Wijziging BPM Q3/Q4 2020
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Die MG Lijkt mij ook weinig soeps.Een Leaf vind ik ook geen fijn totaalpakketje. Een Tesla is echt twee niveaus beter.
- Will F.
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Ah duidelijk...Nothing chinese wat harder dan 20km/h gaat voor mij.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Nog steeds 15k BPM. Nog steeds is 55k erg veel geld.
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Nog steeds is die kar niet om aan te gluren
- romo
- Berichten: 26921
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Porsche heeft de GT4 prijs aangepast per 01-07 ivm nieuwe WLTP;
Kale prijs
Eerst; € 153.000,--
Per 01-07-2020; Consumentenadviesprijs* € 141.700
Kale prijs
Eerst; € 153.000,--
Per 01-07-2020; Consumentenadviesprijs* € 141.700
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
-
- Berichten: 11233
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
-
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 27 mar 2019, 18:16
- Auto: BMW M2
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Zo dat scheelt aardig
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Andre schreef: ↑17 sep 2020, 01:44 Per januari 2021 weer een klap duurder.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... obelasting
En wellicht nog 21% BTW over de BPM per 2021: (of 2022)
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -te-maken/
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Gelukkig gaan de verkopen goed.......(not....)Martijn_bmw schreef: ↑17 sep 2020, 12:53Andre schreef: ↑17 sep 2020, 01:44 Per januari 2021 weer een klap duurder.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... obelasting
En wellicht nog 21% BTW over de BPM per 2021: (of 2022)
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... -te-maken/
https://automotive-online.nl/management ... alt-met-32
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Dat is een slinkse belasting om nog eens 21% BTW te gaan heffen over de BPM.
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Even de 2021 BPM cijfers naast de 2020 cijfers gezet voor de liefhebber. Hier en daar misschien wat afrondingsfoutjes, maar het zal niet ver van wat er nu voorgesteld is liggen. Ervan uitgegaan, dat die belachelijke BTW over de BPM niet doorgaat.....
Kan me ook voorstellen dat de branche alles behalve happy is met een verhoging van de BPM, gezien de huidige verkopen, of beter gezegd het gebrek daaraan.
Kan me ook voorstellen dat de branche alles behalve happy is met een verhoging van de BPM, gezien de huidige verkopen, of beter gezegd het gebrek daaraan.
- Bijlagen
-
- BPM 2021.jpg (637.26 KiB) 10873 keer bekeken
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Dit tabelletje is met of zonder de BTW?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
zonder lijkt mij, die H1 2020 heb je alleen niks aan.
Toen was de CO2 uitstoot van dezelfde auto op papier nog lager (NEDC ipv WLTP)
Voor de huis tuin en keuken auto's is het verschil dus een paar honderd eur H2 2020 vs 2021.
met oplopend voor een auto met veel uitstoot tot 5K extra BPM.
áls die BTW regel doorgaat dan wordt elke BPM aanslag dus 21% hoger...
Toen was de CO2 uitstoot van dezelfde auto op papier nog lager (NEDC ipv WLTP)
Voor de huis tuin en keuken auto's is het verschil dus een paar honderd eur H2 2020 vs 2021.
met oplopend voor een auto met veel uitstoot tot 5K extra BPM.
áls die BTW regel doorgaat dan wordt elke BPM aanslag dus 21% hoger...
-
- Berichten: 4648
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Oftewel de positieve wijziging voor zwaardere motoren die er beter uitkwamen met de WLTP van 1 juli dit jaar wordt weer teniet gedaan...
Verrassend.
Verrassend.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Belasting over belasting.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
-
Online
- Berichten: 3544
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Waarom zou de gemiddelde leeftijd van het Nederlandse wagenpark toch zo oud zijn en nog ouder worden...?:https://www.ad.nl/auto/dit-land-heeft-d ... ur%20zijn.
- sitechris
- Berichten: 4471
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
En dat doet iets voor de 'vergroening' van het wagenpark. Die is onbetaalbaar geworden. Iedereen blijft massaal in oudere auto's rijden. Zo dom.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Idd heel dom en averechts werkend.
Als je echt snel wel vergroenen, zou ik zeggen elke vorm van aanschafbelasting afschaffen en juist gebruik van oudere auto’s extra belasten.
Progressieve wegenbelasting op basis van uitstoot bijvoorbeeld.
En waarom bijvoorbeeld wordt een zelfstandige gestimuleerd om in een meer dan 15 jaar oude auto te rijden door die te mogen bijtellen tegen dagwaarde
(Let op: dat is niet wat ik wíl maar wel beter zou werken als je snel wil verjongen en vergroenen in je wagenpark)
Als je echt snel wel vergroenen, zou ik zeggen elke vorm van aanschafbelasting afschaffen en juist gebruik van oudere auto’s extra belasten.
Progressieve wegenbelasting op basis van uitstoot bijvoorbeeld.
En waarom bijvoorbeeld wordt een zelfstandige gestimuleerd om in een meer dan 15 jaar oude auto te rijden door die te mogen bijtellen tegen dagwaarde
(Let op: dat is niet wat ik wíl maar wel beter zou werken als je snel wil verjongen en vergroenen in je wagenpark)
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Voor mijn V60 139NEDC/153WLT was de BPM bij 20Q1 bestellen €8500,-
Bij levering 20Q4 wordt het straks €6500,- BPM.
Dezelfde V60 in 21Q1 €7500,- BPM.
Echter heeft Volvo de netto prijzen verhoogd, zodat de bruto prijs gelijk is/blijft. Zo zijn er wel meer merken die dat hebben gedaan.
Of het in 21Q1 ook weer zo wordt?
Bij levering 20Q4 wordt het straks €6500,- BPM.
Dezelfde V60 in 21Q1 €7500,- BPM.
Echter heeft Volvo de netto prijzen verhoogd, zodat de bruto prijs gelijk is/blijft. Zo zijn er wel meer merken die dat hebben gedaan.
Of het in 21Q1 ook weer zo wordt?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Wijziging BPM Q3/Q4 2020
Klopt, de importeur wisselt regelmatig met de netto prijzen om zo de cons prijs gelijk te houden
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52