Beste winter koekblik <1000kg?
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Die paar maand wegenbelasting zal het verschil niet maken toch? Is toch tientjeswerk en wel veel meer plezier van een achterwielaandrijver in de winter lijkt mij.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Je moet er daarna ook weer vanaf zien te komen he en dat lukt hem nu ook niet echt vlot.
Een Cuore van 1500 euro ben je snel weer kwijt als je een honderdje links of rechts toegeeft, of je laat hem er gewoon voor 25 euro vaste lasten naast staan als je wat anders koopt.
Een Cuore van 1500 euro ben je snel weer kwijt als je een honderdje links of rechts toegeeft, of je laat hem er gewoon voor 25 euro vaste lasten naast staan als je wat anders koopt.
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Fiat Panda 100HP voldoet aan je eisen. Degelijk. Zit alle luxe op. Rijdt leuk en is precies 1.000kg. Enkel wat ouder, de meesten zijn van 2007.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 24 sep 2020, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Gisteren getankt met mijn aygo van 2400,- voor het eerst in 3 weken.
Bevalt prima voor woon/werk.
Bevalt prima voor woon/werk.
-
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 03 feb 2014, 18:37
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
En nog driving fun ook! Leuke suggestie en een 100HP raak je altijd weer kwijt, mits die geen 2 ton heeft gereden ofzo.
Anders misschien een Punto 1.4 Sport met 95pk of 120pk T-jet; 2-4k. Punto Evo met Twinair bromtor kan ook, lollig motortje, vanaf 4k.
Clio GT 128pk - 1135 kg (dus 1 klasse zwaarder), 4-5k.
Mazda van 12 jaar en gebruiken in de winter kan wel eens tegenvallen, zijn altijd erg roestgevoelig.
Wat is eigenlijk het budget?
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk maar te oud is ook niks, beetje 2000 a 2500 euro dan moet het wel ophouden voor een ding waar je verder niks mee hebt. Vandaar dat ik naar 2008 Cuore zat te kijken ook, net wat jonger dan het 20 jaar oude spul en voor 2500 is een nette te krijgen.
Panda 100HP hier op DF had ik achteraf willen hebben maar toen nog niet zeker of ik de BMW in ging leveren.
Panda 100HP hier op DF had ik achteraf willen hebben maar toen nog niet zeker of ik de BMW in ging leveren.
-
- Berichten: 124
- Lid geworden op: 30 aug 2017, 22:09
- Auto: BMW
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
ignis sport... wel wat ouder. Maar goedkoop, recaro's, licht, vlot genoeg..
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Zorg voor een goeie voorraad motorolie want een Cuore kan nog wel eens een slokje innemen
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Ik heb nog 2 liter 5W40 van de Civic Type-S, die kon er ook wat van (voor een japanner).
- MVB
- Berichten: 836
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
- Tim
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 14:31
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Ik heb zelf als 2e autootje een 2008 Mazda 2 gt-m, dus 1.5 blokje. Blok valt me wat tegen, had wat gretiger gemogen. Verbruik is 1 op 15/16. Iets lichter dan soortgenoten (scheelt een belastingschaaltje), de hoofden van de kinderen zitten wat minder dicht bij de achterruit dan bijv een Sirion of Aygo. Verder foolproof, het enige wat ik kapot heb gehad is de kofferbakschakelaar van 25 euro. Ik meen me uit mijn zoektocht te herinneren dat de 1.5 een ketting heeft.
Dat luidruchtige herken ik wel, geen auto om lang 130 mee te rijden.
Als je een referentieritje wil maken kan dat uiteraard, de mijne is net 100k km voorbij.
Collega van me heeft trouwens een Kia Picanto gekocht. De voor haar doorslaggevende reden (naast kleur): stuurverwarming.
Dat luidruchtige herken ik wel, geen auto om lang 130 mee te rijden.
Als je een referentieritje wil maken kan dat uiteraard, de mijne is net 100k km voorbij.
Collega van me heeft trouwens een Kia Picanto gekocht. De voor haar doorslaggevende reden (naast kleur): stuurverwarming.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 21 mar 2017, 11:25
- Auto: Fiat Bravo 1.4 T-Jet
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Koop een starlet.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Mazda zat ik ook naar te kijken maar toch snel 4 a 5k voor een GT-M line.
Zit te wachten op een paar foto's van een 2008 Cuore, als die oke is kijken en voor 2k mee.
Zit te wachten op een paar foto's van een 2008 Cuore, als die oke is kijken en voor 2k mee.
- Tim
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 14:31
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Je hebt die Sirion trouwens ook als Subaru Justy....met 4wd.
-
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Ook de Sirion schijnt er in 4WD te zijn en blijft ook onder de 1000kg:
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/dai ... ousPage=lr
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Man man wat een knakenhok is zo'n oude Cuore. Daar wil je toch niet mee rondrijden als autoliefhebber? Dan nog 10x liever een veel fijner rijdende Swift van dat jaar voor een paar 100€ meer.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Ach, 2000 euro en 740kg dat staat stil voor 30 per maand in geval je even geen 2e normale auto hebt, zo denk ik dan.
Swift zal best beter rijden maar zwaarder en geen 3cyl en toch best stuk duurder in de juiste uitvoering.
Maargoed zoek nog steeds hoor. Niks gekocht nog.
Swift zal best beter rijden maar zwaarder en geen 3cyl en toch best stuk duurder in de juiste uitvoering.
Maargoed zoek nog steeds hoor. Niks gekocht nog.
-
Online
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Een Cuore.... manmanman.
Neem nog een flesje wijn.
Neem nog een flesje wijn.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
RJK heeft ook zo een ding voor altijd iets te hebben staan. Kost niks en je zit toch droog om rustig een corvette uit te zoeken etc.
Je moet het niet als fun auto zien voor die centen al komt een 100HP misschien wel in de buurt maar dan is het snel 4000 euro, ook voor een swift in de opties en acceptabele kmstand. Cuore is 1500 tot 2000 euro en de allergoedkoopste in MRB zo ongeveer.
Je moet het niet als fun auto zien voor die centen al komt een 100HP misschien wel in de buurt maar dan is het snel 4000 euro, ook voor een swift in de opties en acceptabele kmstand. Cuore is 1500 tot 2000 euro en de allergoedkoopste in MRB zo ongeveer.
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Ik heb ook nog niks gekocht nadat ik de m140i verkocht heb. Ik rijd nu in de auto van mijn vrouw, Golf 6 van 8 jaar oud. Ik ben altijd zeer zuinig met mijn auto's. Op een parkeerplaats achter in de hoek zetten, zodat er niemand naast komt staan. Nu ik tijdelijk in die Golf rijd, is dat wel heel fijn dat je nergens meer op hoeft te letten. Ik kan hem overal neerzetten, geen probleem als iemand zijn deur ertegen aan gooit. Is toch wel heerlijk zorgeloos. En hij stuurt ook nog eens beter dan de 1-serie. Verder weinig DF met 105 pk.
Beetje off topic, maar ik begrijp het dus wel om in een koekblik te gaan rijden. Hoewel een Cuore wel echt weinig auto is.
Beetje off topic, maar ik begrijp het dus wel om in een koekblik te gaan rijden. Hoewel een Cuore wel echt weinig auto is.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Mag wel iets meer auto maar dan wel stoelverwarning enz. Dan kom je een stuk hoger uit dan 2k.
Mazda 2, Swift zoek ik ook nog steeds. Moet net een goed ding langskomen in de buurt met volledig onderhoud bekend ipv 1 stempeltje een ton geleden.
Mazda 2, Swift zoek ik ook nog steeds. Moet net een goed ding langskomen in de buurt met volledig onderhoud bekend ipv 1 stempeltje een ton geleden.
- Opa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
+100!
Kun je net zo goed een Opel Agila, Suzuki Wagon-R kopen.
Of toch die Twingo RS, Fiesta Sport of Swift Sport.
Beetje lol mag toch ook wel met een 2e auto, of gaat het alleen maar om de centen?!
Dan net als wij een Cinquecento Sporting van 1998, kost geen drol in aanschaf en ook weinig wegenbelasting en verzekering.
Wel opletten bij zo'n oud hok dat je niet teveel onderhoudskosten krijgt, maar dat kan ook gebeuren bij de auto's die hierboven genoemd zijn.
Die 5 deuren zou ik weinig waarde aan hechten(is wel handig met baby's), die jonge gasten zijn nog soepel genoeg om via de voordeur naar achteren te kruipen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Waarom zou een Cinquecento beter zijn dan een cuore? 5deurs gewoon must, 3 deurs is echt kut, enkel bij een cabrio of coupe omdat het niet anders kan.
Wagon R+ beter dan een cuore? 4cyl van 955kg vs 3cyl van 740kg
Agila beter dan een cuore? volgens mij niet namelijk in aanbod, gewicht en aandachtpunten.
Fun haal ik wel uit een auto waar ik rustig naar kan zoeken.
Wagon R+ beter dan een cuore? 4cyl van 955kg vs 3cyl van 740kg
Agila beter dan een cuore? volgens mij niet namelijk in aanbod, gewicht en aandachtpunten.
Fun haal ik wel uit een auto waar ik rustig naar kan zoeken.
- Opa
- Berichten: 6229
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Re: Beste winter koekblik <1000kg?
Ik zeg ook nergens dat een Agila en een Wagon-R beter zijn, maar qua uiterlijk zijn ze te vergelijken met een Cuore.
Ook zeg ik nergens dat een Cinquecento beter is, alleen wel nog goedkoper, als het alleen een centenkwestie is.
Meest zijn de wat meer sportieve uitvoeringen alleen verkrijgbaar in 3-deurs, de Ford Fiesta-Sport is volgens mij wel verkrijgbaar als 5-deurs, de oude Swift-Sport en de Twingo-RS niet dacht ik.
Ook zeg ik nergens dat een Cinquecento beter is, alleen wel nog goedkoper, als het alleen een centenkwestie is.
Meest zijn de wat meer sportieve uitvoeringen alleen verkrijgbaar in 3-deurs, de Ford Fiesta-Sport is volgens mij wel verkrijgbaar als 5-deurs, de oude Swift-Sport en de Twingo-RS niet dacht ik.