Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Peric » 08 okt 2020, 15:41

Zo'n beetje de Trump van de advocatuur? :ongeveer als:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31207
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 08 okt 2020, 15:45

Die B. heeft er wat mee te maken maar die was niet alleen. Hoe kan het dat er in de laatste 20jaar geregeld briefjes gevonden zijn in het bos met hints ed. terwijl B. ergens ver weg een boshut aan het bouwen was.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Shakes » 08 okt 2020, 16:27

Ik ben voor vrijspraak tenzij overduidelijk is bewezen dat.

Ik zie het nog niet maar hoop dat er voldoende bewijs is om hem voor de rest van zijn leven achter de tralies te krijgen. Sleutel mogen ze dan weggooien.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 08 okt 2020, 18:46

Robin schreef: 08 okt 2020, 11:26 18 jarigen....al een heel leven achter zich, verantwoordelijkheidsgevoel, realistische politiek/maatschappelijke inzichten, want ze hebben écht wel levenservaring en je hoeft hun niks meer wijs te maken!

Wie wil er een biertje?
Deze jongen in EditieNL heeft anders een prima bestemming voor die €10.000 , tanden bleken + kleren kopen :bag:

Zie filmpje op 9 sec.
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... ienduizend

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 08 okt 2020, 18:52

Shakes schreef: 08 okt 2020, 16:27 Ik ben voor vrijspraak tenzij overduidelijk is bewezen dat.

Ik zie het nog niet maar hoop dat er voldoende bewijs is om hem voor de rest van zijn leven achter de tralies te krijgen. Sleutel mogen ze dan weggooien.
Overduidelijk bewezen....tja, of het overduidelijk bewezen is, is een persoonlijke interpretatie in dit geval.
En Roethof stuurt daar duidelijk op aan dat het niet overduidelijk bewezen kan worden.

Ik zou voor vrijspraak zijn als Jos in dit geval een goede verklaring zou hebben voor het feit dat zijn dna op de onderbroek is gevonden, maar daarvan is geen sprake. Dus schuldig en voor heeeeeel erg lang de bak in met deze gast.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 08 okt 2020, 18:54

+1000. Ook het feit om zo lang te zwijgen is sowieso al flinke celstraf waard. Dan heb ik het nog niet eens over de daad.

Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 3641
Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Eric H » 08 okt 2020, 19:33

JP schreef: 08 okt 2020, 15:45 Die B. heeft er wat mee te maken maar die was niet alleen. Hoe kan het dat er in de laatste 20jaar geregeld briefjes gevonden zijn in het bos met hints ed. terwijl B. ergens ver weg een boshut aan het bouwen was.
Degene die dit gedaan heeft is al lang opgespoort.
Bleek een persoon te zijn met psychische problemen......joh......
Maar onderzoek wees ook uit dat hij er niets mee te maken kon hebben....

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Shakes » 08 okt 2020, 20:55

Bijzondere eis, 15 jaar en TBS. Feis is afgeknald na/in een caferuzie en de eis is 20 plus TBS

Ik ben de eerste die zal pleiten voor torenhoge straffen voor pedo's maar ik ben ergens nog niet helemaal overtuigd. Heeft niks te maken met mijn afkeer voor de woordvoerder van de familie ;)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 08 okt 2020, 21:06

Heeft dat niet te maken met het feit dat dit drama 22 jaar geleden gebeurd is?

Gebruikersavatar
Joël D.
Berichten: 3438
Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
Locatie: Waddinxveen

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joël D. » 08 okt 2020, 22:17

Luco schreef: 08 okt 2020, 14:41
Camiel, het zijn je eigen keuzes geweest om full time te gaan studeren, je wist ook dat je studieschuld gevolgen zou hebben voor je hypotheek, ik vind het een beetje zeuren achteraf, mensen die niet gestudeerd hebben starten nog lager en hebben het dus net zo moeilijk of moeilijker op de huizenmarkt.

Investeren in je eigen toekomst betekent ook dat je offers moet brengen, maar dat lijkt bij de huidige generatie wel een probleem, ze willen alles hetzelfde als een ander, ik wil dit, ik wil dat, maar het mag niet ten koste gaan van het luxe leventje dat ze willen hebben.
Deels mee eens. Aan de andere kant; toen ik begon met studeren wist ik niet dat het leenstelsel zou komen. Ik heb dus iets rustiger mijn studie gevolgd zodat ik daarnaast nog tijd had (ook om te werken!). Als ik dat niet had gedaan had ik mijn studie af kunnen maken met een studieschuld die de helft lager was.

Dat een schuld invloed heeft op de hoogte van de hypotheek lijkt me normaal. Echter zit er best een groot verschil in de afgetrokken maandtarieven.

Zo gaat de Rabobank uit van 0,045% aflossing per maand (https://www.rabobank.nl/particulieren/h ... dieschuld/). Ongeveer 18,5 jaar dus. Terwijl je met het nieuwe stelsel 35 jaar hebt om terug te betalen (+ 5 jokerjaren). En dan wordt er zelfs nog rekening gehouden met je inkomen. Met een modaal inkomen hoef je maar 50 Euro per maand terug te betalen. Blijf je dit verdienen en heb je na 35 jaar niet alles afbetaald wordt de rest van je schuld kwijtgescholden.

Met een studieschuld van 25.000 Euro en een modaal inkomen zakt je maximale hypotheek bij de Rabobank van 166.500 naar 110.000 Euro. Netto van 515 naar 342 Euro per maand, terwijl je volgens DUO maar 50 Euro per maand hoeft te betalen? Dan zou het dus ook van 515 naar 465 kunnen zakken, oftewel van 166.500 naar 150.000 Euro maximale hypotheek. Toch een flinke slok op de borrel.

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Crookie » 08 okt 2020, 23:59

Luco schreef: 08 okt 2020, 14:41
Camiel, het zijn je eigen keuzes geweest om full time te gaan studeren, je wist ook dat je studieschuld gevolgen zou hebben voor je hypotheek,
Dit was nooit duidelijk toen ik aan mijn studie begon... banken waren er onduidelijk over.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Shakes » 09 okt 2020, 06:21

Nou ja hij heeft er behoorlijk aan gewerkt om uit beeld van justitie te blijven. Is dit dan een beloning? Het hangijzer is natuurlijk TBS maar als ze 100% zeker waren waarom dan geen levenslang. Volgens bronnen was hij doelbewust bezig dus dat lijkt me dan ook een prima optie.

Elise
Berichten: 7286
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Elise » 09 okt 2020, 07:46

Shakes schreef: 08 okt 2020, 20:55 Ik ben de eerste die zal pleiten voor torenhoge straffen voor pedo's maar ik ben ergens nog niet helemaal overtuigd.
Dus jij vindt de verklaring van Jos B. over het aanwezig zijn van zijn dna wel plausibel?

Online
Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3016
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door alt » 09 okt 2020, 09:11

Wat is het gevolgd hebben van een studie anno nu eigenlijk waard?
Mijn zusje & ik mochten Mulo doen, maar de meeste kinderen bij ons op school gingen naar de huishoudschool of de ambachtsschool, een enkeling naar de HBS, op de +- 50 kinderen in de klas.
Onze leraren op de Mulo hadden zelf maar ULO gehad, dus een lagere opleiding dan hun leerlingen kregen.
Kijk ik naar mijn 3 kinderen, zijn er 2 die een studie hebben gevolgd, 1 middelbare opleiding.
Als iedereen zo slim is om een studie te volgen, dan moet je ook de gevolgen van je studie moeten kunnen inschatten.
Het was altijd zo, als iemand die met zijn 15e jaar ging werken, werd hij door iemand die gestudeerd had op zijn 40ste jaar qua inkomen ingehaald, laat staan als zij 65 werden. dan was het verschil heel duidelijk.
Nu vraag ik mij dat af is dat nog zo als ik naar mijn kinderen kijk wat zij verdienen?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15859
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Bram » 09 okt 2020, 09:23

Ik denk dat dat alleen maar erger is geworden, was deze week nog in het nieuws.

https://nos.nl/artikel/2351143-jongeren ... -werk.html

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 09 okt 2020, 09:50

Maar ligt dat ook niet mede aan waarin de maatschappij/het land zich in bevindt? Hoogconjunctuur/laagconjuctuur, crisis/pandemie.
Begin 80s: Alle jeugd : No future etc. Enorme werkloosheid hier en in de rest van (W) Europa.

Tuurlijk is er diploma-inflatie en de 'markt' is veranderd. Winkelpersoneel/caissieres is minder nodig. En/Maar de online wereld zoekt ander (gecertificeerd) personeel. Maar 't ligt voor 'n groot deel ook aan karakter/attitude om ook met 'n milder diploma ergens binnen te komen(en 'n mazzeltje bij tijden natuurlijk). Als ik zie hoe junior (20) z'n HBO nou doet en al stage liep bij Belastingdienst, alles rolt lekker door en dochterlief (26) (MBO)toch veelal tussen banen in zit......karakter/attitude....

'Het is niet wie je bent maar wie je kent', werd mij op de IVA altijd voorgehouden, en mee eens.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 09 okt 2020, 10:02

https://www.parool.nl/nederland/commiss ... 2-OStoz5gP

Koning Willem II (1840-1849)*getrouwd met Anna Paulowna(dochter van Tsaar Paul I van Rusland ) zat op zwart zaad op een gegeven moment:
Nederlandse staat greep niet in/ wilde niks bijdragen, hier in NL ook armoe troef...
En dus is zijn collectie Rembrands en dergelijke (enorme collecties) (terug) gegeven als 'lening' aan de Tsaar(schoonvader)
Het Hermitage museum(winterpaleis St Petersburg) staat daarom/daardoor vol met NL kunst...

Idem Lodewijk Napoleon(broer van Nappie) die hier in Franse Tijd(begin 19e eeuw, 1807-1812?) (Koninkrijk Holland) koning was heeft erg veel NL kunst naar Parijs gehaald.

Hoe moeten we dat dan weer doen?

Om over de Duitsers nog maar te zwijgen.

British Museum....

* Rampjaar 1848 heeft Willem II er als lafbek voor gezorgd dat de eindverantwoording van bestuur en politieke beslissingen niet meer bij 'de koning'(hem) lag. Zo kon hij zijn eigen hachje redden anders was 't lynchen wel erg nabij....
Laatst gewijzigd door Robin op 09 okt 2020, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 09 okt 2020, 10:03

Interessant onderwerp mbt studie en uitval.

Ik denk dat er meer uitval is doordat jongeren te veel afleiding hebben tegenwoordig. Social media, gamen, etc. speelt allemaal mee. In mijn tijd, voordat het internet echt in opkomst was, was het 'normaal' dat je na de basisschool naar de middelbare school ging, en als je het aan kon, ging studeren. Buiten rondhangen op straat en skaten was er immers ook niet veel om je mee bezig te houden. Met de opkomst (en kansen!) van internet gaan steeds meer jongeren hun eigen bedrijf starten, of zien andere kansen om geld te verdienen, zonder daar een opleiding voor te hoeven doen. Dit is de slimme kant van de medaille.
De andere kant is dat er steeds meer ouders met z'n tweeen zijn gaan werken, waardoor er minder aandacht naar de kinderen kan gaan. Vooral bij ouders met een laag tot gemiddels inkomen verwacht ik dat er meer uitval is, omdat deze kinderen ook vaker op lagere opleidingsniveau's les krijgen. Ook deze kinderen hebben diezelfde afleiding als hierboven beschreven, maar krijgen de aandacht niet die ze, juist in het digitaal tijdperk waarin we leven, nodig hebben. Gevolg is met de pet er naar gooien, en dus uitval. Het grote aanbod aan banen wat in het artikel wat Bram post als reden gegeven wordt, zie ik als drogreden. Als ik vroeger zou willen werken, kon dat ook echt wel.

Mijn mening is dat een papiertje zeker helpt, en dan heb ik het niet eens over het niveau of de studietak. Het is een 'bewijs' dat je zelfstandig en in groepen kunt werken, dat je goed bent in het volgen van instructies, en dat je verantwoording aan kan. Dit zijn zaken die bij iedere baan van pas komen. Wel hebben kinderen meer begeleiding nodig, zeker in de lagere inkomensgezinnen, om ze op het rechte pad te houden.

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 09 okt 2020, 10:08

Goede punten Joost.
///Joost schreef: 09 okt 2020, 10:03
Mijn mening is dat een papiertje zeker helpt...
Afbeelding

:tooth:

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31207
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 09 okt 2020, 10:09

In NL is het onderwijs verrot. Leraren hebben teveel stress en vallen sneller uit, en leerlingen hebben geen motivatie. Weken van max. 20u les, verdeeld over 5 dagen. Nee daar leer je niet veel mee.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 09 okt 2020, 10:18

JP schreef: 09 okt 2020, 10:09 In NL is het onderwijs verrot. Leraren hebben teveel stress en vallen sneller uit, en leerlingen hebben geen motivatie. Weken van max. 20u les, verdeeld over 5 dagen. Nee daar leer je niet veel mee.
Mwah...dat vind ik te kort door de bocht. Wij hadden vroeger ook al een hoop zelfstudie-uren. Wij waren eigenlijk de eerste lichting waarmee geexperimenteerd werd qua zelfstudie en een 'studiehuis' op school. Weken van 20-25 uur waren geen uitzondering. Toch werd er wel ingezet, want die tentamens moest je toch halen.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31207
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 09 okt 2020, 10:34

De enige zelfstudie die ik de jeugd hier zie doen is hoe krijg ik de dag vol met bier en wiet.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door ///Joost » 09 okt 2020, 10:36

Klopt, maar dat heeft imho niets met (uitval van) leraren te maken, maar alles met begeleiding van kinderen, en interesse van ouders in de ontwikkeling van hun kroost.

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31207
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door JP » 09 okt 2020, 10:48

Interesse zeker maar hun motiveren dat lukt niet altijd... :nah:

Robin
Berichten: 51353
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 09 okt 2020, 10:50

dat is volgens mij van alle tijden, ongemotiveerde leerlingen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, BMWDennis, Eric Z, L5S1 en 274 gasten