2020 Toyota GR Yaris
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Eerste reviews komen begin november als Andre en mezelf hem op de openbare weg kunnen proberen.
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Nu kun je 'm nog dikker maken, met oa. striping en je behoudt ook nog je fabrieksgarantie
https://www.autoblog.nl/nieuws/toyota-g ... tie-173925
https://www.autoblog.nl/nieuws/toyota-g ... tie-173925
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Hopelijk komen er meer GR parts met wat meer rallysport achtergrond..
- Philipoo
- Berichten: 4112
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Wow! Je houdt gewoon fabrieksgarantie terwijl je de ventieldopjes wisselt. BIZARJP schreef: ↑07 sep 2020, 14:31 Nu kun je 'm nog dikker maken, met oa. striping en je behoudt ook nog je fabrieksgarantie
https://www.autoblog.nl/nieuws/toyota-g ... tie-173925
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Van dat filmpje verstond ik geen bal. Gelukkig was het ondertiteld.....
?
?
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris krijgt Gazoo opsmuk à la BMW M Performance :
https://www.autofans.be/nieuws/officiee ... erformance
https://www.autofans.be/nieuws/officiee ... erformance
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris Rocket Bunny is een beest : https://www.autoblog.nl/nieuws/toyota-g ... est-174131
Een moderne variatie op bvb een Renault 5 Alpine Turbo of een Peugeot 205 Ti16 of Austin Rover Metro 6R4 ?
Een moderne variatie op bvb een Renault 5 Alpine Turbo of een Peugeot 205 Ti16 of Austin Rover Metro 6R4 ?
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Maar het kan nog extremer :
Daigo Saito's RWD Toyota GR Yaris Has A 1000bhp 2JZ And A Pandem Kit :
https://www.carthrottle.com/post/daigo- ... andem-kit/
Daigo Saito's RWD Toyota GR Yaris Has A 1000bhp 2JZ And A Pandem Kit :
https://www.carthrottle.com/post/daigo- ... andem-kit/
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: 2020 Toyota GR Yaris
^ lol. Sicke build
-
- Berichten: 21736
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Wanneer worden ze nou geleverd?
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Hij staat gepland om 30 oktober te bouwen. Vanuit japan reken 4 tot 6 wkn totdat ie hier is. Dan even zien om hem nog dit jaar op kenteken te zetten of per 2021.
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: 2020 Toyota GR Yaris
De Belgische regering kennende zal het voor mij wel zaak zijn dat ik hem zeker dit jaar nog op de weg kan zetten. Zou zo kunnen dat hij anders 500-1000 euro duurder zal worden naar BIV toe.
-
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Dat wordt weer inruilen of ombestellen
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Daarom vroeg ik me ook af wat de meerprijs was voor dit pareltje.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Ik zet in op 80k. Weet niet meer dan jij en bij dat geld gaat mijn voorkeur altijd uit naar alles behalve Toyota. Rijden kan ik toch niet meer, dat scheelt.
- Downforce Hans
- Berichten: 12550
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Vandaag eindelijk de GR Yaris voor het eerst aan de tand kunnen voelen. Om eerlijk te zijn zat ik met de vraag in mijn hoofd als ik hem wel zou houden, maar na de testrit deze late namiddag is dat vraagstuk opgelost. De glimlach tijdens en na de testrit zal duidelijk genoeg geweest zijn voor mijn dealer die ik overigens bedankt voor het vertrouwen. Het is de derde wagen die ik bij hem koop en hij weet ondertussen ook al wat ik verlang van een wagen. In ieder geval nog altijd het juiste gevoel bij deze garage.
Na dik twee jaar wachten was het eindelijk zover en kon ik de GR Yaris waar ik al zoveel over had gehoord uitproberen. De dealer had voor mij de Performance versie klaar staan. Normaal had ik de auto al veel eerder kunnen proberen on track maar Corona heeft daar een stokje voor gestoken.
Eerste indruk wanneer je in de auto plaats neemt is dat je veel te hoog zit. Het is storend vooral omdat de achteruitkijkspiegel enorm in de weg zit. (ik ben 1m93 maar met een langer bovenlijf dan gemiddeld) Ik ben dus alvast al aan het kijken om ultralow seatrails te vinden om daar dan Recaro's op te zetten. Verder is het interieur best ok, ook naar quality feel is het correct. Het infotainment scherm die als een ipad in het midden staat had voor mij niet gehoeven want het Toyota infotainment systeem laat te wensen over + het ontneemt toch een deel van je zicht, ook al raak je er snel aan gewoon. Verder is het stuur wel voldoende verstelbaar (hoogte en diepte) en hebben ze de pedalen aangepast sinds de laatste keer dat ik in een prototype had gezeten. Rem en gas staan wat dichter bij elkaar zodat je mooi kan tiphielen.
Wanneer je de motor start valt de driepitter sound direct op. Bij het wegrijden merk je meteen de stugge dempers op en het relatief zwaar aanvoelende stuurgevoel. De rijbelevenis is dat je in een zeer compacte wagen onderweg bent, voelt "vierkant" aan op zijn poten wat bijdraagt aan het sportieve karakter. De turbo pakt bij lage toeren al mooi op. Het voelt eigenlijk best braafjes maar wanneer je even doortrekt dan verandert het karakter meteen. Terwijl de motor bij cruise-snelheden op de achtergrond blijft komt bij doorduwen ook een sportieve sound via de speakers in het interieur, niet percee natuurlijk maar het kon erger. Schakelen gaat zeer trefzeker en schakelwegen zijn zeer kort, echt een genot!
De motor zelf duwt wel en je hebt niet het gevoel dat je te weinig power hebt om er fun aan te beleven. De motor was inmiddels op temperatuur waarna ik enkele bochten de balans kon uitproberen. De wagen is zeer stabiel, maar wanneer je met de balans gaat spelen kan je bij aanremmen de kont wat laten omkomen en dat zelfs bij droog asfalt. Dat belooft dus wanneer ik de wagen in zijn ware habitat zal kunnen rijden. Bovendien met zachte winterbanden ipv de grippy PS4S banden en dat op slechte, glibberig natte asfaltbaantjes met putten en bulten zal het smullen worden om de wagen van de ene bocht naar de andere te kunnen laten glijden. Echt mijn dada!
Maar houdt je van straks sturen en rijlijnen ben je met de GR Yaris ook aan het juiste adres. Een afrit kan je sneerhard nemen zonder dat het onderstuur komt te overheersen. Let wel, het besturen van een vierwiel-aangedreven wagen moet je wel wat leren. Ik voel voor mezelf dat ik ook weer wat kilometers zal nodig hebben om het terug volledig onder de knie te krijgen. De GR Yaris is echt een mini Mitsubishi Lancer EVO die bovendien 90 kg lichter is dan bv de EVO IX RS en zelf 250kg lichter dan een reguliere EVO X. Dat maakt de GR Yaris natuurlijk zeer lichtvoetig en pointy! Bovendien zorgt de electronica ervoor dat je 2-3 seconden kan links remmen terwijl je ook gas geeft. Een techniek die vaak in de rallysport wordt gebruikt en voor mij een dealbreaker was geweest.
Na dik twee jaar wachten was het eindelijk zover en kon ik de GR Yaris waar ik al zoveel over had gehoord uitproberen. De dealer had voor mij de Performance versie klaar staan. Normaal had ik de auto al veel eerder kunnen proberen on track maar Corona heeft daar een stokje voor gestoken.
Eerste indruk wanneer je in de auto plaats neemt is dat je veel te hoog zit. Het is storend vooral omdat de achteruitkijkspiegel enorm in de weg zit. (ik ben 1m93 maar met een langer bovenlijf dan gemiddeld) Ik ben dus alvast al aan het kijken om ultralow seatrails te vinden om daar dan Recaro's op te zetten. Verder is het interieur best ok, ook naar quality feel is het correct. Het infotainment scherm die als een ipad in het midden staat had voor mij niet gehoeven want het Toyota infotainment systeem laat te wensen over + het ontneemt toch een deel van je zicht, ook al raak je er snel aan gewoon. Verder is het stuur wel voldoende verstelbaar (hoogte en diepte) en hebben ze de pedalen aangepast sinds de laatste keer dat ik in een prototype had gezeten. Rem en gas staan wat dichter bij elkaar zodat je mooi kan tiphielen.
Wanneer je de motor start valt de driepitter sound direct op. Bij het wegrijden merk je meteen de stugge dempers op en het relatief zwaar aanvoelende stuurgevoel. De rijbelevenis is dat je in een zeer compacte wagen onderweg bent, voelt "vierkant" aan op zijn poten wat bijdraagt aan het sportieve karakter. De turbo pakt bij lage toeren al mooi op. Het voelt eigenlijk best braafjes maar wanneer je even doortrekt dan verandert het karakter meteen. Terwijl de motor bij cruise-snelheden op de achtergrond blijft komt bij doorduwen ook een sportieve sound via de speakers in het interieur, niet percee natuurlijk maar het kon erger. Schakelen gaat zeer trefzeker en schakelwegen zijn zeer kort, echt een genot!
De motor zelf duwt wel en je hebt niet het gevoel dat je te weinig power hebt om er fun aan te beleven. De motor was inmiddels op temperatuur waarna ik enkele bochten de balans kon uitproberen. De wagen is zeer stabiel, maar wanneer je met de balans gaat spelen kan je bij aanremmen de kont wat laten omkomen en dat zelfs bij droog asfalt. Dat belooft dus wanneer ik de wagen in zijn ware habitat zal kunnen rijden. Bovendien met zachte winterbanden ipv de grippy PS4S banden en dat op slechte, glibberig natte asfaltbaantjes met putten en bulten zal het smullen worden om de wagen van de ene bocht naar de andere te kunnen laten glijden. Echt mijn dada!
Maar houdt je van straks sturen en rijlijnen ben je met de GR Yaris ook aan het juiste adres. Een afrit kan je sneerhard nemen zonder dat het onderstuur komt te overheersen. Let wel, het besturen van een vierwiel-aangedreven wagen moet je wel wat leren. Ik voel voor mezelf dat ik ook weer wat kilometers zal nodig hebben om het terug volledig onder de knie te krijgen. De GR Yaris is echt een mini Mitsubishi Lancer EVO die bovendien 90 kg lichter is dan bv de EVO IX RS en zelf 250kg lichter dan een reguliere EVO X. Dat maakt de GR Yaris natuurlijk zeer lichtvoetig en pointy! Bovendien zorgt de electronica ervoor dat je 2-3 seconden kan links remmen terwijl je ook gas geeft. Een techniek die vaak in de rallysport wordt gebruikt en voor mij een dealbreaker was geweest.
- Eeuwe
- Berichten: 4535
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Nice. Geloof dat André z'n GRY ook niet lang meer duurt. Ook heel benieuwd naar Dre's bevindingen.
-
- Berichten: 2933
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Klinkt goed.. we wachten de eerste winter vierwield rotonde drift filmpjes af
- JP
- Berichten: 31256
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: 2020 Toyota GR Yaris
Koopje !
https://www.autoblog.nl/nieuws/prijs-to ... cht-185709Maar er is goed nieuws: de prijs van de Toyota GR Yaris is ongekend scherp! Voor 50.495 euro staat deze voor de deur!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 180 gasten