje leerverf mee
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES
Doe gewoon de voorganger Z4M. Heeft alles wat je wilt en meer. Langsrijden, flappen onder de neus, printout van wat ze op Mobile.de kosten ernaast, 2e wielset niet meenemen (zijn dat echte CSL`s?) en dikke korting vragen.
https://link.marktplaats.nl/m1609254685
Of naar Duitsland rijden (mag dat nog momenteel?) en een potje leerverf mee
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... ommend_DES
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
2006 en 180.000km.... moet alles perfect onderhouden zijn, lagerschalen gedaan enz en dan maximaal 22k. Of het nu minder afschrijft of niet, het is enkel die 6cyl want verder is het een gedateerd ding. Prima, maar wel voor een zacht prijsje, anders liever nieuw spul met nieuwe techniek.
Voor het geld van een 14 jaar oude Z4M heb je bijna een nieuwe 118i Msport.
We gaan er binnenkort toch allemaal aan, dan kan je beter nog lol maken van je centen.
Voor het geld van een 14 jaar oude Z4M heb je bijna een nieuwe 118i Msport.
We gaan er binnenkort toch allemaal aan, dan kan je beter nog lol maken van je centen.
-
Online
- Berichten: 702
- Lid geworden op: 13 dec 2010, 20:53
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Ben je echt zo gecharmeerd van het nieuwere BMW-spul? Ik kan maar matig wennen aan de styling en je raakt veel PKs kwijt.
Ik heb het gevoel dat nu het laatste moment is voor een handgeschakelde M of een grote motor, nog even en er is alleen downsize 3cil turbo over.
Eens dat de zwarte Z4M wat prijzig is (al zou een extra set originele set CSL`s nog +-1500 opleveren) maar praten kan altijd.
Met wat geduld en onderhandelen moet je zo meteen toch een Corona-winter klapper kunnen scoren, als de dealers niet willen zakken dan is er vast een handelaar die liever cash heeft dan een dure showroomselectie.
Wat dacht je van een 430 cabrio? Achterbank voor de kids en iets schappelijker dan de Z4.
Ik heb het gevoel dat nu het laatste moment is voor een handgeschakelde M of een grote motor, nog even en er is alleen downsize 3cil turbo over.
Eens dat de zwarte Z4M wat prijzig is (al zou een extra set originele set CSL`s nog +-1500 opleveren) maar praten kan altijd.
Met wat geduld en onderhandelen moet je zo meteen toch een Corona-winter klapper kunnen scoren, als de dealers niet willen zakken dan is er vast een handelaar die liever cash heeft dan een dure showroomselectie.
Wat dacht je van een 430 cabrio? Achterbank voor de kids en iets schappelijker dan de Z4.
Laatst gewijzigd door Bombadil op 13 okt 2020, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Tsja, ik vind het fijn om een frisse auto te hebben zonder gebruikssporen en nieuwe techniek, speed limit info, idrive navi met ssd opslag, DAB etc.
Een hoop hier willen enkel een dikke motor, heb ik gezien na chippen van de 120i, ging overal als een debiel vandoor maar niet echt voldoening. Als ik mag kiezen tussen een kale M140i of een volle 120i zal ik altijd voor de luxe gaan.
Z4 sDrive20i is in praktijk een ruime 200pk, dat is zat om lekker mee te sturen. Hoe vaak gebruik je nou echt al het vermogen elke rotonde, elk stoplicht keer op keer? Wat ik al zei, voor mij is het geen voldoening om een stoplichtje "stiekem" naar de 140 te trekken op een 80 weg en daarna terug te laten zakken.
Voor mij is het pas voldoening als ik burnend voor rood staan, bij groen door naar 2 rammen en toerenbegrenzer hakkend iedereen in een grote rookwolk achterlatend, alle versnellingen afwikkelen naar de 200+, driftend die paar bochten nemen die in het traject zitten, vol aanremmen voor het eerstvolgende verkeerslicht en al burnend klaarstaan op de volgende lancering. Liefst nog met hydraulichte handrem dan kan je nog wat gekker en ruim 100 meter voor een bocht al inzetten zodat iedereen extra aan de kant gaat.
Dit soort momenten komen op de openbare weg helaas niet dagelijks/wekelijks voor dus dan maar in alle luxe reizen met de beste geluidsinstallatie mogelijk en de meeste luxe.
Een hoop hier willen enkel een dikke motor, heb ik gezien na chippen van de 120i, ging overal als een debiel vandoor maar niet echt voldoening. Als ik mag kiezen tussen een kale M140i of een volle 120i zal ik altijd voor de luxe gaan.
Z4 sDrive20i is in praktijk een ruime 200pk, dat is zat om lekker mee te sturen. Hoe vaak gebruik je nou echt al het vermogen elke rotonde, elk stoplicht keer op keer? Wat ik al zei, voor mij is het geen voldoening om een stoplichtje "stiekem" naar de 140 te trekken op een 80 weg en daarna terug te laten zakken.
Voor mij is het pas voldoening als ik burnend voor rood staan, bij groen door naar 2 rammen en toerenbegrenzer hakkend iedereen in een grote rookwolk achterlatend, alle versnellingen afwikkelen naar de 200+, driftend die paar bochten nemen die in het traject zitten, vol aanremmen voor het eerstvolgende verkeerslicht en al burnend klaarstaan op de volgende lancering. Liefst nog met hydraulichte handrem dan kan je nog wat gekker en ruim 100 meter voor een bocht al inzetten zodat iedereen extra aan de kant gaat.
Dit soort momenten komen op de openbare weg helaas niet dagelijks/wekelijks voor dus dan maar in alle luxe reizen met de beste geluidsinstallatie mogelijk en de meeste luxe.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Helemaal eens met Knot. Ik begrijp ook niet dat men 26k uitgeeft voor oude meuk van 15 jaar oud. Ieder zijn ding, maar bij moet het ook fris zijn. Moderne iDrive, goede stereo, Spotify via bluetooth, geen krassen in het interieur en knoppen die helemaal blank zijn van nagels van de vorige eigenaar. Enige punt is het sturen van moderne BMW's. Maar bij de laatste generatie lijkt het beter te zijn. Toch zou ik voor de Z4 M40i (of hoe hij heet) gaan. Die B58 is een parel. Is wel 8k tot 10k duurder, maar misschien eind december nog maar 5k.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
B58 heerlijk geluid inderdaad maar flink stuk duurder. Wielen vind ik mooier dan de 4cyl alleen die rechthoekige uitlaten vind ik niks.
En dat vermogen gaat natuurlijk nergens over, 6 cyl geluid prima maar meer dan 200pk heb je echt niet nodig buiten het circuit om.
En dat vermogen gaat natuurlijk nergens over, 6 cyl geluid prima maar meer dan 200pk heb je echt niet nodig buiten het circuit om.
- matthyssie
- Berichten: 6011
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Helemaal eens Rody. Mijn visie ook een beetje, al zegt een hydro handrem mij niks. Aan komen glijden met de voetrem is veel mooierKnot schreef: ↑13 okt 2020, 09:43 Tsja, ik vind het fijn om een frisse auto te hebben zonder gebruikssporen en nieuwe techniek, speed limit info, idrive navi met ssd opslag, DAB etc.
Een hoop hier willen enkel een dikke motor, heb ik gezien na chippen van de 120i, ging overal als een debiel vandoor maar niet echt voldoening. Als ik mag kiezen tussen een kale M140i of een volle 120i zal ik altijd voor de luxe gaan.
Z4 sDrive20i is in praktijk een ruime 200pk, dat is zat om lekker mee te sturen. Hoe vaak gebruik je nou echt al het vermogen elke rotonde, elk stoplicht keer op keer? Wat ik al zei, voor mij is het geen voldoening om een stoplichtje "stiekem" naar de 140 te trekken op een 80 weg en daarna terug te laten zakken.
Voor mij is het pas voldoening als ik burnend voor rood staan, bij groen door naar 2 rammen en toerenbegrenzer hakkend iedereen in een grote rookwolk achterlatend, alle versnellingen afwikkelen naar de 200+, driftend die paar bochten nemen die in het traject zitten, vol aanremmen voor het eerstvolgende verkeerslicht en al burnend klaarstaan op de volgende lancering. Liefst nog met hydraulichte handrem dan kan je nog wat gekker en ruim 100 meter voor een bocht al inzetten zodat iedereen extra aan de kant gaat.
Dit soort momenten komen op de openbare weg helaas niet dagelijks/wekelijks voor dus dan maar in alle luxe reizen met de beste geluidsinstallatie mogelijk en de meeste luxe.
Voor al het andere werk liefst een lekker comfortabele daily met knappe audio. Geniet nu onwijs van m'n E60. Maar mis nu helaas wel de fun, eerst even andere prioriteiten.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Gewoon de gok wagen en wachten op een prijsverlaging in het nieuwe jaar. Die pak je dan zo ff mee in 3 maand tijd. En is hij weg dan heb je pech, op naar de volgende die ongetwijfeld langskomt.Knot schreef: ↑12 okt 2020, 21:39 Had 2000 eraf in gedachte naast de auto. Ik vind dat dat echt moet kunnen of de prijs nou scherp is of niet dat blijft ieders persoonlijke opvatting.
Maar misschien idd lockdown en 31 december voor 47k mee ook een plan. Al lijkt 50/60k de laatste tijd zakgeld voor een hoop en is alles zo weg.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Het is net RDSA.... misschien pak je m vanmiddag voor een scherpe prijs mee als hun de bui zien hangen maar valt het achteraf mee. Kan ook zomaar zijn dat het ding een paar maanden verplicht in de garage stil moet staan omdat niemand meer de weg op mag...
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Yup... Maar je hebt nu net die Cuore, houd de boel in de gaten maar houd ff je centen op zak tot januari/februari.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Het grote Z4 (occasion) of nieuwe kozijnen draadje
Je hebt volkomen gelijk hoor, maar het lonkt zo als er dan eentje online komt die 99% voldoet aan je eigen specs.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 423 gasten