Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door JP » 10 okt 2020, 10:23

Alleen al elke dag in pak naar je werk.....brrr....

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 10 okt 2020, 10:53

Arthur schreef: 10 okt 2020, 10:14 Makkelijk baantje, kunnen jullie allemaal op je sloffen... Maar ik denk dat het best tegenvalt, zo’n politiek baantje :)
Zeker. Maar het is altijd zo lekker makkelijk roepen vanaf de zijlijn hè.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 10 okt 2020, 11:00

Maar je kiest er toch zelf voor?
Vond hem als enige juist nog de gouwe ouwe klassiek rechtse VVD mentaliteit uitdragen. Jammer.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 10 okt 2020, 11:04

Zeker kies je er zelf voor, maar dat is het punt niet. Ook dan kan het zwaar zijn en kun je uitgeblust raken. Dat weet je allemaal niet van tevoren. En waar het voor de 1 een makkie lijkt, is het voor de ander een hele opgave. Zo’n baan zou mijn ambitie niet zijn. Wat je ook van, bv Rutte, vindt of van z’n resultaten. Ga er maar eens aan staan, of doe het maar eens beter. Betekent niet dat je het overal mee eens hoeft te zijn natuurlijk, of geen kritiek mag leveren. Maar de baan zelf is geen baan om jaloers op te zijn. Vind ik iig :)

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 10 okt 2020, 11:07

Mooi stuk, Peric, dat doet mijn denken aan de jaren 60 Vietnamoorlog, de prijzen van koper stegen hemelhoog, de politieke commentators van de AVRO & VPRO, de heren G.M,B,.J, Hilterman & Anton Contandse wisten te vertellen dat de oorzaak van de hoge koperprijzen het maken van kogels was om de oorlog in Vietnam te voeren.
Maar na de val van de Berlijnse muur las ik ergens een stukje dat een zestienjarige tweelingen afstammelingen van een Texaanse miljardairs familie hun werkwerknemers opdracht hadden gegeven overal op de wereld koper op te kopen in de jaren 60-70.
Het koper werd na 25 jaren in partijen op de markt gebracht & bracht hen zeer grote winsten.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 10 okt 2020, 11:08

Arthur schreef: 10 okt 2020, 11:04 Zeker kies je er zelf voor, maar dat is het punt niet. Ook dan kan het zwaar zijn en kun je uitgeblust raken. Dat weet je allemaal niet van tevoren. En waar het voor de 1 een makkie lijkt, is het voor de ander een hele opgave. Zo’n baan zou mijn ambitie niet zijn. Wat je ook van, bv Rutte, vindt of van z’n resultaten. Ga er maar eens aan staan, of doe het maar eens beter. Betekent niet dat je het overal mee eens hoeft te zijn natuurlijk, of geen kritiek mag leveren. Maar de baan zelf is geen baan om jaloers op te zijn. Vind ik iig :)
Exact.

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Peric » 10 okt 2020, 11:26

JP schreef: 10 okt 2020, 10:23 Alleen al elke dag in pak naar je werk.....brrr....
Hóeft niet hoor..
Afbeelding
Afbeelding

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 10 okt 2020, 11:37

Arthur schreef: 10 okt 2020, 11:04 Zeker kies je er zelf voor, maar dat is het punt niet. Ook dan kan het zwaar zijn en kun je uitgeblust raken. Dat weet je allemaal niet van tevoren. En waar het voor de 1 een makkie lijkt, is het voor de ander een hele opgave. Zo’n baan zou mijn ambitie niet zijn. Wat je ook van, bv Rutte, vindt of van z’n resultaten. Ga er maar eens aan staan, of doe het maar eens beter. Betekent niet dat je het overal mee eens hoeft te zijn natuurlijk, of geen kritiek mag leveren. Maar de baan zelf is geen baan om jaloers op te zijn. Vind ik iig :)
Als je doet waar je goed in bent, waar je aanleg voor hebt en wat je leuk vindt, kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 10 okt 2020, 12:05

M. Rutte is de Valteri Bottas van de Nederlandse elite.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 10 okt 2020, 12:35

Elise schreef: 10 okt 2020, 11:37
Arthur schreef: 10 okt 2020, 11:04 Zeker kies je er zelf voor, maar dat is het punt niet. Ook dan kan het zwaar zijn en kun je uitgeblust raken. Dat weet je allemaal niet van tevoren. En waar het voor de 1 een makkie lijkt, is het voor de ander een hele opgave. Zo’n baan zou mijn ambitie niet zijn. Wat je ook van, bv Rutte, vindt of van z’n resultaten. Ga er maar eens aan staan, of doe het maar eens beter. Betekent niet dat je het overal mee eens hoeft te zijn natuurlijk, of geen kritiek mag leveren. Maar de baan zelf is geen baan om jaloers op te zijn. Vind ik iig :)
Als je doet waar je goed in bent, waar je aanleg voor hebt en wat je leuk vindt, kom je een heel eind.
Tja zo denk ik dan ook.

En ja ga er maar eens aan staan. Klopt, maar geldt voor vele vakgebieden die op een afstand zo mooi en leuk en easy of zo klote en stressvol lijken. Vanaf de kantlijn bekeken.

Neemt niet weg dat ik politici een slag volk vind, waar ik nou niet bepaald meteen medelijden mee krijg:)

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Camiel » 10 okt 2020, 13:28

alt schreef: 10 okt 2020, 11:07 Mooi stuk, Peric, dat doet mijn denken aan de jaren 60 Vietnamoorlog, de prijzen van koper stegen hemelhoog, de politieke commentators van de AVRO & VPRO, de heren G.M,B,.J, Hilterman & Anton Contandse wisten te vertellen dat de oorzaak van de hoge koperprijzen het maken van kogels was om de oorlog in Vietnam te voeren.
Maar na de val van de Berlijnse muur las ik ergens een stukje dat een zestienjarige tweelingen afstammelingen van een Texaanse miljardairs familie hun werkwerknemers opdracht hadden gegeven overal op de wereld koper op te kopen in de jaren 60-70.
Het koper werd na 25 jaren in partijen op de markt gebracht & bracht hen zeer grote winsten.
Refereer je aan Silver Thursday alt? Ik herkende het Texas miljardairs stuk maar dit was wel pas in 1980, de heren waren iets ouder en het verliep iets minder vrolijk (flink verlies) voor de broers Hunt.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Silver_Thursday

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door DF-user-278 » 10 okt 2020, 13:40

Robin schreef: 10 okt 2020, 11:00 Maar je kiest er toch zelf voor?
Nou idd, beetje vergelijkbaar met de discussie hier op het forum over hoe loodzwaar leerkrachten het wel niet hebben. :tooth:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 10 okt 2020, 13:56

Tja:)
Ik dacht ook aan mensen in de zorg, bij politie. Dat soort bij de bevolking toch als wat zwaardere beroepen bekend staand.

@Camiel, ik herinner me m'n ouweheer nog die niet uitgepraat raakte over die manipulatie van zilver door die gebroeders Hunt. Was 1980 inderdaad.
Laatst gewijzigd door Robin op 10 okt 2020, 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door alt » 10 okt 2020, 13:58

Dat zijn dezelfde mannen, denk ik, Camiel.
Eerst hebben zij het in koper geprobeerd, toen in 1980 het kunstje weer met zilver herhaalt.
Dat wist ik nog niet.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11738
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door WJ » 10 okt 2020, 14:20

Bram schreef: 10 okt 2020, 08:36
Denk ook dat het daar aan ligt. Gewogen en te licht bevonden?
Ik denk te lomp bevonden, hehe.
:tooth:

Mag hem wel maar vind hem persoonlijk ook niet echt geschikt om de show te runnen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 10 okt 2020, 19:50

535d schreef: 10 okt 2020, 13:40
Robin schreef: 10 okt 2020, 11:00 Maar je kiest er toch zelf voor?
Nou idd, beetje vergelijkbaar met de discussie hier op het forum over hoe loodzwaar leerkrachten het wel niet hebben. :tooth:
Vertel eens waarom iemand ervoor kiest om leerkracht te worden. En vertel daarna eens wat er bij komt kijken om een leerkracht te zijn, en waarom (sommigen) het zwaar hebben. En dan verschilt het ook nog eens per regio en soort school. Zo makkelijk lullen dit... je kiest er zelf voor. Dus ‘bek houden’ met andere woorden?

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Shakes » 11 okt 2020, 21:25

Niks zwaars aan hoor als je het met passie doet. Leuke leerlingen waar je wel iets mee moet hebben maar dat is voor mij geen probleem. Werktijden zijn te overzien. Ik klok om 07:00 in en maak elke dag mijn to-do lijst. Geef no-nonsense les. Je krijgt wat je wil, kids hebben tijd en aandacht van je nodig.

Vakanties zijn mooi meegenomen maar heeft niets te maken met mijn keuze voor het onderwijs. Veel docenten nemen dingen mee naar huis of persoonlijk. Ik doe mijn werk goed en sluit de deur. Volgende dag opnieuw. Ben wel zo'n beetje 24/7 beschikbaar voor leerlingen maar absoluut niet voor de meeste collega's.

Chille baan hoor.

Elise
Berichten: 7172
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 17 okt 2020, 08:57

Leraar chille baan? Weet je het zeker?

Kind uit klas onthoofde leraar Parijs: ’Niet goed om Mohammed-cartoons te tonen’
ERAGNY-SUR-OISE - Frankrijk is voor de tweede keer in drie weken opgeschrikt door een terreuraanslag. Een 47-jarige geschiedenisleraar werd op straat onthoofd door een 18-jarige jongen, nadat de docent eerder deze week de Mohammed-cartoons uit Charlie Hebdo in de klas liet zien.

Rond 19.00 uur werden agenten naar het Collège Bois d’Aulne in Conflans-Sainte-Honorine gestuurd, omdat daar een verdacht individu met een mes rondhing. Toen de politie hem vroeg zijn wapen af te geven, weigerde hij dat en bedreigde hij de agenten. Daarop opende de politie het vuur. Nog geen 200 meter verderop lag de onthoofde geschiedenisleraar. Omdat de terrorist mogelijk een bomgordel droeg, werd de explosievendienst erbij gehaald.

Tussen zijn daad en zijn dood wist de 18-jarige terrorist, volgens Franse media van Tsjetsjeense afkomst, een macabere foto op Twitter te plaatsen. Ook tweette hij dat de leraar moest boeten omdat hij de profeet Mohammed belachelijk had gemaakt. De dader was niet bekend bij de veiligheidsdiensten.

Het collège, een aparte school voor de onderbouw van de middelbare school, ligt in een rustige wijk in Conflans. De 47-jarige leraar had eerder deze week een les over vrijheid van meningsuiting gegeven en daarbij cartoons over de profeet Mohammed laten zien die zijn verschenen in het satirische weekblad Charlie Hebdo. Hij zou eerst hebben gevraagd of degenen die moslim waren hun vinger wilden opsteken. Zij mochten de klas verlaten als ze de les niet bij wilden wonen. Ouders maakten achteraf bezwaar tegen deze actie, de docent zou hebben toegeven dat het onhandig van hem was.

Vier leerlingen van het Collège du Bois d’Aulne hingen vrijdagavond vlak bij de politieversperring rond. „Het is niet goed om spotprenten van Mohammed te laten zien”, zegt een van hen, gehuld in een trainingspak. De 14-jarige jongen, die sinds september les had van de geschiedenisleraar, is het er niet mee eens dat de profeet bespot moet kunnen worden. „Ik ben moslim en voor ons ligt dat heel gevoelig, het is onze religie, hij heeft daar niets mee te maken. Maar dit heeft hij niet verdiend.”

Volgens de leerling had deze docent zich eerder in een les uitgesproken tegen het dragen van hoofddoeken. „Hij vond dat vrouwen hun hoofd niet moeten bedekken.”

Vrijdagavond zijn verschillende Franse politici, onder wie president Emmanuel Macron, nog naar de plek des onheils gegaan. Burgemeester Thibault Humbert, burgemeester van Eragny waar de plaats van handeling onder valt, spreekt van een ’gruwelijke daad’. De minister van onderwijs, Jean-Michel Blanquer, zegt met zijn gedachten bij de familie van de leraar te zijn.

Precies drie weken geleden pleegde een 25-jarige Pakistaan een aanslag vlak voor de voormalige redactie van Charlie Hebdo. Hij was in de veronderstelling dat het weekblad nog steeds in de Rue Nicolas Appert zat. De onthoofding van vrijdagmiddag is de tweede aanval sinds het grote aanslagenproces van start ging in Parijs. Elf verdachten staan terecht voor medeplichtigheid aan het bloedbad dat in 2015 werd aangericht op het satirische weekblad, het doden van een politieagente en de gijzeling in een Joodse supermarkt.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 17 okt 2020, 11:03

Tja, die heeft z’n hoofd er niet meer bij... En wat moet je met zo’n 18 jarig gastje?
Laatst gewijzigd door Arthur op 17 okt 2020, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 17 okt 2020, 11:05

Dan moet je géén Mohammed cartoons in de klas laten zien natuurlijk. Beetje respect!

Wanner gaan we weer Staphorster kerkgangers bashen? Zin an!

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31030
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door JP » 17 okt 2020, 11:05

Arthur schreef: 17 okt 2020, 11:03 Tja, die heeft z’n hoofd er niet meer bij...
Die Pakistaan ook niet. Had zeker nog een Iphone 6 met verouderde navi.
Precies drie weken geleden pleegde een 25-jarige Pakistaan een aanslag vlak voor de voormalige redactie van Charlie Hebdo. Hij was in de veronderstelling dat het weekblad nog steeds in de Rue Nicolas Appert zat.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39595
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Arthur » 17 okt 2020, 11:08

Robin schreef: 17 okt 2020, 11:05 Dan moet je géén Mohammed cartoons in de klas laten zien natuurlijk. Beetje respect!

Wanner gaan we weer Staphorster kerkgangers bashen? Zin an!
Over 4 jaar gaat deze door het lint:

„Het is niet goed om spotprenten van Mohammed te laten zien”, zegt een van hen, gehuld in een trainingspak. De 14-jarige jongen, die sinds september les had van de geschiedenisleraar, is het er niet mee eens dat de profeet bespot moet kunnen worden. „Ik ben moslim en voor ons ligt dat heel gevoelig, het is onze religie, hij heeft daar niets mee te maken. Maar dit heeft hij niet verdiend.”

Mss is er nog hoop, door de laatste zin :coffee:

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 17 okt 2020, 11:35

ja, geloof dat maar Arthur:)

Robin
Berichten: 51207
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Robin » 24 okt 2020, 08:16

M'n ma had sindsdien enorme vliegangst door dit ongeluk.
Ik herinner het me nog vaag, maar veel en veel later als volwassene wel naar info gezocht.

Via dat de 747 met pensioen gaat kwam ik vanochtend op de Tenerife Vliegramp.
Grootste vliegramp in de geschiedenis van de luchtvaart...wat een oorzaak/gevolg/pech/eigenwijsheid/ongeduld/niet tegenspreken hogere in de hierarchie scenario was dit....Zo triest.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vliegtuig ... n_Tenerife


Zeer duidelijke animatie met de gesprekken onderling.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Bram » 24 okt 2020, 09:16

Ja dat was echt een bizar ongeluk. Ik was op dat moment in productie, maar via aircrash investigation een hoop over gezien.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, frank de jonge, GRzep, Joost H., k33z, Martijn_bmw, Peter-Paul, R728i en 169 gasten