Je kunt objectief de meerprijs van een M3 t.o.v. een 335i never nooit rechtvaardigen............maar laat autorijden voor ons als stumpers nu net emotie zijn
Wat gaat het worden 335i of de BMW M3 E92 ?
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Geen enkele autoprijs is te rechtvaardigen, nee ook niet de Alto van Oma op de hoek, want dat ding loopt maar 1 keer per maand of zo............................altijd weggegooid geld.....................................maar WTF ongebruikt geld is erger niet dan?Niels schreef:Macboy slaat de spijker op z'n kop :!:
Je kunt objectief de meerprijs van een M3 t.o.v. een 335i never nooit rechtvaardigen............maar laat autorijden voor ons als stumpers nu net emotie zijn
-
Robin
- Berichten: 56287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Idd, we kunnen alles afwegen, en dat doen we ook, qua accelleratie/bochtgedrag/remmerij/looks etc. Maar at the end of the day kijk ik OOK naar de prijs.(Wie niet?)
Dat bijv een getunede EVO een M5 E60 bijhoudt of eruittrekt. Prachtig, maar als ik de poen had werd 't wel de M5(bij wijze van spreken danhe) en niet de EVO.
(voorbeeld, ben gek op een EVO)
Dat bijv een getunede EVO een M5 E60 bijhoudt of eruittrekt. Prachtig, maar als ik de poen had werd 't wel de M5(bij wijze van spreken danhe) en niet de EVO.
(voorbeeld, ben gek op een EVO)
- Mat Firens
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
- Locatie: Utrecht
Ok.... verkocht !!! Waar kan ik tekenen ???!!!Macboy schreef:he Mat Firens. Een erg leuk draadje !
Hier mijn bevindingen, hoop dat je er iets aan hebt. Goed je rijdt nu een 335i, een droomauto in vele opzichten. De ultieme coupé met een dikke motor, dikke bang for the bucks. Kost niet zoveel (kan het zo duur maken als je wil) en je krijgt er een super auto voor terug.
Strikt financieel bekeken is een M3 nimmer de meerwaarde waard tegenover de 335i. Tot zover het enige argument om de 335i te rijden.
ALLE ANDERE ARGUMENTEN pleiten natuurlijk voor de M3. Mocht het financieel haalbaar zijn, dan zou ik altijd voor de M3 gaan.
Waarom?
De M3 is natuurlijk het M-model van BMW. Dat is het speciale model, de ultieme 3-serie, de droom van iedere BMW rijder. BMW M3 is altijd uniek geweest, een sublieme lettercombinatie.
De nieuwste M3 is daarvan geen uitzondering. Een hoogtoerige V8 motor (!!) alleen daarom zou je het kunnen doen. Het uiterlijk van de M3 is natuurlijk ook subliem, mooie spoilers, dikke bult, dik stuur, mooi interieur (leren lijstjes etc), vette velgen.
Wat uiterlijk betreft: er stáát gewoon een dikke vette droombak. Dat heb je natuurlijk niet bij de 335i. Das een "gewone" 3-serie waarvan alleen de kenners weten dat je iets moois hebt.
Maar een M3, dat is echt iets bijzonders. Dat is rijden in een auto zoals BMW het bedoeld heeft. Pure porno op wielen.
Nou weet ik dat er een discussie is over het gewicht, laten we het daar nu niet over hebben. Er is altijd een select groepje "rijders" voor wie de M3 natuurlijk te zwaar is en te log t.o.v. voorgaande modellen of een 1-serie etc.
Dat klopt ook wel. Maar dat is met name voor mensen die alléén willen hoeken op het circuit.
Zij ontgaan het "nieuwe" M-concept. Het nieuwe M-concept (en terecht in mijn ogen) is dat je een auto rijdt die je ELKE dag kunt gebruiken, waarmee je zonder problemen naar Zwitserland kunt rijden zonder moe te worden en waarmee je onderweg nog de Nordschleife kunt bedwingen.
Kortom, een all round sportwagen die dagelijks inzetbaar is.
Al het andere gepraat over de verschuiving van M naar meer comfort, is opgelost middels de komst van de CSL-afdeling.
Kortom: voor wat JIJ in een auto zoekt, denk ik dat de BMW M3 de ultieme droomauto is.
GA ERVOOR !!
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Mat Firens schreef:Ok.... verkocht !!! Waar kan ik tekenen ???!!!Macboy schreef:he Mat Firens. Een erg leuk draadje !
Hier mijn bevindingen, hoop dat je er iets aan hebt. Goed je rijdt nu een 335i, een droomauto in vele opzichten. De ultieme coupé met een dikke motor, dikke bang for the bucks. Kost niet zoveel (kan het zo duur maken als je wil) en je krijgt er een super auto voor terug.
Strikt financieel bekeken is een M3 nimmer de meerwaarde waard tegenover de 335i. Tot zover het enige argument om de 335i te rijden.
ALLE ANDERE ARGUMENTEN pleiten natuurlijk voor de M3. Mocht het financieel haalbaar zijn, dan zou ik altijd voor de M3 gaan.
Waarom?
De M3 is natuurlijk het M-model van BMW. Dat is het speciale model, de ultieme 3-serie, de droom van iedere BMW rijder. BMW M3 is altijd uniek geweest, een sublieme lettercombinatie.
De nieuwste M3 is daarvan geen uitzondering. Een hoogtoerige V8 motor (!!) alleen daarom zou je het kunnen doen. Het uiterlijk van de M3 is natuurlijk ook subliem, mooie spoilers, dikke bult, dik stuur, mooi interieur (leren lijstjes etc), vette velgen.
Wat uiterlijk betreft: er stáát gewoon een dikke vette droombak. Dat heb je natuurlijk niet bij de 335i. Das een "gewone" 3-serie waarvan alleen de kenners weten dat je iets moois hebt.
Maar een M3, dat is echt iets bijzonders. Dat is rijden in een auto zoals BMW het bedoeld heeft. Pure porno op wielen.
Nou weet ik dat er een discussie is over het gewicht, laten we het daar nu niet over hebben. Er is altijd een select groepje "rijders" voor wie de M3 natuurlijk te zwaar is en te log t.o.v. voorgaande modellen of een 1-serie etc.
Dat klopt ook wel. Maar dat is met name voor mensen die alléén willen hoeken op het circuit.
Zij ontgaan het "nieuwe" M-concept. Het nieuwe M-concept (en terecht in mijn ogen) is dat je een auto rijdt die je ELKE dag kunt gebruiken, waarmee je zonder problemen naar Zwitserland kunt rijden zonder moe te worden en waarmee je onderweg nog de Nordschleife kunt bedwingen.
Kortom, een all round sportwagen die dagelijks inzetbaar is.
Al het andere gepraat over de verschuiving van M naar meer comfort, is opgelost middels de komst van de CSL-afdeling.
Kortom: voor wat JIJ in een auto zoekt, denk ik dat de BMW M3 de ultieme droomauto is.
GA ERVOOR !!
Oke das dus eigenlijk waar de RS4 al JAAAREN voor staat,een alleskunner.
- Mat Firens
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
- Locatie: Utrecht
Ok.. ok.. ok... dank iedereen voor de bijdrage. Als ik nu de balans opmaak dan lees ik het volgende:
335i coupe: super auto, goeie sound, mooi, dagelijks, relaxed, comfort, snel.
Nieuwe M3: sportwagen, bruut, het beste dat er is maar met name.... emotie.
Klopt dit zo een beetje ?
Nou ben ik een vrij emotioneel mens..
335i coupe: super auto, goeie sound, mooi, dagelijks, relaxed, comfort, snel.
Nieuwe M3: sportwagen, bruut, het beste dat er is maar met name.... emotie.
Klopt dit zo een beetje ?
Nou ben ik een vrij emotioneel mens..
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Deze speciale multifunctionele tissuebox die Macboy U aanbied kan naast het fappen uitermate goed gebruikt worden door emotionele BMW rijdersMat Firens schreef:Ok.. ok.. ok... dank iedereen voor de bijdrage. Als ik nu de balans opmaak dan lees ik het volgende:
335i coupe: super auto, goeie sound, mooi, dagelijks, relaxed, comfort, snel.
Nieuwe M3: sportwagen, bruut, het beste dat er is maar met name.... emotie.
Klopt dit zo een beetje ?
Nou ben ik een vrij emotioneel mens..
[img:600:450]http://www.wheelsonline.nl/goodies/imag ... EBOX_A.jpg[/img]
- Mat Firens
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
- Locatie: Utrecht
- markk
- Berichten: 3896
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Sportwagen ? Nah dacht het niet. Een sportieve / snelle GT. Sportwagens zijn een F430, een GT3, een Gallardo, etc. Hangt wel een beetje van je definitie van sportwagen af.Nieuwe M3: sportwagen, bruut, het beste dat er is maar met name.... emotie.
Bruut ? Yep, M3 is een brute BMW
Het beste dat er is ? Niet overdrijven en het hangt er af wat je "het beste" vindt. Het is in iedergeval de "beste" 3-serie als je niet naar de prijs kijkt.
Emotie ? Yep, helemaal !
Mark.
- Knot
- Berichten: 40964
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Mat Firens schreef:Voordat ik het vergeet: zijn er hier mensen die overwegen de nieuwe M3 aan te schaffen dan wel het gewoon gaan doen ?
Mat
Ik rij nu een RS4.De auto heb ik pas een halfjaar.Ik ben,op termijn van anderhalf jaar zeker een potentieéle klant voor de M3 sedan.
Over de RS4 ben ik super tevreden het enigste wat ik jammer vind is dat er 2 wielen teveel worden aangedreven.
Over je keus die je wil kan ik kort zijn. Een M bied zovel meer beleving daar komt een 335 echt niet in de buurt.Het overige heeft macboy al geschreven maar ook ik adviseer je KOOP DE M3 !!!
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Mat Firens
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:44
- Locatie: Utrecht
Hmm... hier komt de rs4 goed uit de bus. Ok, niet de cabrio maar wel voor de rest.
http://www.carmagazine.co.uk/first_driv ... 849&page=1
Toch ook maar proefrijden in de rs4... hoewel.. daar komt over een jaar een nieuw model van dus dat is dan wel weer een beetje zonde geld..
http://www.carmagazine.co.uk/first_driv ... 849&page=1
Toch ook maar proefrijden in de rs4... hoewel.. daar komt over een jaar een nieuw model van dus dat is dan wel weer een beetje zonde geld..
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Mat Firens schreef:Hmm... hier komt de rs4 goed uit de bus. Ok, niet de cabrio maar wel voor de rest.
http://www.carmagazine.co.uk/first_driv ... 849&page=1
Toch ook maar proefrijden in de rs4... hoewel.. daar komt over een jaar een nieuw model van dus dat is dan wel weer een beetje zonde geld..
Als je echt twijfelt zou ik eens gaan proefrijden met een C63. Een RS4 zou ik nu ook niet meer nieuw bestellen.
Waarom??
Omdat de auto denk ik heel erg tegen een M3 aan zal leunen qua sportiviteit,ook denk ik dat de C63 gewoon sneller zal zijn dan de M3
Met die machtige V8 en en veel hoger koppel!!
Persoonlijk vind ik de C63 echt precies de juiste uitstraling hebben!! (liefst in het zwart)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ik zou het zelfs DOM vinden als iemand in de markt is voor een M3 om dan niet te rijden in een C63 AMG of RS4, simpelweg omdat het karakter van die auto's jou misschien veel meer aanspreekt.
De RS4 heb ik ook een probleem bij: het blijft wel een oudere auto inmiddels, om die nu nog nieuw te bestellen.... vooral het interieur (feilloos, maar niet echt nieuw meer natuurlijk).
De RS4 heb ik ook een probleem bij: het blijft wel een oudere auto inmiddels, om die nu nog nieuw te bestellen.... vooral het interieur (feilloos, maar niet echt nieuw meer natuurlijk).
- romo
- Berichten: 27167
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dus als je de vrouw van je leven hebt gevonden, besluit je eerst om haar vriendinnen nog maar eens te "rijden" ? Die kunnen je per slot van rekening nog meer aanspreken natuurlijk..........................je weet het nooit zeker.............................Macboy schreef:Ik zou het zelfs DOM vinden als iemand in de markt is voor een M3 om dan niet te rijden in een C63 AMG of RS4, simpelweg omdat het karakter van die auto's jou misschien veel meer aanspreekt.
De RS4 heb ik ook een probleem bij: het blijft wel een oudere auto inmiddels, om die nu nog nieuw te bestellen.... vooral het interieur (feilloos, maar niet echt nieuw meer natuurlijk).
- Niels
- Berichten: 22546
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Alternatief:
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6518
Te vinden in het prijs gat tussen de 335i en M3 8)
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6518
Te vinden in het prijs gat tussen de 335i en M3 8)
-
Robin
- Berichten: 56287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Gisteravond had zat ik met ZWAAR 5 man aan boord. Een nieuwe zwarte Jaguar XKR met 20"(wat een stoere kar hee!) 4 uitlaten, haalt ons rustigjes in bij wegwerkzaamheden en ik zit achter 'm in z'n 3 bij 90. Vanaf 120 +40 begint ie uit te lopen om bij 2x 130 bij mij(einde verhaal) zo'n 100 meter uitgelopen te zijn. Bij de afslag zit ik weer aan z'n kont. Restaurant.Happie eten. Zakenman stapt lachend uit, zegt dat ie 't een leuk partijtje vond en ik zeg da'k met 5 man maar 306pk heb en hij 420pk en 560Nm. Hij zei dat ie wel íetsje meer'dan 420pk had....
8)
8)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
haha ik druk me ook niet handig uit inderdaad. maar je weet wat ik bedoel (ik haal ook altijd de vrouwen aan in dit soort vergelijkingen, of pak je me bewust daar opromo schreef:Dus als je de vrouw van je leven hebt gevonden, besluit je eerst om haar vriendinnen nog maar eens te "rijden" ? Die kunnen je per slot van rekening nog meer aanspreken natuurlijk..........................je weet het nooit zeker.............................Macboy schreef:Ik zou het zelfs DOM vinden als iemand in de markt is voor een M3 om dan niet te rijden in een C63 AMG of RS4, simpelweg omdat het karakter van die auto's jou misschien veel meer aanspreekt.
De RS4 heb ik ook een probleem bij: het blijft wel een oudere auto inmiddels, om die nu nog nieuw te bestellen.... vooral het interieur (feilloos, maar niet echt nieuw meer natuurlijk).![]()
en haar karakter, ach dat kun je dan enpassant ook beoordelen...........................
- M-bitious
- Berichten: 2006
- Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
- Locatie: Amsterdam
Zou het niet zo zijn dat de M3 een hogere restwaarde heeft, waardoor een stuk van het prijsverschil op termijn wordt terugverdiend?Niels schreef:Macboy slaat de spijker op z'n kop :!:
Je kunt objectief de meerprijs van een M3 t.o.v. een 335i never nooit rechtvaardigen............maar laat autorijden voor ons als stumpers nu net emotie zijn
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten
