Klopt idd, dat had ik hier even geponeerd die vraag, accountant heeft het bevestigd !
GT4 als duurste dan in bijtelling, de CS zonder, maar dan, gelukkig, wel beide zakelijk afschrijven.
Nee hoor dat werkt altijd zo.
Heeft BMW wel eens gedaan, zo heb ik de F31 320d EDE nieuw gekocht in 2014. Was een auto van 61k die hergewaardeerd werd naar 47k fiscaal. Bij VAG doen ze dit idd ook en dan staan de auto’s soms duurder te koop dan de fiscale waarde, vooral Audi. Dát vind ik pas vreemd...Martijn_bmw schreef: ↑27 aug 2020, 22:12Nee hoor dat werkt altijd zo.
Fiscale waarde is vastgesteld op basis van catalogus prijzen dan is het ook te controleren door de fiscus en staat vast op kenteken tevens de bpm.
Soms doet PON ipv korting geven auto’s herwaarderen met dus een nieuwe lagere cat prijs dán heb je er wel wat aan voor de bijtelling. Maar bmw doet dat nooit volgens mij.
Stel auto 1 is een elektisch ding, dus 4% bijtelling. Betaal je over de auto die het duurste is de bijtelling of pakken ze degene die maandelijks de meeste bijtelling oplevert?
Dat is alleen als 1 persoons huishouden. Je kan dan nooit in meer dan 1 auto rijden.Twist schreef: ↑28 aug 2020, 10:12 Dat zou een mooi scenario zijn! Lekker 4% op een Tesla model S pakken en vervolgens 'gratis' in een of meerdere andere auto's privé rijden en zakelijk de kosten incl afschrijving pakken.
Overigens voor mij nieuw deze regel dat je maar over één auto bijtelling betaalt. Is dat ergens zwart op wit te vinden?
Ja, maar gaat dit ook op? Ik heb een Model S van 117k op 4%. Als mijn 2e en 3e auto dan goedkoper zijn (in aanschafwaarde)... En hoe zit het dan met 3 auto's op een tweepersoons huishouden?ErikS schreef: ↑28 aug 2020, 10:15Dat is alleen als 1 persoons huishouden. Je kan dan nooit in meer dan 1 auto rijden.Twist schreef: ↑28 aug 2020, 10:12 Dat zou een mooi scenario zijn! Lekker 4% op een Tesla model S pakken en vervolgens 'gratis' in een of meerdere andere auto's privé rijden en zakelijk de kosten incl afschrijving pakken.
Overigens voor mij nieuw deze regel dat je maar over één auto bijtelling betaalt. Is dat ergens zwart op wit te vinden?
Ah oke! maar idd herwaarderen is de enige manier om voor lease en zakelijke rijders het interessanter te maken.Arthur schreef: ↑28 aug 2020, 09:54Heeft BMW wel eens gedaan, zo heb ik de F31 320d EDE nieuw gekocht in 2014. Was een auto van 61k die hergewaardeerd werd naar 47k fiscaal. Bij VAG doen ze dit idd ook en dan staan de auto’s soms duurder te koop dan de fiscale waarde, vooral Audi. Dát vind ik pas vreemd...Martijn_bmw schreef: ↑27 aug 2020, 22:12Nee hoor dat werkt altijd zo.
Fiscale waarde is vastgesteld op basis van catalogus prijzen dan is het ook te controleren door de fiscus en staat vast op kenteken tevens de bpm.
Soms doet PON ipv korting geven auto’s herwaarderen met dus een nieuwe lagere cat prijs dán heb je er wel wat aan voor de bijtelling. Maar bmw doet dat nooit volgens mij.
Nou een zakenrelatie heeft er net eentje 45e, nu 8000km op de teller en hij heeft meer in de garage gestaan met airco en elektronica problemen dan dat die heeft gereden, onderdelen die nu kapot zijn (regelunits) hebben twee maanden levertijd.
Lijkt me dan algemeen g05 probleem en niet specifiek van de 45e? Hmm nou dan maar aan de G30 545e? Vrouw vond suv waarmee we dit weekend waren toch wel lekker haha
Lijkt me dat daar dezelfde elektronica in zit?ArjandeV schreef: ↑16 sep 2020, 18:38Lijkt me dan algemeen g05 probleem en niet specifiek van de 45e? Hmm nou dan maar aan de G30 545e? Vrouw vond suv waarmee we dit weekend waren toch wel lekker haha
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 180 gasten