BLM

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27808
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: BLM

Bericht door Luco » 17 sep 2020, 22:08

Camiel schreef: 17 sep 2020, 21:57
Robin schreef: 17 sep 2020, 17:20 Maar white privilege bestaat niet. Ik werd genaaid door 'Justitie' en door (de ma van) die jongedame.

Kortom. Daar word je niet blij van.
De white privilige in dit scenario is dat jij er vanaf kwam zonder arrestatie toen je werd beschuldigd van het hebben van gestolen goederen. De white privilige is ook dat zij er als 17-jarige tussenuit kwam zonder als volwassene gevangen gezet of aangeklaagd te worden. Of dat haar moeder geen gevolgen kende voor deze actie.
manman doe toch normaal met je voorbeelden, ook voorbeelden genoeg van die zogenaamde onschuldige mensen die zonder reden op agenten schieten.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: BLM

Bericht door Elise » 17 sep 2020, 22:15

Robin schreef: 17 sep 2020, 17:20 Maar white privilege bestaat niet.
White privilege is een mooie stok om mee te slaan.

Gebruikersavatar
Camiel
Berichten: 527
Lid geworden op: 21 sep 2014, 12:32
Auto: BMW 125i E82 Coupé

Re: BLM

Bericht door Camiel » 17 sep 2020, 22:19

Niet dat ik het hier over schieten heb verder ofzo... maar in dit voorbeeld zijn 3 onschuldige mensen die genadeloos worden aangepakt door het systeem. En daar zit hem de crux. Iedere donkere persoon is een gewelddadige, gewapende verdachte tot het tegendeel bewegen is, en zo zou het niet moeten zijn. Net zoals dat iemand die (zoals op de vorige pagina werd aangehaald vaak voor minieme vergrijpen) veroordeeld wordt en zijn of haar straf uitzit, gelijk gebrandmerkt wordt als levenslang crimineel en ‘hij zal wel iets verkeerd hebben gedaan’.
Laatst gewijzigd door Camiel op 17 sep 2020, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: BLM

Bericht door Elise » 17 sep 2020, 22:20

Shakes schreef: 17 sep 2020, 17:08 De vraag is echter waarom zou je als agent elke auto, met gekleurde bestuurder aan moeten houden als hij/zij een keer geen richting aangeeft, 2 mijl te hard gaat of de bestuurder/ster er verdacht uitziet?
Het antwoord is simpel, statistisch profileren.

Online
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3544
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: BLM

Bericht door RS-Ron » 17 sep 2020, 22:25

Verder alles goed Camiel ?
1- In het verhaal komt Robin nergens vanaf, hij koopt te goeder trouw een horloge in, blijkt later gestolen en dat kost hem 350€;
2- lees nergens dat de 17 jarige dochter niet vervolgd is;
3- Ik kan 123 geen juridische gevolgen verzinnen die moeder zou moeten ondervinden nav de diefstal van haar dochter.

De voorbeelden die je plaatst zijn stuk voor stuk triest, betreurenswaardig en gun je niemand. Ik ben alleen van mening dat het niet automatisch met racisme te maken hoeft te hebben in de 3 voorbeelden die je plaatst. Ik begin een beetje rabiaat te worden van al die extremisten die zo racistisch zijn als de pest en iedere gebeurtenis niet op de inhoud beoordelen, maar op huidskleur en of afkomst.

Ik ben klaar met de BLM, ze ondervinden zelf de gevolgen wel in de toekomst als iedereen de aanhangers hiervan uitkotst. Het uiteindelijke resultaat zal een keiharde aanpak en/of totale vorm van negeren van dit soort beroepsgekwetsten zijn. Hierdoor zal ook de grote meerderheid van goedwillenden zich afkeren van deze extremisten. En dan lijden ook de goeden weer onder de kwaden.

Gr Ron
Laatst gewijzigd door RS-Ron op 18 sep 2020, 00:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise
Berichten: 7170
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: BLM

Bericht door Elise » 17 sep 2020, 22:26

Camiel schreef: 17 sep 2020, 22:19 Niet dat ik het hier over schieten heb verder ofzo... maar in dit voorbeeld zijn 3 onschuldige mensen die genadeloos worden aangepakt door het systeem. En daar zit hem de crux. Iedere donkere persoon is een gewelddadige, gewapende verdachte tot het tegendeel bewegen is, en zo zou het niet moeten zijn. Net zoals dat iemand die (zoals op de vorige pagina werd aangehaald vaak voor minieme vergrijpen) veroordeeld wordt en zijn of haar straf uitzit, gelijk gebrandmerkt wordt als levenslang crimineel en ‘hij zal wel iets verkeerd hebben gedaan’.
Wat zeggen de statistieken over die donkere persoon? :bag:

Kijk je wel eens naar 'border security' ?
Daar zitten ze ook niet te wachten op mensen die veroordeeld zijn, moeten ze op een formuliertje invulllen.....das ook discriminatie toch? (volgens jouw maatstaven).

Gebruikersavatar
alt
Berichten: 3015
Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31

Re: BLM

Bericht door alt » 17 sep 2020, 22:43

Iedereen haalt er god & alleman erbij om te laten lezen wat er echt aan de hand is.
Een probleem moet je versimpelen.
Een inspecteur die stoomketels controleert laat geen worst keuren bij de slager.
Daar heeft de goed man geen brood van gegeten.
Een politieagent die zijn vak kent, pikt zijn klanten zo uit de rij, van de straat.
Daar heeft hij geen wd-40 hond voor nodig.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 23:02

Shakes schreef: 17 sep 2020, 20:41
Gatwick paar jaar terug ook 'conversatie douane', want ik kreeg koffer niet gauw genoeg open. Zij pissed, dat ik in 't vervolg een betere koffer moest kopen. ging ik er nog op in ook. Mijn vrouw suste mij gelukkig. Dat douna wijf keek me boos aan. En ik stond te trillen om dat mens aan te vliegen:))))
Snap je nu dat mensen het zat zijn nadat ze voor de vijftiende keer in een jaar tijd aan de kant zijn gezet omdat ze een kleurtje hebben?
Volgens mij snap jij niet waar het in feite om draait. Ik met m’n robuuste nette voorkomen en blank en een vriendelijke uitstraling en blank, wordt gewoon er tussenuit gehaald op luchthavens en ik word als keurige blanke ondernemer door justitie aangepakt

Er is geen verschil in dit geval tussen wel en niet een kleurtje. Ergo ik met mijn redelijk nette vriendelijke blanke voorkomen wordt JUIST er tussenuit gehaald of ze nemen me op de korrel .

Dat je dat niet wil zien zegt mij weer genoeg Nandor :-)

Kortom ik werd vervolg maar kwam er met 350€ weg vanaf
Die 17jarige meid werd natuurlijk vervolgd. Jeugd delict weet ik het in de cel en afwachten ze had heel veel op dr kerfstok . Daarna is een aardig clubje van 18+ witte crimineeltjes opgerold .

Voor wat dat waard is.

Voor de rest is hier al veel over gezegd

White Privilege amehoela

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 17 sep 2020, 23:04

Zo nu even een aflevering Opsporing Verzocht kijken voor het slapen gaan...

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Re: BLM

Bericht door Shakes » 18 sep 2020, 05:54

Tja, het komt op mij over als “ik moet in het buitenland meer betalen voor m’n biertje dan de locals”

Ergo, dat is racisme en white privilege bestaat dus niet.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 18 sep 2020, 07:51

Leuk grapje Nandor.

En dat gebeurt mij ook, bij taxi's en eten bestellen bij 'n strandtent, allemaal veel te hoog berekend, zelfs bij lage sterrenhotels. Ik kom nu 30 jaar in Latijns Amerika en ben overal nog steeds de teveel betalende Gringo/Mono(witte aap....) of hoe ze daar me noemen:)

MdV regelt dat soort zaken in bijv d'r vaderland zodat we er niet altijd te bekaaid vanaf komen. Scheelt bedragen.


Maar Spanje Griekenland, Italie ben ik minder/niet op mijn hoede. Hoe 'armer' de landen hoe vaker dit soort corruptie voorkomt.

Vind ik geen racisme en ook geen white privilege, omdat je als iemand met geld wordt gezien. Domheid van de locals?

Nog wat anders: 's werelds rijkste landen waaronder NL ook hebben(en vooral Scandinavie) hebben relatief /procentueel meer depressies onder de bevolking en suicide rates zijn ook hoger. That's the price we pay for being 'White Privilege'.

Maar als je wit bent: Bek houden. Want wij zijn de oorzaak van alle shit in de wereld.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: BLM

Bericht door Enrico » 18 sep 2020, 11:41

George F lag op de grond met een knie op zijn neck omdat hij weigerde op de achterbank van de politie wagen te zitten, omdat hij high was....

White Privilidge bestaat en racisme ook. Je bent blind als je het ontkent. Het is niet in de BLM gesuggereerde gevallen. En het is ook niet enkel op een kleur. Ga als blank rondlopen in een Township in Zuid Africa, als Marokkaan rond rijden in Blaricum, als Zwarte rond rennen op een blanke buitenwijk in Georgia USA, als Irakees in Iran, als Honkongees in China, als Mexicaan in Texas.... its everywhere. Boer eet niet wat high niet kent. Vriend van mij werk bij BP en is Indiër, hooge directie functie. Als hij in zijn vrije tijd zonder pak zegt dat hij bij BP werkt, vraagt men, which gas station 🤣 vooroordelen....... iedereen heeft ze.

Het is goed om ze van jezelf te weten en jezelf af te vragen of het klopt. 😉

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: BLM

Bericht door ///Joost » 18 sep 2020, 11:45

Enrico schreef: 18 sep 2020, 11:41 Als hij in zijn vrije tijd zonder pak zegt dat hij bij BP werkt, vraagt men, which gas station
:lollerdelol: :clap:

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 18 sep 2020, 11:50

BLM heeft teveel vooroordelen over de 'blanke man' en over het 'white privilege' als zodanig. Kijk in Oostblok en in Rusland. Miljoenen en mijoenen in relatieve armoe die wel 'n stukje white privilege willen.

Racisme bestaat, omgekeerd racisme ook. Met dank aan BLM.

Kijk naar bullying/pesten van kids, pubers in deze Westerse maatschappij met komst van Social Media en dergelijke.
Je bent te dik te dun, lelijk, mank, roodharig, brildragend je stinkt, je hoort er niet bij.
En je werpt je als 14 wit meisje/jongetje voor de trein.

Boeit toch niet. Want white privilege!

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: BLM

Bericht door Enrico » 18 sep 2020, 11:53

Robin schreef: 18 sep 2020, 07:51Ik kom nu 30 jaar in Latijns Amerika en ben overal nog steeds de teveel betalende Gringo/Mono(witte aap....) of hoe ze daar me noemen:)
30 jaar? Naar een plek? Of overal? Gringo is wat ze een Amerikaan noemen. Mono kan met je uiterlijk te maken hebben want dat is niet aap maar de kleur van je haar. 🤣 mono is ook aap want het heeft 2 betekenissen. Een Amerikaan met licht bruin haar is Gringo Mono.

Anyway, ga naar Costa Rica daar staat duidelijk dat een tourist meer betaalt en hoe veel. Maar dat is zeker niet overal. Vaak betaal je gewoon de local price. Waar er wel verschil is is vaak omdat de locals gemiddeld 500 euro per maand verdienen en anders niet in komen. Parken/Natuur Reservaten/ Hotels/ souvenirs etc. In andere landen is dat nog minder.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 18 sep 2020, 11:59

Enrico schreef: 18 sep 2020, 11:53
Robin schreef: 18 sep 2020, 07:51Ik kom nu 30 jaar in Latijns Amerika en ben overal nog steeds de teveel betalende Gringo/Mono(witte aap....) of hoe ze daar me noemen:)
30 jaar? Naar een plek? Of overal? Gringo is wat ze een Amerikaan noemen. Mono kan met je uiterlijk te maken hebben want dat is niet aap maar de kleur van je haar. 🤣 mono is ook aap want het heeft 2 betekenissen. Een Amerikaan met licht bruin haar is Gringo Mono.

Anyway, ga naar Costa Rica daar staat duidelijk dat een tourist meer betaalt en hoe veel. Maar dat is zeker niet overal. Vaak betaal je gewoon de local price. Waar er wel verschil is is vaak omdat de locals gemiddeld 500 euro per maand verdienen en anders niet in komen. Parken/Natuur Reservaten/ Hotels/ souvenirs etc. In andere landen is dat nog minder.
Overal. Voornamelijk Col, Dom Rep Mx en Ven. Mijn vrouw is Colombiaans. M'n oom werkte in Bogota op de NL Ambassade eind 80s begin 90s en ook zelfde verhaal Costa Rica.

Jij vertelt mij niks nieuws amigo. No worries, alles is al bekend....
Ze noemen mij Gringo omdat er niet NL op m'n voorhoofd staat of ik met 'n NL vlag daar rondloop:)
Idem Mono.

Wat is jouw achtergrond als ik dat mag vragen?

:beer:

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: BLM

Bericht door Enrico » 18 sep 2020, 12:01

Robin schreef: 18 sep 2020, 11:50 1. BLM heeft teveel vooroordelen over de 'blanke man' en over het 'white privilege' als zodanig. Kijk in Oostblok en in Rusland. Miljoenen en mijoenen in relatieve armoe die wel 'n stukje white privilege willen.

2. Racisme bestaat, omgekeerd racisme ook. Met dank aan BLM.

3. Kijk naar bullying/pesten van kids, pubers in deze Westerse maatschappij met komst van Social Media en dergelijke.
Je bent te dik te dun, lelijk, mank, roodharig, brildragend je stinkt, je hoort er niet bij.
En je werpt je als 14 wit meisje/jongetje voor de trein.

4. Boeit toch niet. Want white privilege!
1. Moeten ze niet op Putin stemmen. Daar heet het Oil Rich Privilidge. In India is het Caste Privilidge, het is over all.

2. Zeker, maar niet met dan aan BLM, dat bestond al veel eerder, veeeel eerder. 1996 werd een blond kennis van mij weg gestuurd bij een bijeenkomst van studenten uit Afrikaanse afkomst. BLM bestond niet in Amerika. Geef ze niet te veel credits.

3. Pesten is echt walglijk. Gebeurt soms op dit forum ook! Forum pesten. Kinderen hebben goede voorbeelden nodig... die zijn er amper in deze tijd.

4. White Privilidge is niet voor alle blanken, ken je Eminem? 🤣 trailerpark boy tot megaster. Hard werkende jongen.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 18 sep 2020, 12:04

Goede punten Enrico. Not kidding!

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: BLM

Bericht door Enrico » 18 sep 2020, 12:05

Robin schreef: 18 sep 2020, 11:59
Enrico schreef: 18 sep 2020, 11:53
Robin schreef: 18 sep 2020, 07:51Ik kom nu 30 jaar in Latijns Amerika en ben overal nog steeds de teveel betalende Gringo/Mono(witte aap....) of hoe ze daar me noemen:)
30 jaar? Naar een plek? Of overal? Gringo is wat ze een Amerikaan noemen. Mono kan met je uiterlijk te maken hebben want dat is niet aap maar de kleur van je haar. 🤣 mono is ook aap want het heeft 2 betekenissen. Een Amerikaan met licht bruin haar is Gringo Mono.

Anyway, ga naar Costa Rica daar staat duidelijk dat een tourist meer betaalt en hoe veel. Maar dat is zeker niet overal. Vaak betaal je gewoon de local price. Waar er wel verschil is is vaak omdat de locals gemiddeld 500 euro per maand verdienen en anders niet in komen. Parken/Natuur Reservaten/ Hotels/ souvenirs etc. In andere landen is dat nog minder.
Overal. Voornamelijk Col, Dom Rep Mx en Ven. Mijn vrouw is Colombiaans. M'n oom werkte in Bogota op de NL Ambassade eind 80s begin 90s en ook zelfde verhaal Costa Rica.

Jij vertelt mij niks nieuws amigo. No worries, alles is al bekend....
Ze noemen mij Gringo omdat er niet NL op m'n voorhoofd staat of ik met 'n NL vlag daar rondloop:)
Idem Mono.

Wat is jouw achtergrond als ik dat mag vragen?

:beer:
Grappig, wie is jou Oom? Pb is goed. Mijn vader is NL consul geweest in El Salvador en Dominicaanse republiek in de jaren 80.

Ik heb in Colombia, El Salvador, Honduras, Guatemala, Mexico, Costa Rica, Dominicaanse Republiek en Venezuela gewoond.

Robin
Berichten: 51206
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Re: BLM

Bericht door Robin » 18 sep 2020, 12:30

Mooi! Jongste broer van pa. 'Onderwijstak' Ambassade. Col en Costa Rica. Later Nigeria, Guinee Bissau, Jemen. Nu allang weer gewoon terug in It Heitelân:)

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BLM

Bericht door Peric » 18 sep 2020, 15:55

Vreedzame demonstraties?? De leiders houden ook vreedzame toespraken..

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 3266
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: BLM

Bericht door Enrico » 18 sep 2020, 18:16

Peric schreef: 18 sep 2020, 15:55 Vreedzame demonstraties?? De leiders houden ook vreedzame toespraken..
Het einde was goud... een andere versie is an eye for an eye makes a lot of blind people....

DF-user-278
Berichten: 3725
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18

Re: BLM

Bericht door DF-user-278 » 19 sep 2020, 20:23

Peric schreef: 18 sep 2020, 15:55 Vreedzame demonstraties?? De leiders houden ook vreedzame toespraken..
Net zoals de Islam. Ook zo vreedzaam! ( :tooth: )

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BLM

Bericht door Peric » 19 sep 2020, 21:19

Met soortgelijke toespraken, maar dan stiekem..

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: BLM

Bericht door Peric » 24 sep 2020, 21:05

Nieuwe info over Breonna Taylor..

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, beske, BMWDennis, Hans44, Kadett, MarcF, MParallel, RS-Ron, sitechris, Will F. en 167 gasten